BBOX2 paswoord veranderen is toegang tot BBOX weigeren ????

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Ik heb een IDTV technieker bij mij over de vloer gehad om mijn configuratie te controleren. Hij kan echter niets doen ,alles is in orde en lokaal werkt alles zegt hij. Na afloop van zijn onderzoek zegt hij dat het probleem enkel kan opgelost worden door IDTV/remote controll en dat hij zelf de IDTV diensten op de hoogte zal brengen. Ik moet maar wachten tot na het weekend en dan zal alles opgelost zijn ... en gaat weg.

Bij navraag heeft die technieker blijkbaar een heel ander rapport opgesteld.

- Zogezegd werd hij de toegang geweigerd tot de configuatie en expliciet de BBOX en kon de interne settings van de modem niet verifierren!!!!!
Maar Juist daarvoor moest hij komen, ook al was ik er op voorhand van overtuigd dat de lokale config in orde is, daar heb ik na een maand wachten op een oplossing , geen enkel probleem, van mijn kant ook is het onderzoek maar omwille van de volledigheid.Ik moet daar een dag voor thuis blijven!!
- In zijn rapport zegt hij dat de problemen veroorzaakt zijn door het afzetten van de DHCP.(Maar zoals hij heeft kunnen verifieren staat die AAN en is die NOOIT afgeweest. Dit is gewoon essentieel voor de basis werking van de decoder. met de basis werking was nooit een probleem allen het MPVR netwerk opnamen blokkeert sinds een maand compleet


Beide door de technieker gemaakte statements zijn duidelijk zeer onwaar: (over de rest van zijn verslag kreeg ik geen inzage!!!)

Hij werd NOOIT de toegang tot iets ontzegd, ik wens dat BELGACOM na EEN MAAND ERSTIGE problemen mijn probleem oplost Problemen die al meer dan een maand aan de GANG zijn. Hij vroeg het passwoord voor de BBOx2, DIE HEB IK NIET GEGEVEN, MAAR DAT HEB IK OP ZIJN MACHINE INGETIKT. volledig conform met alle veiligheids voorschiften nooit uw passwoord aan derden te geven.

Anderzijds is er slechts een probleem met de opnamen van de tv, en speelde de tv ook voor en na vershillende herstarts.
Het lijkt mij raar dat wanneer hij zogezegd geen toegang kreeg kan weten of de DHCP al dan niet aanstaat ????? Die staat aan....
anderzijds in firewall mode kan de Cisco Decoder niet opstarten (hij blokkeert zonder DHCP van Belgacom zie alle forum berichten hieromtrent) alle opstarten van de decoder geeft geen probleem we krijgen een perfect tv beeld door. aldus staat de DHCP aan. Als hij eerlijk is en ter plaatse is, dan had hij DE DHCP moeten aanzetten, onafhankelijk van alles en dit niet achter mijn rug verkeerd in een rapport schrijven!!! daarvoor is hij gekomen, niet om te komen SPIONEREN!.
bovendien krijgt mijn mobiele telefoon altijd een DHCP addres van de BBOX. Mijn eigen machines heb ik een vast IP adres moeten geven omdat zoals
hier vele malen in dit forum verteld de BBOX2 te dom is om deftige DHCP te leveren. De DHCP staat enkel aan omdat het moet, alleen omdat de CISCO decoder anders niet start of werkt . Dit vervelend DHCP probleem van de bbox is niet nieuw en heb ook ik in dit forum reeds veel keren aangehaald.


In tegenstelling van zijn mondeling rapport tegenover mij " dat het probleem enkel kan opgelost worden door IDTV/remote controll en dat hij zelf de IDTV diensten op de hoogte zal brengen. Ik moet maar wachten tot na het weekend en dan zal alles opgelost zijn ... en gaat weg.


Dat hij geen toegang kreeg is onwaar .... Voor de Veiligheid worden de BBOX2 passwoorden Altijd Veranderd en geef ik ze aan niemand door.
intikken op zijn machine tot daar toe, als hij ze daar hackt is het legaal een MISDRIJF gemaakt door de technieker. Dit is niet toegang weigeren.
Die dingen zijn gewoon onveilig als je dat niet veranderd.


O0k zijn rapport veranderen lijkt mij erg dicht te staan bij valsheid in geschriften .... zeker wanneer de onwaarheid zo eenvoudig kan geverifieerd worden !



