Hoe 10 GB skynet omzeilen? Hier is het antwoord !!!!!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wij (zijnde ne maat van mij en ikke zelf duh :roll: ) hebben beiden ook zo'n platte vis, en geen router... en gewoon de verbinding afsluiten en opnieuw opstarten, zorgt soms ook voor een *magische* reconnect... Lukt wel niet altijd, so... no success guaranteed.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
!!!!!!!!!en nog een belangrijk detail!!!!!!!!
--> weet zeker dat je die "mega"verbinding sluit voor het einde van de maand...
want de lopende verbinding wordt op het einde van de maand niet inbegrepen... en als je dus aan je 40 gig zit op den 1e van de maand, dan zal je spijtig genoeg de hele maand op smallband zitten...

verbeter maar als ik verkeerd zit...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nope, you're right on :wink:
Met één side-remark (aangezien zij-opmerking niet bekt) : dit geldt niet als je nog aan een volumepack bezig bent...
Als je dan over middernacht gaat (maandovergang, bedoel ik dus wel), dan wordt dat gewoon bij het volumepack aangerekend (heb ik gemerkt).
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

dus dan is je volumepack volledig opgebruikt tijdens de "vorige" maand?

thanx 4 the info :wink:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

stephan schreef:dus dan is je volumepack volledig opgebruikt tijdens de "vorige" maand?


Dat weet ik ook weer niet : het was een niet volledig opgebruikt volumepack...

Misschien iemand anders ?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

anyway,
enkele filmpjes en een hoop muziek voor 5 euro...
je zou bijna denken dat je er voordeel uit haalt :wink:

ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
My_download

Als je zo'n modem hebt, en een beetje rond gaat kijken (google, neworder.box.sk, ...) vind je zonder problemen de tools om die modem een flash upgrade te geven.
Daarna kan je de modem zelf als router gebruiken, compleet mét auto-reconnect. Een collega werkt zo al meer dan een jaar, maar omdat hij géén zware downloader is kan ik niet bevestigen of zo'n aangepaste modem snel genoeg kan reconnecten om de Skynet teller te vlug af te zijn.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

hmm en bestaat er geen software dat een router simuleert? :?
anders moet ik meer dan 100€ geven voor een routerke en dan is me zakgeld weer op en moet ik de usb2.0 pci card met een maand uitstellen wa ik eiig nie wil omdat ik er 160Gb op kwijt kan en deze harde schijf(80Gb) staat op een ei na vol dus naja de woensdag of zo ff naar de shop :)
maar om de vraag nog ff te herhalen bestaat er een progje dat je verbinnding autodisconnect na vb 9.5Gb en direct weer connect?
enfin kga zelf wa zoeken mor als ge zelf iet weet ;) ge moogt altijd helpen

whoei bijna februari!!
de pispaal <<
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mr.Cide schreef:hmm en bestaat er geen software dat een router simuleert? :?

Lol, alle routers zijn in principe software eh ;-).
www.kerio.nl > winroute pro 4.2 (die gebruik ik).
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

bedankt!! heee :lol: heb toevallig ineens plots wonderbaarlijk een volledige versie draaien op me pc :)
thnx for the info m8
de pispaal <<
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

het werkt :D was wel zo dom geweest van direct x 9 te installeren waarna ie toch vroeg om te restarten en ja daar kon ik fluiten naar me gratis bytes, was ik wel verplicht van nog een VP te kopen :) me vijfde denkek
die zit ook al vol :)
de pispaal <<
jojo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2003, 12:29
Locatie: leuven

inter schreef:2)Een tweede mogelijkheid die nog meer oplevert is gebruik maken van een router, deze zorgt ervoor dat je heel snel disconnect en reconnect.


misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dit best?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

jojo schreef:
inter schreef:2)Een tweede mogelijkheid die nog meer oplevert is gebruik maken van een router, deze zorgt ervoor dat je heel snel disconnect en reconnect.

misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dit best?

