Hallo
Op 10 oktober hebben wij Scarlet internet + telefoon aangevraagd. Ze lieten ons weten dat er nog extra werken uitgevoerd moesten worden door een Belgacomtechnieker. De snelste afspraak was op 21 november (ongeveer anderhalve maand later). De afspraak werd gemaakt voor 21/11, in de voormiddag. In de namiddag zou de scarlet installateur dan komen. Belgacommensen waren netjes op de afspraak. Na de middag ben ik echter blijven wachten en wachten. Om half 6 heb ik dan de planningsdienst gebeld en die zeiden dat het "onmogelijk is om een technieker en installateur oop dezelfde dag te plannen". (Die afspraak is me nochtans 2 keer per sms en twee keer telefonisch bevestigd.)
Goed, nieuwe afspraak voor de installateur, weer een dag vrijmaken, hij komt op vrijdag 25/11. De hele dag (vandaag) netjes thuis blijven wachten, afspraken verzet, want je weet maar nooit wanneer die komt. Ergens tussen 8 en 17.30 was alles wat ze konden zeggen. Om 17.15 nog niemand gezien, dus weer gebeld. "De afspraak staat om half 6, vandaag." (Blijkbaar konden ze nu toch plots wel zien hoe laat het was.) Intussen is het 8 uur, en nog altijd niemand gezien. Wat nu? Moet ik maandag dan maar weer zelf initiatief nemen om weer een nieuwe afspraak te maken? En voor de derde keer een dag verlof nemen?
Zijn er nog mensen bij wie het zo is gelopen?
Komt er ooit eigenlijk wel een installateur opdagen?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vrees dat als je dit forum wat naleest, je zal zien dat dit inderdaad (helaas) dikwijls gebeurd...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Het is zeer druk atm en een technieker moet maar een paar problemen tegenkomen op een dag om anderhalf tot twee uur te verliezen. Zoals files, geen parking vinden, intro niet vinden, defecte hardware, problemen met voedingen/verspreidingen, slechte vn's, mensen "die de deur komen opendoen" maar van toeten nog blazen weten etc enz.
Met een volle planning kan het dus zijn dat techniekers niet rondgeraken. Daar komt nog bij dat er veel minder Scarlet techs zijn dan bv voor BGC, dus iemand vinden om in te vallen is ook al niet simpel.
Niet dat het daardoor minder vervelend wordt voor u, maar zo kan je mss begrijpen hoe het kan gebeuren.
edit: fixed typo
Met een volle planning kan het dus zijn dat techniekers niet rondgeraken. Daar komt nog bij dat er veel minder Scarlet techs zijn dan bv voor BGC, dus iemand vinden om in te vallen is ook al niet simpel.
Niet dat het daardoor minder vervelend wordt voor u, maar zo kan je mss begrijpen hoe het kan gebeuren.
edit: fixed typo
Laatst gewijzigd door Devilzown 26 nov 2011, 00:36, in totaal 1 gewijzigd.
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Hier hetzelfde meegemaakt, ik weet het is niet prettig. Belgacom moet eerst een putje komen graven om je VDSL2 aansluitbaar te maken en jah Belgacom klanten krijgen nu eenmaal voorrang. Pas daarna kan een Scarlet technieker komen om je binnenshuis aan te sluiten (ik geloof dat ze dit bij Belgacom dit door diezelfde persoon laten doen).
(Indien je ook je telefoon hebt laten overzetten moet je (indien de scarlet technieker dit niet doet) het stekkertje op de BELGACOM lijn laten steken tot je geen signaal meer hebt. Anders kan je meemaken wat ik heb gehad, één volle maand geen vaste telefonie door een welles niettes spelletje tussen de Scarlet en Belgacom. Scarlet beweert dat Belgacom de lijn niet heeft vrijgegeven terwijl Belgacom het omgekeerde beweert)
(Indien je ook je telefoon hebt laten overzetten moet je (indien de scarlet technieker dit niet doet) het stekkertje op de BELGACOM lijn laten steken tot je geen signaal meer hebt. Anders kan je meemaken wat ik heb gehad, één volle maand geen vaste telefonie door een welles niettes spelletje tussen de Scarlet en Belgacom. Scarlet beweert dat Belgacom de lijn niet heeft vrijgegeven terwijl Belgacom het omgekeerde beweert)
Even terzijde:
Op 4 Januari komt er (normaal gezien toch, lol) een Scarlet installateur digitale tv installeren (waarom niet gewoon het pakje opsturen zoals bij belgacom ? Kan dit perfect zelf hoor.. Is 2x niks -_- ).