Wat bezielt zoon technieker zoiets te doen???? Dit is valsheid in geschriften alleen de problemen groter makend.
Wanneer je de technische dienst belt en vraagt naar de inhoud van het rapport dan lezen die dat gewoon voor, zoiets ergs ben ik nog nooit tegengekomen!!!!


Kan ik nog wel bij belgacom blijven na zo'n ernstig incident????
Is dit ook een truuk om te kunnen factureren ???? zoals in een andere Tread
De technieker was een IDTV specialist netwerk (zo door belgacom aangekondigd , hij woonde in heist op den berg zei belgacom. Hij was jong en heel beleefd en leek professioneel , niets op aante merken.... en dan gebeurd dit !!!!????


Ps de problemen zelf " MPVR netwerk opname blokkeert" zijn nog helemaal niet aangepakt ondanks een duidelijke technische omschrijving MPVR... en dat na meer dan een Maand dagelijks helpdesk bellen !!!!


Weet iemand waar ik officeel klacht kan indienen, door de werking van belgacom heb je nooit feitelijke bewijzen je ziet geen papieren !!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

De DHCP staat enkel aan omdat het moet, alleen omdat de CISCO decoder anders niet start of werkt
Alleen als je modem in fully routed staat heb je DHCP nodig in de modem. Je (eerste) decoder krijgt dan het LAN adres 192.168.1.64.

In bridged mode krijgt je decoder een DHCP adres in de range 10.x.x.x van de DHCP server van de BAS.

Weet ik van een technieker die hier is gekomen voor een probleem met BGC TV. En dat was iemand die duidelijk afwist hoe het allemaal in mekaar steekt. Je moet ook een beetje geluk hebben bij een technieker, er zijn er mindere bij.

Krisken van hier op het forum, das ne goeien :angel:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

DHCP van de modem heeft indd niks te maken met de werking van die decoder.. :???:

Daarenboven toegang ontzeggen tot de modem? Een technieker kan normaal altijd in die bbox2, moet gewoon inloggen onder de user admin, of een factory reset :angel:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

dreuzel schreef:Hij vroeg het passwoord voor de BBOx2, DIE HEB IK NIET GEGEVEN, MAAR DAT HEB IK OP ZIJN MACHINE INGETIKT. volledig conform met alle veiligheids voorschiften nooit uw passwoord aan derden te geven.
Ik denk dat je omgekeerd evenredig met de lengte van je post enorm weing weet over het hoe en waarom van de werking van de BBOX2 icm VDSL2. Het is helemaal géén security breach dat het admin paswoord van de BBOX2 gekend is en met name BGCVDSL2 of OLOVDSL2 is. Indien je dit verandert krijg je via ZTC namelijk geen enkele firmware update !!! Het is dom om het wachtwoord te veranderen !
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Door zo'n onnozel paswoord niet even te zeggen, kweekte je alvast geen goeie wil bij die technieker. Trouwens, het is ook mogelijk dat je het paswoord verkeerd intikte en hij vanwege de situatie het geen tweede keer meer wou vragen. DHCP kon hij checken door IP te krijgen of niet - daarvoor hoefde hij niet te hacken. Trouwens, als je hem verdenkt van hacken, dan ondersteunt dat juist de veronderstelling dat je hem geen toegang gaf tot de router.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

stuur je me eens u nr in pm?

en hoe kom jij aan dat verslag? mag normaal niet meegedeelt worden.

problemen met npvr kan een technieker trouwens niks aan doen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

+1 aceke! Vraag mij ook af hoe je aan zo een verslag komt.
Laat mij eerlijk zijn : ik vraag niemand het wachtwoord als technieker. Als blijkt dat het wachtwoord veranderd is, dan doe ik gewoon een complete reset van de bbox2. Duurt wat langer maar zoals gezegd : je veranderd dit het beste niet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

dreuzel schreef:Hij kan echter niets doen ,alles is in orde en lokaal werkt alles zegt hij. Na afloop van zijn onderzoek zegt hij dat het probleem enkel kan opgelost worden door IDTV/remote controll en dat hij zelf de IDTV diensten op de hoogte zal brengen.
Dat is gewoon heel correct. Hij heeft vastgesteld dat het bij jou lokaal dik in orde is. Dus het probleem moet worden opgelost door het IDTV team, inderdaad vanop afstand, én tijdens de weekdagen. Ik kan je frustatie wel begrijpen omdat het probleem zolang aansleept maar de technieker heeft in mijn ogen niet veel misdaan. Zoals zo dikwijls is het de technieker die het altijd moet ontgelden bij een gefrusteerde klant. Je hebt ook niet echt meegewerkt hé ?
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Heb altijd geleerd geen pin code of passwoord aan derden te geven. Het passwoord veranderen/zelf intikken is dan de beste oplossing.
Geen enkele redenen om dit als toegang weigeren te beschouwen.

