Basic Shake meerdere pc's

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DyNaRaX
Starter
Starter

Ik ben aan het overwegen om een Basic Shake (internet + digitv) aan te schaffen maar heb een vraagje over het aantal pc's die je kan aansluiten.
Op de Telenet site melden ze bij Basic internet optimaal voor 2 pc's. Wil dat zeggen dat je max 2 pc's kan aansluiten zoals het vroeger was op de oude abo's of kan je meerdere toestellen aansluiten (5-tal)?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Allicht gaf/geeft TN 2 publieke IP adressen bij een "modem only" aansluiting.
Bij gebruik van een eigen "all-in-one" firewall/router/DHCP server gebruik je maar één publiek IP adres en kan je gemakkelijk jouw vijf toestellen aansluiten. Kostprijs: vanaf enkele tientallen eurootjes. Dan heb je wel volledige controle over de zaak.

Met de nieuwe gecombineerde modem/router aansluiting van TN zal vijf toestellen ook geen probleem vormen. Echter zal de controle die je hebt beperkt zijn.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

eternum schreef:Met de nieuwe gecombineerde modem/router aansluiting van TN zal vijf toestellen ook geen probleem vormen. Echter zal de controle die je hebt beperkt zijn.
De officiële specificatie voor Basic Internet is "optimaal voor twee toestellen", dus behoudt Telenet zich het recht om slechts twee toestellen via hun draadloze modem/router van een IP-adres te voorzien.

Het is dus perfect mogelijk dat je op een dag geen internetverbinding meer hebt op het derde toestel.
http://onlinesupport.telenet.be/content ... nsole-niet

Een eigen router geniet zeker de voorkeur als je twee of meer computers wil aansluiten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dan geef je ze gewoon manueel een adres... uiteindelijk is het toch een private range.

De beperking (moest ze er zijn) zal toch maar op DHCP niveau zitten.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

DyNaRaX schreef:Ik ben aan het overwegen om een Basic Shake (internet + digitv) aan te schaffen maar heb een vraagje over het aantal pc's die je kan aansluiten.
Op de Telenet site melden ze bij Basic internet optimaal voor 2 pc's. Wil dat zeggen dat je max 2 pc's kan aansluiten zoals het vroeger was op de oude abo's of kan je meerdere toestellen aansluiten (5-tal)?
Ik heb ook basic internet en 3 pc's en laptop. deze zijn aangesloten op eigen router (enkel modem laten plaatsen)
en werken altijd goed.

Het probleem zit hem elders volgens mij. doordat het volume zo sterk beperkt is bij Telenet, en dat uw meerdere
pc's toch wat updates en zo doen zit ik dikwijls enkele dagen per maand zonder internet omdat het volume opgesoupeerd is.

Ik overweeg dan ook om over te schakelen naar scarlet, daar is er geen limiet.

Telenet snoeft altijd met hun zogenaamde snelheid, maar dit is een waardeloos argument als je geen volume hebt.
Er is ook geen oplossing want je moet al bijna het driedubbele betalen om die limiet weg te krijgen (van 25 naar 60€)
Dit is er mijns insziens ver over kwa kostprijs om een beetje te kunnen hobby surfen.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

DyNaRaX,

Je kunt met Basic Internet meerdere toestellen aansluiten direct via de modem of met WiFi. We kunnen echter enkel voor 2 toestellen garanderen dat het probleemloos zal werken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

DyNaRaX,

Als je meer betaalt aan Telenet garanderen ze wel dat het voor meer dan twee toestellen probleemloos werkt. 8)
Het is een gecreëerd "technische probleem" met een financieel economische oorsprong...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Charlotte schreef:We kunnen echter enkel voor 2 toestellen garanderen dat het probleemloos zal werken.
Wat een absurde uitspraak... je zit achter een router dus of er nu 2, 3 of 4 PC's achter hangen maakt echt niet uit (de snelheid zal natuurlijk dalen, maar dat weet iedereen - trouwens met 2 PC's kan je die ook stevig naar beneden halen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”