Telenet router/modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bestaat er ergens een deftige uitleg betreft de router/modem van telenet.
Hoe kan ik interne poorten van het netwerk overzetten naar een poort dat telenet wel toe laat ?
Heeft het voordeel om een eigen router te plaatsen achter die van telenet ( DMZ ) ?
Ben het zoeken kotsbeu !!! Niets werkt en die router geeft soms de geest en dan is de enige optie de stekker uit trekken voor 10 minuten . En dan doet hij het weer. Als ik instellingen verander dan geeft die error meldingen enz....

Kan ik de boel opzeggen en dan een nieuwe aansluiting aanvragen met enkel modem setup ? Alles heeft hier altijd goed gewerkt en nu tal van problemen met dat nieuw telenet speelgoed. Kan ik er geen eigen firmware opzwieren zodat ik de instelling verkrijg van wat een deftige router onboard heeft ?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Portforwarding moet je, net als alle andere instellingen, instellen via Mijn Telenet. Of port translation ondersteund wordt, weet ik niet (al vermoed ik van niet). Je kan een eigen router in DMZ plaatsen, maar je gebruikt dan alsnog dubbele NAT (iets wat sowieso niet te wensen is).

Ik weet niet of je je router kan ruilen voor een modem-only, volgens mij moet je al een (in hun mening) goede reden opgeven om tijdens de setup een modem-only te verkrijgen. De firmware is volledig customized by Telenet, je kan dus niets aanpassen zonder Mijn Telenet.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

@Snifmans
Als die router de geest geeft, welke lichtjes branden dan nog op de modem, allemaal of zijn er slechts een paar die uitgaan ???
Mogelijk heb je een slechte modem vast, met een bug in, want error meldingen enzo zou niet mogen zijn (slechte modem, geen geslaagde provisioning) ....
De handleiding die er is van telenet zal je wss niet veel wijzer maken:

http://onlinesupport.telenet.be/sites/d ... past_0.pdf

Hier nog een andere handleiding, maar laad een beetje trager :
http://www.pavele.be/Home%20Gateway%20Telenet.pdf
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de twee bovenste lichtjes branden nog en de rest is uit . Enkel internet werkt niet en soms de telefoon, tv werkt prima. Een voorbeeldvan een fout is deze : error.soa.GenericException! Ik zal morgen eens naar een service center rijden en eens zien of het iets uit haalt. Snap niet dat telenet de klant zo laat knoeien, op een mail dat ik gestuurd had kreeg ik een standaard zin waarmee ik niets kon mee aanvangen. Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden of ze me toch verplichten iets anders in huis te halen.
Laatst gewijzigd door SniFManS 01 nov 2011, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dat er enkele lichtjes uit zijn bewijst dat er iets mis is met de modem of in de centrale, dan zouden ze toch moeten zien bij telenet als je belt op de 070 69 69 69, daar kunnen ze de modem testen ... als je tegen die mannen zegt dat er slechts een 2tal lichtjes branden, dan zouden ze toch moeten weten dat er iets aan de hand is en desnoods een technieker laten langskomen.
Anders een PM naar Charlotte hier via UB kan ook wel helpen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SniFManS schreef:Een voorbeeldvan een fout is deze : error.soa.GenericException!
Vermoedelijk is dit het gevolg van dat Mijn Telenet je modem niet kan bereiken om de configuratie aan te passen.
SniFManS schreef:Ik zal morgen eens naar een service center rijden en eens zien of het iets uit haalt.
Verloren moeite, bespaar je de rit !
SniFManS schreef:Snap niet dat telenet de klant zo laat knoeien, op een mail dat ik gestuurd had kreeg ik een standaard zin waarmee ik niets kon mee aanvangen.
Regel nummer 1... de klant is dom en altijd fout... TN is oppermachtig en altijd correct. Blijf dus op de "help"desk inhakken tot je iemand kan overtuigen deftig je probleem te bekijken en je niet af te schepen, zoniet geraakt het nooit opgelost.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@R2504
Je geeft me goede hoop !
En waarom kunnen ze bij een service center niet helpen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SniFManS schreef:Je geeft me goede hoop !
Ik kan alléén vertellen hoe je resultaten boekt... overtuig iemand op de Helpdesk om grondig naar je modem te kijken (zonder je af te schepen dat het je router is, je UTP kabel, een virus .... blablah....).
SniFManS schreef:En waarom kunnen ze bij een service center niet helpen ?
Omdat ze daar enkel nieuwe abonnementen verkopen en decoders omruilen... een technieker aan je deur krijgen doe je via contact met Mechelen.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ok bedankt voor je medewerking.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Geen actie van telenet buiten lutteloze mails en standaard zinnen. Het enige wat ze zeggen is dat alles goed werkt en dat het grondig getest is. Want u dient rekening te houden met de verplaatsingskost van 75 euro, werkuren: 25 euro per begonnen half uur en het eventuele materiaal.
Wenst u een afspraak met een technicus? Aarzel dan niet om ons te contacteren op het nummer 015 66 66, van maandag tot vrijdag tussen 8u en 22u. In het weekend en op feestdagen vanaf 9u, eveneens tot 22u. Tussen deze uren willen wij er zoveel mogelijk aan doen om u te kunnen laten genieten van een optimale dienstverlening. Dus hou het voor bekeken en wilde eens weten of ik maandelijks kan opzeggen.
Unregistered
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:38

