Opnames delen tussen Telenet-boxen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Telenet investeert continu in initiatieven die de boxen gebruiksvriendelijker maken. Hieronder presenteren we de laatste nieuwe features:

Opnames Delen
Heb je op de HD digicorder in de living een film opgenomen en wil je deze nu graag bekijken op je televisie in de slaapkamer? Het kan! Vanaf midden november bekijk je opnames van de HD Digicorder op om het even welke andere HD Digibox of HD
Haal het beste uit je HD Digibox of HD Digicorder

Digicorder in je huis.
Je kan de gedeelde opnames pauzeren, versneld voor- en achteruit spoelen, extra info opvragen, taalkeuze veranderen enz. Deze nieuwe functie wordt geleidelijk uitgerold tussen 16 november en eind december. De opnames verschijnen automatisch op alle HD boxen bij “Mijn opnames” in het menu.

Energiezuinig
Wanneer we een onderdeel van de boxen vervangen, bekijken we altijd hoe we het energieverbruik kunnen verminderen. We reduceerden zo het verbruik van de nieuwe Digiboxen en Digicorders tot gemiddeld 90 kWh op jaarbasis.

Klanten met het nieuwe type HD Digibox of HD Digicorder kunnen de ‘slimme energiestand’ inschakelen. Ongeveer een uur nadat je de box in stand-by hebt gezet, zal hij overschakelen op die slimme energiestand en verbruik je minder dan 1W.

Let wel op: Staat je HD Digicorder in slimme energiestand? Start hem dan eerst op of zet hem in stand-by om van de functie “opnames delen” gebruik te maken.

Bron: Telenet
Laatst gewijzigd door svermassen 16 nov 2011, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mooi! :) Maar ik denk dat er nog veel meer kan met digitale TV.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

en gaat dit ook gaan met de HD recorder / digiboxen van de vorige generatie zoals ik er heb, of moet ik eerst "upgraden" naar een recent model + 50 euro activatie + nieuw contract van minstens één jaar?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

svermassen schreef:Opnames Delen
Heb je op de HD digicorder in de living een film opgenomen en wil je deze nu graag bekijken op je televisie in de slaapkamer? Het kan! Vanaf midden november bekijk je opnames van de HD Digicorder op om het even welke andere HD Digibox of HD
Ben benieuwd hoe dat zal werken. De digitale content bij kabel TV gaat normaal over de coax, de netwerkverbinding is alleen voor het "inter-actieve".
- Zullen de gedeelde opnames avn de ene naar de andere digicorder verstuurd worden over de coax, of over de UTP verbinding ?
- Zal dat werken bij digicorders die niet inter-actief gemaakt werden (of waar één van de twee niet inter-actief is) ?
- Of zou het volstaan dat ze mekaar "zien" (vb beide op je lokaal netwerk) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Wat is de functie Opnames delen en hoe werkt het?

Via de functie Opnames delen, kun je op één van je HD Digicorders opnames plannen, om ze daarna via elke HD Digibox of HD Digicorder bij jou thuis te bekijken en te beheren.


Voorbeeld:
Je start een opname op je HD Digicorder in de woonkamer, maar wilt verder kijken via je HD Digibox in de slaapkamer. Met Opnames delen kan dat perfect!

Wat heb je nodig?

een HD Digicorder (DC-AD2000, DC-AD2100)
en een tweede (of meer) HD Digicorder of HD Digibox (DB-AD200, DB-AD210)



Goed om te weten

Je HD Digiboxen of HD Digicorders moeten interactief aangesloten zijn op dezelfde Telenet-modem via een UTP-kabel of recente Powerline-adapter (200 Mbps).
Heb je twee HD Digicorders? Dan kun je per HD Digicorder instellen of je de opnames wilt delen.
Opnames delen is niet mogelijk met een SD Digibox, SD Digicorder of INDI-decoder.



