Verhuis luminus

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Sinds een maand of 8 overgestapt van electrabel naar luminus het ging veel goedkoper zijn dan electrabel= > 2€ duurder + ze vragen een enorm voorschot.

Nu we verhuizen toch dus vroeg ik me af luminus opzeggen en aangeven dat ik bij iemand ga inwonen daar kunnen ze toch niet veel tegen doen denk ik?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
parkiet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:29
Bedankt: 2 keer

Heb je bij Luminus 1 of 2 jaarlijks contract afgesloten?
Ze zullen wel het adres vragen ,waar je gaat bijwonen indien je voortijdig opzegt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

parkiet schreef:Heb je bij Luminus 1 of 2 jaarlijks contract afgesloten?
Ze zullen wel het adres vragen ,waar je gaat bijwonen indien je voortijdig opzegt.
1jaar.
Mag ook geen probleem vormen, de electriciteit en gas in die woning staan nog op naam van iemand anders en dat blijft de komende maanden nog zo, pas daarna gaat alles terug op onze naam.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
parkiet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:29
Bedankt: 2 keer

Vraag toch maar eerst ergens goede uitleg voor je Luminus opzegt.
Mischien vragen ze 'n voortijdige opzeg vergoeding.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

q-tec schreef:Sinds een maand of 8 overgestapt van electrabel naar luminus het ging veel goedkoper zijn dan electrabel= > 2€ duurder + ze vragen een enorm voorschot.
Vergeet niet dat de prijzen bij elke leverancier zijn gestegen, deels omdat ze de distributienettarieven hebben verhoogd, en die rekenen de leveranciers gewoon door aan de eindklant... Je kan dus moeilijk nog uw prijzen van nu vergelijken met deze van een jaar geleden.
Kan is groot dat je, indien je bij E'bel was gebleven, je nog méér kwijt was...
Met de hoge voorschotten wordt automatisch rekening gehouden bij de eindafrekening, dus maakt op zich niet zo heel veel uit. Ofwel betaal je hoge voorschotten en dien je bij uw eindafrekening niet bij te betalen (of heb je misschien nog een tegoed) ofwel betaal je lagerr voorschotten, maar dien je bij uw eindafrekening nog een groot deel bij te storten...
q-tec schreef:Nu we verhuizen toch dus vroeg ik me af luminus opzeggen en aangeven dat ik bij iemand ga inwonen daar kunnen ze toch niet veel tegen doen denk ik?
Neem hiervoor eens contact op met Luminus, maar ik vermoed dat indien je verhuist, je contract automatisch vervalt, zonder verbrekingsvergoeding...
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”