Belgacom draait vierkant!!!
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zal nu wel mogen werken na al die zever
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Goed nieuws... ik schrijf deze post via mijn eigen internet account!!!
Zoals aceke vanmorgen al rapporteerde... mijn internet werkt terug!
Nogmaals dank aan 'Eva' en aceke!
Het verhaal is echter nog niet afgesloten...
Ik ben nog zeer benieuwd naar:
- welke compensatie Belgacom voorziet om mij 2 weken zonder internet te zetten, de frustratie die ze veroorzaakt hebben, de uren naar wachtmuziek luisteren, de onvervulde beloftes en onwillende klantendienstmedewerkers die ik heb moeten aanhoren.
- of mijn factuur inderdaad lager zal uitvallen zoals 'Eva' beloofde.
Vanzelfsprekend ben ik blij dat ik terug de diensten krijg waar ik voor betaal.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb uit deze historie is het wel dat er wel degelijk welwillende Belgacom medewerkers zijn die er een persoonlijke zaak van maken om de klanten te helpen, maar dat er wel een structureel communicatieprobleem is binnen Belgacom (zowel qua datagegevens als menselijke interactie tussen verschillende diensten).
Ik hou jullie verder op de hoogte...
Zoals aceke vanmorgen al rapporteerde... mijn internet werkt terug!
Nogmaals dank aan 'Eva' en aceke!
Het verhaal is echter nog niet afgesloten...
Ik ben nog zeer benieuwd naar:
- welke compensatie Belgacom voorziet om mij 2 weken zonder internet te zetten, de frustratie die ze veroorzaakt hebben, de uren naar wachtmuziek luisteren, de onvervulde beloftes en onwillende klantendienstmedewerkers die ik heb moeten aanhoren.
- of mijn factuur inderdaad lager zal uitvallen zoals 'Eva' beloofde.
Vanzelfsprekend ben ik blij dat ik terug de diensten krijg waar ik voor betaal.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb uit deze historie is het wel dat er wel degelijk welwillende Belgacom medewerkers zijn die er een persoonlijke zaak van maken om de klanten te helpen, maar dat er wel een structureel communicatieprobleem is binnen Belgacom (zowel qua datagegevens als menselijke interactie tussen verschillende diensten).
Ik hou jullie verder op de hoogte...
Ik heb er net even een oude factuur bijgenomen...
Op mijn 2-maandelijkse factuur over de periode juli en augustus van dit jaar staat dat ik voor mijn 'Discovery Line' 10,30 euro per maand betaalde en voor 'Internet Favorite Access' 32,30 euro per maand betaalde. Samen dus 42,60 euro per maand.
'Eva' van Belgacom vertelde me dat ze mijn telefoonlijn en internet in 1 pack ging combineren, maar ik zie op de site van Belgacom dat een pack van telefoon + Internet Favorite Access op 54,31 euro per maand zou komen.
'Eva' beweerde echter dat mijn factuur lager zou uitkomen dan voordien!
Ja, ik heb inderdaad sneller internet nu, maar ik daar niet om gevraagd. Wel heb ik, zoals voordien te lezen is, gevraagd of ik toch zeker niet meer ga moeten betalen.
aceke, 'Eva', andere Belgacommedewerkers, kan iemand dit verklaren?
Op mijn 2-maandelijkse factuur over de periode juli en augustus van dit jaar staat dat ik voor mijn 'Discovery Line' 10,30 euro per maand betaalde en voor 'Internet Favorite Access' 32,30 euro per maand betaalde. Samen dus 42,60 euro per maand.
'Eva' van Belgacom vertelde me dat ze mijn telefoonlijn en internet in 1 pack ging combineren, maar ik zie op de site van Belgacom dat een pack van telefoon + Internet Favorite Access op 54,31 euro per maand zou komen.
'Eva' beweerde echter dat mijn factuur lager zou uitkomen dan voordien!
