De door EDPNET geleverde Fritzbox 7340 modem ( met recente firmware) zendt alleen maar op 54 Mbps uit. Dit nietegenstaande deze modem in N norm tot
300 Mbps zou moeten connecteren met 300 N clients. Dit zowel op 2.4 als 5.0 Ghz band. Alle instellingen zijn 100% correct.
Bij EDpnet hecht men blijkbaar geen geloof aan dit probleem. Ze hebben mij zelfs gevraagd screenshots te mailen als bewijs ervan, tevens ook bewijs dat mijn andere Linksys router wel connecteert op 300 Mbps. Een medewerker van EDpnet heeft ( wegens totaal ongeloof inzake het gebrek aan N norm connecties) zelfs in remote, de 2.4 Ghz mode uitgeschakeld en enkel de 5.0 Ghz band ingeschakeld op fixed kanaal 136!!! Dit zonder enig boe of baa. Totaal zonder resultaat natuurlijk. Daarbij konden meer dan de helft van mijn Wlan clients geen verbinding meer maken! Wat een klucht! Nu zou ik een RMA document moeten tekenen waarbin ik me akkoord verklaar om 50 euro te betalen om een andere modem toegestuurd te krijgen en ze zouden vaststellen dat de huidige NIET defect is!
Heeft iemand ook al problemen gehad met de WLAN snelheid van de Fritz 7340?