Echter zeggen dat het remote opgelost zal worden is fijn. Geen enkel probleem hierbij....
Echter achter de rug in het verslag schrijven dat het probleem lokaal is (DHCP staat verkeerd , wat niet zo is is de oplossing blokkeren.....
belgacom weigert daarom voort te doen DHCP staat verkeerd..... wat niet waar is .....
dus in plaats van dat alles opgelost wordt, valt alles na een maand dergelijke problemen weerom stil.... geen oplossing.......
leuk he zo permanent in de problemen raken ....

ander voorbeeld zelfde probleemstelling : "alle opnames blokkeren/MPVR netwerk opname blokkeerd."
wordt door helpdesk vertaald "Mijnheer wil een oud vervallen opname terugzetten"
en dan vinden ze je een zeveraar die iets onmogelijks vraagt
hop, alle pprioriteit van klachten, en klantendienst de vuilbak in en je start weer alles opnieuw.


hoe kom je aan de verslagen ?

je vraagt de helpdesk de vraag en reactie voor te lezen, en dan sta je verstomt waarom er niets gebeurd met je klacht
wacht op die mannier al meer dan een maand op een oplossing. Na dit incident is het de vierde maal opnieuw starten,
tweede lijn, IDTV hebben nog niets gedaan, call gehad ???? wie weet.


heb ook aan klantendienst ALLE verslagen sinds 1 nov gevraagd per E-mail, dit is mij toegezegd en belooft maar ik heb nog niets ontvangen....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bij deze leer je iets nieuws : wachtwoord bbox2 nooit veranderen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

ok ik ga het hier zetten en niet in pm

ten eerste, met roepen en schreeuwen tegen de mensen van 1ste en 2de lijn support gaat u totaal niet verder helpen deze mensen weten meer van idtv van bgc dan gij ooit zult kunnen weten

ten 2de er is u 10tallen keren gevraagt om de modem eens te wisselen of om eens naar fabrieksinstellingen terug te zetten dit gewoon om te testen
dit weigert gij met alle nodige geroep en getier

ten 3de hoe wilt gij in godsnaam dat bgc u dan kan helpen? ze weten ook niet waar het probleem juist zit maar als ze niet mogen testen tja dan zette maar een antenne op u dak en kijk dan tv

technieker heeft touwens enkel in zijn afmelding gezet dat gij niet toeliet om de instellingen aan te passen naar standaard waardes dit is zijn volste recht
via remote is ook alles in orde
over u dhcp vind ik niet eens iets terug

de oplossing is simpel ge werkt mee of ge werkt tegen, maar tegenwerken zal in u nadeel zijn
Laatst gewijzigd door aceke 10 dec 2011, 14:53, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

aceke : +1 :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

wordt openbare markt!

-A) zoals vermeld:
Modem is volledig vervangen geen resultaat geen invloed . logisch geen verband met MPVR netwerk opname blokkeert
B) Vraag was NOOIT geen reset . Au.b na honderd maal resetten was de vraag : GEEN NODELOOS RESETTEN
C) als resetten geen oplossing geeft NOG eens resetten en nog eens resetten en nog eens resetten brengt geen oplossing
zelfde voor lijn resetten (30 maal resetten brengt geen oplossing )
zelfde voor alle opnames uitvegen (3 maal uitvegen en hopen dat het 4e maal opgelost is is geen oplossing.

telkens het zelfde vragen is geen oplossing 1 maal resetten iseen test ok , geen enkel probleem doch niet 30 dagen lang elke keer!


D) zeggen dat je IDTV gaat kontacteren en voorstelelen nog een week te wachten met de melding ' eerst nog eens voor de 32 keer resetten
op papier NIET Tegen de klant !!!!!!!!!!!!!!!!!! is niet vragen om te resetten maar is PEST GEDRAG!!!!!!!!
Daarbij nog De kraan volledig dichtdraien dat quazie geen tv meer gekeken kan worden daar heb ik niet voor betaald sinds 15nov weerom op 2 dec en aangehouden,DIT is pest Gedrag!