Ja, ik heb inderdaad sneller internet nu, maar ik daar niet om gevraagd. Wel heb ik, zoals voordien te lezen is, gevraagd of ik toch zeker niet meer ga moeten betalen.
aceke, 'Eva', andere Belgacommedewerkers, kan iemand dit verklaren?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Een discoverylijn kan je niet in pack steken, wellicht per ongeluk upgegrade naar classic telefoonlijn?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zou kunnen, maar dan ook weer zonder dit tegen mij te zeggen...
In e-services zie ik nochtans dat mijn internet abonnement een 'Internet Favorite' is en mijn telefoonlijn nog steeds een 'Discovery Line'. Mischien toch geen pack dan?
In e-services zie ik nochtans dat mijn internet abonnement een 'Internet Favorite' is en mijn telefoonlijn nog steeds een 'Discovery Line'. Mischien toch geen pack dan?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Peter_N schreef:Op mijn 2-maandelijkse factuur over de periode juli en augustus van dit jaar staat dat ik voor mijn 'Discovery Line' 10,30 euro per maand betaalde en voor 'Internet Favorite Access' 32,30 euro per maand betaalde. Samen dus 42,60 euro per maand.
Volgens mij ben je nu inderdaad overgeschakeld naar Internet Favorite (zoals je al zelf aangegeven had in bovenstaande soap).Peter_N schreef:In e-services zie ik nochtans dat mijn internet abonnement een 'Internet Favorite' is en mijn telefoonlijn nog steeds een 'Discovery Line'. Mischien toch geen pack dan?
Dit zal je per maand 43.46 EUR kosten + Discovery (10.30 EUR) = 53.76 EUR
Een pack "Internet Favorite + telefoon Classic" zou je 54.31 EUR kosten.
Apart kost Internet Favorite (43.46 EUR) + telefoon "Classic" (19.00 EUR), is samen 62.46 EUR
In ieder geval dus duurder dan wat je vroeger had ...
Jouw Internet + Discovery is marginaal goedkoper dan de Pack (0.55 EUR), maar met het nadeel van dure gesprekken.
Bij Classic kan je de optie Happy Time XL activeren (gratis vaste lijn + gsm tijdens dal), bij Discovery niet.
Ik zou dus gaan voor de Pack.
PS.
Deze hele saga zal wel het resultaat hebben dat je een nieuw contract van 12 maanden aan je been hebt. Ik zou dus ook nog eens aandringen voor de korting die hiermee gepaard gaat !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je bedoelt die eenmalige 15 €?philippe_d schreef: Deze hele saga zal wel het resultaat hebben dat je een nieuw contract van 12 maanden aan je been hebt. Ik zou dus ook nog eens aandringen voor de korting die hiermee gepaard gaat !
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
voor wat staat Internet Favorite Access eigenlijk? blijkbaar was dat een goedkoop abo? dus wellicht met niet te hoge specificaties? misschien dat een comfort voor de TS beter geschikt is dan een Favorite?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
bwa je kan het goedkoper nemen,
pack het pack met internet comfort + tel aan 43,97
krijg 12mbit + 100gb
als je niet zou toekomen met het volume pak dan de optie onbeperkt aan 7,5€
dit maakt het totaal op 51,47€
12mbit is 4x sneller als wat je ervoor had
je kan natuurlijk ook de tel lijn opzeggen en alleen internet nemen
pack het pack met internet comfort + tel aan 43,97
krijg 12mbit + 100gb
als je niet zou toekomen met het volume pak dan de optie onbeperkt aan 7,5€
dit maakt het totaal op 51,47€
12mbit is 4x sneller als wat je ervoor had
je kan natuurlijk ook de tel lijn opzeggen en alleen internet nemen
Zoals al eerder gezegd, en in mijn postings te lezen is, heb ik nooit om een ander internet abonnement gevraagd. Het enige wat ik altijd gevraagd heb is dat mijn internet terug zou werken!
Technische medewerker 7 in mijn eerste post (22 oktober):
Pas op 27 oktober, toen ik technisch medewerker 11 aan de lijn kreeg is mij duidelijk geworden dat dit een omschakeling naar VDSL inhield. Op mijn vraag of dit enige impact zou hebben op mijn factuur heeft hij toen ook gezegd dat dat niet het geval zou zijn (zoals je voordien kon lezen).