Maar nu vroeg ik me af, mag deze technieker enkel tv komen installeren of heeft deze ook bevoegdheid om een lijntest uit te voeren ?
Op 4 Januari komt er (normaal gezien toch, lol) een Scarlet installateur digitale tv installeren (waarom niet gewoon het pakje opsturen zoals bij belgacom ? Kan dit perfect zelf hoor.. Is 2x niks -_- ).
Maar nu vroeg ik me af, mag deze technieker enkel tv komen installeren of heeft deze ook bevoegdheid om een lijntest uit te voeren ?
Ik kan u laten genieten van mijn eigen ervaring. Ik sloot een (telefonisch) contract om Scarlet One te laten installeren in october 2009. Volgens mijn contactpersoon/verkoper bij Scarlet zou dit zo'n twee maanden duren. Het leek me vrij lang maar ik heb dat aanvaard omdat het eigenlijk niet dringend was (beginsituatie Scarlet internet, kabel TV, Belgacom Classic telefoon). Uiteindelijk duurde het ca. 4 maanden voor ik een teken van leven kreeg betreffende de installatie. De eerste installateur bleek een kluns te zijn: ik had geen geluid op TV en bovenal zeer schokkerig beeld met blokjesvorming en wilde kleurenflitsen over het ganse scherm. Na aandringen via de helpdesk (ik bespaar u de details van wachten e.d.) kreeg ik na ca. 1 maand een tweede installateur over de vloer en die wist duidelijk van wanten. Hij stelde onmiddellijk vast dat er er geen vdsl splitter (Belgacom doos) was geplaatst daar waar de originele RTT lijn in mijn huis kwam. Eens dat die was geplaatst was het beeld in orde en kon ik eindelijk ordentelijk TV kijken. Ik heb nog steeds een 15 j. oude TV met dikke beeldbuis maar het Scarlet/Belgacom beeld was van beduidend betere kwaliteit (goede schermvulling, geen zwarte balken boven en onderaan, heldere kleuren) dan de vroegere kabel TV (via Telenet). Internet en Scarlet VOIP werkten feilloos vanaf de eerste dag. De contacten met Scarlet zijn wisselend van kwaliteit, soms had ik deskundigen aan de lijn die onmiddellijk terzake kwamen, soms waren de contactpersonen duidelijk uit de commercie afkomstig en dat hielp niet echt. Sinds de komst van de 2e installateur heb ik de helpdesk niet meer nodig gehad. Oh ja, niet vergeten: ik kreeg één maand abb gratis omwille van de geleden "pijn & smarten" tijdens de installatieperiode.kippewit schreef:Hallo
Op 10 oktober hebben wij Scarlet internet + telefoon aangevraagd. Ze lieten ons weten dat er nog extra werken uitgevoerd moesten worden door een Belgacomtechnieker. De snelste afspraak was op 21 november (ongeveer anderhalve maand later). De afspraak werd gemaakt voor 21/11, in de voormiddag. In de namiddag zou de scarlet installateur dan komen. Belgacommensen waren netjes op de afspraak. Na de middag ben ik echter blijven wachten en wachten. Om half 6 heb ik dan de planningsdienst gebeld en die zeiden dat het "onmogelijk is om een technieker en installateur oop dezelfde dag te plannen". (Die afspraak is me nochtans 2 keer per sms en twee keer telefonisch bevestigd.)