Opgelet!
Om opnames te delen mag je HD Digicorder (waarop je opname is gemaakt)…

wel in stand-by staan
niet in slimme energiestand staan

Staat je HD Digicorder in slimme energiestand? Start hem dan eerst op of zet hem in stand-by om je opnames te bekijken.

Handig!
Zolang je een gedeelde opname bekijkt, zal je HD Digicorder niet automatisch overschakelen op de slimme energiestand.
Instellingen

De functie Opnames delen staat standaard geactiveerd, wens je de instellingen aan te passen dan doe je dit zo:

Druk op het huisje van je afstandsbediening
Ga naar Instellingen > Opnames
Geef de pincode van het Gezinshoofd in
Ga naar Opnames delen
Kies met de pijltjes de gewenste instelling

Je hebt 3 opties:
Neen: Je kunt je opnames alleen op deze HD Digicorder bekijken.

Ja-excl.18+: Alle opnames zijn beschikbaar op je andere HD Digibox/Digicorders, behalve de 18+ opnames. 18+ opnames kun je alleen op deze HD Digicorder bekijken.

Ja-incl. 18+: (Standaard) alle opnames zijn beschikbaar op je andere HD Digiboxen/Digicorders, ook de 18+ opnames (via pincode!).




Tip

Je kunt je HD Digicorders ook benoemen via de instellingen van Opnames delen:

Digicorder-naam
Hier kun je een naam geven aan je HD Digicorder.
Als je meerdere HD Digicorders hebt, dan verschijnt deze naam in de opname-opties bij het plannen van een opname.


bron telenet
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het loopt dus over het UTP netwerk.

Al diegene met een zwakke powerline performance of nog van die 11mbit toestellen grijpen hier dus naast.
Everything that has a beginning has an end.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

En ook geen (gekochte) SD Digicorder... spijtig... maar toch geen 50eur activatie + 8eur/maand waard.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zalig. Had destijds die vraag en toen kon het niet. Had eigenlijk nooit gedacht dat zoiets er ging komen. Bij ons staat de Digicorder in de living, en dan was het zonde dat we opgenomen films niet in de home-cinema op grote TV/surround systeem konden kijken. Nu dus wel.

Ook interessant voor mij is dat ik op de plaats waar mijn DIgibox staat ook een HD-Recorder heb. Dus wellicht kan ik daar dan de opnames van mijn Digicorder op de HD-Recorder copiëren. Vanavond eens proberen..
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

En kan je ook streamen naar een DLNA device?

Ik vrees echter dat Telenet terug een standaard protocol een beetje heeft "beperkt" zodat ze kunnen reclame maken met een "nieuwe functie" waarin ze hebben "geinvesteerd" zodat je nog meer van hun DIDG-XXX-en nodig zult hebben.

En is het nu echt zo slim om hun "slimme energiestand" zo dom te maken dat je deze niet via Wake-on-LAN kunt wakker maken?
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dat gebeurde mij al veel eerder. Op de ene iets programmeren, en dat werd dan op de andere opgenomen. :bang:


Voor de rest klinkt dit wel interessant.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

weet iemand wanneer deze optie actief zal zijn?
vind nog nergens de mogelijk om het uit te schakelen/aan te passen, dus 't zal nog niet actief zijn.
hebben hier 2 HD digicorders en 1 HD digibox.

als dit werkt heb je in feite genoeg aan één digicorder en dan allemaal digiboxen want je kan toch opnames van elders bekijken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hangt er ook vanaf of je dat delen letterlijk moet nemen. Bij Belgacom kan je opnames laten plaatsvinden op hun infrastructuur (network pvr heet dat feature), waardoor je ze dus in feite gewoon naar u streamt zoals een programma op aanvraag. Bijgevolg kan je ze ook streamen naar elke decoder die deel van uw abonnement uitmaakt.
Let wel, die opnames worden door hun maar 30 dagen bewaard...

Kan even goed dus ook volgens dat systeem zijn dat Telenet... Als je het zeker wil weten: als je oude opnames kan delen, dan zal het wel van decoder naar decoder zijn en niet opgeslagen bij de infrastructuur (we noemen het maar voor het gemak hun servers) van Telenet.