Bovendien heeft 'Eva' mij later die dag telefonisch gezegd dat doordat ze mijn telefoon en internetabonnement in 1 pack zou steken mijn factuur zelfs goedkoper zou worden.
phillipe_d screef:
Ik hoop hier een reactie van 'Eva' te krijgen aangezien zij het voor mij in orde ging maken... (heb haar een pm gestuurd)
Technische medewerker 7 in mijn eerste post (22 oktober):
Ik had dus blijkbaar op technisch niveau nog altijd een ADSL GO abonnement, ook al staat er al jaren 'Favorie Access' op mijn factuur. Toen men dit intern bij Belgacom heeft proberen te corrigeren is mijn internet gestopt met werken! Dit is wat veroorzaakt heeft dat men uiteindelijk een 'Favorite Internet' heeft aangemaakt voor mij. Nooit is er iets gezegd over een prijswijziging. Deze conversatie was in de context van het terug werkende krijgen van mijn internet... . Ook heeft men mij nooit vertelt dat dit een omschakeling naar VDSL inhield..."Ja meneer, ik zie hier dat men op 19 oktober uw ADSL Go abonnement heeft willen converteren naar een Internet Favorite abonnement. Blijkbaar heeft men er foutief een Favorite Access abonnemenet van gemaakt. Vandaar dat u niet kan inloggen met uw huidige username en paswoord. Ik ga u doorverbinden met de klantendienst en zij zullen voor u een abonnement "Favorite Internet" aanmaken. Het zou dan snel terug in orde moeten zijn". Hij verbindt me door met de klantendienst.
Pas op 27 oktober, toen ik technisch medewerker 11 aan de lijn kreeg is mij duidelijk geworden dat dit een omschakeling naar VDSL inhield. Op mijn vraag of dit enige impact zou hebben op mijn factuur heeft hij toen ook gezegd dat dat niet het geval zou zijn (zoals je voordien kon lezen).
Bovendien heeft 'Eva' mij later die dag telefonisch gezegd dat doordat ze mijn telefoon en internetabonnement in 1 pack zou steken mijn factuur zelfs goedkoper zou worden.
phillipe_d screef:
Dat zou helemaal het toppunt zijn. Ook dit is mij nooit verteld en accepteer ik niet.PS.
Deze hele saga zal wel het resultaat hebben dat je een nieuw contract van 12 maanden aan je been hebt. Ik zou dus ook nog eens aandringen voor de korting die hiermee gepaard gaat !
Ik hoop hier een reactie van 'Eva' te krijgen aangezien zij het voor mij in orde ging maken... (heb haar een pm gestuurd)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bij Belgacom is het zo dat elke wijziging in je abonnement ook een wijziging is van jaarcontract. +1 jaar erbij.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ook al staat er al jaren op mijn factuur 'Favorite Access', toch beweerde Technisch Medewerker 7 dat ik niet meer kon inloggen op internet omdat ik op 19 oktober omgeschakelt was van 'ADSL Go' naar 'Favorite Access'. Hij vond het nodig om hier een 'Favorite Internet' van te maken om mijn internet terug werkende te krijgen.
Nogmaals, ik heb nooit om een abonnementswijziging gevraagd, enkel de Belgacom medewerkers laten doen was ze nodig achten om mijn internet terug werkende te krijgen...
Als het aan mij lag zou er niets verandert zijn aan mijn abonnement, en dat zou ook zo zijn indien Belgacom gewoon de diensten had blijven leveren waar ik voor betaal!
Nogmaals, ik heb nooit om een abonnementswijziging gevraagd, enkel de Belgacom medewerkers laten doen was ze nodig achten om mijn internet terug werkende te krijgen...
Als het aan mij lag zou er niets verandert zijn aan mijn abonnement, en dat zou ook zo zijn indien Belgacom gewoon de diensten had blijven leveren waar ik voor betaal!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou zelfs durven stellen dat een eenzijdige wijziging van je abo voor jou een reden tot opzeg is, binnen de maand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Een raar verhaal.
