iBood leveringsprobleem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

TNT heeft ook voor mij getekend... Ze doen hun best daar met schriftvervalsing.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

krisken schreef:Is betaald via ogone/bancontact.
Altijd trachten te betalen via PayPal of Visa!
Bij problemen krijg je dan je centen terug.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Inderdaad dat zijn dan ook de enigste voordelen van die dingen :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ge moest eens weten hoeveel pakjes ik hier al aan m'n achterdeur gevonden heb.
Niet dat ik dat helemaal erg vind (want 2e levering en alternatieve leverlocaties heb ik geen goeie ervaring mee), maar toch...
Bij De Post zijn ze volgens mij strenger: daar wilden ze bij afhalen aan postkantoor niet mee geven zonder kopie van identiteitskaart van de naam die als bestemmeling staat.
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik vind dat het overal zo zou moeten. In belgie heb je eID's, via die dingen kan je altijd bij het ontvangen van een pakje ipv een schriftelijk handtekening, een eID handtekening ingeven. Zo weten ze altijd wie dit in ontvangst heeft genomen en kan je achteraf perfect achterhalen waar het zit moest er toch iets niet juist lopen. Hier kunnen ze natuurlijk ook foefelen maar het zal dan toch wat moeilijker zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Klopt met onze 'taxipost/pakketpost' zal je dit niet snel tegenkomen, niet op afspraak? dag erna gaan ophalen in het postkantoor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb nog nooit mijn id kaart moeten geven in het postkantoor bij afhaling!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hier altijd hoor, vergeet het dat je nog maar een pakket voor je broer kan afhalen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb telkens men pas mee moeten afgeven ;) Maar voor de mensen die leveren zou dat ook niet slecht zijn om via een eID systeem te zien wie het aanneemt.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Heronic schreef:Klopt met onze 'taxipost/pakketpost' zal je dit niet snel tegenkomen, niet op afspraak? dag erna gaan ophalen in het postkantoor.
En daarom dat ik vandaag een zending van taxipost in mijn brievenbus gevonden heb...

Het probleem met ied ligt hem bij het feit dat eigenlijk enkel een politieagent u mag vragen naar uw identiteitskaart. Dus strikt gezien, kunnen ze de boom in bij de post ;)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Dan zal het klein genoeg geweest zijn om in uw brievenbus te passen eh...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:Dus strikt gezien, kunnen ze de boom in bij de post ;)
En jij ermee in dan... want je pakje zal je dan niet krijgen !
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

meon schreef:Ge moest eens weten hoeveel pakjes ik hier al aan m'n achterdeur gevonden heb.
Niet dat ik dat helemaal erg vind (want 2e levering en alternatieve leverlocaties heb ik geen goeie ervaring mee), maar toch...
Bij De Post zijn ze volgens mij strenger: daar wilden ze bij afhalen aan postkantoor niet mee geven zonder kopie van identiteitskaart van de naam die als bestemmeling staat.
Wij wonen dan ook in een streek waar zulke dingen nog kunnen he ... in Antwerpen, waar ik vroeger woonde, kon dat niet hoor. Daar pikte men zelfs de flessen melk als de melkboer ze voor u deur achterliet.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Dan zal het klein genoeg geweest zijn om in uw brievenbus te passen eh...
Er is betaald geweest voor taxipost, en dat houdt in dat het persoonlijk afgeleverd wordt. En dat wilt dus ook zeggen dat die chauffeur afgetekend heeft in mijn naam.

Ik kan begrijpen dat het belastend is voor die mannen en dat ze onder tijdsdruk staan, maar ze moeten hun werk correct doen. Of de post moet met een ander systeem komen. Ik heb er totaal geen probleem mee dat ze een briefje in mijn bus steken dat mijn pakket ter beschikking ligt in het kantoor, maar dan niet de dag nadien wel te verstaan.
En daar moet de post inovatiever worden. Tegenwoordig met SMS & Email zijn zelfs de briefjes nietmeer nodig. Pakket wordt ingescanned op kantoor van eindbestemming, gij krijgt sms of mail dat ge er moogt omgaan en uw pakket is direct beschikbaar. En combineer dat liefst met deftige openingsuren.

