Hallo,
Momenteel krijgen onze correspondenten 0032<abonneenummer> te zien waar dat vroeger alleen het abonneenummer was.
is dit eigen aan gebruik van bv poivy of heeft dat met een instelling te maken?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Caller ID
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij welke provider(s) zijn je correspondenten ?
GSM? Belgacom fixed line? andere VoIP providers ?
GSM? Belgacom fixed line? andere VoIP providers ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik denk dat al bij Belgacom voorkwam en GSM.
Is dat niet iets wat aan de kant van de beller zit?
Dit is wat ik ingesteld heb in de FB
Bij Telephony -> Internet Telephony -> Advanced Settings: Location data, zowel Country als Area code ingevuld
Bij Extensions -> Edit extension -> Extension Properties:
- Calling line identification presentation (CLIP): simple mode
Weet jij wat het verschil is tussen CLIR, CLIP en COLR? Dat lijkt mekaar te overlappen, of beter gezegd 'tegen te werken'...
Is dat niet iets wat aan de kant van de beller zit?
Dit is wat ik ingesteld heb in de FB
Bij Telephony -> Internet Telephony -> Advanced Settings: Location data, zowel Country als Area code ingevuld
Bij Extensions -> Edit extension -> Extension Properties:
- Calling line identification presentation (CLIP): simple mode
Weet jij wat het verschil is tussen CLIR, CLIP en COLR? Dat lijkt mekaar te overlappen, of beter gezegd 'tegen te werken'...
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
CLIP (Calling Line Identification Presentation).
CLIR, CLIP en COLR overlappen of werken mekaar dus nooit tegen, het zijn gewoon verschillende functies.
- - jij kan zien wie jou belt (dus incoming)
- de CLIP instelling in de FritzBox beinvloedt de manier waarop de CLIP info naar jou binnentoestellen (extensions) gestuurd wordt, heeft dus niets te maken met de manier waarop de correspondenten jouw nummer zien.
- - het verbergen van je telefoonnumer bij uitgaande gesprekken. Dit werkt niet altijd bij VoIP (bij PoivY wordt je nummer doorgegeven op basis van de info in de "user name", onafhankleijk van de CLIR instelling)
- - heeft te maken met het al of niet weergeven van het nummer van diegene die de oproep beantwoordt. Dit is een weinig gebruikte optie, die voornamelijk stamt van de tijd van ISDN.
- Dit werkte als volgt:- - jij belt met je ISDN telefoon naar een algemeen nummer (vb centrale van een ziekenhuis: 0xx/62.31.11)
- je wordt doorverbinden met een interne dienst (binnentoestel 3212)
- van zodra je wordt doorverbonden verschijnt op je telefoon het nummer 0xx/62.32.12)
- - ik heb thuis 2 nummers: 056/60895 en 056/61702 (resp: huiskamer en bureel)
- jij belt het nummer 056/60895 (huiskamer), maar ik beantwoord de oproep in mijn bureel.
- jij ziet op jouw display het nummer 056/61702 (hoewel je gebeld hebt naar 056/61702)
- - jij belt met je ISDN telefoon naar een algemeen nummer (vb centrale van een ziekenhuis: 0xx/62.31.11)
CLIR, CLIP en COLR overlappen of werken mekaar dus nooit tegen, het zijn gewoon verschillende functies.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Bedankt, voor de weeral zeer duidelijke uitleg Philippe!
Dus eigenlijk kan je zelf met die opties, bij het gebruik van voip (poivy, jumblo, ?alle betamax clonen?), niets doen voor de uitgaande gesprekken...
Dus eigenlijk kan je zelf met die opties, bij het gebruik van voip (poivy, jumblo, ?alle betamax clonen?), niets doen voor de uitgaande gesprekken...
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb een vraag ivm Caller ID bij Betamax.
Omdat ik meerdere inkomende nummers heb, wil ik geen uitgaand nummer meesturen via Betamax.