Elk eenvoudig probleem ontaard door onkunde, mijn bedoeling nog intentie is niet BGCOM kennen of beter te zijn,
doch daarom moet ik toch niet met mijn tijd en met mijn voeten laten spelen zeker.


Het probleem is ernstig!
De oplossing LIJKT mij klassiek zoals je zelf al zei
druk de juiste knoppen in , Blokkeer de ontvangst van TV NIET LANGER , los de opnames en je hebt een stille klant! Die niet klaagt


na meerdan dan )31 dagen elke dag bellen, elke dag horen dat men NIETS gedaan heeft, de call veranderd ....... uitgeveegd nooit enige aanvang met oplossen...
Daar zou elk normaal mens het toch wel een beetje op zijn zenuwen van krijgen zeker.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

wanneer is de modem volgens u vervangen?, heeft een technieker dit vastgesteld dat het erna niet meer werkte?

het is nl zo, een klant kan zeggen wat die wilt, uit ervaring is het meetal dat de klant niet alles zeg of alleen zeg wat in zijn voordeel is

als een technieker ter plaatse de modem verandert en dan nog ziet dat het niet gaat zal niemand u nog vragen een reset uit te voeren
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Moest ik als technieker bij u komen, ik had direct uw bbox2 gereset. Je mag zelf uw pass veranderen maar als iemand zoals jij het passwoord weigert te zeggen dan heb ik daar toch mijn bedenkingen bij hoor. (Dat is bij mij direct bbox resetten) Techniekers zijn er om u te helpen en komen niet met slechte bedoelingen. Als er dan een interventie nodig is vanop afstand, het zij zo. Aanvaard dit maar.

Wat ben ik blij dat ik geen technieker meer ben ! (ik ben momenteel coach met 30-tal tech onder mij)
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Aan technieker, en ik als klant had U dan NIETS verweten, Jij was mij uiteindelijk aan het helpen.
Heb mijn passwoord ook direct ingetijpt.
Had je gelogen en bedrogen dan was het iets anders.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Verander van BBOX is gezegd geweest.
Er daarom ? vermoed ik ook nooit een verzoek van de technieker geweest om de modem te resetten,

Hij anticipeerde onmiddelijk t' kan daar niet liggen(en zei dit ook) maar wil hem eens zien .....
onmiddelijk getoond , computer laten aansluiten , vroeg passwood .... ,zelf ingetikt , mij terug getrokken, achter bureau
Samen terug naar salon gegaan, kreeg daar antwoord : kan alleen bij IDTV opgelost worden zal nodige doen.....
nog nagevraagd naar Feedback periode, (werd vrijdag, maandag , hij ging bellen .....)
GEEN ENKEL INCIDENT GEEN GESCHREEW GEEN GEROEP , leek mij een jonge echte professioneel, weinig woorden maar dat is niet nodig als het duidelijk is,dat respecteerde ik.

ALs netwerk tcp/ip specialist dacht(dag voordien ) ik zelf aan glitch voorbeeld in routing?? effect van FON upgrade door BGCOM (is enige update), in modem, eens vervangen , eigen netwerk volledig afschakkelen... ander modem opzetten die restten
om impact op locale netwerk te verlagen ( om 23 uur nachts) om eigen werking niet te verstoren ....)
resutaat :: geen verandering ... medegedeeld .... aan technieker om te beslissen om over te doen (2 mensen zien meer dan 1 ) ...
Doch niet om daar geheimzinnig achterklap over te doen Anders in Rapport dan bij de klant IS VALSHEID in geschrifte




DUS volgende keer echte verslag bij mij maken ik teken mee dat ik alles gelezen HEB gedaan met leugens. Simpel.


PS heb persoonlijke mail naar jou gestuurd
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik vind dat de TS hier nogal rap in een hoekje wordt geduwd. En het net dat wat het probleem is bij ondersteuning. Je belt met een probleem en hebt zelf al een aantal testen gedaan maar daar wordt geen rekening mee gehouden en je wordt als klant gedegradeerd tot dommerik. 'Steekt uw pries wel in meneer ?' en dat soort vragen.

Ik zou het heel goed kunnen begrijpen dat een klant begint te roepen in zo'n geval.

