Fritzbox 7340 - WLAN slechts 54Mbps

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
demarc
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Heb sedert 2 weken een abo bij EDPNET ADSL2+ en VOIP( werkt nog steeds niet)
De door EDPNET geleverde Fritzbox 7340 modem ( met recente firmware) zendt alleen maar op 54 Mbps uit. Dit nietegenstaande deze modem in N norm tot
300 Mbps zou moeten connecteren met 300 N clients. Dit zowel op 2.4 als 5.0 Ghz band. Alle instellingen zijn 100% correct.
Bij EDpnet hecht men blijkbaar geen geloof aan dit probleem. Ze hebben mij zelfs gevraagd screenshots te mailen als bewijs ervan, tevens ook bewijs dat mijn andere Linksys router wel connecteert op 300 Mbps. Een medewerker van EDpnet heeft ( wegens totaal ongeloof inzake het gebrek aan N norm connecties) zelfs in remote, de 2.4 Ghz mode uitgeschakeld en enkel de 5.0 Ghz band ingeschakeld op fixed kanaal 136!!! Dit zonder enig boe of baa. Totaal zonder resultaat natuurlijk. Daarbij konden meer dan de helft van mijn Wlan clients geen verbinding meer maken! Wat een klucht! Nu zou ik een RMA document moeten tekenen waarbin ik me akkoord verklaar om 50 euro te betalen om een andere modem toegestuurd te krijgen en ze zouden vaststellen dat de huidige NIET defect is!
Heeft iemand ook al problemen gehad met de WLAN snelheid van de Fritz 7340? :-( Het zou namelijk kunnen zijn dat alle modems 7340 van dezelfde reeks het zelfde probleem hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zou hetvolgende voorstellen:
- zet beide SSID's op dezelfde naam.
- stel je settings voor 2.4Ghz in op 802.11n+g (ik ga ervan uit dat je thuis geen "b-only" wlan apparaten hebt staan).
- zet de encryptie op WPA2 (CCMP).

Als je encryptie gebruikt, moet dit WPA2 CCMP/AES zijn voor 802.11n.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

demarc schreef: Heeft iemand ook al problemen gehad met de WLAN snelheid van de Fritz 7340? :-( Het zou namelijk kunnen zijn dat alle modems 7340 van dezelfde reeks het zelfde probleem hebben.
Hier een 7340 in gebruik en geen enkele probleem!
300 mbps indein "Use radio channels optimized for 300 Mbit/s" enabled! Anders, 150 mbps...
Firmware is: 99.05.05
demarc
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Hoi philippe_d,
Thanks man voor die info, mijn security stond op WPA-TKIP.
Heb ze nu op CCMP gezet zoals jij voorstelde en... alles ok op 300 Mbps.
Straf zeg.... Ik had me dat nooit voorgesteld dat dat het probleem zou kunnen zijn. Op mijn linksys werkt dat perfect op 300 Mbps met TKIP.
Grof dat die gasten bij EDPnet daar nog nooit van gehoord hebben, het is hun eigen model van modem die ze verkopen!
Super hartelijk dank.
DM :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

demarc schreef:Thanks man voor die info, mijn security stond op WPA-TKIP.
Encryptie WPA2 (CCMP) is deel van de 802.11n standard ...
demarc schreef:Grof dat die gasten bij EDPnet daar nog nooit van gehoord hebben, het is hun eigen model van modem die ze verkopen!
Hopelijk lezen ze hier mee, en leren ze ook wat bij :wink: .
demarc schreef:Super hartelijk dank.
Geen dank, daarvoor dient het Forum. Het is ook altijd plezierig (en motiverend) dat jullie feedback geven of de tips geholpen hebben, dus bedankt voor de terugkoppeling :-).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Bedankt philippe_d, het probleem was ons niet bekend, bij deze dus wel ;) We zorgen voor een update voor onze medewerkers. @demarc excuses voor het ongemak :oops:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”