NMBS komt binnenkort met iPhone App!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Wie deze morgen de Metro heeft gelezen, heeft het misschien gezien! De NMBS komt binnenkort met de langverwachte iPhone App
Daarnaast heeft de website van de NMBS ook een grondige update gekregen. Zo kan je nu via "Train Info" in real time alle informatie ivm de treinen opvragen, maar ook voor bus en metro. Dit maakt railtime.be eigenlijk overbodig.
Daarnaast heeft de website van de NMBS ook een grondige update gekregen. Zo kan je nu via "Train Info" in real time alle informatie ivm de treinen opvragen, maar ook voor bus en metro. Dit maakt railtime.be eigenlijk overbodig.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, want iedereen heeft een iPhone, hé...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Vraag me af waarom al die bedrijven altijd persé met een iPhone App willen afkomen, dit terwijl ze met een iOS app helemaal niet het grootste deel van hun doelpubliek bereikt.
* Is het omdat het nu eenmaal gemakkelijker is voor iOS omwille van de uniformiteit van de toestellen ?
* Of is het om gewoon mee te liften op de naambekendheid van iPhone ?
Ik vermoed voornamelijk het tweede...
* Is het omdat het nu eenmaal gemakkelijker is voor iOS omwille van de uniformiteit van de toestellen ?
* Of is het om gewoon mee te liften op de naambekendheid van iPhone ?
Ik vermoed voornamelijk het tweede...
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als het even goed is als hun dienstverlening verwacht ik er niet veel van.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Dit bestaat natuurlijk ook al :http://mobile.b-rail.be/nl/Lord Utopia schreef:Ja, want iedereen heeft een iPhone, hé...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik wou het net zeggen. Dat ze eerst hun geld daar (dienstverlening) eens insteken in plaats van in de ontwikkeling van apps voor een beperkt doelpubliek.Trojan schreef:Als het even goed is als hun dienstverlening verwacht ik er niet veel van.
-
- Erelid
Ik denk dat het te maken heeft met de honderd-en-één foons die Android telt, en Apple hoop en al vijf.
- Trojan
- Elite Poster
Dit is quatch!Lord Utopia schreef:Ik denk dat het te maken heeft met de honderd-en-één foons die Android telt, en Apple hoop en al vijf.
Elke android telefoon kan elke android applicatie draaien.
Zoek u wat informatie op over dalvik-vm en java op en ge weet direct waarom.
edit: apple heeft nog maar 4 telefoons.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Aja? Ik ben benieuwd of Flash zal werken op Android 1.6... om maar een voorbeeld te geven. Ik denk ook niet dat elke Android foon een GPS heeft.Trojan schreef: Dit is quatch!
Ik aanzie Android en de vele foons als Windows en honderden verschillende pc's. Niet op alle pc's kan je alle games draaien. Kan fout zijn van mij om zo te denken, verbeter mij desnoods.
iPhone = iPhone, geen uitzonderingen.
- Trojan
- Elite Poster
Ten eerste moet ge het onderscheid maken tussen het OS en het toestel. In uw eerste post verwijst eg duidelijk naar het toestel en nu komt ge af met het os. Een beetje consistent blijven mag wel.Lord Utopia schreef:Aja? Ik ben benieuwd of Flash zal werken op Android 1.6... om maar een voorbeeld te geven. Ik denk ook niet dat elke Android foon een GPS heeft.Trojan schreef: Dit is quatch!
Zoals altijd hangt het volledig van developers af. Als adobe geen moeite doet om flash compatibel te maken met android 1.6, dan is dat niet de schuld van google/android.
Apple is trouwens in hetzelfde bedje ziek door BC te breken met vorige versies van de iphone en ios.
Bullshit, de eerste versies van de iphone kunnen ook niet genieten van de pracht en praal van ios4. Een probleem dat android niet heeft dankzij de moddingcommunity die ondanks de onwil van de hardwarefabrikanten toch froyo naar oudere toestellen hebben gebracht.iPhone = iPhone, geen uitzonderingen.
Sorry, 3G vergeten., 2, 3G, 3GS, 4.
-
- Erelid
Mag iemand zichzelf niet verbeteren nee?Trojan schreef: In uw eerste post verwijst eg duidelijk naar het toestel en nu komt ge af met het os. Een beetje consistent blijven mag wel.