Dit bericht is mijn mening en vooral bedoeld als tegengas in de discussie.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Joe de Mannen schreef:Ik vind dat de TS hier nogal rap in een hoekje wordt geduwd. En het net dat wat het probleem is bij ondersteuning. Je belt met een probleem en hebt zelf al een aantal testen gedaan maar daar wordt geen rekening mee gehouden en je wordt als klant gedegradeerd tot dommerik. 'Steekt uw pries wel in meneer ?' en dat soort vragen.

Ik zou het heel goed kunnen begrijpen dat een klant begint te roepen in zo'n geval.

Dit bericht is mijn mening en vooral bedoeld als tegengas in de discussie.

J.
Daar is ook een reden voor, de meeste klanten weten amperhand waar ze het over hebben.
Een groot deel van de klanten weet zelfs niet eens waar hun modem staat in hun huis.
Je kan als technieker/helpdesker niet voortgaan op wat mensen zeggen.

Voor de zeldzame klant die er wel wat vanaf weet/niet uit zijn nek lult zal dat best frustrerend zijn.
Dan kan je wel beginnen roepen, maar helpdeskers/techniekers zijn geen pispalen, de overgrote meerderheid dervan probeert gewoon uw probleem op te lossen.

Je wilt niet weten hoe vaak ik bij een klant gewoon de stekker hebben moeten inpluggen, het aan/uit knopke heb moeten induwen, de draadjes terug insteken :bang:
En dat zijn klanten die bij hoog & laag beweren dat ze alles hebben nagekeken :evil:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

dreuzel schreef:ALs netwerk tcp/ip specialist dacht(dag voordien ) ik zelf aan glitch voorbeeld in routing?
Als specialist, zou je eens kunnen posten:

1) hoe de modem ingesteld staat (bridged of fully routed)
2) welk IP adres je decoder heeft (enkel de twee eerste digits volstaan)

PS: het gaat hier niet om een MPVR probleem, maar over een nPVR (n staat voor netwerk, in dit geval ergens bij BGC).

Als je probleem enkel te maken heeft met nPVR, dan snap ik ook niet dat de oplossing zo lang duurt, hierin geef ik je 100% gelijk
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Probleem MPVR toch enige vooruitgang sinds deze mail stroom (weinig nieuws is toch ook Nieuws)
Volgendse is enkel een feitelijk relaaas, geen interpretering .... wegens te moeilijk en te delikaat ....
Ik ben echt blij dat een micro stap geplaast is sinds 1 maand vechten.

Probleem op 2 november geidentificeerd als: -MPVR loopt vast.
-Veel opnames harde schijf en server zijn alleen uitveegbaar niet bekijkbaar
-Het reparatie process draait alle opname/tv kijk mogelijkheden dicht /samen met uitvegen opnames
is dit een niet eerlijke mannier van problemen oplossen.

....
9-dec 19uur: verzoek secundair, hinderlijk probleem de blokkering die opnames verhinderd op te heffen. (geen enkele reactie gezien)
10-dec ticket 9-dec door belgacom als opgelost beschouwd.
11-dec 11:00 1e call met I /hoor dat call 9-dec weerom afgesloten is maar er werkt niets,nada geen verandering
.sinds 2 nov geen opnames sinds 15 nov blokering tv sinds 2 dec( blokkering tv met weigering oplossing)...
telefoon werd door belgacom dichtgegooid
11-dec-11:45 met C doe mijn beklach over dichtgooien telefoon.
als normaal betalende klant ben ik boos maar dit is normaal na meer dan 1 maaand
AUB lift de blokering van de decoder op 2-dec veroorzaakt door BELGACOM tijdens een profiel heropbouw procedure.
de weigering tot herzetten van de blokering is onwettig en een bedreiging aan mijn address
signaleer dat ik toesteming van isabel (klantendienst heb om problemen op internet te plaatsen)
Signaleer bestaan van deze thread
Zal onderzoeken en verantwoordelijke laten terugbellen.
11-dec 12:00 Belgacom wij hebben de oplossing gevonden.
eerst probeert men belgacom on PC af te schakelen ( ik signaleer dat dit irrelevant en ongepast is !)
dit wordt niet gedaan
Stel vast dat na reboot decoder alles lijkt te werken maar waarschuw te vroeg hoera te roepen
op 2 dec duurde dit juist geteld 30 minuten(maar middernacht geen belgacom erbij dus wordt impliciet niet geloofd).

