Beste mensen,
Ons bedrijf verhuist eind deze maand naar een andere zone van het land waardoor de Belgacom nummers niet overdraagbaar zijn.
We hebben reeds een Cisco VOIP centrale (waar we absoluut niet van tevreden zijn, maar het ding moet nog dienst bewijzen).
Ik heb nog enkele vragen en zou zeer graag jullie input krijgen voor het volgende;
Klopt het als;
Ik onze tel en fax nr van Belgacom laat overdragen naar Weepee, ik dit in de telefooncentrale kan koppelen en kan laten toekomen op de verschillende voip telefoons, wetende dat ik 2 BRI's aan de telefooncentrale koppel?
Hoe lang duurt zo'n portering van nummers?)
Hoeveel gelijktijdige gesprekken kunnen er maximaal binnenkomen/uitgaan (per nummer)? (En is er een mogelijkheid om dit aantal te verhogen?)
(Mogelijk schaffen we nog IP handsets aan voor extra uit te bellen).
Als ik een fax account neem bij Weepee, ik ons faxnummer kan laten koppelen zodat we de faxen per mail ontvangen?
Mochten er problemen zijn, kan ik dan de Weepee nummers door laten schakelen?
Alvast super bedankt!
Wij verhuizen, wat met bestaande tel fax nummer?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Insomni,
Het hangt een beetje af van je telefooncentrale maar als je volledig op voip (SIP) overschakelt heb je geen BRI's meer nodig (en betaal je dus géén abonnementsgeld meer aan Belgacom). Je kan trouwens je telefoonnummers gewoon later overzetten door Weepee en zo toch je nummers behouden.
De portering duurt iets van een 3 weken geloof ik.
Het aantal simultane oproepen weet ik niet exact maar ik dacht dat er een beperking was van 30 bij Weepee. Extra nummers bijkopen is geen enkel probleem, gewoon éénmalig 18€ betalen.
Als je een fax account neemt bij Weepee kome je faxen inderdaad gewoon toe op een e-mail adres.
Bij Weepee kan je één of meerdere nummers instellen waarnaar je oproepen worden doorgeschakeld indien je verbinding niet actief is (internet down, probleem centrale). Uiteraard betaal jij wel de kosten van de doorschakeling op dat moment.
Het hangt een beetje af van je telefooncentrale maar als je volledig op voip (SIP) overschakelt heb je geen BRI's meer nodig (en betaal je dus géén abonnementsgeld meer aan Belgacom). Je kan trouwens je telefoonnummers gewoon later overzetten door Weepee en zo toch je nummers behouden.
De portering duurt iets van een 3 weken geloof ik.
Het aantal simultane oproepen weet ik niet exact maar ik dacht dat er een beperking was van 30 bij Weepee. Extra nummers bijkopen is geen enkel probleem, gewoon éénmalig 18€ betalen.
Als je een fax account neemt bij Weepee kome je faxen inderdaad gewoon toe op een e-mail adres.
Bij Weepee kan je één of meerdere nummers instellen waarnaar je oproepen worden doorgeschakeld indien je verbinding niet actief is (internet down, probleem centrale). Uiteraard betaal jij wel de kosten van de doorschakeling op dat moment.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Je moet kijken welk model cisco centrale dit juist is, callmanager, callmanager express, linksys, ...
Je moet dan normaal geen bri's meer hebben of het zou zijn dat je redundantie zou willen voor uitgaande oproepen en of fax / alarm.
Je moet dan normaal geen bri's meer hebben of het zou zijn dat je redundantie zou willen voor uitgaande oproepen en of fax / alarm.
Dank u voor het advies!
We behouden idd de BRI's voor de veiligheid.
Ah, ik wist niet dat je met Weepee tot 30 simultane oproepen kon opzetten (op 1 enkele account met 1 of 2 telefoonnummers? Wauw!)
Super, dan ga ik morgen voorstellen om de nummers alvast over te zetten (nadat ik de persoon van de centrale gesproken heb).
Thx mannen!
We behouden idd de BRI's voor de veiligheid.
Ah, ik wist niet dat je met Weepee tot 30 simultane oproepen kon opzetten (op 1 enkele account met 1 of 2 telefoonnummers? Wauw!)
Super, dan ga ik morgen voorstellen om de nummers alvast over te zetten (nadat ik de persoon van de centrale gesproken heb).
Thx mannen!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb 2 nummers van 3starsnet naar belgacom overgedragen...duurfde +/- 3 werkdagen.
Diezelfde nummers zijn dan van Belgacom naar Weepee gegaan, wat /- 4 werkdagen heeft geduurd.
