Snelheidsverhoging vraagje...?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo allemaal,

Ik heb VDSL2 van Scarlet, vorige maand hebben ze me op een ROP dichter bij huis aangeloten. Lijnwaarden zijn nu uitstekend. Maar ik zit nog op een 8D profiel (16 mbit/2mbit).
Mijn vraag is nu, ga ik automatisch binnenkort op een 17A profiel gezet worden (25 mbit/3.5 mbit), zonder dat ik er iets aan moet doen? Bij Scarlet zelf beweren ze van wel, maar ik ben nu al meer dan een maand op de nieuwe ROP aangesloten.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,

Jan
Hieronder zijn mijn nieuwe lijnwaarden :

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 21628 kbps    2860 kbps 
payload:              16536 kbps    2056 kbps 
max line:             72072 kbps 
max payload:          58916 kbps 
bands used:           2             2
bandplan:             8D
training:             28.3 dB 
loop length:          138 m 
near end:             379 m 
far end:              130 m 
avg. length:          216 m 
snr margin:           27.9 dB 
attenuation:          5.8 dB 
avg. margin:          28.3 dB 
avg. snr:             41.5 dB 
forecast max line:    127350 kbps 
forecast max payload: 103295 kbps
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Login naar EVA_Van_Belgacom sturen en deze kunnen dat misschien aanpassen...Zo hebben ze het vorige week met succes met mijn lijntje gedaan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

probeer misschien eens te bellen naar de 0800 22 424, mogelijk zet de DARE je automatisch op ander profiel (ik veronderstel dat dit nummer ook werkt voor Scarlet klanten)

als Scarlet klant heb je bij Eva uiteraard niets te zoeken, dus mocht het niet gaan via dat telefoonnummer contact opnemen met de Scarlet support
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Heb naar het telefoonnummer gebeld en een automatische lijntest laten uitvoeren, volgens de instructie. Helaas sta ik nog altijd op hetzelfde profiel...!?
Iemand idee hoe dit kan?

Groeten,

Jan
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Provisioned profiel zal verkeerd zijn, kan je enkel laten aanpassen via Scarlet helpdesk. 2nd line zou dit moeten escaleren naar Belgacom.
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Pff ik wordt van kastje naar de muur gestuurd, Scarlet zegt naar Belgacom bellen. Belgacom zegt naar Scarlet bellen. Heb die speciale nummer van die automatische centrale ook al geprobeerd. Nu weet ik het niet meer hoor...
Is er eigenlijk een Scarlet klant erin geslaagd om zijn profiel te laten upgraden na overzet op nieuwe ROP dichterbij zijn adres.
Het is toch een soep hoor, Scarlet is toch van Belgacom hé... :(
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Eva van Belgacom zou dit kunnen nakijken ...
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hoe kan ik haar bereiken? Volgens sommige mensen heb ik als Scarlet klant daar niets te zoeken...
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Eva leest dit forum, dus ze zal hier vroeg of laat wel haar oog op laten vallen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Eva van Belgacom zal volgens mij niet in de bres springen voor Scarlet klanten, strikt gezien mogen Scarlet klanten niet rechtstreeks communiceren met Belgacom, moet altijd via Scarlet gaan... bestaat er geen Scarlett van Scarlet?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

naar scarlet bellen, je bent daar immers klant en niet bij Belgacom. De klantendienst van Belgacom kan voor u niets doen omdat ze uw gegevens niet kunnen raadplegen.

en het is aan Scarlet om Belgacom te contacteren. Dus je niet laten doen bij Scarlet, vraag eventueel naar een verantwoordelijke.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

xenne schreef: bestaat er geen Scarlett van Scarlet?
Zou die niet antwoorden "Frankly my dear, I don't give a damn" :roll:

Waarom zijn telecom firma's zo slecht in communicatie. Eigenlijk zijn dit soort problemen toch maar formaliteiten om op te lossen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Frankly my dear,I do give a damn. :wink:

Als Blade mij een PB stuurt met zijn klantgegevens kan ik eens nakijken wat we daarvoor kunnen doen. Ik kan echter niets beloven.

