FON ernstige problemen FON verdringt mijn BBOX volledig

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

IN tegenstellin tot de melding dat het eigen netwerk prioriteit heeft op het Fon netwerk lijkt bij , mij het tegengestelde waar.


Ik bevind mij op 3 meter van mijn BBOX en krijg een zeer traag wisselende service van WIFI BBOX2 FON <> locale WIFI

Aldus is werken via wifi totaal uitgesloten.

Gedurende een lange periode (grote orde Uren.....) werkt alles goed en merk ik niets van de FON wifi.
heb zelfs het gevoel dat Fon niet aan staat(bevestigd door android wifi analyser)
en dan plots maar weerom gedurende uren worden alle clients eruitgegooid en kan ik enkel via FON werken. Het terugzetten van de WIFI naar
lokale WIFI helpt amper .ik wordt eruitgegooid om weer op de FON te werken.
Gedurende deze tijd heb ik moeilijkheden om de locale wifi SSID terug te vinden. die lijkt nu afgeschakeld of minstens onderdrukt.

De volledige Wifi setup is automatisch ??? ik kan hierin weinig wijzigen! Alle hulp welkom


Aditioneel bevat de Fon(applicatie?) blijkbaar een timeout . ik wordt blijkbaar bij Fon uitgelogd wanneer ik het niet actief gebruik.
Probleem is wel dat ik mijn locale wifi nodig heb ..... en niet een uitgelogde FON account !!!!!!!! zeer gebruiks onvriendelijk!!!!




Via android WIFI analyser wordt enkel de FON of DE lokale wifi getoond een soort timesharing met een switch periode die erg groot is
waar normaal mijn WIFI permanent zou actief moeten zijn en een iets sterker signaal uit zenden......

op andere ogenblikken van de dag is enkel de lokale WIFI aanwezig en geen FON SSID
Normale instalatie ??? WAT kan de reden zijn ????
Laatst gewijzigd door dreuzel 09 dec 2011, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kijk eens naar de volgorde van de draadloze netwerken via "draadloze netwerken beheren"
misschien staat de fon boven uw privé ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Sorry nog nooit fon netwerk gezien op BBOX2 web pagina intern waar vindt ik die ?????


bedoel je ----> network interfaces LanBridge
------ Lan Wirelesss access point ???
geen enkele vermelding van fon te vinden ???? (hotspot enable uiteraard wel)



Als je de android Volgorde bedoeld .... daar verschuift die naar de sterkste wifi zender ...... bij ontbreken van mijn lokale staat die uitertaard boven aan.
hier is geen wijziging in mogelijk......(zelfs wenselijk remote professioneel nodige wifi's zouden eerste moeten zijn dan FON......bij ontbreken van access tot encrypted wifi's) maar dat gebeurd nergens.

Ps op dit ogenblik enkel fon Contact android kan mijn Wifi helemaal niet meer vinden()android local WIFI out of range???? op zelfde BBOX !!!! dat kan toch niet volgens belgacom specs.
Ps heb wel een tweede wifi die broadcast op zelfde ID meer dan 30 meter verwijdert. dit mag DE BBOX2 lokale wifi toch niet uitschakelen !!!!!



BBOX2 Setting
Hotspot enabled
Wireless: Wireless netwerk service is currenty ENABLED


MAC address .....ok
SSID ok
chanel 7 (geen stooromgeving)
WPA WPA/WPA2 with passphrase
encryption TKIP
Laatst gewijzigd door dreuzel 09 dec 2011, 18:26, in totaal 4 gewijzigd.
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gewoon in windows kun je de beschikbare draadloze netwerken toch een prioriteit geven... als fon daar helemaal van boven staat zal hij dit verkiezen boven de eigen privé draadloos
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Als je er problemen mee hebt kan je het toch ook gewoon disablen in de webinterface?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

dreuzel schreef: I tegenstellin tot de melding dat het eigen netwerk prioriteit heeft op het Fon netwerk lijkt bij , mij het tegengestelde waar.
You gotta be kidding ! Sorry hoor, maar je slaat (nogmaals) de bal volledig mis. FON op de BBOX 2 is gedurende MAANDEN getest en de eindresultaten zijn dat de download snelheid wordt gecapt op 3 Mbps en de upload (surf)snelheid gelijk is aan de synchro snelheid.