na 15 minuten alles terug dicht werkt weerom niet meer.
-Belgacom on PC is duidelijk niet de schuldige
-Het ligt duidelijk bij Belgacom ze kunnen het minstens 15 minuten stabiliseren
-ze kunnen het niet stabiel houden
belgacom probeerd verder ......
Dit lijkt het volledig overdoen van de test van 2 december, goed maar minstens in een progessieve richting

ik beschouw dit als vooruitgang, eindelijk bevestigd belgacom
A) probleem ligt binnen belgacom en moet aldaar opgelost worden.
B) hun test heeft impact op het probleem en is geen slag meer in het water Zie titel thread
C) eindelijk meer informatie bij derde probleem
Bij opnamen op harde schijf of op de server verschijnt zeer regelmatig (alleen de indicatie verwijderen) niet meer bekijken
dit voor eenvoudige legale opnamen.
Dit is een BUg ingevoerd 5 maanden geleden, en belgaom beweert dat het 5 maanden duurt om de code te verifieren waarom het menu
zich anders gedraagd dan normaal (net onderhouds kontracten kan dit toch geen 5 maanden duren software development projecten dienen
hebben een afschrijf periode van 6 maand!!!!!!!)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
How many years does it take , til one knows that to many people .....
How many Belgacom calls does it take untill he has the right to feel paranoia
How many Belgacom calls does it take to realise that someone is chasing you
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

This topic is becoming epic!

Paar dingen die ik hier geleerd heb:

1) Der zijn 3 soorten gebruikers: degenen die er niks van kennen, degene die denken er iets van te kennen en zij die er iets van kennen.
2) de ts heeft veel te veel vrije tijd om scheldtirades te typen die amper iemand leest.
3) Er zijn problemen, er zijn geen problemen en er zijn er die problemen maken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

En hij antwoordt niet op mijn vragen :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@Joe De Mannen
Dat men vragen stelt alla "steekt de pries in" is volkomen normaal. Schiet nu niet in de lach maar ik ben echt al bij klanten geweest (en dat is meer dan één) waarbij ik eerst de hele tirade mocht aanhoren op de klantendienst dat hij behandeld werd als een idioot met zo vragen. Vaneigens steekt de pries in madam, ge moogt zelf komen zien etc waren zijn antwoorden. En inderdaad, de pries stak in! Alleen was het aan/uit knopje...op "uit". En tada alles werkte weer.

Met wat overdrijven mogen wij de gebruikers op dit forum "advanced users" noemen, sommige bijna specialisten ook al werken ze niet bij belgacom, telenet of enige andere ISP. Maar dit telt zeker niet voor gewone gebruikers. Bij hun is het al een raadsel waarom zender x niet meer op nummerke y staat, waarom dat "bakske" (in onze grammatica : decoder) daar moet staan en waarom ze nu plots HDMI moeten kiezen.

Oja : véél interventies heb ik overigens al opgelost door met de TV afstandsbediening (knopje AV meestal) HDMI 1 te kiezen ipv HDMI 2. Klant had daar per ongeluk op geduwd en hupla geen tv meer...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij scart was dat gemakkelijk. Die deed dat zelf dat overschakelen naar de juiste zender. Moest hdmi dit ook doen zou dit veel miserie besparen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Doen moderne tv's dat al niet? Ben het in elk geval al tegengekomen hoor dat die automatisch overschakelde :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Krisken: Klopt, mijn tv doet dat. Zelfs als je jouw HDMI device aanzet springt tv er automatisch op
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb een infinia van LG. Max 1 jaar oud en die doet dat niet :( Zou misschien ook kunnen omdat hier 4 HDMI's aanhangt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik weet dat _sommige_ samsungs dat doen. Alsook Panasonics. Echter geen idee de welke :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik vind het niet normaal dat zo'n 'domme' vragen worden gesteld als er een specifieke technische vraag komt van de gebruiker, maar dan "moeten" de helpdeskmedewerkers hun scriptje natuurlijk afwerken...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daar zit het "probleem" inderdaad. Ze volgen een flowchart. En dat moet ook wel want ze weten met moeite hoe het zelf in elkaar zit. Callcenters zijn meestal externe bedrijven hé.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

ok nog een paar vragen,

je hebt dus enkel problemen met npvr,

kan je een film huren of het nieuws zonder problemen?
welk type decoder heb je?
hoeveel decoders heb je?
werk je draadloos naar je tvs toe?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Gebruik je ethernet over power ?