Jaren geleden bestond er een abonnement ADSL GO Access. Je betaalde dan aan Belgacom voor het ADSL signaal en je moest dan appart aan Skynet of andere provider betalen voor internettoegang.
Bij mijn weten is nu DSL signaal en provider steeds gekoppeld aan 1 abonnement.
Waarom zou je voor Favorite Access veel minder betalen dan Belgacom Favorite en de zelfde mogelijkheden hebben?
Volgens mij is er ooit iets foutgelopen met wijziging ADSL GO Access + abonnement Skynet naar Belgacom ADSL GO. (en dan later naamswijziging naar Favorite).
Volgens mij is het dan ook heel normaal dat je met een GO Access niet op het internet kan surfen en enkel het ADSL signaal ontvangt.
Jaren geleden bestond er een abonnement ADSL GO Access. Je betaalde dan aan Belgacom voor het ADSL signaal en je moest dan appart aan Skynet of andere provider betalen voor internettoegang.
Bij mijn weten is nu DSL signaal en provider steeds gekoppeld aan 1 abonnement.
Waarom zou je voor Favorite Access veel minder betalen dan Belgacom Favorite en de zelfde mogelijkheden hebben?
Volgens mij is er ooit iets foutgelopen met wijziging ADSL GO Access + abonnement Skynet naar Belgacom ADSL GO. (en dan later naamswijziging naar Favorite).
Volgens mij is het dan ook heel normaal dat je met een GO Access niet op het internet kan surfen en enkel het ADSL signaal ontvangt.
In ben inderdaad ongeveer 10 jaar geleden een ADSL GO abonnement aangegaan.
Op mijn factuur staat de laatste jaren altijd Internet 'Favorite Access' voor de prijs van 32.30 euro (wat ongeveer overeen komt met de prijs voor 'Internet Comfort' wat ADSL signaal is + internet access).
Ik geloof dat in de loop der jaren op mijn factuur mijn abonnement wel mee geevolueerd is, maar dat dat op technisch niveau niet echt het geval is. Technische mederwerkers vertellen me dat ik in hun systemen tot afgelopen 19 oktober nog steeds een ADSL Go abonnement had. Ik gebruikte de afgelopen 10 jaar altijd dezelfde login/paswoord bij Skynet.
Gedurende de eerste week (29 september tot 5 oktober) dat ze me zonder internet gezet hebben zagen ze dat ik (aan de technische kant) een verouderd ADLS Go abonnementstype had. Dit heeft er waarschijnlijk tot geleid dat men op 19 oktober mij heeft geconverteerd naar een 'Favorite Access' abonnement en vanaf dan werkte mijn internet voor de 2e keer niet meer.
Enkele BGC medewerkers hebben mij verteld dat heden ten dage het 'Favorite Access' abonnement gebruikt wordt om enkel het ADSL signaal aan te bieden, waarbij de klant via een ander bedrijf inlogt voor internet access (bijvoorbeeld zijn werkgever). Dit zou verklaren waarom ik ineens geen internet meer had.
Het huidige 'Favorite Access' komt dus sterk overeen met die ADSL GO van vroeger, wat verklaart waarom men mijn ADSL Go daarnaar geconverteerd heeft en mijn internet niet meer werkte.
Op mijn factuur staat de laatste jaren altijd Internet 'Favorite Access' voor de prijs van 32.30 euro (wat ongeveer overeen komt met de prijs voor 'Internet Comfort' wat ADSL signaal is + internet access).
Ik geloof dat in de loop der jaren op mijn factuur mijn abonnement wel mee geevolueerd is, maar dat dat op technisch niveau niet echt het geval is. Technische mederwerkers vertellen me dat ik in hun systemen tot afgelopen 19 oktober nog steeds een ADSL Go abonnement had. Ik gebruikte de afgelopen 10 jaar altijd dezelfde login/paswoord bij Skynet.
Gedurende de eerste week (29 september tot 5 oktober) dat ze me zonder internet gezet hebben zagen ze dat ik (aan de technische kant) een verouderd ADLS Go abonnementstype had. Dit heeft er waarschijnlijk tot geleid dat men op 19 oktober mij heeft geconverteerd naar een 'Favorite Access' abonnement en vanaf dan werkte mijn internet voor de 2e keer niet meer.