Bovendien is het zo dat alles wat FON aangaat ( d.m.v Qos profielen ) NOOIT de eigen snelheid in het gedrang brengt. Ik raad je aan je zelf te verdiepen in de FON materie.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat niet wegneemt dat er op radiogebied iets mis kan zijn. Beide op hetzelfde kanaal ? Prioriteit in de PC zelfs (zoals eerder aangegeven) ?

Het is niet omdat iets maanden getest is, dat er niks kan mis of stuk gaan.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Het lijkt er erg op dat het uitgezonden profiel ofwel FON ofwel Locale wifi is .
maar dan met eeen periode van uren .... gisteren was alleen Fon te zien geen locale WIFI Nu is het alleen lokale WIFI geen FON. ook al staat die enabled.

Het lijkt op een fout. ik probeer de periode eens te bepalen. Voorlopig te weinig samples (duurt te lang).

Wifi analyser zegt dat fon nu niet in de lucht is / lokale wifi krachtig


Iemand nog zoon ervaring ?
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

De 'FON_BELGACOM' SSID wordt inderdaad afgewisseld uitgezonden met de SSID van de private WiFi. Nu gebeurd die wissel wel een paar keer per seconde, dus zou je er helemaal niets van mogen merken. Natuurlijk heeft de 'FON_BELGACOM' SSID hetzelfde kanaal als de private WiFi, de bbox2 heeft namelijk maar één radio.

Zoals ik hierboven overigens al eens heb vermeld: wat gebeurt er als je inlogt op de webinterface (default 192.168.1.1), naar 'Advanced Settings' --> 'Hotspot' gaat en dan op de 'Disable Hotspot' button drukt?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb er voor gezorgd dat men toestellen geen connectie maken met de FON. Als voorkeur nemen ze de best beschikbare bron, maar vind het toch straf dat die FON veel krachtiger uitstraalt, terwijl voor het gewone wireless gedeelte vele gebruikers een extra AP zetten!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Maar het kan helemaal niet dat het FON signaal krachtiger is dan de private WiFi, beide netwerken worden namelijk door dezelfde radio uitgezonden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik snap het ook niet maar ik krijg op smartphone bij fon 4/4 en bij private 2/4 op dezelfde afstand. Eens buiten gaat de fon toch merkbaar verder. Hoe raar het ook klinken mag :s
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Inderdaad zeer raar, bij mij zijn de signalen gewoon gelijk.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vraag mij vooral af of er een limiet is van 5 uur voor intenseklanten. Als je bij mijn verbindingen bij bgc E-services gaat kijken, zie je een bar staan tot 5h.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

die limiet van 5h gaat over hotspots op openbare plaatsen, niet over fon hotspots
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ok bedankt ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

NP, trouwens over die hotspots op openbare plaatsen, adsl hotspots genoemd, is ondertussen niets meer terug te vinden op de site, enkel bij algemene voorwaarden vind ik er nog een verwijzing naar http://www.belgacom.be/assets/content/p ... pot_nl.pdf

en via e-services is er nog steeds een optie om 5h surftijd op zo'n adsl hotspot te activeren
Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

het probleem blijft aanhouden.
Is er ergens een Wifi parameter die sidd vertraagt ???? en zorgt voor de tijdspanne van uren ipv seconden??
ps ben maim fon in mijn buurt vrij wat ruimte .... dud is niet afkomstig van andere fon of kanaal

ga fon dan maar afsluiten zo heeft niemand er iets aan
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”