( We lezen regelmatig de verhalen hier en vaak nemen we de opmerkingen die hier geplaatst worden ook mee. We reageren echter niet veel omdat support via dit forum eerder uitzondering dan regel moet blijven. )
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De isp's die hier ook support voorzien vind ik fantastisch. Ook al vind ik wel dat je via een forum dikwijls beter wordt geholpen dan iemand aan de telefoon. De ispmensen die mee op forums zitten zijn technisch toch beter op de hoogte dan een dame of heer die over het algemeen "standaard antwoorden" geeft aan de telefoon. Mensen gaan niet zonder reden naar een forum als ze niet geholpen worden zoals het hoort...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo mensen,

Ik ben super blij, ik sta nu op 30/6 profiel. Maar mijn downloadsnelheid is maar rond de 16 a 17 Mbps. Met de powerline adapter aansluiting naar mijn modem.
Bekabeld LAN haal ik 23 Mbps. Upload is rond de 3 Mbps. Wireless met laptop is de snelheid ook zo beperkt zoals met de power lan adapter.
Ik heb geen mogelijkheid om mijn vaste PC bekabeld aan te sluiten, want dan moet ik alles verplaatsen. Ik heb powerline adapters van Sweex 85 Mbps, zou het daar aan liggen dan?
Zijn er betere verkrijgbaar en moet ik persé er van 200 Mbps kopen dan?
Wie weet raad of kan er toch ergens een instelling zijn die ik moet verzetten...?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten Blade

Mijn lijnwaarden volgen hieronder :
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 121388 kbps
max payload: 98648 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 24.6 dB
loop length: 131 m
near end: 376 m
far end: 134 m
avg. length: 214 m
snr margin: 23.2 dB
attenuation: 7.8 dB
avg. margin: 23.8 dB
avg. snr: 38.4 dB
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk heb je een Favorite en dan geldt de maximum haalbare (in praktijk) snelheid van 23,5/3,29 (zie mijn lijntest onder). De surfsnelheid wordt in de BAS afgeknepen tot 25/3,5 maar er is een overhead van 6 %. Let wel op, dit kan alleen gehaald worden met een LAN kabel (ten minste de download snelheid). Met WIFI via een Ruckus of een Devolo (of andere WIFI apparatuur) haal je in download maar rond de 20 (max). Dit is omdat de WIFI van de BBOX2 niet echt van de rapste is en bovendien enkel b/g ondersteunt (géén n dus).
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Ik heb net dezelfde ervaringen als de topicstarter: Ik heb al verschillende keren aan een medewerker van de helpdesk van scarlet gevraagd of ik in aanmerking kom voor een snelheidsverhoging. Ik zit momenteel op een 20/2 profiel en ik weet dat ik vrij kortbij de ROP woon, die hier iets verderop op de hoek van de straat staat. VDSL2 tool bevestigt dit (kwa afstand tot de ROP). De rest van de waarden kan ik niet beoordelen wegens niet thuis in deze materie. De helpdesk zegt altijd dat als ik op een 20/2 profiek sta, dat dit komt omdat Belgacom vindt dat mijn lijnwaarden niet goed genoeg zijn om op een hoger profiel te komen en dat ze zelf dus niets kunnen doen. Kan iemand me hier verder iets meer zeggen over de lijnwaarden die ik met VDSL2 Tool bekomen heb, en of deze goed zijn of niet? Volgens de Belgacom tool die de beschikbaarheid kan testen voor Belgacom TV (weliswaar enkel op basis van mijn adresgegevens, daar ik enkel raw copper aansluiting heb) kom ik in aanmerking voor BelgacomTV met aansluiting van drie TV's (alle drie HD). Dit zou suggereren dat mijn lijn zelfs meer dan 30/6 zou aankunnen?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
						download	upload
Line: 					20056 kbps	2040 kbps
Modem max: 				50504 kbps	n/a
Calculated max: 		41466 kbps 	8688 kbps
Profile: 				8d
Estimated line length: 	264 m
Training margin: 		21.5 dB
Attenuation: 			10.3 dB
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