Enkele BGC medewerkers hebben mij verteld dat heden ten dage het 'Favorite Access' abonnement gebruikt wordt om enkel het ADSL signaal aan te bieden, waarbij de klant via een ander bedrijf inlogt voor internet access (bijvoorbeeld zijn werkgever). Dit zou verklaren waarom ik ineens geen internet meer had.
Het huidige 'Favorite Access' komt dus sterk overeen met die ADSL GO van vroeger, wat verklaart waarom men mijn ADSL Go daarnaar geconverteerd heeft en mijn internet niet meer werkte.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit was verkeerde info, gezien de omschakeling van 'Favorie Access' naar 'Internet Favorite' een volledig ander abonnement is (met een andere prijs).Peter_N schreef:Ik had dus blijkbaar op technisch niveau nog altijd een ADSL GO abonnement, ook al staat er al jaren 'Favorie Access' op mijn factuur. Toen men dit intern bij Belgacom heeft proberen te corrigeren is mijn internet gestopt met werken! Dit is wat veroorzaakt heeft dat men uiteindelijk een 'Favorite Internet' heeft aangemaakt voor mij. Nooit is er iets gezegd over een prijswijziging.
Dit is correct. De omschakeling naar VDSL2 is een puur technische ingreep, en heeft niets met het gekozen abonnement te maken. Dus ook geen prijswijziging (desnoods een omschakelingskost van 50@, maar dit is op dit ogenblik gratis).Peter_N schreef:... . Ook heeft men mij nooit vertelt dat dit een omschakeling naar VDSL inhield...
Pas op 27 oktober, toen ik technisch medewerker 11 aan de lijn kreeg is mij duidelijk geworden dat dit een omschakeling naar VDSL inhield. Op mijn vraag of dit enige impact zou hebben op mijn factuur heeft hij toen ook gezegd dat dat niet het geval zou zijn (zoals je voordien kon lezen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Inderdaad, het lijkt me dat men mij op dat moment geconverteerd heeft naar een ander abonnement zonder mijn toesteming te vragen. Dit werd mij voorgespiegeld als de normale procedure om mijn internet terug werkend te krijgen.Dit was verkeerde info, gezien de omschakeling van 'Favorie Access' naar 'Internet Favorite' een volledig ander abonnement is (met een andere prijs).
Bedankt om dit te verklaren. Ik ging ervan uit dat 'Favorite Internet' VDSL2 was en goedkopere abonnementen sowieso ADSL. Blijkt dat ik dat fout begrepen had.Dit is correct. De omschakeling naar VDSL2 is een puur technische ingreep, en heeft niets met het gekozen abonnement te maken. Dus ook geen prijswijziging (desnoods een omschakelingskost van 50@, maar dit is op dit ogenblik gratis).
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Ik denk persoonlijk dat je nog een hele periode hebt kunnen surfen via Skynet door een administratieve fout.
Er werd enkel favorite access (het vroegere GO access) gefactureerd. Vanaf dan had reeds je Skynet login geblokkeerd moeten worden.
Skynet login werd nooit gedesactiveerd tot enkele dagen/weken terug.
Het is maar een gedacht maar volgens mij heb je een lange periode te veel gekregen.
Er werd enkel favorite access (het vroegere GO access) gefactureerd. Vanaf dan had reeds je Skynet login geblokkeerd moeten worden.
Skynet login werd nooit gedesactiveerd tot enkele dagen/weken terug.
Het is maar een gedacht maar volgens mij heb je een lange periode te veel gekregen.
Dat zou inderdaad kunnen, maar dat is dan ook weer een fout van Belgacom.
Ik zou verwachten dat in de loop der jaren die 'ADSL Go' + Skynet internet access automatisch geëvolueerd zou zijn naar een ander type abonnement dat ook zowel ADSL signaal + internet access bevat (en niet dat ze de internet access zomaar zouden afsluiten).