Met een ... router :-)
(en dat kan ook een software-router zijn)
Gast

meon schreef:
jojo schreef:
inter schreef:2)Een tweede mogelijkheid die nog meer oplevert is gebruik maken van een router, deze zorgt ervoor dat je heel snel disconnect en reconnect.

misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dit best?

Met een ... router :-)
(en dat kan ook een software-router zijn)


ok, ik heb een wireless router,
maar hoe disconnect/reconnect ik nu?

is dat softwarematig, of moet je de modem aan/uitzetten?
(waarschijnlijk een zeeeer newbie-achtige vraag, maar van alles wat met netwerken te maken heeft, heb ik nu eenmaal geen kaas gegeten....)
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

'k ben er trouwens niet zeker van dat dit altijd lukt hoor.... hier disconnect hem iets langer soms waardoor het niet lukt... hangt af met de communicatie met de servers..

Greetz,

Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Zou het kunnen dat Skynet hier iets op gevonden heeft?
Deze maand deed ik hetzelfde als vorige maand (toen het wel lukte), nl. de laatste dag van de maand over de limiet gaan en pas disconnecten na middernacht nieuwe maand, maar deze keer begin ik de maand wél met 3Gb verbruikt volume?
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

4ng3l schreef:Zou het kunnen dat Skynet hier iets op gevonden heeft?
Deze maand deed ik hetzelfde als vorige maand (toen het wel lukte), nl. de laatste dag van de maand over de limiet gaan en pas disconnecten na middernacht nieuwe maand, maar deze keer begin ik de maand wél met 3Gb verbruikt volume?


Volgens mij moet je zien dat je (net) voor het einde van de maand (=om 12u snachts) disconnect. Want zoals ze op de site zeggen : de lopende verbindingen worden niet meegerekend...
Zou het kunnen dat je met de laatste 36uur zo'n 3GB hebt gedownload?
En vermits de verbinding pas begin mei is afgesloten komt dit ook op de teller van mei.

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Stephan heeft gelijk. Je moet verbreken VOOR middernacht, niet erna. En zelfs pas 10 minuten na middernacht terug verbinden, want blijkbaar wordt soms de nieuwe connectie ook nog bij de vorige maand geteld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:
inter schreef:<knip>

Ben ook geintreseert zie hier waarom

http://forums.telenet.be/breedband/show ... post646252

Dat is Telenet en deze thread gaat over Skynet ;)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:Stephan heeft gelijk. Je moet verbreken VOOR middernacht, niet erna. En zelfs pas 10 minuten na middernacht terug verbinden, want blijkbaar wordt soms de nieuwe connectie ook nog bij de vorige maand geteld.



Nog een noot : geldt zelfs als je in je laatste connectie op smalband zit.
Ga je dus in smalband voorbij middernacht, dan wordt het smalbandvolume op je breedband volumeteller geplaatst...

Ik vond het eigenaardig toen ik het voorhad, en heb dan ook een vraag gesteld aan de Skynet Helpdesk. Antwoord : "We moeten toch iets doen" !?!
If you can't beat them, confuse them.
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Dus als ik voor het einde van de maand bijvoorbeeld tot 13Gb ga, de verbinding verbreek en geen nieuwe verbinding meer maak tot de nieuwe maand begint, dan begin ik die nieuwe maand met een verbruikt volume van 0Gb?
Het zou inderdaad wel kunnen zijn dat ik de vorige keer vlak na middernacht gedisconnect heb, maar dat die verbinding nog bij vorige maand gerekend werd...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, het is gekend dat de servers het nogal moeilijk hebben zo rond middernacht. Zeker de laatste dag van de maand. Dan begint iedereen te reconnecten en kunnen ze niet goed meer volgen ;) Ik heb van iemand gehoord dat ze soms tot 10 minuten nodig hebben om iemand op smallband te zetten als je rond middernacht reconnect. Maar op 10 minuten ben je al lang terug online, dus nog 36u leechen ;)

Cheers
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

4ng3l schreef:Dus als ik voor het einde van de maand bijvoorbeeld tot 13Gb ga, de verbinding verbreek en geen nieuwe verbinding meer maak tot de nieuwe maand begint, dan begin ik die nieuwe maand met een verbruikt volume van 0Gb?