Flash is trouwens ook gebonden aan hardware. Zie een post hier een beetje beneden (onderaan het forum). Niet alle toestellen met Android zullen flash kunnen draaien vanwege HW-beperkingen (dus niet enkel OS).
Het is ook niet nodig om met zulke agressieve verwoordingen af te komen.
- Trojan
- Elite Poster
Verbeter uw quote dan eens.Mag iemand zichzelf niet verbeteren nee?
Link eens naar die post.Flash is trouwens ook gebonden aan hardware. Zie een post hier een beetje beneden (onderaan het forum).
Stop dan met uw FUD.Het is ook niet nodig om met zulke agressieve verwoordingen af te komen.
-
- Erelid
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=27507Trojan schreef:Link eens naar die post.
en nog een andere post met de melding dat er niet genoeg geheugen was op vele telefoons, waardoor flash ook voor hen moeilijk wordt.
Ik spreek geen onbekende afkortingen.Stop dan met uw FUD.
- Trojan
- Elite Poster
Wederom bewijst dit dat het de schuld van de developer is en niet die van het OS.Lord Utopia schreef:http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=27507Trojan schreef:Link eens naar die post.
en nog een andere post met de melding dat er niet genoeg geheugen was op vele telefoons, waardoor flash ook voor hen moeilijk wordt.
Ik spreek geen onbekende afkortingen.[/quote]Stop dan met uw FUD.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_unce ... _and_doubt
The term originated to describe disinformation tactics in the computer hardware industry and has since been used more broadly.[3] FUD is a manifestation of the appeal to fear.
-
- Erelid
En lees dan ook het zinnetje dat erbij staat.
Maar goed. Mij kan het niet schelen. Uw ego mag weer gestreeld worden. Ipv iemand in zijn waarde te laten.
Maar goed. Mij kan het niet schelen. Uw ego mag weer gestreeld worden. Ipv iemand in zijn waarde te laten.
- Trojan
- Elite Poster
Dat zinnetje over geheugengebruik? Flash is nu eenmaal een ramslurpende kutapplicatie, en wederom slecht gemaakt door de developer.Lord Utopia schreef:En lees dan ook het zinnetje dat erbij staat.
Dus ik moet zwijgen zodat uw ego niet gekrenkt wordt?Maar goed. Mij kan het niet schelen. Uw ego mag weer gestreeld worden. Ipv iemand in zijn waarde te laten.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Misschien terug ON TOPIC posten?
't is nice dat de NMBS eindelijk met *iets* afkomt, al ware het nog beter mocht ze een API beschikbaar stellen waarmee 3rd party developers verder konden. Heb je direct een hoop applicaties, voor gelijk welk platform.
En dan zou de NMBS eens iets nuttigs met haar geld kunnen doen, zoals, kweenie, bvb de treinen op tijd laten rijden...
't is nice dat de NMBS eindelijk met *iets* afkomt, al ware het nog beter mocht ze een API beschikbaar stellen waarmee 3rd party developers verder konden. Heb je direct een hoop applicaties, voor gelijk welk platform.
En dan zou de NMBS eens iets nuttigs met haar geld kunnen doen, zoals, kweenie, bvb de treinen op tijd laten rijden...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Trojan
- Elite Poster
Er was een applicatie van een student, en dat is genadeloos de grond in geboord door de nmbs. Dus een api zal nog niet voor morgen zijn vrees ik.devilkin schreef:Misschien terug ON TOPIC posten?
Dat ze eerst eens zorgen dat hun treinen op de rails blijven.En dan zou de NMBS eens iets nuttigs met haar geld kunnen doen, zoals, kweenie, bvb de treinen op tijd laten rijden...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Je hebt momenteel ook nog bvb BeTrains voor Android - ik hoop dat die voorlopig nog blijft...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Je onderschat de "moddingcommunity" van iOS ...Trojan schreef:Bullshit, de eerste versies van de iphone kunnen ook niet genieten van de pracht en praal van ios4. Een probleem dat android niet heeft dankzij de moddingcommunity die ondanks de onwil van de hardwarefabrikanten toch froyo naar oudere toestellen hebben gebracht.
