betaald mailadres vs gratis

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
koekjesvreter
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Gezien ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn dommel mailadres en gmail was ik aan't peinzen aan een volwaardig mailadres voor de rest van mijn leven, los van ISP-verhuis. Grote multinationals zoals Google vertrouw ik niet erg, al dat gedoe rond privacy, reclame en ook geen volwaardig aanspreekpunt.
Dus dacht ik aan een betaald mailadres maar blijkbaar hangt daar dan ook meteen een domein aan vast.

Zijn er andere goedkopere oplossingen die ik over het hoofd zie?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan ook voor een Hotmail, Live, Yahoo, ... adres gaan maar vertrouw je die dan wel ?

Wat ik bedoel is dat E-mail geen encrypted protocol is en iedereen wel kan meelezen... maar persoonlijk zou ik het dan erger vinden in de Carrefour (om er maar ééntje te noemen) een klantenkaart te hebben dan aan de andere kant van de wereld een mailbox (tenzij jou mail zooo belangrijk is).

Wat is trouwens het probleem bij het hebben van een domain naam (net dat maakt je onafhankelijk zodat je steeds van hosting kan verhuizen) buiten het feit dat je dat enkele eurootjes extra kost per jaar (toch maar een kleine prijs voor jou privacy dan zou ik zeggen).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Voor een goede gratis mail-service kan je eens bij www.gmx.com kijken.
Maar je weet natuurlijk niet hoe zij binnen enkele jaren met je mail omspringen.
Persoonlijk zou ik toch voor een eigen domeinnaam gaan. Een domein met basispakket voor hosting heb je al voor 10 à 12 euro/jaar.
Zelf heb ik mijn domeinen bij versio en webreus
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb zelf servers draaien en als het enkel is voor wat mailverkeer, dan wil ik jou daarwel for free opzetten hoor, dat maakt mij niet uit. Voor een domeinnaam kan ik je www.jouwdomein.be aanraden. Iets duurdere partij, maar is prettig werken met hun en ze hebben een vlot systeem voor domeinnamen te registreren.

Overigens : proficiat met jouw keus ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

DE vraag is dan of je krisken meer vertrouwt dan gmail. :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Je kan van google apps gebruik maken, maar zoals je zei... privacy. Nu denk ik wel dat google één van de veiligere partijen is dan een (klein) hosting bedrijf want die worden namelijk minder in het oog gehouden. Elke stap die google zet wordt in het oog gehouden met meerdere audits per jaar.

Hosting bedrijven voor gewoon mail heb je ook, zoals een partij als hostbasket heeft dit, combell maar ook godaddy heeft dit. Uiteraard nog een hoop andere partijen, zelfs mensen die hier op het forum zitten bieden dit aan.

Google search: "mail mx hosting"

PS: Draaien enorm veel bedrijven op google apps, dan zou je die in principe ook geen mail meer moeten sturen, zelfs grotere bedrijven. Werkt gewoon top ! (en gratis voor 7GB en 10 accounts)
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb mijn eigen domeinen en mailserver, geen last van spam en al die zever.

Gratis maildiensten zoals Gmail zijn wel goed. Wat betreft de gratis maildiensten van de ISP's die zijn wel ok maar nadeel is als je van ISP wisselt.
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik Google Apps met mijn eigen domeinnaam. Zo gebruik ik de functies van gmail, maar kan direct stoppen als ik wil zonder van mail-adres te veranderen.
Reclame in gmail kan je via Adblock gemakkelijk verwijderen.
En natuurlijk scant Google mijn mails om trends enzo af te leiden. Voor niks gaat de zon op, en ik denk echt niet dat ik zo belangrijk ben dat ze mijn mails persoonlijk gaan opvolgen. De meerderheid van mijn vrienden heeft een gmail-adres, dus die mails zien ze sowieso al.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Privacy is an illusion...

Ik ben geswitcht van eigen hosting naar gmail, persoonlijk vind ik het een veel groter gemak en de spamfilter van gmail is gewoon goed...
Hou er ook rekening mee, pc-crash = alles kwijt als je met pop werkt. Gebruik je imap dan moet je na verloop van tijd wel vrij veel hostingspace hebben tenzij je alles altijd mooi backupt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

D3bian schreef:Ik heb mijn eigen domeinen en mailserver, geen last van spam en al die zever.

Gratis maildiensten zoals Gmail zijn wel goed. Wat betreft de gratis maildiensten van de ISP's die zijn wel ok maar nadeel is als je van ISP wisselt.
Een eigen mailserver, dat wil ook zeggen: onderhouden (updaten os met kans dat je dependencies om zeep helpt maw alles eerst checken/testen, server software updaten,..), backuppen, en is ook geen garantie tegen spam tenzij je je er veel mee bezig houdt (spam is tenslotte een kat en muisspel tussen spammers en systeembeheerders)... Bovendien heb je ook geen redundantie als je maar een mx server gebruikt.

Google apps is inderdaad een aanrader. Je verhuist uw domeinnaam gewoon mee naar een ander hoster als het u daar niet meer bevalt. Privacy op internet is hoe dan ook een illusie. Wie dat wil, verwijdert beter z'n internetverbinding, komt beter niet buiten (beveiligings- en andere cameras,...).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow schreef:DE vraag is dan of je krisken meer vertrouwt dan gmail. :)
Moehahahahaaaaaaaaaaa :twisted: :twisted: :twisted:

POP3 raad ik trouwens de mensen niet aan, het is beter om IMAP te gebruiken. En zoveel meer webspace moet je niet kopen hoor. Ik gebruik imap nu al een kleine 4 jaar denk ik...en met alle domeinen en sites etc kom ik aan nog geen 40GB. Mijn belangrijkste domein staat op 8GB webspace op 4 jaar tijd. Dat is echt niks dus...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”