SD Digicorder ; spontaan herstarten toestel

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn SD Digicorder in eigendom. Gaat regelmatig spontaan herstarten. Meestal bij het opstarten van een 2de opname, al is dat niet steeds zo.

Ook bij het afspelen van een opname komt dit regelmatig voor. Regelmatig; heel soms meerdere keren per dag. Ook dagen zonder dat dit voorkomt (zover ik weet). Opnames zijn soms niet gelukt of onvolledig, wat mogelijk hiervan de reden was.

Dit heb ik naar Telenet gezonden en heel snel het volgende sjabloon terug ontvangen; (stuk ervan)

Code: Selecteer alles

U kunt het probleem oplossen door de Digicorder te resetten. Gelieve hiervoor het volgende te doen:

<OK + PLAY om opnieuw op te starten; dan BACK ingedrukt houden (met behoud van opnames.) Probeer eerst deze optie en als het niet werkt onderstaand.

<OK + PLAY om opnieuw op te starten; dan REC ingedrukt houden (zonder behoud van opnames.)

(OK + PLAY is evenwaardig aan de stekker uittrekken en weer insteken)
Dit geeft geen effect bij mij. Ik druk op de toets "ok" en de toets "play' en hou die ingedrukt maar het doet niets. Gedaan met toestel aan of uit.

Zijn dat misschien codes voor een ander toestel dan een SD digicorder?
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Waarschijnlijk zal je dit wel gedaan hebben, maar wel de toetsen indrukken op de digicorder, en niet op de afstandsbediening.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Zo evident is dat niet - ik was dat aan het doen met de afstandsbediening. Ik wist niet eens dat er knoppen op het toestel staan. Zal wel onder het klepje staan. Straks eens proberen. Had wel in de e-mail mogen staan.

Bedankt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

WalterB1 schreef:Ook dagen zonder dat dit voorkomt (zover ik weet).
Er zal spoedig een dag komen dat hij niet meer start :lol:

Dergelijke random herstarts zijn meestal een voorbode van het condensator probleem (als je wat handig bent met een soldeerbout kan je het repareren voor 1 euro).
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Dat zal dan telenet mogen doen. Is nog onder garantie. Was van de "1 euro" actie. Toestel zag er perfect nieuw uit.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

WalterB1,

Heb je nog problemen na de reset?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Voorlopig lijkt het te werken.

Na de uitvoering van de reset en het ingeven van getallen van het opstartscherm was toestel terug beschikbaar maar wel met de standaard zendernummering. Franstalige zenders vanvoor. Maar na een paar minuten heeft die automatisch een paar keer automatisch gaan herstarten en de laatste keer ging die blijkbaar een software upgrade doen.

De zendernummering die ik had ervoor was terug en sinds toen is die nog niet uitgevallen. Maar ik heb de digicorder wel nog niet veel gebruikt sinds dan. Dus eigenlijk wil dat niet veel zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”