In onze vereniging beschikken we over een Classic-lijn met VDSL2-profiel. De aansluiting is met de straat is gemaakt via een 6-polig aansluitpunt.
Echter het uitgaand faxen via een USB-fax-modem die aangesloten is op een Windows Server verloopt problematisch. De USB-fax-modem geeft verschillende signalen van lijn bezet, niet opgenomen. Terwijl in werkelijkheid de telefoon aan de andere zijde zelfs niet overgaat. Duidelijk een signaalprobleem dus. Heel zelden raakt een fax toch eens buiten, maar dan komt hij onvolledig aan.
Volgende brochure van Belgacom geeft weer hoe je de bbox2 dient aan te sluiten http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... olesnl.pdf en kwam ik per toeval tegen op internet. Hierin wordt volgende melding gemaakt: "Alarmcentrale, fax en/of antwoordapparaat Hebt u een alarmcentrale of een fax en/of een antwoordapparaat? Neem dan contact op met Belgacom."
Welke dienst van Belgacom dien ik te contacteren? Wat wordt er dan juist verandert zodat faxen wel kan lukken?
Faxen via Classic Lijn en VDSL2
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ik denk dat uw splitter niet goed is. Normaal gezien zou VDSL en PSTN (dus fax) gelijktijdig moeten kunnen mits de splitter correct is geinstalleerd en er geen aftakkingen op de lijn zijn.
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Broeckie,
indien de fax niet aangesloten is op een I-talk lijn, zou dit geen probleem mogen geven. Je kan natuurlijk altijd eens bellen naar de storingen van Belgacom op 0800/22700. Misschien is er toch ergens kwaliteitsprobleem.
De melding die in de handleiding staat ivm aansluiten van fax en/of antwoordapparaat, wijst op het aansluiten van een aansluiten van een Belgacom fax of antwoordapparaat.
Mvg
Eva van Belgacom
indien de fax niet aangesloten is op een I-talk lijn, zou dit geen probleem mogen geven. Je kan natuurlijk altijd eens bellen naar de storingen van Belgacom op 0800/22700. Misschien is er toch ergens kwaliteitsprobleem.
De melding die in de handleiding staat ivm aansluiten van fax en/of antwoordapparaat, wijst op het aansluiten van een aansluiten van een Belgacom fax of antwoordapparaat.
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.