Tot voor kort ging dat prima, en werd er bij correspondenten 'Privé-nr' of iets dergelijks getoond.
Sinds kort wordt er echter een lang +21xxxxxxxx of +75xxxxxxxx nummer getoond.
Weet iemand hoe ik dit weer kan veranderen?
Omdat ik meerdere inkomende nummers heb, wil ik geen uitgaand nummer meesturen via Betamax.
Tot voor kort ging dat prima, en werd er bij correspondenten 'Privé-nr' of iets dergelijks getoond.
Sinds kort wordt er echter een lang +21xxxxxxxx of +75xxxxxxxx nummer getoond.
Weet iemand hoe ik dit weer kan veranderen?
-
- Pro Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Hier (en bij mijn broer) exact hetzelfde en we krijgen het niet klaar.johcla schreef:Ik heb een vraag ivm Caller ID bij Betamax.
Omdat ik meerdere inkomende nummers heb, wil ik geen uitgaand nummer meesturen via Betamax.
Binnenkomende gesprekken zijn Weepee. Bij uitgaande gesprekken via Betamax wensen wij dus helemaal niks mee te sturen. Diverse mensen hebben ons al laten weten dat ze vreemde nummers te zien krijgen wanneer we via VOIPSTUNT of JUMBLO bellen.
Het permanent activeren of disactiveren bij middel van bvb #5 (ext)*1* helpt niet.
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Op zich is dat voor die mensen natuurlijk ook een manier om te weten wie er beltDiverse mensen hebben ons al laten weten dat ze vreemde nummers te zien krijgen wanneer we via VOIPSTUNT of JUMBLO bellen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat bedoel je met jouw vraag ? Wat wil je kunnen met WeePee ??
De link beschrijft hoe je bij Voxalot een DID nummer kan kopen, en de calls die aankomen bij Voxalot doorsturen naar je Jumblo account.
De link beschrijft hoe je bij Voxalot een DID nummer kan kopen, en de calls die aankomen bij Voxalot doorsturen naar je Jumblo account.
- Als je bij WeePee bent, moet je toch geen DID bij Voxalot kopen, gezien je bij WeePee zelf een DID kan kopen (of porteren)? Welke zin zou dat hebben ?
- WeePee accepteert geen incoming sip-uri calls.
- Wat je wel kan doen is je Voxalot calls forwarden naar de sip-uri van je router of ATA (voorbeeld: [email protected])
- Last but not least: Voxalot stopt er mee op 31/12/2011
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Wat ik wilde bereiken was dat uitgaande gesprekken via JUMBLO steeds mijn WeePee telefoonnummer meestuurde in plaats van de vreemde lange nummers die nu door JUMBLO worden meegestuurd en wat ik langs geen kanten afgezet krijg. Ik dacht te verstaan dat Voxalot zoiets kan en vroeg me af of Weepee dat ook zou kunnen. Het was niet de bedoeling om een DID nummer bij Voxalot te nemen.philippe_d schreef:Wat bedoel je met jouw vraag ? Wat wil je kunnen met WeePee ??
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nee, Voxalot kan dat niet, en de link die jij hierboven poste gaat over iets helemaal anders.
Om je WeePee nummer (of gelijk welk andere nummer, zelfs een GSM nummer) mee te sturen met Jumblo moet je 2 dingen doen:
Om je WeePee nummer (of gelijk welk andere nummer, zelfs een GSM nummer) mee te sturen met Jumblo moet je 2 dingen doen:
- je moet je nummer laten verifiëren bij Betamax. Dat kan via de software client, en recent ook via de web interface. Via een code moet je je dan identificeren, zodat Betamax zeker is dat jij de "eigenaar" bent van dat nummer.