Dan hebt ge als bedrijf geen misnoegde reacties meer dat ze niet aangebeld hebben, uw pakket bij de buren afgegeven hebben waar ge niet met overeenkomt, uw pakket zomaar in den hof ligt, pakket dat zogezegd door u afgetekend is en verdwenen is enz enz enz.
En dan hebben ze misschien meer tijd om de effectieve door to door zendingen deftig af te handelen.

Soit, teveel offtopic aan't gaan.

Nog nieuws Krisken?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En waarom niet een email 1 of 2 dagen op voorhand met de melding 'we hebben uw pakket, wanneer bent u thuis ?'

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Is arbeidsintensiever en ge zult dan maar juist op uwen troon zitten als ze aanbellen ;)
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Interessant topic, ik was ook van plan om misschien iets te kopen bij iBood maar nu ben ik er toch niet meer zo zeker van... Toch zeker betalen met Paypal mocht het er ooit van komen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heeft weinig met ibood te maken, toch?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Klopt is een probleem met TNT en niet iBood, echter had ik juist hetzelfde voor en ibood doet geen moeite om het terug te halen bij TNT. (wat niet mijn zorg is)

Gewoon visa betaling terug gehaald.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Mag dan wel geen rechtstreeks probleem van/met ibood zijn, aangezien tntpost hun vaste koerie is het dus wel onlosmakelijk verbonden met ibood leveringen.

Dus onrechtstreeks kan je stellen dat "alle" ibood leveringen dit risico lopen.
Laatst gewijzigd door Heronic 06 aug 2011, 13:44, in totaal 1 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb ook eens problemen gehad met TNT. iets laten opsturen vanuit nederland, werd hier geleverd maar de doos bleek leeg te zijn.
het gewicht van de lege doos was zo'n 160 gram, wat overeenkwam met het gewicht op de vrachtbrief.
de pakjes worden echter niet gewogen bij afgifte, maar pas na de sortering... maw wellicht is het object ontvreemd in het sorteerproces, ofwel werd er effectief een lege doos opgestuurd. klacht politie is lopende, zal er wel niets meer van horen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Internetspul altijd met paypal of Visa of nog beter paypal gekoppeld aan je visa betalen. Niets gekregen=niets betalen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, ik heb al 2x mijn geld terug gehad van paypal. Als de verkoper tegenwerkt kan het wel even duren, of het geweigerd kan worden weet ik niet.
De laatste keer kreeg ik mijn poen zeer snel terug de 'oplichter' was blijkbaar al lang gevlucht en nam zelfs geen moeite om op het paypal geschil te beantwoorden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:Ik heb nog nooit mijn id kaart moeten geven in het postkantoor bij afhaling!
ik ook niet, .. wij zullen er betrouwbaar uitzien zeker :p
Goztow schreef:Heeft weinig met ibood te maken, toch?
ze nemen precies toch niet ook hun verantwoordelijkheid op om tenminste een oplossing te bieden, .. ze kunnen tenminste ook eens contact opnemen met tnt en een stand van zaken opnemen, .. of moeite doen om een klacht in te dienen, althans iets, .. maar buiten het opsturen van het ontvangstbewijs .. lijken ze erg weinig te doen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heronic schreef:Mag dan wel geen rechtstreeks probleem van/met ibood zijn, aangezien tntpost hun vaste koerie is het dus wel onlosmakelijk verbonden met ibood leveringen.

Dus onrechtstreeks kan je stellen dat "alle" ibood leveringen dit risico lopen.
Mijn laatste zendingen verliepen via DHL...

Allesinds, het probleem ligt niet aan iBood, maar aan TNT, aangezien het niet enkel van iBood dat pakjes verdwijnen.

Echter, zou ibood zo lief moeten zijn om je het bedrag terug te geven/je nieuw exemplaar op te sturen.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

ze nemen precies toch niet ook hun verantwoordelijkheid op om tenminste een oplossing te bieden
Echter, zou ibood zo lief moeten zijn om je het bedrag terug te geven/je nieuw exemplaar op te sturen
Is het de verantwoordelijkheid van ibood?? Het moment dat het bij hen vertrekt, is het de verantwoordelijkheid van TNT Post. En daarbij komt nog dat er voor afgetekend is. Het zou wel goede klantenservice zijn van ibood mochten ze er werk van maken om te weten te komen wat er met het pakket gebeurd is. Maar ja, in principe is het voor hen een afgehandelde zaak. Er is afgetekend voor het pakket. Ben eens benieuwd hoe dit afloopt.