Goed, nieuwe afspraak voor de installateur, weer een dag vrijmaken, hij komt op vrijdag 25/11. De hele dag (vandaag) netjes thuis blijven wachten, afspraken verzet, want je weet maar nooit wanneer die komt. Ergens tussen 8 en 17.30 was alles wat ze konden zeggen. Om 17.15 nog niemand gezien, dus weer gebeld. "De afspraak staat om half 6, vandaag." (Blijkbaar konden ze nu toch plots wel zien hoe laat het was.) Intussen is het 8 uur, en nog altijd niemand gezien. Wat nu? Moet ik maandag dan maar weer zelf initiatief nemen om weer een nieuwe afspraak te maken? En voor de derde keer een dag verlof nemen?
Zijn er nog mensen bij wie het zo is gelopen?
Sinds ik de planningsdienst weer had gebeld om te melden dat er weer niemand was geweest, is alles heel snel gegaan. Kreeg uitgebreide verontschuldigingen aan de telefoon, en ze hebben dezelfde dag nog iemand laten komen om 8 uur 's avonds. Die persoon wist duidelijk ook goed wat hij deed, en heeft alles netjes aangesloten. Bij zijn vertrek konden we gelijk internetten, de telefoon werkte de volgende morgend terug. Ook ik heb een maand gratis abonnement gekregen voor het wachten. Sindsdien loopt alles hier zeer vlot, geen helpdesk meer nodig gehad.
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Voor een "ADD TV" installatie heeft de technieker de volledige bevoegdheid.DoubleD schreef:Even terzijde:
Op 4 Januari komt er (normaal gezien toch, lol) een Scarlet installateur digitale tv installeren (waarom niet gewoon het pakje opsturen zoals bij belgacom ? Kan dit perfect zelf hoor.. Is 2x niks -_- ).
Maar nu vroeg ik me af, mag deze technieker enkel tv komen installeren of heeft deze ook bevoegdheid om een lijntest uit te voeren ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Bij mij is de technieker op de afgesproken dag gekomen,heeft zelfs een uur op voorhand verwittigd dat hij eraan kwam.
Er zijn maar 7 Scarlet tech.voor Oost en West Vlaanderen tesamen.
Die tech.kunnen ook alles meten,(en bellen met Belgacom)indien nodig.Hij was wel erg haastig, heeft een korte uitleg gegeven,en s'anderendaags nog eens teruggebeld of ik er nu weg mee was.
Ik ben heel tevreden geweest van die technieker,het lijkt erop dat je vooral geluk moet hebben met de persoon zelf.
Er zijn maar 7 Scarlet tech.voor Oost en West Vlaanderen tesamen.
Die tech.kunnen ook alles meten,(en bellen met Belgacom)indien nodig.Hij was wel erg haastig, heeft een korte uitleg gegeven,en s'anderendaags nog eens teruggebeld of ik er nu weg mee was.
Ik ben heel tevreden geweest van die technieker,het lijkt erop dat je vooral geluk moet hebben met de persoon zelf.
De technieker is vandaag geweest, en we zijn eindelijk op een 20/2 profiel geplaatst !
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20048 kbps 2040 kbps
Modem max: 50564 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 41515 kbps 8698 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 548 m Estimated!
Training margin: 22.9 dB
Attenuation: 19.1 dB
Code: Selecteer alles
Downstream line rate 24972 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 22.9 dB
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:39
Jullie hebben geluk dat er iemand gekomen is wij hebben 3 x telefoon gekregen van de klantendienst met de vraag of de technieker contact met ons had genomen wat nog niet gebeurd was, telkens werd ons beloofd dat ze het in orde kwam, na enige tijd horden we niets meer na contact werd ons verteld dat we een contract hadden getekend van 25€ en dat we dan zelf moesten instaleren, en de modem zelf moeten kopen, ik heb een contract van 35€ waarin instaat, modem en instalatie 0€ wat ons ook door verkoper Nick werd beloofd dat dit in de prijs zat
Dus copietje aangetekend naar scarlet gestuurd, (was wel niet erg duidelijk omdat ikhet blauwe formulier is, doorddruk van het originele en daar nog eens een copie van) geen reactie
Dus na een verloop van nog een maand hebben we terug aangetekend copie opgestuurd met daarbij de opzeg, met de reden dat ze het contract niet nakomen, en dat er verder voor beiden partijen geen geen financieele gevolgen zullen zijn
Vandaag eindelijk antwoord van scarlet een gewoone standaart brief dat we moeten betalen en ook voor de opzeg
We zijn dit niet van plan om te betalen, wie weet wat we moeten doen, zelf naar de vrederechter stappen?