vuurvos schreef:Waarschijnlijk heb je een Favorite en dan geldt de maximum haalbare (in praktijk) snelheid van 23,5/3,29 (zie mijn lijntest onder). De surfsnelheid wordt in de BAS afgeknepen tot 25/3,5 maar er is een overhead van 6 %. Let wel op, dit kan alleen gehaald worden met een LAN kabel (ten minste de download snelheid). Met WIFI via een Ruckus of een Devolo (of andere WIFI apparatuur) haal je in download maar rond de 20 (max). Dit is omdat de WIFI van de BBOX2 niet echt van de rapste is en bovendien enkel b/g ondersteunt (géén n dus).
Eigenlijk was dit niet m'n vraag. Ik heb VDSL2 van Scarlet en ik haal 23 Mbps met lan kabel aangesloten (geprobeerd met m'n laptop vlak bij router). Dus dat is de normale downloadsnelheid voor VDSL 2 van Scarlet (30/6 profiel). Maar ik vind het raar dat ik zoveel verlies heb met die powerline adapters. Daar haal ik maar 16 a 17 mee. En eigenlijk is dat toch ook niet wireless...via koperdraden van electriciteitsnet. Met de upload heb ik geen verlies, daar haal ik 3 Mbps via die powerline adapters.
Mijn vraag was nu eigenlijk, kan ik daar nog in verbeteren met betere adapters te kopen??? Heb er nu van Sweex (85 Mbps), moet ik er van 200 Mbps kopen?

Bedankt alvast voor de reacties.

Groeten,

Blade
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Blade schreef: Maar ik vind het raar dat ik zoveel verlies heb met die powerline adapters. Daar haal ik maar 16 a 17 mee. En eigenlijk is dat toch ook niet wireless...via koperdraden van electriciteitsnet. Met de upload heb ik geen verlies, daar haal ik 3 Mbps via die powerline adapters.
Mijn vraag was nu eigenlijk, kan ik daar nog in verbeteren met betere adapters te kopen??? Heb er nu van Sweex (85 Mbps), moet ik er van 200 Mbps kopen?
Ik had ook sweex 85 homeplugs (tot dat ze begaven), die halen inderdaad rond 16Mpbs bij mij, en 54Mbps wifi is ook maar +/-22Mpbs in de ideale omstandigheden. Poweline/wifi halen nooit de XX Mbps want dat zijn de de waardes met radio overhead/error checking. De max is ongeveer 50% van die XX. Poweline is super gevoelig aan verleng kabels, dimmers, zware machines die aan/uitgaan, .... Ik gok met die 200Mbps ding ga je +/- 30~40 halen.

Probeer eens die plugs te versteken/rangschikkingen zodat ze op dezelfde groep/line komen en zo min mogelijk andere apparaten/verlengkabels/dimmers.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Euhm, het probleem (bottleneck) is en blijft de BBOX 2 die met 54Mbps wifi maar +/-22Mpbs kan halen in ideale omstandigheden. Dus een duurdere, snellere powerline zal je snelheid optrekken van 16 a 17 naar +/- 22 Mbps. Maar ook niet méér dan dat. Misschien heb je het er voor over.
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Euhm, het probleem (bottleneck) is en blijft de BBOX 2 die met 54Mbps wifi maar +/-22Mpbs kan halen in ideale omstandigheden. Dus een duurdere, snellere powerline zal je snelheid optrekken van 16 a 17 naar +/- 22 Mbps. Maar ook niet méér dan dat. Misschien heb je het er voor over.
Daar ben ik me van bewust hoor dat ik max 22 à 23 kan halen in ideale omstandigheden, maar 16 à 17 vind ik wat laag zonder er iets aan te doen.
Ik ga eerst eens die powerlines wat versteken en dan eventueel andere kopen indien het niet lukt...En als het mijne nikkel uithangt dan trek ik een LAN kabel, dan ben ik altijd zeker dat ik mijn maximum snelheid haal die aangeboden wordt door Scarlet momenteel 23 down en 3 up.

Groeten,

Blade
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”