Yup.

(duidelijk genoeg ? :-D )
If you can't beat them, confuse them.
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Weet er soms iemand of dit werkt met een Linksys 11mbit's router?
Always have a bright look at life
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

CableT3 schreef:Weet er soms iemand of dit werkt met een Linksys 11mbit's router?

Dat wat werkt? Je moet gewoon rekenen en je verbinding op tijd verbreken als je dat bedoelt. Of heb je het op het snel terug inbellen van de modem zodat je het hele zaakje met wat geluk nog 36u kunt uitstellen? Daar zou ik geen antwoord kunnen op geven. Je moet een goeie portie geluk hebben. Maar de meeste toestellen van alcatel/thompson slagen er wel in, linksys weet ik niet.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Ik heb nog maar 1 keer voorgehad dat ik de nieuwe maand begon met een 2GB. Kverschoot me dood :)

Anders heb ik al altijd tegen de 30GB afgehaald en toch nieuwe maand met 0GB begonnen.
Damastaer

lol, laatst had ik 16 gigb

mm, maar ik ken iemand die is in de 100GIG heeft afgehaald, en dit is niet om te lachen, lol.
als ik het bewijs heb zal ik het is posten.

En ik moet mij hier dringend is registreren!
Gebruikersavatar
Ily
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 maa 2004, 11:50

waaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwww ik zie deze tread nu pas
damn gewoon heel ff u limiet omzeilen ofwa???
ma zijn jullie zeker da het lukt?
want mn pa zou het ni fijn vinden als ik een di zo'n factuur krijgt waar ik heel ff 100gig heb afgehaald :lol:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je word zowieso enkel aangerekend voor volume packs die je zelf bestelt. Als je dat niet doet moet je vanzelfsprekend niets bij betalen. Het ergste wat kan gebeuren is dat je op smallband zit, en als je niet oppast ook al traffiek hebt bij de volgende maand (oppassen met disconnects in de nieuwe maand!).
Gebruikersavatar
Ily
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 maa 2004, 11:50

ma wa zijn di disconnects dan juist ?
ik koop elke maand bena 4 volume packs :?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap je vraag niet goed, maar goed.
Je moet even een paar ideeën begrijpen:
1) Je kan maar 36 uur lang verbonden blijven, daarna verbreekt Skynet de verbinding
2) Je krijgt de snelheid (breed of smalband) vastgelegd bij het verbinden en blijft dat daarna behouden zolang je de verbinding niet verbreekt. Je gaat dus niet over op smallband terwijl je verbonden bent
3) Je traffiek wordt pas bijgeteld na het verbreken van de verbinding.

Tel die 3 factoren samen en je krijgt de 'truc' om fijntjes je limiet (tijdelijk) te omzeilen. Stel nu: Je heb Skynet ADSL GO en dus recht op 10 GB = 10240 MB. Dan kan je gaan rekenen. Je maakt dat je disconnect op pakweg 10200 MB. Je hebt dan nog 40 MB over op breedband. Je maakt dan opnieuw een verbinding en zit bijgevolg nog steeds op breedband. Stel nu dat ik 50 MB download. Dan zit je al 10 MB over je limiet, maar the magic happened: je bent nog steeds op breedband. En of je nu op dit moment 10 MB er over gaat of 100 GB maakt niet meer uit. Het komt wel allemaal bij op de teller, maar wordt eigenlijk aangerekend als zijnde smallband. Je hebt dan 36 uren de tijd dat je eigenlijk "limietloos" bent: full speed en je kan fijn over je limiet gaan. Zijn die om, ben je natuurlijk op smallband (tenzij je nog een andere truc toepast: slechts héél even niet verbonden zijn; sneller dan dat de server je verbruik heeft kunnen registreren - als je dat lukt, heb je je smallband weer met 36 uur uitgesteld). En dan kan je een volume pack kopen en krijg je 5 GB bij. En op het einde van die 5 GB kan je wéér hetzelfde trucje toepassen. Fijn eh! :P
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