Daniel en Myriam
Dus copietje aangetekend naar scarlet gestuurd, (was wel niet erg duidelijk omdat ikhet blauwe formulier is, doorddruk van het originele en daar nog eens een copie van) geen reactie
Dus na een verloop van nog een maand hebben we terug aangetekend copie opgestuurd met daarbij de opzeg, met de reden dat ze het contract niet nakomen, en dat er verder voor beiden partijen geen geen financieele gevolgen zullen zijn
Vandaag eindelijk antwoord van scarlet een gewoone standaart brief dat we moeten betalen en ook voor de opzeg
We zijn dit niet van plan om te betalen, wie weet wat we moeten doen, zelf naar de vrederechter stappen?
Daniel en Myriam
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik weet niet hoe het bij scarlet zit maar wat dikwijls bedoelt wordt met die installatie + modem 0 euro.
Is dat men een doos met installatiemateriaal, kabels en de modem voor 0 euro krijgt maar wel zelf de installatie moet doen (is makkelijk trouwens)
Is dat men een doos met installatiemateriaal, kabels en de modem voor 0 euro krijgt maar wel zelf de installatie moet doen (is makkelijk trouwens)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:39
De verkoper had ons gezegd staat ook op het contract dat dit bij een contract van 25€ zelf moet doen en modem kopen dus wij kiezen voor contract van 35€ gatis modem en instalatie, en paketje nooit gekregen
Daniel en Myriam
Daniel en Myriam
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Vredegerecht is het laatste "redmiddel", maar zover zou ik het zeker niet laten komen.daniel1969 schreef:We zijn dit niet van plan om te betalen, wie weet wat we moeten doen, zelf naar de vrederechter stappen?
Persoonlijk zou ik nogmaals eens met Scarlet contact opnemen en alles uitleggen. Vermits Scarlet je zelf contacteert om te vragen of alles in orde is, zijn ze wel van goede wil (*). Klaarblijkelijk loopt er iets mis met de communicatie naar de techniekers (via het bedrijf JFS). Mocht het niet opgelost geraken, dan kan je altijd naar de ombudsman stappen, maar dan gaan er weer enkele maanden over.
Vermits je duidelijk een contract van €35/maand (VDSL2) hebt ondertekend, zijn ze ook verplicht om dat te leveren. Zolang dat product niet geleverd is, kan je volgens mij "opstappen" zonder kosten. Door Scarlet in gebreken stellen, zoals je al hebt gedaan, kan je je contract beëindigen. Zelf ben ik geen jurist, dus ik kan er ook volledig naast zitten.
Heb je al een factuur of installatiebrief ontvangen? Kan je daaruit afleiden of ze ADSL (€25) hebben geactiveerd ipv VDSL2 (€35)? Of misschien eens testen met een oude modem die je van iemand kan lenen? Of kijken in my-scarlet?
(*) Persoonlijk heb ik alleen nog maar goede ervaringen gehad met de helpdesk, alsook met de techniekers, maar dat is blijkbaar niet iedereen gegund.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:39
Ok bedankt voor uitleg, maar die 3 telefoontjes heb ik gekregen na de week nadat contract was ondertekend, is nu ongeveer 4 maand geleden, ik heb tot nu toe nog niets van bevestiging(brief) wat ik heb ondertekend, enkel het blauwe doorschrijf contract van de verkoper Nick, die bij ons thuis is geweest, tot vandaag nog geen factuur gekregen, enkel een brief dat ik moet betalen voor de voor de maanden dat ik het heb gebruikt en de opzeg, maar ik heb nooit iets kunnen gebruiken
Daniel Myriam
Daniel Myriam
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Als het al 4 maanden bezig is, dan is het misschien toch tijd voor de ombudsman. Zorgen dat je alle communicatie bijhoudt, inclusief aangetekende zendingen.
Heb je ondertussen toch internet (via Telenet)?
Heb je ondertussen toch internet (via Telenet)?