Mobile Vikings : problemen ?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zijn er hier nog MV klanten die de laatste tijd problemen opmerken met hun GSM? Slecht tot geen ontvanst, calls die plots afgebroken worden, smsjes die uren/dagen later toekomen, geen dataverbinding mogelijk etc etc etc. Heb een vermoeden dat dit in mijn regio (Merelbeke - Gent) het base netwerk oververzadigd begint te worden. Gisteren bvb 5x een persoon opnieuw mogen bellen (persoon zat ook bij MV) om het uiteindelijk op te geven en het gesprek verder via weepee af te handelen (fix call).

Wat overigens ook opvalt is het sterk verminderd netwerkontvangst met een GSM die het eerst (ook op MV) perfect deed...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ontvangst is hier problematisch, maar da's altijd zo geweest...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vandaag zelf geen problemen gehad, maar vriendenmet mv lagen er een hele tijd uit tussen 6 en 8.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Stilaan slachtoffer van z'n succes aan het worden? :-(
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Vroeger met 2 GSM's in huis een dataverbinding perfect EDGE. Nu zelfs vaak geen ontvangst. Regio Ninove.

Andere GSM getest , wanneer je dan voor een raam staat en je er tegen plakt heb je terug ontvangst.

Lijkt me echt dat het BASE netwerk vol begint te geraken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Petrikske schreef:Stilaan slachtoffer van z'n succes aan het worden? :-(

Is niet door succes, is door slecht netwerk voor MVNO's van BASE. Naast dat feit vind ik niet meer dat ze zijn wie ze ooit waren (op persoonlijk vlak, niet op gebied van producten).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik had hier gisterenavond ook last van (rond 18u) en was verwonderd dat er op userbase nog geen onderwerp geopend was. Ik zag op twitter dan enkele mensen met gelijkaardige problemen passeren. Berichten verzenden ging niet, bellen werd direct afgebroken nog voor er ook maar geprobeerd werd verbinding te maken met de bestemmeling. Hun website kwam er trouwens ook maar half door (zwart/wit tekst, geen afbeeldingen).

Wat is/was er aan de hand MV?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik neem aan iemand die veel communicatie deed die weggevallen is? Ik had daar iets van gelezen onlangs, op onze homepage.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Chris Demeyere, was conversation manager voor Mobile Vikings en werkt nu als freelancer verder bij zijn eigen bedrijf knip :wink:

mod:ni teveel reclam maken :wink:
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Lord Utopia schreef:Is niet door succes, is door slecht netwerk voor MVNO's van BASE. Naast dat feit vind ik niet meer dat ze zijn wie ze ooit waren (op persoonlijk vlak, niet op gebied van producten).
Maar hoe komt het dat de andere MVNO's daar dan geen last van hebben? Ik heb nog geen enkele draad daarvan gezien, al hebben die ook tienduizenden mobiele klanten. Het is raar, juist alsof BASE hen op een kwalitatief minder gedeelte van hun netwerk heeft geplaatst want bij BASE blijft alles vlot lopen... Moeilijk te verklaren imo.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Mondial Telecom maakt voor hun gsm diensten ook gebruik van het BASE netwerk.
Telkens wanneer ik op twitter bericht zie opduiken van problemen bij MV dan volgt iets later ook diezelfde melding bij Mondial Telecom.
Everything that has a beginning has an end.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

LPS schreef:Maar hoe komt het dat de andere MVNO's daar dan geen last van hebben? Ik heb nog geen enkele draad daarvan gezien, al hebben die ook tienduizenden mobiele klanten. Het is raar, juist alsof BASE hen op een kwalitatief minder gedeelte van hun netwerk heeft geplaatst want bij BASE blijft alles vlot lopen... Moeilijk te verklaren imo.

Zoals Jelly terecht zei. Mondial Telco klanten zitten volgens mij voornamelijk in het zuiden van het land.

