Ik ben nog maar recent in het bezit van een samsung gio.
Heb dan bij base waar ik al jaren tevreden van ben voor bellen een data abbo genomen.
Blijkt nu dat base het meest brakke 3G netwerk heeft.
Als ik goed ingelzen ben heeft proximus het beste.
Denken jullie dat het zin heeft om naar proximus (of reseller) te gaan?
Veel bellen doe ik niet, sms'sen ook niet echt.
Ik vraag me af ik een abbo vind voor +/- 15 euro met veel data (500mb+) en of je kan vertrouwen op een of andere voip aanbieder (die natuurlijk goedkoper moet zijn als de huidige base tarieven)
Ik had al scarlet mobile me & surf gevonden voor 15 euro:
http://www.scarlet.be/nl/mobile/abonnementen/me-surf/
Maar ik denk dat je dan geen telefoonnummer hebt voor als je voip het niet doet.
smartphone en voip
-
- Plus Member
Cool,
Nu nog een ander stukje van de vraag.
Welke voip oplossing kan ik gebruiken om te bellen?
Is er iemand in de omgeving van temse die kan zeggen of je degelijke voip gesprekken kan voeren met het 3g netwerk van proximus?
Nu nog een ander stukje van de vraag.
Welke voip oplossing kan ik gebruiken om te bellen?
Is er iemand in de omgeving van temse die kan zeggen of je degelijke voip gesprekken kan voeren met het 3g netwerk van proximus?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als het met dat van Proximus niet lukt zal het met geen enkel lukken... ik denk toch dat ze in Belgie het beste 3G netwerk hebben.
-
- Plus Member
Ik heb al "mobile voip" geinstalleerd staan, maar op de paar gesprekken die ik voerde had ik al eentje met echo en eentje wat afbrak na 1 min.
Ook de prijs naar een gsm viel toch nog hoog uit. Ik dacht rond de 20 cent. Vaste lijnen 0.012 cent das wel goed dus.
Wat kunnen jullie dan aanbevelen?
Ook de prijs naar een gsm viel toch nog hoog uit. Ik dacht rond de 20 cent. Vaste lijnen 0.012 cent das wel goed dus.
Wat kunnen jullie dan aanbevelen?
-
- Plus Member
generation connect is net besteld
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er is niks goedkoper dan betamax klonen, zoals bijvoorbeeld jumblo.com . Meer info daarover in de stickies in ons voip-forum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
Ik heb de laatste tijd wat voip op de smartphone getest.
Mobile voip: 2 goede gesprekken (met vertraging), eentje afgebroken en een met veel echo.
Jumblo met voipbusteraccount (wat ik nog had van in het verleden met de pc te bellen): 2 keer dat de andere kant me niet verstond omdat het volume te stil was.
3 keer gebeld naar de vrouw haar gsm toestel, alles was goed te verstaan, maar was meer dan een seconde vertraagd.
Dit alles was met een 50 Mbit telenet wifi abbo.
Zijn er dan geen goede voip aanbieders?
Ze moeten wel goedkoper zijn dan 0.25€/min want dat is wat ik betaal met generation connect.
Mobile voip: 2 goede gesprekken (met vertraging), eentje afgebroken en een met veel echo.
Jumblo met voipbusteraccount (wat ik nog had van in het verleden met de pc te bellen): 2 keer dat de andere kant me niet verstond omdat het volume te stil was.
3 keer gebeld naar de vrouw haar gsm toestel, alles was goed te verstaan, maar was meer dan een seconde vertraagd.
Dit alles was met een 50 Mbit telenet wifi abbo.
Zijn er dan geen goede voip aanbieders?
Ze moeten wel goedkoper zijn dan 0.25€/min want dat is wat ik betaal met generation connect.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Modbreak:
FullQuote
Ik heb net paar keer met Vikingtalk gebeld en mijn nieuwe generation connect. Zowel naar SPaanse als Belgische GSM en was perfect!FullQuote
Moet nog wel via MobileVoip eens proberen.
Beste, Als je een antwoord wil geven op de laatste post is het niet nodig dat u alles quote. Wij hebben de citeerknop omwille van deze reden weggenomen (bij de laatste post). Dit om het overzichtelijk te houden
Laatst gewijzigd door TiTanium 13 dec 2011, 21:16, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: TiTanium
Reden: TiTanium
-
- Plus Member
bedankt voor je info, ik had vikingtalk ook al bekeken, wist alleen niet of dit iets was
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Je kan 3 dagen gratis full proberen. Kan je me eens je bevinding zeggen in vgl met Betamaxbarbapapa5800 schreef:bedankt voor je info, ik had vikingtalk ook al bekeken, wist alleen niet of dit iets was
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
Ik gebruik skype om met mijn smartphone naar vaste nummers (of andere skypers) te bellen. Dit werkt zonder problemen op het 3G netwerk van Mobile Vikings. (15 euro en 2GB/maand).
Ik denk eraan om, eens mijn skype credits op zijn, google voice te gebruiken. Zij zijn ook vrij voordelig om GSM's op te bellen.
Heb de rates is opgezocht:
Skype, optie betalen naar gebruik: prijzen per minuut:
-vaste nummers: 2.2 cent
-mobiel: 25.3 cent
-mobiel proximus: 17 cent
Google Voice , per minuut
-vast: 2.4 cent
-mobiel: 13.3 cent
(prijzen inc. BTW)
Edit: Misschien wel even bij vermelden dat ik niet zo veel bel, en het bij korte gesprekken houd.
Ik denk eraan om, eens mijn skype credits op zijn, google voice te gebruiken. Zij zijn ook vrij voordelig om GSM's op te bellen.
Heb de rates is opgezocht:
Skype, optie betalen naar gebruik: prijzen per minuut:
-vaste nummers: 2.2 cent
-mobiel: 25.3 cent
-mobiel proximus: 17 cent
Google Voice , per minuut
-vast: 2.4 cent
-mobiel: 13.3 cent
(prijzen inc. BTW)
Edit: Misschien wel even bij vermelden dat ik niet zo veel bel, en het bij korte gesprekken houd.
-
- Plus Member
Ik lees hier op het forum dat vikingtalk elke maand verloopt, alleen kan ik dat nergens terugvinden.
Persoonlijk denk ik dat de formule van 600 minuten niet verloopt...
Zodra ik mijn generation connect heb test ik dat uit.
Ik wacht er wel al een week op
Persoonlijk denk ik dat de formule van 600 minuten niet verloopt...
Zodra ik mijn generation connect heb test ik dat uit.
Ik wacht er wel al een week op
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik gebruik de app viber, de ander moet ok wel deze app staan hebben, bel je gratis naar elkaar via 3G of wifi werkt het naar behoren tot goed.
EDGE is not done.
Vebruikt meende ik 55MB per uur als ik me nie vergis.
Voor smsen en mmsen (dus fotokes en filmpjes) gebruik ik whatsapp.
EDGE is not done.
Vebruikt meende ik 55MB per uur als ik me nie vergis.
Voor smsen en mmsen (dus fotokes en filmpjes) gebruik ik whatsapp.
Ge kunt ze kussen