In het ganse verhaal vind ik het opvallend dat één van de buren bevestigd heeft dat er een bestelwagen van tnt heeft gestaan die dag. Ben er 99% van overtuigd dat de chauffeur het pakket ergens achtergelaten heeft in garage of zo en zelf heeft afgetekend. Moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met TNT Post, met TNT zelf wel. TNT Post is zelfs één van de weinigen die leveren op zaterdag, al hangt dat wel af van de goesting van de chauffeur.

Ik heb naast mijn huis een schuur staan. Heb zo'n numeriek klavierke gehangen en heb schriftelijk toestemming gegeven dat pakketten daar mogen afgezet worden. Iedere chauffeur heeft de code. Is nu al jaar of vijf zo en werkt tot nu toe perfect. Voor de zekerheid hangt er een camera maar ja, heb dat nog nooit nodig gehad.
Slechts één keer iets meegemaakt. Levering van vijf colli's terwijl er maar vier geleverd waren. Na bellen en mailen bleek dat de vijfde colli beschadigd was. De chauffeur wou die niet afzetten en heeft deze als 'geweigerd' opgeschreven. Hij had een briefje gelegd maar met het openen van de deur is dat onder een werkbank gewaaid. Vond ik goed van die chauffeur. Hij kon evengoed de colli toch afgezet hebben en dan had ik geen verhaal mocht de inhoud beschadigd zijn aangezien ik die in principe altijd aanvaard door het ondertekenen van die toestemming.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Het is in die zin de verantwoordelijkheid van Ibood dat zij klant zijn bij TNTpost en jij klant bent bij hen.

Als ze morgen beslissen om alle pakjes door boer Teun per traktor te laten leveren is dat hun zaak, niet de jouwe. Als er een probleem is met de levering is het aan hen om actie te ondernemen.

Hun leverancier "beweert" dat er is etekend door de klant en jij als klant "beweert" dat je geen pakje hebt gehad en geen handtekening hebt gezet.
Ofwel geloven ze jou niet en is de zaak voor hen afgehandeld ofwel trekken ze de leverancier in twijfel en maken ze er daar een zaak van.

De keuze ligt bij hen. Jij hebt alleen uitstaans met Ibood, zij hebben je een produkt doorverkocht aan x€ en een leveringsdienst doorverkocht aan y€.

J.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb in totaal 5 dingen bestelt op iBOOD, verzending gebeurde in alle gevallen door UPS en ik heb nooit een lege doos ontvangen/helemaal niks ontvangen. Op andere forums (zoals 9lives,...) heb ik ook al gelezen dat TNT niet zo betrouwbaar is. Is het eigenlijk mogelijk om te kiezen door wie de verzending gebeurd?
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
Kenneth
Premium Member
Premium Member

TNT op zichzelf is minder betrouwbaar maar (voor mij) is TNT Post wel degelijk betrouwbaar.

Ik heb in totaal waarschijnlijk al 40 zendingen van ibood ontvangen. Denk dat 90% met Tnt Post was en de rest verdeeld tussen DHL en UPS.

Ik zou proberen die chauffeur te pakken te krijgen. Ergens iets bestellen (iedereen heeft wel eens inkt, toner, koffiefilters, stofzuigerzakken of zoiets nodig) waar je weet dat het met TNT post wordt verstuurd. Meestal zijn het toch dezelfde chauffeurs.

Zoals gezegd, denk ik dat de chauffeur het ergens afgezet heeft. Heb het al meegemaakt dat de chauffeur gewoon de naam invulde als handtekening. Als de chauffeur iemand heeft laten aftekenen met een verkeerde naam, is dit wel fout.

Ibood kan toch ook niet meer dan vragen aan TNT Post om de zaak eens te onderzoeken. En denk wel dat ze dat doen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan blijft de vraag waar hij het heeft afgezet en hoe hij durft tekenen met MIJN naam terwijl ik NIKS heb ontvangen! Dit is in mijn ogen (hoeveel keer het ook voorvalt) iets dat not-done is! Hij tekent in mijn hoedanigheid en zet duidelijk een kruisje bij "klant". Dit op zich is al onnoemelijk fout! De enige echte procedure (volgens hun website!) is dat ze een briefje achterlaten dat ze langsgeweest zijn en ik mijn pakket zelf moet ophalen.