http://www.iphoneclub.nl/82797/whited00 ... jailbreak/
http://www.whited00r.com/index.php
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
leuk zo'n applicatie .. is die bedoeld om de mensen te laten weten welke treinen er per ongeluk nog op schema rijden? dat kan dan een zeer eenvoudig programmeke wordendevilkin schreef:Misschien terug ON TOPIC posten?
snip
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Heeft deze app iets te maken met de iRail app van @Tuinslak? Ik weet dat hij met de NMBS is gaan praten maar ik weet niet hoe dat afgelopen is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Starter
-
- Pro Member
Gewoon ter info. Dit vond ik op een persbericht van de NMBS van 25 Oktober 2010:
http://www.b-rail.be/php/presscorp/inde ... iew&id=262
http://www.b-rail.be/php/presscorp/inde ... iew&id=262
Jammergenoeg is de applicatie er nog niet.Train info on iPhone
De NMBS-applicatie voor iPhone zit in de finale acceptatiefase bij Apple. Dit nieuwe informatiemiddel maakt het voor de reiziger mogelijk om op de iPhone multimodale informatie in real time te ontvangen.
Train Info on iPhone heeft 4 hoofdfuncties:
Favorieten: de dagelijkse trajecten van de reizigers in real time
Reisplanner: samenstellen van de reisroute van deur tot deur
Omgeving: welke zijn de dichtstbijzijnde stations of stopplaatsen
Dienstregeling: welk transportmiddel vertrekt (of komt aan) wanneer
Reizigers kunnen ook blijven gebruik maken van de talrijke andere informatiepunten van NMBS: My Train Info, SMS 2828, http://www.nmbs.be, mobiele website m.nmbs.be, het call center op 02/528.28.28, de dienstregelingsbrochures en natuurlijk ook het NMBS-personeel.
-
- Pro Member
De app is vandaag in de App Store verschenen!
http://itunes.apple.com/be/app/train-in ... 12064?mt=8
http://itunes.apple.com/be/app/train-in ... 12064?mt=8
[ Post made via mobile device ]Met de NMBS Mobility Train Info Services op IPhone heb je onmiddellijk een volledig overzicht van alle beschikbare openbaar vervoer informatie voor België. De multimodale reisplanner berekent je snelste reisweg tussen twee stations of helemaal van deur-tot-deur. Vertrektijden van bus, metro en trein zijn onmiddellijk raadpleegbaar en je kan ook snel de dichtstbijzijnde haltes opzoeken via GPS. Voor treinreizen wordt steeds realtime informatie gebruikt (indien beschikbaar).
Laatst gewijzigd door ToMiKoN 16 nov 2010, 15:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
We hebben er lang mogen op wachten, maar de applicatie is echt een knap stukje software geworden!
Positief:
+ Alle vormen van openbaar vervoer (trein tram bus metro)
+ Vertek / aankomst dienstregelingen locatie gebaseerd
+ (wandel-)kaarten via Google Maps
+ trein vertragingen zichtbaar vanaf 1 minuut!
Ontbreekt nog:
- Perronweergave (NMBS)
Positief:
+ Alle vormen van openbaar vervoer (trein tram bus metro)
+ Vertek / aankomst dienstregelingen locatie gebaseerd
+ (wandel-)kaarten via Google Maps
+ trein vertragingen zichtbaar vanaf 1 minuut!
Ontbreekt nog:
- Perronweergave (NMBS)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wel grappig op de screenshots... "No warranty for the accuracy of the data".
En dan eerst maar derden verwijten mogelijks foutieve data te geven.
En dan eerst maar derden verwijten mogelijks foutieve data te geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Bij mij staan Vlaamse stationsnamen waar Franse vertalingen van bestaan, ook in het Frans (bvb Gand, Anvers,...). Nog iemand met zo'n fenomeen? iPhone staat wel in het Engels, docht nergens een setting in de app aan te passen...
-
- Pro Member
Na de iPhone app en de Andirod app is er nu ook de JAVA app van de NMBS. Deze is voor alle andere smartphones. Nokia en Blackberry gebruikers zullen hier iets aan hebben!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Je hebt van de NMBS zelf
* mobiele website
* app: iPhone, Android, Java
Dat vind ik al aardig. Ikzelf gebruik betrains op Android omdat dat gewoon duidelijk en snel werkt.