- je moet dit nummer instellen in de SIP client. Hoe is afhankelijk van de gebruikte soft- of hardware.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
OK. Nummer laten verifieren is reeds lang geleden gebeurd. Was (voor zover ik mij nog kan herinneren) zelfs noodzakelijk om de allereerste keer te kunnen bellen. (of was het de allereerste keer te kunnen betalen...)philippe_d schreef: Om je WeePee nummer (of gelijk welk andere nummer, zelfs een GSM nummer) mee te sturen met Jumblo moet je 2 dingen doen:
Mijn probleem is dan nog het tweede punt. Namelijk "dat nummer instellen in de SIP client. Hoe doe ik dat bij volgende setup:
- Internet via Telenet Fibernet
- Modem only
- Daarachter een FB 7390
- Aan de FB hangt op FON1 en FON2 de twee lijnen van een oude Belgacom Forum 208 analoge centrale.
- Aan de FB hangt ook nog een FB DECT
- Inkomende gesprekken komen over een Weepee nummer
- Geen Belgacom of andere vaste lijn meer.
- In de FB zijn volgende "Internet Telephone numbers" geprogrammeerd: VOIPSUNT, JUMBLO, Weepee,
- In de FB zijn volgende "Telephone Devices" geprogrammeerd: FON1, FON2, DECT, en drie stuks Android Galaxy S2.
- De Androids draaien de Fritz! app FON. (en dat werkt netjes sinds de laatste update)
Het probleem is dus wanneer we uitbellen via VOIPSTUNT of via JUMBLO de correspondent steeds een lang random nummer te zien krijgt. Dit zou ik ofwel geheel willen afzetten zodat niks meegestuurd wordt ofwel het geverifieerde nummer meegestuurd wordt (bij zowel VOIPSTUNT ans JUMBLO is hetzelfde nummer geverifieerd)
Bij uitbellen via WeePee is alles in orde.
PS: Ik heb ook al geprobeerd om via JUMBLO GUI mijn geverifieerde nummer te kiezen en ook geprobberd om "NO caller ID" aan te vinken. (zie bijlage).
Niks helpt. Beide Betamaxen blijven gewoon random nummers doorsturen.
- Bijlagen
-
- jumblo.jpg
- Jumblo
- (110.37 KiB) Nog niet gedownload
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1) Nummers laten verifiëren: indien dit al lang geleden gebeurd is: best nog eens herhalen (Betamax heeft de neiging die soms wel eens te vergeten). Opnieuw verifiëren helpt.
2) Het instellen op de FritzBox.
Je beschrijft in detail je set-up, maar je vermeldt het belangrijkste niet: namelijk hoe je de SIP accounts hebt ingesteld.
Bij de Jumblo en Voipstunt account moet je het volgende instellen:
Als je bijvoorbeeld 2 nummers hebt geverifieerd bij Jumblo (vaste lijn en GSM), en je wil kiezen tussen beide nummers (voorbeeld voor gesprekken naar GSM stuur je jouw GSM nummer mee), dan moet je:
2) Het instellen op de FritzBox.
Je beschrijft in detail je set-up, maar je vermeldt het belangrijkste niet: namelijk hoe je de SIP accounts hebt ingesteld.
Bij de Jumblo en Voipstunt account moet je het volgende instellen:
- - Internet nummer: 00325660111 (=het geverifieerde nummer in internationaal formaat)
- Display Name: Voipstunt of Jumblo (dit is de "naam" van de lijn, verschijnt op je telefoon)
- Username: jouw Voipstunt/Jumblo username
- Password: jouw Voipstunt/Jumblo paswoord
- Registrar: sip.voipstunt.com / sip.jumblo.com
- Aanvinken: Use Internet telephone number for registration (hiermee stuur je het nummer mee als CLIP)
- Adjust Number Format: "00" en "32" aanvinken, de rest uit.