Zo een routers kunnen altijd plots uitvallen. "Je meent het niet heb ik de stekker uitgetrokken?"
Bij een kennis had telenet technieker een verkeerde adapter(de oude laten hangen) aangesloten en was deze ook kapot.
Als je inventief genoeg bent en er geen lampjes branden tijdens het troubleshooten: There comes the new modem.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat ze eerst eens niet zo onnozel doen en de klant eens bedienen zoals het hoort . zou al niet slecht zijn dat ze de mail van de klant eens volledig zouden lezen.
Er word maar weer een standaard uitleg gegeven, als ze de mail hadden gelezen hadden ze moeten zien dat het niet zomaar pis praat is wat ik vertel. Maar mij niet gelaten, heb telenet nog eens aan de deur gezet en dan zijn ze er 10 jaar niet meer in geweest :-) Niemand zal er van wakker liggen denk ik .


EDIT : Alternatief ? https://admit.belgacom.be/eshop/belgaco ... t_tv.page?
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

SniFManS, je zegt dat de 2 bovenste branden. Maar welkene knippert er dan?

Het eerste is groen (power), het tweede moet blauw (downstream) zijn. Wat doet het 3de (upstream) en 4de (online) dan?
Het 5de is detelefoonledstatus. Het 6de is voor als je een 2de telefoonnummer hebt.
Het 7de is het WIFI-ledje en staat een beetje apart.

Trouwens, als je recht in je schoenen staat en zeker weet dat het geen probleem is met eigen hardware dan wordt die interventie niet aangerekend hoor.
Als de modem defect is of als het signaal niet OK is door de schuld van Telenet dan is de interventie gratis.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ken telenet al langer dan vandaag ! Probleem is het kan hier dagen goed gaan en dan plots geen internet meer. Wat betreft de leds das eenvoudig ze doven allemaal buiten de power en de 2de led. Echter blijft de telefoon meestal wel werken ( 2 keer voorgehad van niet ) Tv dat is geen probleem .

Dus ben bang om telenet te laten komen en een factuur te krijgen als ze niets kunnen vast stellen (ze zijn met betalingen te sturen ook zo snel ). Het enige wat blijft bestaan is de foutmelding in de router zelf dat ze kunnen vast stellen via mijn telenet. Krijg ik altijd te zien als ik iets wil aanpassen. Zelfs een benaming geeft de foutmelding al door. Telenet is perfect als alles goed werkt maar eens iets spaak loopt stopt het niet meer , dat zijn mijn ervaringen.
Trouwens 2 van de 3 pc's zijn met utp bekabeld en alle pc's zitten dan zonder internet. De 3de pc zit via een ander accespoint verbonden. Het wireless gedeelte werkt voor geen meter en staat ook af op de router.

In ieder geval ik ga morgen al eens luisteren naar alternatieven ;-)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

maar knippert die 2de led dan?
Als dat zo is ontvangt je modem geen (of geen goed) signaal en dat zouden ze moeten zien in hun modemtesten.
Ofwel is hij dan aan het herstarten en gaan ze weer één voor één gaan knipperen en vast branden. Dat zouden ze ook moeten zien. Een technieker kan dat in ieder geval achteraf steeds terugvinden in zijn testen.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Neem eens via twitter contact op met Telenet hun webteam (Charlotte).
Zij kunnen jou normaal verder helpen.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Modem probleem hebben ze blijkbaar aangepakt want de foutmeldingen zijn weg die ik kreeg te zien met mijn telenet. Op men laatste mail wel geen enige reactie verkregen. Ga nog even wachten of het nog voor valt en anders nog eens bellen en als da niet helpt ben ik weer weg bij telenet :-) Bedankt allemaal om de raad en daad van jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”