De MIVB heeft ondertussen ook al een mobiele website. Niet altijd even duidelijk, maar je vindt wel de info die je nodig hebt.
Waar blijft de lijn???
Hun eigen website is al zo onduidelijk op de computer, dus laat staan op een smartphone.
* mobiele website
* app: iPhone, Android, Java
Dat vind ik al aardig. Ikzelf gebruik betrains op Android omdat dat gewoon duidelijk en snel werkt.
De MIVB heeft ondertussen ook al een mobiele website. Niet altijd even duidelijk, maar je vindt wel de info die je nodig hebt.
Waar blijft de lijn???
Hun eigen website is al zo onduidelijk op de computer, dus laat staan op een smartphone.
-
- Pro Member
Versie 2.1 is vandaag uitgekomen!
Nieuw in deze versie:
- Spoorinformatie (niet in realtime)
- Storingen op het net
- Kleine bugs verholpen
De spoorinformatie is inderdaad een mooien aanvulling. Ook heb ik de indruk dat de app nu volledig met multi tasking werkt. Of was dit al zo?
Nieuw in deze versie:
- Spoorinformatie (niet in realtime)
- Storingen op het net
- Kleine bugs verholpen
De spoorinformatie is inderdaad een mooien aanvulling. Ook heb ik de indruk dat de app nu volledig met multi tasking werkt. Of was dit al zo?
-
- Pro Member
Sinds vandaag is er ook een iPhone/iPad & Andriod App van Railtime! Deze lijkt mij nog veel handigeren dan de Train info!
http://itunes.apple.com/nl/app/id475776076
http://itunes.apple.com/nl/app/id475776076
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Waarom is er een 2e applicatie gemaakt? Het enige verschil dat ik zie is dat TrainInfo van de NMBS is terwijl RailTime van Infrabel is, maar om nu echt 2 applicaties te maken die hetzelfde doen ... Talking about wasting resources
-
- Pro Member
Waarom er 2 applicaties zijn, is een goeie vraag. Het heeft te maken met een complexe structuur binnen de NMBS. Hopelijk komt daar met de volgende regering verandering in.
Wat de verschillen zijn, heb ik kort probleren samen te vatten. Als het puur over trein info gaat, gaat mijn voorkeur naar RailTime! Sneller en betere functionaliteit. Zo heeft een RailTime push berichtje mij deze morgen laten weten dat mijn trein afgeschaft was!
Train info: (NMBS Mobility)
- Alle vormen van openbaar vervoer (trein, tram, bus, metro)
- Vertragingen
- Spooraanduiding (niet realtime)
- Geen Push
- Geen Wekker
- Logge App
Railtime: (netbeheerder Infrabel)
- Enkel treinen
- Vertragingen
- Spooraanduidingen en spoorwijzigingen
- Push berichten(éénmalig of voor vaste trajecten)
- Wekker functie 10 minuten voor aankomst
- Snelle App
Wat de verschillen zijn, heb ik kort probleren samen te vatten. Als het puur over trein info gaat, gaat mijn voorkeur naar RailTime! Sneller en betere functionaliteit. Zo heeft een RailTime push berichtje mij deze morgen laten weten dat mijn trein afgeschaft was!
Train info: (NMBS Mobility)
- Alle vormen van openbaar vervoer (trein, tram, bus, metro)
- Vertragingen
- Spooraanduiding (niet realtime)
- Geen Push
- Geen Wekker
- Logge App
Railtime: (netbeheerder Infrabel)
- Enkel treinen
- Vertragingen
- Spooraanduidingen en spoorwijzigingen
- Push berichten(éénmalig of voor vaste trajecten)
- Wekker functie 10 minuten voor aankomst
- Snelle App
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Nice, merci voor de info. Het ziet er inderdaad naar uit dat RailTime de beter app is. Heb het ondertussen ook al geprobeerd en hij is inderdaad een pak sneller dan TrainInfo.
*Offtopic: over die structuur hoef je me niets te zeggen, je wil niet weten hoeveel geld er al is verspild geweest door 3 verschillende HR projecten die eigenlijk hetzelfde doen te willen implementeren
*Offtopic: over die structuur hoef je me niets te zeggen, je wil niet weten hoeveel geld er al is verspild geweest door 3 verschillende HR projecten die eigenlijk hetzelfde doen te willen implementeren