meon, diene jongen weet gewoon niet wat een disconnect is :wink:
disconnect wil zeggen dat je verbinding verbroken wordt
dus hier moet je disconnecten (verbinding verbreken) vlak voor je de 10GB bereikt en dan reconnecten (terug verbinden) om zo 36 uur te kunnen leechen(downloaden in de betekenis van illegale dingen, nog nooit iemand die met de term leechen, het downloaden van linux distro's bedoelde :)

dus==> disconnecten= verbinding verbreken

tenzij ik den Ily gigantisch onderschat en compleet naast de kwestie grijp

maar ik geef toch een duidelijk antwoord op zijn vraag: ma wa zijn di (die, bedoelt hij waarschijnlijk) disconnects dan juist ?

groeten,
een geekje,
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Ily
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 maa 2004, 11:50

ok i got the message, ik dacht da da iets speciaals was da disconnecten ma ni dus :lol: :lol: :lol:
ma als ik dan disconnect en terug online ga alles wa ik daarna download komt ni op de teller ofwa?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Mr.Cide schreef:nog nooit iemand die met de term leechen, het downloaden van linux distro's bedoelde


toch wel :)

de oorspronkelijke betekenis was om zo veel mogelijk op zo'n kort mogelijke tijd te downloaden :)
zo heb ik nog redhat 7.3 geleeched :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Ily schreef:ok i got the message, ik dacht da da iets speciaals was da disconnecten ma ni dus :lol: :lol: :lol:
ma als ik dan disconnect en terug online ga alles wa ik daarna download komt ni op de teller ofwa?


Jawel, alles wat je download komt uiteindelijk wel op je teller. Als je bijvoorbeeld deze avond (31/5) over je 10GB gaat en je download nog bv. 2GB extra, én je disconnect voor 12u dan zal je voor de maand mei een volume van 12GB hebben, maar je zal nooit op smallband gezeten hebben.

Greetz
Fargo

Damastaer schreef:lol, laatst had ik 16 gigb

mm, maar ik ken iemand die is in de 100GIG heeft afgehaald, en dit is niet om te lachen, lol.
als ik het bewijs heb zal ik het is posten.

En ik moet mij hier dringend is registreren!


als je uitrekent hoeveel je kan downloaden maximaal op die laatste 36 uur van de maand met een gemiddelde van 350kb/s dan kom je nog maar aan een 44GB,dus waar haalt hij die 100gb vandaan? :eek:
jojo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2003, 12:29
Locatie: leuven

kan er iemand mij in mensentaal eens uitleggen hoe ik
een snelle reconnect doe met mijn siemens santis wireless modem/router?

alvast bedankt,

vanwege een netwerkleek...
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

zorgen dat je modem/router ingesteld staat om altijd connected te blijven dwz als je connectie verbroken wordt dat hij automatisch deze terug maakt.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
jojo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2003, 12:29
Locatie: leuven

inter schreef:zorgen dat je modem/router ingesteld staat om altijd connected te blijven dwz als je connectie verbroken wordt dat hij automatisch deze terug maakt.


ik veronderstel dat ik dit in de software van siemens moet instellen?

Hetgeen je nu zegt zorgt dat je steeds connected blijft,
maar hoe kan je nu bewust zelf een reconnect doen?
Ook softwarematig neem ik aan? Zoja, hoe doe je dit dan?

Ik ben ne westvlaamse plantrekker, maar hiervoor heb ik dus toch efkes hulp nodig :oops: :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”