Zoals jullie op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=407677#p407677 kunnen lezen is het televisiereportagemagazine Telefacts momenteel op zoek naar verhalen en concrete gevallen waarbij de facturatie richting bedrijven (door consumenten, niet bedrijven) de soep ingedraaid is.
Telefacts is op zoek naar klachten over nutsbedrijven en telecomoperatoren zoals Telenet, Belgacom, Proximus, Electrabel, Luminus, Nuon, etc.
We zijn dringend op zoek naar slachtoffers die een foutieve factuur in de bus kregen, mensen die verkeerde meterstanden doorkregen, die hoge aanmaningskosten of opzegvergoedingen moeten betalen of die worden belaagd door deurwaarders en incassobureau's, ...
Is dit een herkenbaar verhaal en wil je meewerken aan deze reportage? Stuur dan snel een mail naar [email protected].
Zoals jullie zien is dit niet beperkt tot telecomoperatoren, maar nutsbedrijven in het algemeen. Op het forum lezen we vaker relevante verhalen, dit is jullie kans om de problemen die hierdoor kunnen ontstaan aan een breder publiek kenbaar te maken zodat anderen gewaarschuwd worden of misschien nooit in die situatie hoeven terecht te komen.
Ik hoop maar dat alles dan netjes word uitgezonden zoals het verhaal in elkaar zit, zonder knip en plakwerk zodat het hele verhaal uit zijn context is getrokken. Iets wat veel gebeurt bij zowat elke commerciële zender. Die durven zover gaan dat ze je aansporen om één zinnetje te zeggen dat er niks mee te maken heeft...maar dat perfect kan gebruikt worden voor het "bombastischer" te laten klinken dan het is. Zonde van de zendtijd. Letterlijk
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Het is de bedoeling om een reportage te maken over het doorgedreven facturatiemechanisme van deze grote bedrijven.
Er worden heel veel fouten gemaakt in die facturering en heel vaak in het nadeel van de consument.
Je moet dan maar eens proberen om die factuur te betwisten, eindeloze klantendiensten trotseren, ondertussen aanmaningen blijven krijgen, ...
Het aantal klachten bij de ombudsdienst van Energie en Telecommunicatie blijft ondertussen stijgen. Dat maakt dat we graag hierover zouden een reportage maken.
Telefacts schreef:Het is de bedoeling om een reportage te maken over het doorgedreven facturatiemechanisme van deze grote bedrijven.
Er worden heel veel fouten gemaakt in die facturering en heel vaak in het nadeel van de consument.
Je moet dan maar eens proberen om die factuur te betwisten, eindeloze klantendiensten trotseren, ondertussen aanmaningen blijven krijgen, ...
Het aantal klachten bij de ombudsdienst van Energie en Telecommunicatie blijft ondertussen stijgen. Dat maakt dat we graag hierover zouden een reportage maken.
Het betwisten is bij Belgacom anders zeer eenvoudig gemaakt.
Heb al tot 2x toe een bedrag betwist, en zonder zeveren de dag erna een creditnota. Dus zo slecht zijn ze niet
Klant sinds 1999, na opzeg internet nooit de borg(2000bef) voor mijn modem terug gezien. Kon ik mee leven. Na opzeg tv (tevens ook laatste tn dienst hier) niet gelukt om digicorder binnen de 14 dagen binnen te doen (was voorzien in combinatie met familiebezoek bij dichtst bijzijnde 'tn center', enkele dorpen verder. We zijn daar helaas niet kunnen geraken, zo ook niet bij tn.) Onmiddellijk erna mes op de keel : 150€ te betalen.
Contact met helpdesk : U hoeft die digicorder niet meer binnen te brengen, u dient nu 150€ te betalen. Zelfs mijn voorstel om de mislopen huur te betalen (wat volgens mij toch de enige werkelijk opgelopen "schade" en dus meest redelijke vergoeding zou zijn.) maar nee nog een aanmaning of 2 en incasso. (binnenkort vredegerecht vermoed ik (wie bied meest : woestijnvis of vmma?)
Als ik aanhaal dat die bak waardeloos is omdat ik niet op het systeem kan inloggen krijg ik het antwoord dat : Hij terug bruikbaar zal worden wanneer ik opnieuw klant zou worden.
Gezien dit avontuur dank ik niet dat hier ooit nog 1 cent richting telenet gaat, was het de laatste provider dan lees ik gewoon wel wat meer boeken.
Ik heb meermaals dergelijke contacten gehad vooral via de helpdesk maar ook via andere wegen, op de duur verstoppen ze zich achter 'redelijke termijn' verstreken. Die 2 weken? Of die die nu nog steeds meer aan het verstrijken is?
Me dunkt dat telenet extra 'scherp' aan de voorwaarden houd met het oog op gewoon meer winstbejag. Hun toestellen (modem, digicorder) blijken hen geen moer te interesseren. Het achterhouden van borgen, opleggen van onredelijke boetes des te meer.
150€ niet veel zegt u?
Wel het mag dan wel geen onoverkomelijk bedrag zijn het is absoluut buiten proportie.
Stel je dergelijk scenario eens voor op de huurhuizenmarkt...
“Insanity is my only means of relaxation " My excuse? Being dunk. Whats yours?
Heronic, zoals je al op een ander forum geantwoord werdt, je bent akkoord gegegaan met de algemene voorwaarden, je hebt je contract opgezegd, en moest binnen een bepaalde termijn de decoder terugbrengen.
Je geeft zelf toe dat je dit niet gedaan hebt, en betwist nu de boete die eraan vast hangt.
Ik weet niet of je bij een (vrede)rechtert je gelijk zou halen.
De situatie was wellicht anders geweest als je voor het verstrijken van de termijn eens met de klantendienst zou gebeld hebben, wellicht zou je dan nu niet met een boete zitten.
Wie z'n gat brandt....