Diezelfde nummers zijn dan van Belgacom naar Weepee gegaan, wat /- 4 werkdagen heeft geduurd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Oei, lijkt me vrij dure oplossing als ik die nummers een tijdje wil behouden.rowan schreef:Het kan ook veel eenvoudiger...
Er al aan gedacht om uw bestaande tel & fax nummer te laten omschakelen bij Belgacom naar gidsnummer?
@Krisken, thx voor de info, ik zag in een eerder topic dat het ook bij jullie om een verhuis ging.
Ik kan het enkel maar moeilijk geloven dat ik met een portering van het nummer meerdere lijnen kan ontvangen, zonder mijn bri's aan te spreken.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom is dat zo moeilijk te geloven ? De techniek staat niet stil .insomni schreef:Ik kan het enkel maar moeilijk geloven dat ik met een portering van het nummer meerdere lijnen kan ontvangen, zonder mijn bri's aan te spreken.
Een ISDN BRI is een techniek van 20 jaar geleden (toen heel vooruitstrevend) waar je op één koperpaar 2 digitale spraakkanalen had van 64 kbit/s (en één data kanaal van 16 kbit/s), in totaal dus 144 kbit/s (2B+D). Met overhead erbij is dat 192 kbit/s.
Jouw huidige internet lijn heeft een veel hogere bandbreedte, en heeft dus plaats voor véél meer gelijktijdige telefoongesprekken.
Hoeveel "kanalen" is afhankelijk van:
- - de provider (vb WeePee ondersteunt 30 kanalen per account).
- de hardware die jij gebruikt (vb de FritzBox 7390 ondersteunt 5 gelijktijdige VoIP gesprekken).
- de beschikbare bandbreedte die je voor VoIP wil gebruiken (per gesprek heb je ca 100 kbit/s nodig, afhankelijk van de gebruikte Codecs).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Het is bijna zover en ik vraag binnenkort de portering aan bij Weepee.
Blijkbaar kan Weepee iets wat Belgacom niet kan, namelijk bij het inbellen van een klant een voicemail laten horen dat we verhuisd zijn met de nieuwe nummers en daarna doorschakelen.
Belgacom medewerkers hadden er nog nooit van gehoord.
Wat gebeurt er trouwens met mijn contract ISDN cascade wanneer ik het hoofdnummer enkel laat porteren? Wordt dit dan beschouwd als een opzeg of schakelt de msn over tot hoofdnummer?
Blijkbaar kan Weepee iets wat Belgacom niet kan, namelijk bij het inbellen van een klant een voicemail laten horen dat we verhuisd zijn met de nieuwe nummers en daarna doorschakelen.
Belgacom medewerkers hadden er nog nooit van gehoord.
Wat gebeurt er trouwens met mijn contract ISDN cascade wanneer ik het hoofdnummer enkel laat porteren? Wordt dit dan beschouwd als een opzeg of schakelt de msn over tot hoofdnummer?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hoeveel nummers heb je ?
Wil je alleen één nummer porteren ?
Wil je de ISDN cascade niet opzeggen ?
Was je fax nummer (die je ook wil porteren) een msn ?
Ik zou eens contact opnemen met WeePee en je geval in detail bespreken.
Als jij dat wilt, kan Belgacom een van je msn's als hoofdnummer instellen, maar dat zal je ook in detail moeten bespreken, want zo'n ingewikkelde verzoeken kunnen wel verkeerd aflopen. Maar ik dacht dat je de hele ISDN wilde opzeggen ?
Wil je alleen één nummer porteren ?
Wil je de ISDN cascade niet opzeggen ?
Was je fax nummer (die je ook wil porteren) een msn ?
Ik zou eens contact opnemen met WeePee en je geval in detail bespreken.
Als jij dat wilt, kan Belgacom een van je msn's als hoofdnummer instellen, maar dat zal je ook in detail moeten bespreken, want zo'n ingewikkelde verzoeken kunnen wel verkeerd aflopen. Maar ik dacht dat je de hele ISDN wilde opzeggen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Aantal nrs: 2 per ISDN, 1BA/1MSN
1 nummer te porteren; BA.
De nummer zal geporteerd worden en daarna zou de lijn mogen verdwijnen.
Fax is analoog en deze wordt idd ook geporteerd voor de doorschakeling.
Ik zal de mannen morgen nog eens bellen/mailen.
Bedankt Philippe.
1 nummer te porteren; BA.
De nummer zal geporteerd worden en daarna zou de lijn mogen verdwijnen.
Fax is analoog en deze wordt idd ook geporteerd voor de doorschakeling.
Ik zal de mannen morgen nog eens bellen/mailen.
Bedankt Philippe.