Hi,
Eerst en vooral, thx MClaeys voor de lijst met handige info op vorige pagina, much appreciated.
Dan, het vervolg op het Generation connect verhaaltje, het was nl nog niet afgelopen, maar, tussen het forumspammen hier, en de relnicht uithangen op twitter, heb ik, gek genoeg, nog een daytime job ook
In ieder geval, na het oppikken van de werkende µsim bij proximus dealer, netjes de 1911 te bellen, en online te raken, zat ik na een half uurtje ineens zonder elke vorm van connectivity, geen data, geen sms, geen voice. Oorzaak : beltegoed, 0 (welja, 0.01€).
En dan begint het spelletje, 6000 bellen. Het omgekeerde wereldje van e-shop support. Incompetentie en onwetendheid alom. Ik was vrij zeker van de oorzaak, zijnde dataverkeer dat aangerekend werd.
Maargoed, de eerste dame die ik aan de lijn kreeg sprak perfect nederlands, begreep het probleem, ging het navragen bij second line, om het opgelost te krijgen voor me en toen viel de verbinding weg. f***.
Maargoed, kan gebeuren, we bellen terug,met vaste lijn, in geval dat dame nr 1 terugbelt op mobiel, en vragen naar de dame in kwestie. Helaas kon men mij niet doorschakelen, maar men ging zeker men probleem bekijken. Helaas was de persoon in kwestie nu niet zo erg het nederlands machtig, en was hij hoorbaar van buitelandse origine, iets wat op zich niet mis is natuurlijk. Na 10 minuten kwam hij echter tot de conclusie dat generation connect helemaal geen data-verbruik omvatte, en dat ik terecht het dataverbruik aangerekend had gekregen. Ok dan, go f*** yourself.
Intussen zijn we een half uur verder, derde poging, jawel, weer een heel vriendelijke dame. Eerst maar eens gevraagd of ze wist wat generation connect inhield - hoera, dat wist ze. (puntjes daarvoor!) Dus we herhalen ons probleem. Oh, ze ging het nakijken, maar ze ging me niet in wacht zetten. Ideaal. "ja meneer, ik zie hier gisteren dataconnecties, die zijn aangerekend inderdaad, voor 19,99e." 'euhm, tof, gisterne had ik geen sim.' "ja, op de 14e zie ik dataverbruik hoor" .
'Ja, sorry, dat is vandaag, de 14e",ok, kort lachintermezzo - het was grappig.
Maar ze had het probleem dus gevonden, en ging het corrigeren. En dat deed ze. 2 minuten na het gesprek een sms dat prepaysaldo was aangepast. Hoera - we stonden weer positief. (uiteindelijk was het 1 connectie van 9 seconden die 19,99€ gekost had. wow.)
(ik moet toegeven dat de eerste dame, ondanks het niet terugbellen wel ook nogmaals het credit heeft aangepast - cadotje imho. )
Leuk verhaaltje, maar ik vond de ervaringen met de e-shop support toch toffer.
Dat gezegd zijnde, het komt er dus op neer :
-als je sim te lang op zich laat wachten, en je nummer al overgezet is, een competente proximus dealer zoeken die sims heeft, en die een sim laten koppelen aan je nummer, en huppa.
-als je last hebt met datatrafiek die onterecht aangerekend is, 6000 bellen, optie 4 - 1 kiezen, en hopen dat je iemand krijgt die weet wat GenCon omvat, en het wil oplossen.
Lange blok tekst, hoop dat iemand er iets aan heeft echter.
//Edit, en om geen dubbelposts te doen, Tethering werkt dus op iphone, zowel met Cable als wifi. Bt niet echt, maar dat ligt aan een BT issue op men laptop.
Resultje over cable tethering :