Jim Mobile zit trouwens rechtstreeks op het BASE netwerk, dus die hun uptime is gelijk aan BASE.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

krisken schreef:Zijn er hier nog MV klanten die de laatste tijd problemen opmerken met hun GSM? Slecht tot geen ontvanst, calls die plots afgebroken worden, smsjes die uren/dagen later toekomen, geen dataverbinding mogelijk etc etc etc. Heb een vermoeden dat dit in mijn regio (Merelbeke - Gent) het base netwerk oververzadigd begint te worden. Gisteren bvb 5x een persoon opnieuw mogen bellen (persoon zat ook bij MV) om het uiteindelijk op te geven en het gesprek verder via weepee af te handelen (fix call).

Wat overigens ook opvalt is het sterk verminderd netwerkontvangst met een GSM die het eerst (ook op MV) perfect deed...


Inderdaad ik dacht dat het aan mijn telefoon lag, .... wat mij ook opgevallen is dat ze nu geld aanrekenen, voor hun data wanneer de maand verlopen is.

LPS schreef:
Lord Utopia schreef:Is niet door succes, is door slecht netwerk voor MVNO's van BASE. Naast dat feit vind ik niet meer dat ze zijn wie ze ooit waren (op persoonlijk vlak, niet op gebied van producten).
Maar hoe komt het dat de andere MVNO's daar dan geen last van hebben? Ik heb nog geen enkele draad daarvan gezien, al hebben die ook tienduizenden mobiele klanten. Het is raar, juist alsof BASE hen op een kwalitatief minder gedeelte van hun netwerk heeft geplaatst want bij BASE blijft alles vlot lopen... Moeilijk te verklaren imo.

volgens mij is base een beetje op zijn tenen getrapt dat MV een betere aanbieding heeft dan zei zelf.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Data aanrekenen? Kan iemand bevestigen dat de grace period verdwenen is dan? Vorige maand ben ik 6 dagen "overtijd" gegaan en toch zo'n 150MB verbruikt, maar ik kan me niet herinneren dat ik hiervoor betaald heb... Ofwel was de impact op mijn krediet te klein om op te vallen :-)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

aan 0.50eur/MB zou je je dat normaal wel herinneren ... normaal is er geen grace period meer ...
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Er is volgens mij voor sommige mensen met een bepaald verbruik en een bepaalde regelmaat van herladingen nog wel een bepaalde graceperiode. Maw: ik denk dat ze nog bestaat, maar dat ze de toekenning ervan slimmer en rechtvaardiger gemaakt hebben om misbruik tegen te gaan...
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zou wel kunnen dat er enkele weken over gegaan zijn, dochter had nog meer dan 50 euro belwaarde, en ik had zoiets van tja .. nu langs de andere kant de belwaarde is nu wel op, .. men zou beter een soort van dienst voorzien om belwaarde om te zetten in een extra maand internet.

en heb opgemerkt dat ze wel 2 sms gekregen heeft die haar waarschuwen, .. dus ik weet niet of de grace periode voorbij is, en of hoe lang deze bedraagt, .. er zal nog wel een week zijn of zoiets maar je zal alleszins niet meer zolang kunnen als voordien.

Het is omdat ze vertelde dat haar belwaarde op was dat ze niet kon bellen dat ik zoiets had van tiens, ..

EDIT: oei er is precies meer tijd over gegaan dan ik verwacht had, .. ben juist eens even onder haar herladingen gaan kijken, is omdat ik verschillende kaarten heb dat ik het niet opgemerkt heb, was al van augustus geleden tot november dus zeker mooie grace perriode, .. men excuses voor de verkeerde indruk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Deze topic werd geopend om de (technische) problemen met de ontvangst van MV te bespreken (slecht tot geen ontvangst, afgebroken calls, sms delays, slechte of geen dataverbindingen etc etc).
Over de grace period lopen er al andere topics, zoals hier, en deze discussie is hier eigenlijk compleet off-topic.

Sommige mensen kunnen het toch niet laten om een topic te kapen en over iets heel anders te beginnen :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Hiernet terug problemen gehad wanneer ik wou bellen, dit ging niet. Ontvangst was ok, ik gooide bijna de GSM door het raam, maar de Samsung TAB had ook geen data connectie meer. Een restart van beide verhielp het, niet echt handig.

