Msn verbindingsproblemen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jonathan258

hallo

Sinds gisteren heb ik een thuisnetwerkje.
Alles is in orde behalve dat ik mij niet kan aanmelden op msn.
Ik krijg steeds de melding dat er geen verbinding is met internet :-( , maar ik kan wel surfen op internet.

Die computer is verbonden met een andere computer (ik heb geen router of hub) waar wel internet op is en msn wel gaat, en ze hebben allebij xp.

Kan iemand raad geven :???:
wem
Premium Member
Premium Member

met welk programma deel je je internetverbinding?
en is het enkel http dat werkt, of ook ftp, mail, andere instant messengers, telnet, ...
Jonathan258

programma :? ?

ik deel de verbinding adhv 2 netwerkkaarten verbonden met een cross kabel, en voor de rest de wizards uit xp gebruikt
jonathan258

mailen gaat, ontvangen toch, andere instant messengers heb ik niet en ftp en telnet ken ik niet :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ftp : ftp://ftp.belnet.be ofzo <-- gewoon eens op klikken.
telnet : dat is moeilijker te testen ;)

Cheers
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

msn heeft altijd problemen. Maar mss kan het de ingebouwde firewall zijnin xp, of één of andere firewall die je hebt geïsntalleerd.
jonathan258

ftp : ftp://ftp.belnet.be ofzo <-- gewoon eens op klikken.

Dit gaat perfect.

Qua firewall: ik heb mijn firewall(zonealarm) al moeten deïnstaleren omdat er anders helemaal geen connectie was met de gastcomputer.

Aan dit kan het dus niet liggen en qua fireweall ingebouwd in xp, zou het maar raar zijn moest deze msn blokeren, niet? :?

Is het niet zo dat msn probeert verbinding te maken met de verbinding die standaart staan in internet-opties? En mits er daar geen verbinding staat, dat het daarom niet werkt? ik heb ook al veel mensen gezien met problemen rondom proxy. Zou het misschien daar aan kunnen liggen?

Ik ben echt te einde raad, bedankt voor de post tot nu toe.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Klik hier eens op:
telnet://207.46.104.20:1863/ <- dit zou heel even een zwart venster moeten geven dat snel verdwijnt.
telnet://207.46.104.20:80/ <- dit zou hetzelfde venster moeten geven waar je in kan typen, maar voor de rest niets ziet gebeuren.

Kan je al eens testen of dat gaat? Die adressen is een aanmeldingsserver voor MSN Messenger. Als je die op deze manier kan bereiken, dan kan MSN Messenger zélf dat normaal ook.
Gast

telnet://207.46.104.20:1863/ <- dit zou heel even een zwart venster moeten geven dat snel verdwijnt.

Dit geeft inderdaad een kader, alleen verdwijnt ze niet en zie ik de melding: bezig met verbindign maken met 207.46.104.20 ..... wat na enkele seconden verdwijnt (maar het kader blijft)

telnet://207.46.104.20:80/ <- dit zou hetzelfde venster moeten geven waar je in kan typen, maar voor de rest niets ziet gebeuren.

Hierin kan ik inderdaad doen wat je zegt.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dus _eigenlijk_ zou je een MSN Messenger-verbinding moeten kunnen maken, vreemd dus dat dat niet het geval is.
jonathan258

de hotmail site gaat blijkbaar ook niet, en ik heb programma's als gaim geprobeerd wat ook geen resultaat opleverde.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Kijk eens bij Waarom kan ik geen verbinding maken met .NET Messenger Service? op http://messenger.msn.be/Help/#LQ9
Het kan misschien aan je netwerk liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”