Download speed daalt als ik upload?
Ik heb al reeds een paar dagen een raar probleem. Als ik upload daalt mijn download snelheid enorm. Hoe zou da komen.
wel als ge aan de max speed upload zal uw download snelheid fors dalen, hoe dit technisch in elkaar zit moet ge maar aan de freaks vragen 
maar ge kunt wel eens een interessant programma proberen:
netlimiter
daarmee kunt ge per applicatie de upload cappen (ook download)
en daar kan je ook zien welke applicatie gebruikt maakt op dat moment van je verbinding

maar ge kunt wel eens een interessant programma proberen:
netlimiter
daarmee kunt ge per applicatie de upload cappen (ook download)
en daar kan je ook zien welke applicatie gebruikt maakt op dat moment van je verbinding
de pispaal <<
Het begin te droppen vanaf 20Kb Upload (Max upload gaat tot aan 56Kb )
Vroeger had ik dit probleem dus niet.
Vroeger had ik dit probleem dus niet.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat heeft te maken met de A in ADSL.
Dat staat voor assymmetrisch.
Uw upload is dus lager dan uw download. Veel lager meestal.
Om te kunnen downloaden, stuur jij een request naar een server. Jij krijgt data terug en stuurt een bevestiging dat je de data ontvangen hebt.
Dus per pakketje dat je ontvangt wordt er ook iets gestuurd. die pakketjes zijn natuurlijk niet even groot.
Dus als je upload volledig vol zit, komen die bevestigingspakketjes in een wachtrij en duurt het dus even voor een volgend pakketje gestuurd zal worden. Voila, daarom download je dus ook trager als je upload vol zit.
Om te kunnen downloaden, stuur jij een request naar een server. Jij krijgt data terug en stuurt een bevestiging dat je de data ontvangen hebt.
Dus per pakketje dat je ontvangt wordt er ook iets gestuurd. die pakketjes zijn natuurlijk niet even groot.
Dus als je upload volledig vol zit, komen die bevestigingspakketjes in een wachtrij en duurt het dus even voor een volgend pakketje gestuurd zal worden. Voila, daarom download je dus ook trager als je upload vol zit.
Ik kan er niet aan doen maar daar heb ik toch wel TEN ZEERSTE mijn twijfels overAdsler schreef:Vroeger had ik dit probleem dus niet.

Tenzij de vroeger op telenet zat natuurlijk ... maar met ADSL is dat onmogelijk.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Ik heb juist dit zelfde probleem. Al mijn instellen veranderd met Dr Tcp, maar tevergeefs. Mijn download snelheid is door mijn lijn te tweaken toch naar bijna 300Kb op dit moment.
Maar als ik upload aan 53Kb, dan zakt mijn download van 200Kb naar 5Kb en dit is nog maar week vroeger werkte dat perfect.
Maar als ik upload aan 53Kb, dan zakt mijn download van 200Kb naar 5Kb en dit is nog maar week vroeger werkte dat perfect.

Is een normaal ADSL probleem hoor. Wij zitten met 24 man op kot en beschikken over a2f 8Mbit. Toen ik vroeger nog bittorent gebruikte (ben gestopt omdat ik met a2f gebusted ben thuis) ging het inet op kot echt niet meer vooruit, gewoon om dat ik die 50 kB/s inpakte. De reden die Meon geeft klopt volledig. De bevestigingpackets geraken trager weg => tragere downloadspeed.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Dat heeft te maken met elke TCP/IP-verbinding. Als ik hier op de kabel upload dan zakt mijn downloadsnelheid ook in.meon schreef:Dat heeft te maken met de A in ADSL.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
[off-topic]The_Borg schreef:Is een normaal ADSL probleem hoor. Wij zitten met 24 man op kot en beschikken over a2f 8Mbit. Toen ik vroeger nog bittorent gebruikte (ben gestopt omdat ik met a2f gebusted ben thuis) ging het inet op kot echt niet meer vooruit, gewoon om dat ik die 50 kB/s inpakte. De reden die Meon geeft klopt volledig. De bevestigingpackets geraken trager weg => tragere downloadspeed.
dus gij zit op de vogelmarkt ?
[/off-topic]