Gebruikerservaring weepee/3starsnet (ifv zelfstandige)

Plaats reactie
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste forumleden,

Wij starten binnenkort met een zelfstandige activiteit (een winkel) en bekijken de telefoniemogelijkheden.

Thuis bellen we via nomado wat ons al heel wat heeft uitgespaard tov klassieke (Belgacom) telefonie. We zoeken echter naar (en hopelijk bestaat die provider) een 100% betrouwbare partner in telefonie. Bij het uitvallen van de stroom moet je de bbox resetten, het netwerk van Nomado kan soms uitvallen en de support is goed, maar vrij traag.

Daarom bekijken we nu 3starsnet en Weepee. Wat is belangrijk voor ons:
- geen abonnementskost (uitgezonderd activatie/geografisch nummer van 20 euro/jr)
- degelijke (telefonische) support
- 100% betrouwbaar netwerk
- elk netwerk kan ons bereiken en vice versa

Ik las hier dat 3starsnet de grootste VOIP provider van België is en een directe lijn met BGC, dus qua netwerk denk ik dat zij iets beter liggen.

Weepee heeft ook verschillende datacenters waardoor ze ook vrij betrouwbaar lijken. (geen idee van nomado)

Ik hoop dat jullie kunnen één van beide VOIP's kunnen bevestigen als betrouwbare partner (al dan niet bij zaakvoerders).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

100 % betrouwbaar en voip horen volgens mij niet bij elkaar. Alleen al omdat je bij elektriciteitsonderbreking geen telefoon hebt.

Wat je mss best zou doen is een vaste telefoonlijn te hebben waarop je kan bellen en deze bij normale omstandigheden enkel uitgaand te gebruiken met voip. Het gaat je dan wel een abonnementskost kosten, bij Telenet of BGC. En dan bel je goedkoopst uit via betamax of zo.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

inkomende inderdaad zou ik naar vaste lijnen van BGC blijven gaan ,zeker busisness daar die paar euro per maand extra resulteerd in een support die je anders niet zal hebben , en uitgaande via een reseller dan (zijn vaak goedkoopste)

zoals je zegt heb je een zaak , je hebt nooit geen tijd en bent niet tevreden als er problemen zijn , laat staan als die niet direct opgelost kunnen zijn

goodluck anders met particuliere abbo's en alles via via te doen dan (voip is via via)

welke aanbieders beter zijn dan andere is weer zo een discussie die lovers en haters graag hebben , persoonlijk denk ik dat er weinige slechte zijn op de markt daar de overleveingskansen dan ook zoniet verschrikkelijk klein zijn
The eternal and true pessimist :D
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dat is duidelijk, bedankt voor de toelichting :-)

Ik vreesde er voor dat voip en 100% betrouwbaar niet samen gingen, maar ik wist niet of dit na de felle verbetering van de laatste jaren nog steeds zo is.

We zullen hoogstwaarschijnlijk kiezen zoals jullie voorstellen: vaste lijn BGC + nomado als uitgaande voip.

Ik krijg van Weepee het volgende antwoord mbt hun uptime & betrouwbaarheid:

Vorig jaar 99.978% uptime, volledig redundant, 3 datacenters, eigen gigabit ethernet backbone, redundante softswitchen.

Dat lijkt me niet slecht? :-)

Rekening houdende dat we er wel tegen kunnen dat we 1 of 2 dagen/jaar een stroomonderbreking hebben en de telefoons geforward worden naar de gsm, kunnen we toch misschien VOIP werken?

Kan er niet aan doen, maar ik heb een hekel aan Belgacom telefonie van 19 euro abonnement/maand + telefoniekosten. Bij Weepee bel je voor dat abonnement alleen al +- 5u/maand...
Laatst gewijzigd door chaoske op 19 nov 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Uw bericht wijzigen chaoske als je nog iets wil toevoegen , heb dit nu eenmalig voor je gedaan ;)

De meeste zullen goeie statistieken kunnen voorleggen vrees ik , alleen zit niet altijd het probleem bij hun maar bij de doorverwijzingen of beschikbaarheid en drukte internetnetwerk etc
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je doet natuurlijk altijd wat je zelf wil, maar als je hier een vraag stelt, dan antwoorden we er naar best vermogen naar ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

a3ke schreef:Uw bericht wijzigen chaoske als je nog iets wil toevoegen , heb dit nu eenmalig voor je gedaan ;)

De meeste zullen goeie statistieken kunnen voorleggen vrees ik , alleen zit niet altijd het probleem bij hun maar bij de doorverwijzingen of beschikbaarheid en drukte internetnetwerk etc


Dat is (weeral) duidelijk. Jammer, maar als er niets anders op zit. Voor de zaak moeten we echt kwaliteit zoeken en dat levert BGC wel. :-)

Een dikke dankjewel voor jullie tips & visie!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@chaoske

heb sinds vorige maand mijn (ported) vaste lijn oproepen via weepee laten doorschakelen naar GSM. Ik hoef dus zeker geen oproepen te missen...
Ben nu bezig met uitgaand weepee sip account over android smartphone want gelijk heb je, na ca 45 jaar heb ik die verrekte koperdraad helemaal zelf betaald, van hier tot in China en terug...
En de toekomst is zeker draadloos, niettemin zou ik als zaakvoerder voorlopig werken met gigaset toestellen e.d...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Voip en betrouwbaarheid, degelijke support etc etc gaan wel goed samen, maar dan zit je in de pro-regionen met dito hardware en prijzen. Is pas voordelig voor grotere bedrijven, niet voor een zelfstandige activiteit.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

wied schreef:@chaoske

heb sinds vorige maand mijn (ported) vaste lijn oproepen via weepee laten doorschakelen naar GSM. Ik hoef dus zeker geen oproepen te missen...
Ben nu bezig met uitgaand weepee sip account over android smartphone want gelijk heb je, na ca 45 jaar heb ik die verrekte koperdraad helemaal zelf betaald, van hier tot in China en terug...
En de toekomst is zeker draadloos, niettemin zou ik als zaakvoerder voorlopig werken met gigaset toestellen e.d...