Nogmaals : in de gemeenschappelijke hall zijn er naast de brievenbussen 2 kasten : links voor gas, rechts voor water. Dit zijn de ENIGE kasten waar hij aan kan. In geen van beiden staat iets. Ook op/onder/in de brievenbussen niks te vinden. En bij de geburen is wat moeilijk aangezien dit appartement een open bebouwing is. Verder zijn er geen garages of tuinhuizen.

Overigens : als ik opnieuw iets bestel is de kans ook vrij groot dat het foetsie zal zijn als het dezelfde chauffeur is hé. En zelfs dan nog...dan moet ik al verlof nemen die dag om hem op te wachten. En als blijkt dat hij "niet dezelfde chauffeur" is (laten we in het midden houden of dit zo is of niet) dan sta ik even ver.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Ik probeer hier zeker niet die chauffeur te verdedigen. Het komt gewoon nog redelijk veel voor dat de chauffeur zelf aftekent. Ben in het verleden zelf nog chauffeur geweest. en dergelijke zaken gebeurden redelijk veel. Maar het blijft natuurlijk verkeerd. Er is afgetekend met jouw naam en jij hebt het niet gedaan. Kan dus niet anders dan verkeerd zijn.

Als ibood het bij TNT Post voor mekaar krijgt dat hun klantverantwoordelijke het onderzoekt, dan zal het al een grote stap zijn. Het moeilijkste bij die transport firma's is ze zover krijgen dat ze een dossier willen openen.

Ik probeer maar beetje te denken wat het kan zijn é.

Volledig off topic en komt waarschijnlijk dom over maar als kerel van de boerebuiten vraag ik me af wat een appartement als open bebouwing is. Bij een appartement stel ik mij een blok voor met verschillende kottekes :oops:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

http://www.ibood.com/be/nl/
Spelen ze er nu mee? :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Is precies wel beetje lachen ermee :lol:
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb nog een tweetal weken meegedraad als vakantiejobke bij TNT Pakketservice. Zoals hier al geschreven zijn de chauffeurs gewoon ondernemers (tot chocolatiers toe!) die rijden in naam van TNT Pakketservice, soms met een logo maar vaak gewoon met een grote auto.

Toen ik daar werkte waren bepaalde chauffeurs niet te vertrouwen (lees: een bende jonge school drop-outs die met een paar auto's bvb heel centrum Gent rijden). Wel vaker hoorde je verhalen over pakjes die zomaar worden achtergelaten maar waar de chauffeur dan voor getekend heeft.

Uiteraard kan je dan ook niet gaan controleren wat er achteraf mee gebeurd is. Heeft de chauffeur het pakket meegenomen (of de inhoud), een toevallige passant of een buur?

Moest je er niet aan uit geraken dan denk ik dat het nog het best van al is om naar het lokale sorteercentrum te rijden en daar eens te informeren bij de verantwoordelijke (liefst na halftien want sorteren wordt nog manueel gedaan in de lokale centra en dan is het grote werk achter de rug) om te vragen wie en wat.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Beste,
Kan je mij laten weten wat het lokale sorteercentrum is voor Merelbeke en waar ik dit kan vinden?

Telefonie = EDPnet + OVH
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Het heeft een tijd geduurd en er is héél wat water naar de zee gegaan, maar...iBood heeft mij in gelijk gesteld en het geld teruggestort! Dikke pluim voor hun dus!

Uiteindelijk hebben ze de handtekeningen van vorige bestellingen vergeleken met deze van deze bestelling en geconcludeerd dat er inderdaad iets fout was. Dit is ook gestuurd naar de transportfirma. Blijkbaar moeten deze het er bij eens zijn want het volledige bedrag stond daarjuist plots op mijn rekening.

Misschien geen vlotte afhandeling, maar het is wel goed opgelost! En daar vreesde ik eigenlijk al voor!

Telefonie = EDPnet + OVH
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heel leuk dat je ons het resultaat laat weten :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”