Ik zou verwachten dat in de loop der jaren die 'ADSL Go' + Skynet internet access automatisch geëvolueerd zou zijn naar een ander type abonnement dat ook zowel ADSL signaal + internet access bevat (en niet dat ze de internet access zomaar zouden afsluiten).
Laatst gewijzigd door Peter_N 30 okt 2011, 07:51, in totaal 1 gewijzigd.
Nog iets vreemds... Ik heb de bevestigingsmail van de aankoop van het 5Gb volume pack teruggevonden dat zogezegd niet betaald zou zijn.
Daarop staat:
Bovendien herinner ik me dat ik een volume pack gekocht heb omdat ik mijn maandelijkse download limiet van 10Gb overschreden had. Ik denk dat, indien mijn internet abonnement over de loop der jaren mee geëvolueerd zou zijn naar recentere abonnementen, mijn maandelijkse download limiet al lang hoger geweest zou zijn, en het in dat geval nooit nodig geweest zou zijn dat ik een volume pack aankocht! Voor ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag dat ik betaalde had je 'Internet Comfort' dat toen een maandelijkse limiet van 50Gb had.
Daarop staat:
Ik kan me niet herinneren dat ik Skynet via een domiciliëring betaalde?Type abonnement : Internet 5G volume pack
Klantnummer : xxxxxxx
Contractnummer : xxxxxxx
Prijs : 5.00 EUR (BTW inbegrepen)
Betaalwijze : domiciliëring
Contactdatum : 27/06/2011
Bovendien herinner ik me dat ik een volume pack gekocht heb omdat ik mijn maandelijkse download limiet van 10Gb overschreden had. Ik denk dat, indien mijn internet abonnement over de loop der jaren mee geëvolueerd zou zijn naar recentere abonnementen, mijn maandelijkse download limiet al lang hoger geweest zou zijn, en het in dat geval nooit nodig geweest zou zijn dat ik een volume pack aankocht! Voor ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag dat ik betaalde had je 'Internet Comfort' dat toen een maandelijkse limiet van 50Gb had.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat jij iets "verwacht" is niet de fout van Belgacom in mijn ogen maar een fout van jou dat je dit niet hebt geverifieerd. Wat uiteraard jouw lijdensweg niet verantwoord overigens. Je zou ervan verschieten hoeveel mensen nog een oud (niet meer bestaand volgens de website) product hebben zoals een telenet mono/duo/quattro of een belgacom skynet go. Sommigen hebben nog zelfs Belgacom Skynet Time!Peter_N schreef:Dat zou inderdaad kunnen, maar dat is dan ook weer een fout van Belgacom.
Ik zou verwachten dat in de loop der jaren die 'ADSL Go' + Skynet internet access automatisch geëvolueerd zou zijn naar een ander type abonnement dat ook zowel ADSL signaal + internet access bevat (en niet dat ze de internet access zomaar zouden afsluiten).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Daar heb je mischien wel gelijk in. Dat mijn oud abonnement automatisch omgezet zou worden naar een ander recent abonnement is een veronderstelling die ik gemaakt heb zonder dit te verifieren bij Belgacom...
Uit feit dat er al jaren 'Favorite Access' op mijn factuur staat i.p.v. de originele 'ADSL Go' blijkt wel dat er ooit een automatische conversie gebeurd is, ook al is het mischien gewoon een andere naam voor hetzelfde produkt. Bij te techniekers stond er blijkbaar nog altijd ADSL GO in hun systemen.
Ongeacht of er automatische conversies geweest zouden zijn of niet, ik mag toch wel verwachten dat als ik 10 jaar geleden een internet abonnement aangegaan ben bij Skynet en nooit enige wijziging heb aangevraagd (buiten een verhuis 5 jaar geleden die ik doorgegeven heb), en mijn facturen steeds correct betaald heb, mijn Skynet account niet zomaar afgesloten zou mogen worden.
Er is inderdaad discussie over een factuur van 5 euro, waarvan dienst facturatie (bij meerdere navragen) beweert dat die reeds voldaan is (ook in socabis). Zoals gezegd, indien Belgacom mij die factuur kan voorleggen en ik zie dat die inderdaad niet betaald is zal ik die onmiddelijk voldoen.