Ik hoop dat ze snel een oplossing zoeken want zo kan dit niet meer verder. Mensen die door mij MV hebben beginnen nu ook al bij mij te klagen dat ze van mensen horen dat ze niet te bellen zijn.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Probleem hierbij is dat MV ook enkel druk kan zetten op hun leverancier...
Everything that has a beginning has an end.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Mijn vriendin zit bij BASE, ik bij MV.
Het is al verschillende keren voorgevallen wanneer ik van op het werk in Brussel bel (vaste lijn) naar haar BASE abo dat de lijn wegvalt.
Ikzelf hoor niets maar zei zegt dat ze 3 korte beeps hoort en daarna verbreekt de lijn.

Overal waar wij komen is er meestal vol ontvangst, soms een streep minder maar de keren dat ik geen ontvangst had kan ik met niet direct herinneren.
Binnenshuis kan dat al eens tot 2 a 3 strepen terugvallen

Voor de rest moet ik zeggen dat de laatste maanden bij mij zo goed als probleemloos zijn verlopen, een paar dagen terug was er nog een outage maar voor mij was dit de enige sinds een lange periode. Zit op dit ogenblik met +- 60 euro belkrediet dus ben niet echt een grote beller, data wordt hier veel meer verbruikt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

klinkt alsof je een teller hebt aanstaan op je telefoon die je gespreken beëindigd naar x aantal tijd, .. zeg niet dat het zo is maar klinkt wel zo.
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen

Heb heel afentoe dat ik geen verbinding heb. maar dit gebeurd 1 keer om de aantal maanden. En meestal is het dan nog geplaatst op twitter door MV zelf.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ofloo schreef:klinkt alsof je een teller hebt aanstaan op je telefoon die je gespreken beëindigd naar x aantal tijd, .. zeg niet dat het zo is maar klinkt wel zo.



De voorvallen waren meestal met de vaste lijn van op het werk naar haar mobiel. Zij heeft een oude Nokia 'dumbphone' dus denk niet dat er daar ergens een teller aanwezig is. :|
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb dat ook af en toe, maar als ik dan gewoon direct daarna een tweede keer bel, dan lukt het vaak wel.
Ik heb altijd gedacht dat dat aan mijn telefoon zou liggen, omdat het de tweede keer wel lukt.

Mijn provider: Mobile Vikings
Bestemming: geen idee, maar de laatste keer was naar Proximus. Naar een vaste lijn was het zeker niet, want daar bel ik nooit naar.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

is dat bij het begin van het gesprek dat het ineens wegvalt? want dat heb ik ook wel eens en dan inderdaad, doet het tuut tuut als ik dan direct terug probeer werkt het wel, ik dacht ook dat dit aan mijn telefoon lag. Ik denk dat het trouwens nog steeds aan mijn telefoon ligt, .. op dit moment heb ik er geen last meer van na een update van CM7.03 naar 7.1.x, heb de update wel nog maar recent gedaan dus ....

decat schreef:
Ofloo schreef:klinkt alsof je een teller hebt aanstaan op je telefoon die je gespreken beëindigd naar x aantal tijd, .. zeg niet dat het zo is maar klinkt wel zo.



De voorvallen waren meestal met de vaste lijn van op het werk naar haar mobiel. Zij heeft een oude Nokia 'dumbphone' dus denk niet dat er daar ergens een teller aanwezig is. :|


die tellers bestaan reeds bij oude nokia telefoons, sterker nog ik denk dat nokia één van de eerste was die een kosten besparing iets in zijn telefoon voorzag, .. kan verkeerd zijn 'k zal het zo zeggen de eerste keer dat ik dit zag was bij mijn oude nokia. In mijn huidige telefoon ben ik het nog niet tegen gekomen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Als ik naar mijn vriendin bel is het meestal tijdens het gesprek, na een paar minuten valt de lijn soms weg.


Die twee tuut's ken ik ook, heb MV daar eens voor gecontacteerd en volgens hen zou dat idd aan het toestel liggen.
Het zou iets met de switch tussen het 2g en 3g netwerk te maken hebben en die info blijkt te kloppen. Als hij op 2g only staat heb ik daar nooit last van.

Toevallig ook HTC gebruiker?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”