Als je bijvoorbeeld 2 nummers hebt geverifieerd bij Jumblo (vaste lijn en GSM), en je wil kiezen tussen beide nummers (voorbeeld voor gesprekken naar GSM stuur je jouw GSM nummer mee), dan moet je:
- - 2 Jumblo accounts aanmaken, met dezelfde logon
- deze configureren zoals hierboven, maar met een verschillend "Internet nummer"
- via de kiesregels kan je dan kiezen welke account (= welke CLIP) je gebruikt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Dat her- verifieren was dus inderdaad een gouden tip.philippe_d schreef:1) Nummers laten verifiëren: indien dit al lang geleden gebeurd is: best nog eens herhalen (Betamax heeft de neiging die soms wel eens te vergeten). Opnieuw verifiëren helpt.
Toch zijn er serieuze verschillen tussen VOIPSTUNT en JUMBLO.
Zo werkte JUMBLO meteen na her-verifieren (van mijn GSM nummer)
en dit zonder de andere instellingen in de FB te wijzigen. Daar staat namelijk nog steeds het internet nummer op 01 en het vakje "Use internet number for registration" is NIET aangevinkt. Het her-verifieren was blijkbaar voldoende.
Bij VOIPSTUNT verliep het helemmal anders. Her-verifieren van mijn GSM werkte helemaal niet. Er werd zogezegd een bericht naar mijn GSM gestuurd maar dit kwan niet aan. Tot 4 keer geprobeerd. Dan geprobeerd om mijn WEEPEE nummer te verifieren. Daar krijg ik steeds de error boodschap "due to unknown error the call was ended. Mogelijk kan je geen WEEPEE nummer verifieren ???
Maar..... na het invullen in de FB van mijn GSM nummer als "Internet number" en het aanvinken van "Use internet telephone number for registration" werkt ook VOIPSTUNT zij het alleen met mijn GSM nummer maar das OK voor mij.
Even vermelden dat er ook verschil zit in de beide GUI's voor wat betreft CLIP. Bij JUMBLO kan je in uw "Personal settings" duidelijk aangeven welk (geverifieerd) nummer je als CLIP wil doorsturen en bij VOIPSTUNT ontbreekt die mogelijkheid.
Al bij al is het toch gelukt voor beiden met de beperking dat ik geen keuze heb om ofwel GSM nummer ofwel WEEPEE nummer mee te sturen.
Een zeer grote stap voorwaards en mijn dank hiervoor.
UPDATE
Na een uurtje nog eens geprobeerd om mijn WEEPEE nummer bij VOIPSTUNT te registreren.
Deze keer werkte de site wél zonder enige error message.
Daarna de settings in de FB gezet volgens de insructies van philippe_d en nu werkt VOIPSTUNT ook.
Waarschijnlijk dus een tijdelijke storing op de site van VOIPSTUNT.
Opgelost dus.
PS voor de MODS: Ik meen mij te herinneren dat er hier op de site nog mensen waren met hetzelfde probleem dus misschien die mail van philippe als "sticky" zetten ????
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Misschien moeten we, algemeen gesproken, voor het gedeelte VoIP op het forum wel een VVPeO "sticky" maken?
Veel Voorkomende Problemen en Oplossingen.
Een sticky dat een beknopte samenvatting vormt (eventueel met bronvermelding) voor dit onderdeel van het forum en waar enkel een beperkt aantal actieve forumleden toegang toe hebben om het overzichtelijk te houden.
Veel Voorkomende Problemen en Oplossingen.
Een sticky dat een beknopte samenvatting vormt (eventueel met bronvermelding) voor dit onderdeel van het forum en waar enkel een beperkt aantal actieve forumleden toegang toe hebben om het overzichtelijk te houden.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als jij hem maakt, dan sticky ik hem . Misschien dat een aantal vragen nu ook wel in de tutorial zijn opgelost.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik zou hem graag maken.
Enige probleem: tijd ....
Mooie tutorial van jou overigens!
Enige probleem: tijd ....
Mooie tutorial van jou overigens!