Ook mag ik toch wel verwachten dat wanneer Belgacom mijn probleem oplost, ze niet ineens mijn factuur met 12 euro verhogen en mij terug verplichten 12 maanden bij hen te blijven?
Uit feit dat er al jaren 'Favorite Access' op mijn factuur staat i.p.v. de originele 'ADSL Go' blijkt wel dat er ooit een automatische conversie gebeurd is, ook al is het mischien gewoon een andere naam voor hetzelfde produkt. Bij te techniekers stond er blijkbaar nog altijd ADSL GO in hun systemen.
Ongeacht of er automatische conversies geweest zouden zijn of niet, ik mag toch wel verwachten dat als ik 10 jaar geleden een internet abonnement aangegaan ben bij Skynet en nooit enige wijziging heb aangevraagd (buiten een verhuis 5 jaar geleden die ik doorgegeven heb), en mijn facturen steeds correct betaald heb, mijn Skynet account niet zomaar afgesloten zou mogen worden.
Er is inderdaad discussie over een factuur van 5 euro, waarvan dienst facturatie (bij meerdere navragen) beweert dat die reeds voldaan is (ook in socabis). Zoals gezegd, indien Belgacom mij die factuur kan voorleggen en ik zie dat die inderdaad niet betaald is zal ik die onmiddelijk voldoen.
Ook mag ik toch wel verwachten dat wanneer Belgacom mijn probleem oplost, ze niet ineens mijn factuur met 12 euro verhogen en mij terug verplichten 12 maanden bij hen te blijven?
Ik begrijp dat als ik er zelf voor kies om een ander internet abonnement aan te gaan dat ik dan de corresponderende prijs betaal en me 12 maanden verbind aan Belgacom, maar in dit geval had men mij op z'n minst dan de voor de hand liggende optie moeten laten om de internet account die ik al jaren had gewoon terug te activeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het komt me over dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent ...Peter_N schreef:Ook mag ik toch wel verwachten dat wanneer Belgacom mijn probleem oplost, ze niet ineens mijn factuur met 12 euro verhogen en mij terug verplichten 12 maanden bij hen te blijven?
Je vermeldde in je voorgaande berichten niet weg te willen bij BGC, maar wel een oplossing te willen.
Je hebt nu een VDSL2 verbinding met veel betere technische specificaties, zelfs een ongelimiteerd volume (zij het voor 12 euro meer per maand).
Wel, als die 12 euro teveel is voor wat je nodig hebt dan kan je onmiddellijk downgraden (voor iets van een 6 euro):
- Internet Favorite ==> Internet Comfort: je bespaart 43,46 - 32,92 = 10,54 euro per maand
- Internet Favorite ==> Internet Start: je bespaart 43,46 - 24,95 = 18,51 euro per maand
Uiteraard kan je ook de zaak op de spits drijven.....
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Als je een factuur betaalt ben je normaal gezien akkoord met de vermeldingen op de factuur en dus ook de abonnementen. In principe had je dan vanaf de eerste factuur dat je opgemerkt had dat je minder betaalde voor internet en enkel GO access zag staan Belgacom kunnen contacteren voor rechtzetting.
Nu jaren verder denk ik dat er nog volgende opties zijn:
- je wenst niets te laten wijzigen en Belgacom rekent verder favorite access aan en je hebt bijgevolg geen internettoegang
- je kiest een nieuw abonnement dat voldoet voor jou
Als je nu een wijziging van abonnement aangaat is dit voor 12 maanden. Kies je voor een internet comfort heb je een snellere lijn met een hoger downloadvolume dan hetgeen je nu had.
Zo slecht is dit toch niet?
Nu jaren verder denk ik dat er nog volgende opties zijn:
- je wenst niets te laten wijzigen en Belgacom rekent verder favorite access aan en je hebt bijgevolg geen internettoegang
- je kiest een nieuw abonnement dat voldoet voor jou
Als je nu een wijziging van abonnement aangaat is dit voor 12 maanden. Kies je voor een internet comfort heb je een snellere lijn met een hoger downloadvolume dan hetgeen je nu had.
Zo slecht is dit toch niet?