Om energiebesparende features in te bouwen is dan ook weeral niks te vroeg. Bij Belgacom kan zo'n decoder rond de 20 watt verbruiken al staat die schijnbaar uit. Da's 20 * 24 u * 365 = 175 kWh (in de veronderstelling dat je hem dus geen enkele keer zou gebruikt hebben, het reële verbruik is wellicht nog iets hoger).
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

uit wat ik ervan opmaak gaat het om delen van opnames die effectief op de HD staan en niet ergens op één of andere telenetserver.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe plan ik een opname op een andere HD Digicorder?

Heb je nog veel ruimte op de harde schijf van één van je HD Digicorders? Dan kun je via Opnames delen kiezen op welke HD Digicorder je de opname bewaart. Dat doe je zo:

Open de TV-gids
Kies het programma dat je wilt opnemen en druk op OK
Selecteer met de pijltjes de HD Digicorder waarop je wilt opnemen
Controleer en bevestig de opname-instellingen

bron telenet
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jammer dat de opnames verdeeld blijven over de verschillende digicorders. Leuk zou zijn dat ze een soort van opname-nas zouden verkopen, alle opnames van iedere digibox komen daar dan op en zijn op elke box af te spelen :-) Dan kunnen alle boxen in een slimme slaap gaan zonder dat de opnamen niet meer beschikbaar zijn :-) Wel een grote stap voorwaarts, plusje voor Telenet! Het overzetten van opnames zou ook leuk zijn, als je dan een andere digicorder haalt kan je tenminste je opnames bewaren.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

leuke dinge maar nog altijd geen digitale vooruitgang zoals ze beweren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ergens op de telenet website het ik gisteren hoe je een opname van je recorder kon overzetten naar bvb een dvd recorder, dacht dat dat niet kon, maar stond wel o hun officiële site
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waarom zou dit niet kunnen?

Dezelfde kwaliteit dat is iets anders :cop:
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

hier de procedure:
Kan ik een opname van mijn Digicorder overzetten op een videorecorder of DVD-recorder ?

Ja, je kunt een opname overzetten naar de harde schijf van je videorecoder of DVD-recoder.

In ons voorbeeld gaan we uit van een DVD-recorder en een HD Digicorder.
De DVD-recorder kan evengoed een videorecorder zijn; de HD Digicorder kan evengoed een Digicorder zijn.

Ons voorbeeld


Om deze opname te kunnen maken en te kijken of alles juist is aangesloten:

sluit een HDMI-kabel (of scartkabel) aan tussen tv en DVD-recorder
sluit een HDMI-kabel (of scartkabel) aan tussen DVD-recorder en HD Digicorder
De opname overzetten:

zet je tv aan
zet je DVD-recorder aan
zet je tv op het juiste kanaal zodat je beeld krijgt van je DVD-recorder
zet je DVD-recorder op het kanaal zodat je beeld krijgt van digitale televisie
start de opname van de HD Digicorder die je wenst over te zetten
laat je DVD-recorder opnemen
Voor meer informatie raadpleeg je best de handleiding van je DVD-recorder.