heb een kennis waar dat het probleem was...De ethernet over power bakjes werkten niet voldoende bij sommige stopcontacten.

alles werkte behalve bekijken van huurfilms, enz...
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Na reactie belgacom, klant Bel niet terug tot Pasen.
Oplossing klachten verwacht 3/1/2012
en verder dichtdraaien van Profiel en belgacom functionaliteit!(pest gedrag)

Weigering inhoudelijke mede deling welke zogenaamde problemen men lokaal op een behoorlijk standaard belgacom BBOX3 poort 4 unieke gigabit naar decoder
vastgesteld zou hebben. (Technieker zei dat alles in orde was en problemen worden niet medegedeeld, inzage verslag geweigerd)



werd de klacht doorgestuurd naar de umbutsdienst

in de hoop van een oplossing na 1.5 maand (eerste probleem raport nPVR blokkeert op 2-nov -2011)
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Dreuzel: kan helemaal niet meer uit aan je verhaal!
Je sleurt er verkeerde termen bij, praat over BBOX 3 met gigabitpoort, teruggeschroefde functionaliteit en nog heel wat waar kop nog staart aan vast te knopen is.

Misschien helpt een DUIDELIJKE uitleg om tot een oplossing te komen!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

dreuzel schreef: en verder dichtdraaien van Profiel en belgacom functionaliteit!(pest gedrag)
Geniaal gewoon! Belgacom, één van de grootste ISP's in België met 100-duizenden zoniet miljoenen klanten hebben werknemers in dienst om - al dan niet lukraak - gebruikers te gaan pesten en individueel aan te passen! :banana: :lol:

Ik heb nog nooit zoveel bijgeleerd als in dit topic. En een Bbox3 met gigabit poorten. K'heb duidelijk iets gemist. ;)
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

BBOX2 met gigabit Kwaliteit kabel
paranoia effect gevolg van speciieke Belgacom acties, die effectief ook door mij totaal onbegrijpelijk zijn.
1 mogelijke reden wel aan umbutsdienst medegedeeld, publicatie internet is mogelijks jurridisch probleem wegens te ernstig voor belgacom.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Post nu eens wat EXACT het probleem is dat je voorhebt?
Ik kan enkel opmaken dat het om 'iets' ivm nPVR gaat?
Als je sommige opnames niet kan bekijken... dat kan... er zijn issues geweest zoals al aangehaald op dit en het belgacom forum.
Oplossing: helaas geen. Opname is niet meer te bekijken.
Uit commerciele overweging kan BGC dan enkele credits toewijzen.
Geen idee of deze problemen nu volledig van de baan zijn, maar heb hier geen issues meer gehad sinds +/- 1.5 maand.

Verder sleur je er volgens mij een hoop bij wat NIKS met je probleem heeft te maken.
En dan de onzin over 'ik wil het niet publiceren want zou te 'ernstig' kunnen zijn voor BGC' .... :nono:
Hoe wil je nog dat we je hier op het forum ernstig nemen?
We willen gerust helpen met het zoeken naar een oplossing, maar bezorg ons dan CORRECTE en TO-THE-POINT informatie ipv gebruik te maken van niet correcte termen en een hoop nonsens.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is duidelijk dat deze gebruiker niet verder geholpen wilt worden en alle verhaal kwijt wilt op naam van Belgacom.
Diverse techniekers en technisch onderbouwde medewerkers van Belgacom hebben reeds gerichte vragen gesteld met als doel deze klant te helpen. Eén voor één werden ze netjes genegeerd door deze persoon die alle medewerking weigert.

Ik vrees dat het niet loont om dus nog verder moeite te steken in deze persoon. Daarom heb ik dit topic ook gesloten.

Mocht de topicstarter (dreuzel) toch nog een oplossing wensen via dit forum, dan kan hij mij steeds contacteren per privébericht en dan zal ik dit topic terug openen.

Waar een wil is, is een weg! En ik ben er zeker van dat wij u alvast kunnen helpen met uit te pluizen waar het probleem zich juist bevind alsook hoe u onze ondervindingen kan overdragen naar de technische dienst of de technicus van Belgacom die ter plaatse komt. Echter is uw medewerking en antwoord op onze vragen dan wel vereist.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”