Ik kreeg onderstaande mailtje in mijn mailbox.
Normaal filter ESET Smart Security spam uit mijn mailbox.
Maar de nieuwste Thunderbird kan niet overweg met die antispam plugin en dus krijg ik nu soms spam binnen zonder goed door te hebben dat het spam is.
Omdat ik klant bij Carrefour ben trapte ik dan ook in de onderstaande oplichting.
Vervolgens krijg je een website van mobispring.be met het volgende plaatje als achtergrond.Goedemiddag meneer/mevrouw,
Gaarne willen wij u via deze weg van harte feliciteren met een GRATIS boodschappenpakket t.w.v. 25,- euro.
Indien u dit pakket wenst te ontvangen, dient u de volgende missende gegevens aan te vullen:
- Uw volledige naam
- Uw huisnummer
- Uw postcode
Klik hier om verder te gaan.
Nogmaals gefeliciteerd,
Met vriendelijke groeten,
Jasmine van Leeuwen
Afdeling marketing
Vervolgens worden er 3 vragen over Carrefour gevraagd.
De laatste vraag is je GSM nummer.
Wat je ook kiest op de vragen, er komt altijd een boodschap dat je het juist hebt.
En dat je bij de 100 eerste deelnemers zit en sowieso 25 euro aan boodschap waarde van de Carrefour krijgt.
Maar je moet wel OK sms naar 9750.
En daarmee zit je aan een wallpaper abonnement van 6 euro per maand vast.
Ik voel met ZO verschrikkelijk stom dat ik hier in trapte.
Nadat ik de SMS had verstuurd had ik het opeens door en ik heb meteen naar Base gebeld voor het abonnement stop te zetten en 9750 te blokkeren.
Maar als ik ik hier zelfs intrap dan zijn er nog een heleboel mensen die er OOK intrappen.
Kan Carrefour hier niks tegen doen? In het plaatje staat helemaal van boven "Niet gelieerd aan Carrefour"
Maar mag dit zomaar?