bron telenet
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

TomG schreef:Hangt er ook vanaf of je dat delen letterlijk moet nemen. Bij Belgacom kan je opnames laten plaatsvinden op hun infrastructuur (network pvr heet dat feature), waardoor je ze dus in feite gewoon naar u streamt zoals een programma op aanvraag. Bijgevolg kan je ze ook streamen naar elke decoder die deel van uw abonnement uitmaakt.
Let wel, die opnames worden door hun maar 30 dagen bewaard....
Jammer dat ik bij BGC wel redelijk veel hoor klagen dat ze alleen zien welke opnames er zijn maar dat ze dan dikwijls bandbreedte te kort komen om het effectie op hun TV te krijgen en dat hun servers soms ook nog te licht uitvallen met momenten. Kan er mij iemand uitrekenen hoeveel serverkracht er nodig is om bvb 10000 mensen een film te laten huren en nog eens 10000 mensen een opgeslagen programma op te vragen aan 6 Mbps? En het zal waarschijnlijk een veelvoud aan klanten zijn die dat doet.
@ proximusboyke "leuke dinge maar nog altijd geen digitale vooruitgang zoals ze beweren" Wat bedoel je daar nu mee? Als ik zie wat de evolultie is in de laatste 10 jaar. In 2004 begon LCD en plasma en digitale TV nog maar amper van de grond te komen. We hebben 60 jaar met een techniek gewerkt die amper veranderde buiten van zwart wit naar kleur. En het digitale tijdperk is amper 25 jaar geleden begonnen voor Jan met de pet. In 1987 waren we nog met onze Sinclairkes aan het experimenteren. Telenet is maar begonnen in 2004 met digitale TV en BGC nog later.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Een voorbeeld van de "digitale vooruitgang" is bijvoorbeeld dat we vroeger met PDC opnames konden starten/stoppen exact op het begin/einde van een uitgezonden programma terwijl dit nu blijkbaar onmogelijk is.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

inderdaad,

vooral op VT4 (en kanaal 2) is dit zeer hinderlijk . het volstaat niet om 20 minuten extra op te nemen, om zeker te zijn dat je je serie of programma hebt, moet je soms het programma ervoor én erna ook opnemen. Toch niet normaal hé :roll:

groeten,
Browndwarf.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

BasicQ schreef:Een voorbeeld van de "digitale vooruitgang" is bijvoorbeeld dat we vroeger met PDC opnames konden starten/stoppen exact op het begin/einde van een uitgezonden programma terwijl dit nu blijkbaar onmogelijk is.
Hoe zou dat komen denk je? Vroeger was dit alleen mogelijk op de VRT en Duitsland. Al die commerciële zenders willen dit niet en zullen dat signaal er zeker niet opsteken. Die hebben liever dat je willens nillens naar de reklame kijkt. Voor de commerciële zenders is het bovendien een doorn in het oog dat je kunt opnemen. Die willen niets liever of dat je het alleen maar kunt heropvragen en zeker niet de reclame kunt doorspoelen. Dit is een verklaring die door de grote baas van VTM is uitgesproken in een uitzending enige tijd geleden naar aanleidng van de overname van VT4 door woestijnvis. Het is perfect mogelijk maar door het feit dat klanten zoveel mogelijk willen hebben voor zo weinig mogelijk geld moeten we toegeven aan de duivel van de reclame. ofwel hebben we zenders zoals de VRT met een minimum aan reclame maar betaald door ons belastinggeld of zenders zoals VTM betaald door de reclame, die er alles aandoen om dat door je strot te duwen, inclusief het onmogelijk maken van zoiets als PDC. Je merkt het zelfs al op internet. Filmpjes beginnen steevast met reclame die je niet kan doorspoelen.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

en vooral, die 30 dagen is een veel te korte termijn voor mij
bekijk nu nog opnames van vorig jaar.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als ze de consument niet op een legale manier een zekere vrijheid geven, dan zal die zoeken naar andere kanalen om aan zijn content te geraken. Dat heeft dan als gevolg dat de commerciële zenders nog veel minder reclame kunnen opdringen.