Ik denk dat we compleet op dezelfde golflengte zitten ;-)

We werken hier thuis ook met gigaset toestellen en zijn dat ook van plan in de winkel.

Uiteindelijk moeten we voor onszelf afvragen in hoeverre VOIP opweegt tegenover een klassieke telefoonlijn. Ik hecht de meeste waarde aan de opmerking dat sommige telefoons blijkbaar simpelweg nooit binnenkomen omdat de VOIP operator overbelast is. Dat wil ik ten allen koste vermijden. (niet dat we elke dag 100 telefoons zullen krijgen, maar elke gemiste telefoon is er 1 teveel)

Bij stroomuitval volg ik je volledig en schakelen we automatisch door naar de gsm zodat we nooit iets moeten missen.

Wij Weepee hecht ik veel belang aan hun noodnummer, hun dagelijkse telefonische bereikbaarheid (behalve woensdag) en hun fysiek kantoor in Oostende is ook een plus vind ik. Vanavond de kost (en mijn principes) eens afwegen :-)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik ben het hier niet mee eens ! Voip kan zelf betrouwbaarder zijn ! bv. heb ik verleden jaar meegemaakt op één site dat Belgacom ISDN telefonie er 3x voor in totaal 5 dagen heeft uitgelegen ! (Kabelbreuk, overmacht, blabla). Gelukkig werkten wij met voip via Weepee ! Intussen totaal geen analoge of ISDN lijnen meer, werkt perfect.

Wat ik wel zou doen is voorzien in een redundante internetverbinding, liefst Belgacom & Telenet omdat je dan op verschillende netwerken zit. Zo stuur ik bv. alle telefonie via Belgacom naar het Weepee datacenter in Brussel en backup via Telenet naar het backup Weepee datacenter.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

VOiD, daar verlies je me een beetje :-)

We zullen werken met belgacom internet start. Wat bedoel je dan met "voorzien in een redundante internetverbinding"? (we zijn uiteindelijk 'maar' een kleine winkel in doopsuikers e.d. :-) )
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dubbele internetverbinding kost toch meer dan een vaste lijn?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

3stars = abonnement (20 euro per jaar ofzo, je moet ns op hun site kijken).
Overigens kan ik zeggen dat voip vrij betrouwbaar is. Behalve misconfiguraties door prutsen van mezelf nooit problemen mee gehad.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

chaoske schreef:VOiD, daar verlies je me een beetje :-)

We zullen werken met belgacom internet start. Wat bedoel je dan met "voorzien in een redundante internetverbinding"? (we zijn uiteindelijk 'maar' een kleine winkel in doopsuikers e.d. :-) )

Ik bedoel dat je 2 verschillende internetproviders kan nemen zodat je bij uitval van één provider je nog steeds een backup hebt.

Nu als het echt over een kleine winkel gaat waarom niet gewoon Weepee en bij uitval doorschakelen naar de GSM ? Zo dikwijls zal je dat niet nodig hebben hoor.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Goztow schreef:Dubbele internetverbinding kost toch meer dan een vaste lijn?

Voor 1€ meer kan je Telenet basicnet nemen. Dan heb je redundantie voor zowel telefonie als internet.

Trouwens vergeet ook niet dat je voor extra diensten zoals het nummer van de oproeper weergeven enz. extra moet betalen bij een vaste lijn (+4€).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

We hebben beslist een Belgacom Classic telefoonlijn te nemen (idd, we betalen nu ook hun koperdraad naar China en terug :-) ) en daarnaast ons nomado VOIP nummer te gebruiken om uitgaande telefoons te plegen.

Zo zijn we zeker van onze bereikbaarheid en bellen we goedkoop.

Bedankt voor jullie waardevolle tips!
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

particulier lijntje ? (internet start , classic line ...) :?
The eternal and true pessimist :D
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

als eenmanszaak kan je (tenzij ik me nu grondig vergis) kiezen he :-)

internet zal slechts sporadisch gebruikt worden, dus waarom zwaarder nemen (verplicht bij zakelijke klanten)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je kan als bedrijf perfect de particuliere oplossingen nemen. Het is absoluut niet verplicht om een professioneel abonnement te nemen :!:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

absoluut , maar verwacht dan geen support als een proffesioneel ;)
The eternal and true pessimist :D
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik gebruik als bedrijf al een een paar jaar VoIP van 3starsnet en ik ben zeer tevreden.
Vorige jaren geen enkel probleem gehad en afgelopen jaar eens een uurtje problemen gehad die aan 3starsnet te wijten waren.
En 3starsnet heeft een kleine organisatie met zeer bekwame mensen!
Just my 2 cents.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

a3ke, die 'professionele' support van Belgacom & Telenet is naar mijn mening waardeloos. Als de verbinding er uit ligt dan is het 9/10 keer toch overmacht (kabelbreuk) of zijn ze zelf compleet onbereikbaar (cfr. Telenet een paar weken geleden).
Bovendien verkies ik een VDSL2 verbinding langs waar ik via PPPOE op m'n eigen firewall een extern IP krijg dan de 'professionele' Belgacom oplossing met een waardeloze Thomson router (die ze toch niet monitoren) er tussen en 1 op 1 NAT te moeten doen.

My 5 cents.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bof , ik herken toch vrij groot verschil als ik naar Telenet solutions voor de zaak bel tov de thuislijn standaard helpdesk hoor

Al is het maar voor support zonder oorzaak fouten netwerk ...
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”