Als ik als een mierenneuker overkom, dan was dat zeker niet mijn bedoeling.
En inderdaad, indien BGC mij op Internet Comfort zet ben ik daar perfect gelukkig mee want mijn internetsnelheid is nu hoger, ik betaal dan ongeveer evenveel als voordien en de maandelijkse download limit ligt veel hoger.
Ik zeg enkel dat men die optie nooit met mij besproken heeft. Ik heb de laatste jaren ook nooit de evolutie/introductie van BGC abonnementen opgevolgd dus ik had geen idee wat 'Favorite Internet' inhield op het moment dat technich medewerker 7 zei dat men mij daarop ging overschakelen om mijn internet terug werkende te krijgen (Internet Comfort is nooit vernoemd).
Als donderdag 'Eva' van BGC mij aan de telefoon vertelde dat mijn factuur lager ging uitvallen geloofde ik haar.
Zoals eerder gezegd heb ik terug een pm naar 'Eva' gestuurd aangezien ze me gezegd had haar terug te contacteren indien ik nog niet helemaal tevreden was. Ik verwacht dat ook dit morgen met haar uit te klaren.
Nog eens een overzicht van wat ik vroeg:
- Dat mijn internet terug werkte --> Is in orde nu
- Dat mijn factuur niet verhoogd zou worden --> Indien BGC mij op 'Internet Comfort' zet is dat ook in orde
- Een passende compensatie voor mijn 'lijdensweg' --> Ik wacht nog op wat BGC aanbiedt
En inderdaad, indien BGC mij op Internet Comfort zet ben ik daar perfect gelukkig mee want mijn internetsnelheid is nu hoger, ik betaal dan ongeveer evenveel als voordien en de maandelijkse download limit ligt veel hoger.
Ik zeg enkel dat men die optie nooit met mij besproken heeft. Ik heb de laatste jaren ook nooit de evolutie/introductie van BGC abonnementen opgevolgd dus ik had geen idee wat 'Favorite Internet' inhield op het moment dat technich medewerker 7 zei dat men mij daarop ging overschakelen om mijn internet terug werkende te krijgen (Internet Comfort is nooit vernoemd).
Als donderdag 'Eva' van BGC mij aan de telefoon vertelde dat mijn factuur lager ging uitvallen geloofde ik haar.
Zoals eerder gezegd heb ik terug een pm naar 'Eva' gestuurd aangezien ze me gezegd had haar terug te contacteren indien ik nog niet helemaal tevreden was. Ik verwacht dat ook dit morgen met haar uit te klaren.
Nog eens een overzicht van wat ik vroeg:
- Dat mijn internet terug werkte --> Is in orde nu
- Dat mijn factuur niet verhoogd zou worden --> Indien BGC mij op 'Internet Comfort' zet is dat ook in orde
- Een passende compensatie voor mijn 'lijdensweg' --> Ik wacht nog op wat BGC aanbiedt
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Hm ik speelde eigenlijk met de gedachte om "internet START" te nemen bij BGC,maar nu ik dit gelezen heb,weet ik dat ik waarschijnlijk ik een soort kafkaaiaanse toestand als dit terecht zal komen.Ik heb namelijk een discovery line,en dat soort abo bestaat namelijk niet meer.
Je hebt als consument gewoon geen verweer tegen situaties als deze.
Je hebt als consument gewoon geen verweer tegen situaties als deze.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat bedoel je met verweer tegen deze situatie ?
Het is toch aan jou om te kiezen:
1) Ofwel behoud je de Discovery line. Dan heb je Internet Start aan 24.95€ per maand (+ Discovery)
2) Ofwel neem je Comfort, dan heb je Internet Start aan 19,95€ per maand (+ Classic aan 19€)
Alles is toch zeer duidelijk ?
Het is toch aan jou om te kiezen:
1) Ofwel behoud je de Discovery line. Dan heb je Internet Start aan 24.95€ per maand (+ Discovery)
2) Ofwel neem je Comfort, dan heb je Internet Start aan 19,95€ per maand (+ Classic aan 19€)
Alles is toch zeer duidelijk ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.