Wat dat delen betreft, ik vraag mij af hoeveel mensen nu echt 2 HD digibox/corder toestellen huren? Waarom kan dit niet op de SD toestellen beschikbaar gemaakt worden? Initieel denk je bij het lezen van dit nieuws: handige feature. Maar het zou telenet niet zijn of er zit weeral een beperking op die je moet aanzetten tot het upgraden naar een nieuwe gehuurde digicorder en natuurlijk mits betaling van activatiekosten en een jaarcontract.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Zoals ik reeds eerder zei. Digitale TV is maar begonnen in 2005-2006, amper 5 jaar, gestart met SD, resolutie waar BGC nog in zit, en vervolgens HD. Ik kan perfect begrijpen dat Telenet niet meer investeert in het opwaarderen van de SD boxen. De 3000 en 3100 reeks zijn er bijna uit, nog wat occasies die her en der gebruikt worden, zelfs op een full HD TV wat dan jammer is voor de TV. Er staan nog een deel van de 2100 reeks. Er staan massa's HD corder van de 5810 reeks (AD2000) en reeds heel veel 5723 (AD2100). En er zijn een pak mensen die met meerdere HD boxen staan ( 1 recorder en 1 box, zelfs tot 4). Het grootste probleem bij het gros van de mensen is de interactiviteit wat nu nog in veel gevallen met de Powerlan 85 gebeurt en die zullen dan noodgedwongen moeten overschakelen naar AVhomeplug.
Het is zoals bij een computer. Als je een PC hebt van pakweg 5 jaar geleden dan is het bijna ondoenbaar om WIN 7 te draaien en ook een aantal van de huidige programma's draaien vierkant daarop.
DTV is nog volop in groei en zal nog fel evolueren. Zie maar naar de recentste TV's, ze hebben nu allemaal network mogelijkheden wat pakweg 1 tot 2 jaar geleden enkel op de hoogste reeksen mogelijk was.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fernandigv schreef:gestart met SD, resolutie waar BGC nog in zit
Misschien moet je toch eens onder je steen vandaan komen want BGC heeft al geruime tijd HDTV (ik twijfels zelfs of men geen groter aanbod heeft dan TN).
fernandigv schreef:De 3000 en 3100 reeks zijn er bijna uit, nog wat occasies die her en der gebruikt worden, zelfs op een full HD TV wat dan jammer is voor de TV.
De kwaliteit van de decoders was dan ook zo slecht dat de meeste inderdaad defect zijn (die van mij en enkele vrienden doet het trouwens nog prima na een ingreep van 1 euro). Trouwens dat jammer zijn... gezien het dermate beperkte aanbod aan HDTV programma's vind ik dat niet zo dramatisch.
fernandigv schreef:Het grootste probleem bij het gros van de mensen is de interactiviteit wat nu nog in veel gevallen met de Powerlan 85 gebeurt en die zullen dan noodgedwongen moeten overschakelen naar AVhomeplug.
Powerlan 85... da's theoretisch 85 Mbps of 10x zoveel dan nodig voor een HDTV signaal !
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

't Is van onder mijn steen dat ik merk dat dit enkel mogelijk is in grote centra. In veel landelijke gemeenten is zelfs gewoon BGC TV niet mogelijk voor 1 TV. Maar ik geef toe in stadscentra zal dit al bestaan. Heb eergisteren trouwens nog op een onbeveiligde Bbox gezeten waar ik merkte dat de stream voor TV 6Mbps was en de stream Internet 25 Mbps. Dat is aanvaardbaar. Ik kon bijgevolg dienen mens zijn TV uitschakelen en zijn WiFi netwerk uitschakelen, maar dat is een veiligheidstopic voor BGC
Ik ontken bovendien niet dat die eerste boxen slecht waren en daarmee wordt bevestigd dat er nu een pak HD corders staan.
Wat die Powerlan 85 betreft. Dat zijn er van Topcom en die noemen nu zelfs Powerlan200 en die komen overfeen met met andere merken die ook Homeplug 1.x compatibel zijn. En die zijn niet snel genoeg voor beeld streaming daarom bestaat er nu zoiets als AVhomeplug zoals de 6400 reeks van Topcom en nog andere merken en die zijn niet compatibel met de voorgaande versies. Trouwens BGC gebruikt ook die AV homeplug compatibele versie.
Kortom veel mensen vinden het leuk dat opnames delen zal kunnen, al was het maar dat ze ondertussen kunnen controleren wat hun jonge koters allemaal opnemen.
Voor mij telt maar een ding: Laat ze maar concureren en altijd maar meer mogelijkheden geven voor hetzelfde geld want afslaan is een illusie.
Ik hoef ook geen opnames te delen, mijn vrouw en ik kijken nog samen naar de TV, en ik hoef zelfs geen TV te zien op mijn PC want dat kan ik veel beter op mijn TV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik ben trouwens wel eens nieuwsgierig naar welk protocol men gaat gebruiken tussen de decoders. Eigenlijk moet het mogelijk zijn video te streamen van je PC naar een decoder ook... mits je natuurlijk de specificaties kent (ijdele hoop vrees ik wel). Zo zou je je eigen media (misschien ook foto's en MP3's) kunnen integreren met je decoder.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

weet er iemand wanneer dit effectief in voege gaat (bij telenet)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit stond toch in de eerste post te lezen ?
svermassen schreef:Deze nieuwe functie wordt geleidelijk uitgerold tussen 16 november en eind december.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

En nu is de vraag, hoe krijg ik dit uitgeschakeld? De opnames van mijn huisgenoot zijn ongewenst op mijn digibox verschenen. Vice versa wellicht ook, ik ben nog niet gaan zien.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Dat staat normaal gezien bij Instellingen - Digicorder - Opnames en dan heb je de pincode nodig en kan je opnames delen al of niet uitzetten. Uiteraard uit te voeren op de corder die je niet wenst te delen. Zie helemaal aan het begin van de thread de reactie van caravia_asterix
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Dat ze er reclame mee durven maken raakt mij wel een beetje. Voor de digiboxen door onze strotten geramd zijn geweest was dat al lang mogelijk. Op de analoge kabel kan je nog opnemen op band of dvd en die dvd's uitwisselen. Je kon toen ook opnemen met een vrij te kiezen PVR. De PVR die ik al meer dan 5 jaar gebruik, kan via het netwerk alle opnames streamen naar andere computers. Ik kan die ook al 5 jaar via een website programmeren. Iets wat via telenet nog niet zo lang gaat.

Zijn de mensen al vergeten hoe goed het leven vroeger was? Enkel de beeldkwaliteit was een beetje minder.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is er al iemand die hier gebruik kan van maken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

neen
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Vanaf heden zou het moete lukken in het Gentse (9000 zone) Voor de zone Oudenaarde (9700) en deinze (9800) zou het vanaf 15 december zijn. Zone 2000 zou ook al moeten lukken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heeft iemand dit al werkend gekregen ? Ik kan op onze Digicorder nu idd wel de instellingen vinden voor dat sharen, maar op mijn Digibox vind ik helemaal niets terug, en zie dus voorlopig nog niet hoe ik daar kan kijken naar mijn opnames.

Overigens is het ook altijd wat met die Digiboxen. Ik wou nu een opname programmeren met Yelo maar daar vind ik nu ineens enkel mijn Digibox terug en is mijn Digicorder weg, en kan ik dus ook niets programmeren. Een geluk dat ik zelden TV kijk en het me ook niet veel kan schelen dat een en ander niet/zelden werkt, of ik had die spullen al lang door het raam gegooid.

EDIT: lijkt erop dat de netwerk interface op mijn Digicorder niet meer werkt. Ik blijk geen interactiviteit meer te hebben en een bogus 169.254 IP adres. Morgen eens testen met een andere kabel rechtstreeks naar de modem en anders wordt het dus helpdesk en wellicht omwisselen en bye-bye opnames :I.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

je krijgt een zogenaamde APIPA dus netwerkverbindingen nazien (testen met een UTP rechtstreeks op de switch of modem). Zeker als er Powerlines in het spel zijn.
Nog even meegeven dat voor het delen van opnames het moet gaan tussen HD digicordesr en HD digiboxen. Verbinding moet er zijn met UTP rechtstreeks of met de AV Homeplugs. Dus niet met de oude netgears of met de daaropvolgende Topcom 200. Wel de 6400 reeks.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Morgen eens testen met een andere kabel rechtstreeks naar de modem
Hoe loopt je kabel dan nu... deze mag namelijk niet aangesloten zijn op een router !
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”