modem ruilen
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Heb een AIO router/modem van telenet en da werkt voor geen meter. Kan ik dit nog oplossen om eens modem te verkrijgen voor een fibernet aansluiting?
Heb nu de schake met fibernet 60 en wil eventueel over laten zetten naar de schake met Fibernet 100 ( kosten lijken mij bijna gelijk.
Heb nu de schake met fibernet 60 en wil eventueel over laten zetten naar de schake met Fibernet 100 ( kosten lijken mij bijna gelijk.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je hier een concreet voorbeeld van hebt dan is het misschien mogelijk al zal men het je niet makkelijk maken... in het andere geval zal het nog moeilijker zijn vrees ik en ga je zeker extra kosten hebben.SniFManS schreef:en da werkt voor geen meter
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Krijg geen mogelijk om mijn windows home server te laten werken zoals het hoort of mijn amahi server. Je kan zelf je netwerk niet instellen naar eigen voorkeur. Vind het hele ding nadelig want de wireles gedeelte werkt ook niet goed in huis. Connectie problemen, dns servers dat hij kwijt speelt enz.... Op mails reageren ze bij telenet ook niet , en dit van de eerste dag dat ik telenet terug in huis gehaald heb. Service van men botten is da !
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... voor dergelijke vragen hebben ze geen flowchart op de Helpdesk dus zal je ook nooit een deftig antwoord krijgen (als ze al antwoorden dan zal het trouwens een antwoord zijn om je gewoon af te schepen). Het probleem is dat je iemand aan de lijn moet krijgen die je probleem begrijpt... en het ook wil oplossen (al of niet door een modemswap).SniFManS schreef:Op mails reageren ze bij telenet ook niet , en dit van de eerste dag dat ik telenet terug in huis gehaald heb. Service van men botten is da !
Misschien moet je ook eens vertellen wat je probleem met je WHS precies is.
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Heb alles al afgeschuimd maar krijg niets werkende wat betreft WHS . Web remote werkt niet ( poort 80 en 433 ) en een eigen mail server opzetten gaat ook niet .
De router van telenet gebruik ik niet in de zin van is enkel ingesteld in dmz mode en daar staat het ip adres van mijn eigen router. En denk dat daar het probleem zit want mijn linksys ziet het wan ip niet maar het ip adres dat hij verkrijgt van de telenet router. Zelfs de poorten forwarden heeft geen invloed. Poort 80 =8080 en 433 = 4433. ook al aangepast in WHS 2011. Ben al eens aan het kijken om een provider te zoeken waarbij ik het probleem niet zal hebben. ADSL providers genoeg en bij mijn vorige provider had ik het probleem niet. Er is maar 1 ding dat tof is aan telenet en dat is de snelheid als het werkt
De router van telenet gebruik ik niet in de zin van is enkel ingesteld in dmz mode en daar staat het ip adres van mijn eigen router. En denk dat daar het probleem zit want mijn linksys ziet het wan ip niet maar het ip adres dat hij verkrijgt van de telenet router. Zelfs de poorten forwarden heeft geen invloed. Poort 80 =8080 en 433 = 4433. ook al aangepast in WHS 2011. Ben al eens aan het kijken om een provider te zoeken waarbij ik het probleem niet zal hebben. ADSL providers genoeg en bij mijn vorige provider had ik het probleem niet. Er is maar 1 ding dat tof is aan telenet en dat is de snelheid als het werkt
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Poorten <1024 worden geblokkeerd door Telenet. Met een andere modem wordt daar niets aan veranderd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zonder vast IP-adres is dat nooit een goed idee. Zelf heb ik wel een eigen mailserver draaien maar die POP'ed m'n mail van een externe mail server (eigenlijk van x-aantal servers zodat alles netjes in één mailbox komt).SniFManS schreef:een eigen mail server opzetten gaat ook niet .
Van extern 8080/4433 naar intern 80/443 moet prima werken (tenzij je dit met bepaalde Linksys routers doet... ik heb er eentje en daar moet het externe poortnummer gelijk zijn aan het interne poortnummer of het werkt niet - ondanks dus dat je twee verschillende poorten kan ingeven). Ik heb m'n interne server dus op zowel 80/443 als 8080/8443 draaien waarbij die laatste de forwards van buitenaf krijgt.SniFManS schreef:Zelfs de poorten forwarden heeft geen invloed. Poort 80 =8080 en 433 = 4433.
De poort blocks bij Telenet is inderdaad nog steeds een voorbeeld van "klantje pesten" wat je niet hebt bij een aantal xDSL providers.SniFManS schreef:bij mijn vorige provider had ik het probleem niet
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
bedankt voor de nuttige uitleg
Denk dat ik het hinder gevonden heb maar weet niet of dit eigenlijk anders kan.
De router van telenet is aangesloten via utp kabel naar mijn Linksys WRT600N( dd-wrt ) in de router van telenet geef ik mijn linksys router ip adres in bij DMZ.
De vraag is alleen wat is het beste ; de utp kabel in de wanpoort te steken of in een poort van de router switch ?
Nu heb ik hem in de wan poort steken maar zo krijg ik geen wan ip te zien enkel het ip dat van telenet router komt.
Denk dat ik het hinder gevonden heb maar weet niet of dit eigenlijk anders kan.
De router van telenet is aangesloten via utp kabel naar mijn Linksys WRT600N( dd-wrt ) in de router van telenet geef ik mijn linksys router ip adres in bij DMZ.
De vraag is alleen wat is het beste ; de utp kabel in de wanpoort te steken of in een poort van de router switch ?
Nu heb ik hem in de wan poort steken maar zo krijg ik geen wan ip te zien enkel het ip dat van telenet router komt.
Ik heb het zelfde probleem maar ik heb zelfs mijn WHS achter de router van telenet gezet en deze in DMZ geplaatst. Ik kan van buiten uit via geen enkele poort op mijn server komen. Intern geen problemen. meerdere keren gebeld met helpdesk. Daar schepen ze mij gewoon af --> UW prpobleem niet de onze alles tot de router werkt. gevrgaa dcvoor modem only --> Dit kan volgens hun niet. Ik kreeg wel een 078 nummer maar daar scheepte ze mij ook af...
Ik kan wel van thuis naar mijn werk connecteren maar ik kan niet van mijn werk op mijn netwerk thuis inloggen.
Ik bengin het een beetje bue te worden. ik kon dit allemaal voor mijn verhuis maar toen had ik enkel een moden en geen modem/router. Ondertussen zijn we driemaanden verder en nog geen oplossing, dreigen met opstappen lukt blijkbaar ook niet meer.... Als ik mijn server bij een vriend plaatst die een enkel een modem van telent heeft werkt dit perfect dus ik ben zeker dat het probleem aan hun modem/router ligt maar ontkennen zijn ze goed in.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik moet nu altijd via mails alles naar maar werk sturen, ben ik iets vergeten moet ik oftwel naar huis oftewel wachten tot de dag erna... Tot voor mijn verhuis was dit geen enkel probleem...
En dan heb ik nog problemen met de gsm abbo van telent ... Soms wel en soms geen signaal. Ik had mijn simkaart in mijn handen en op de helpdesk beweerde ze nog steeds dat mijn gsm verbonden was met hun netwerk..... Maar dit zal wss voor een ander topic zijn.
Ik kan wel van thuis naar mijn werk connecteren maar ik kan niet van mijn werk op mijn netwerk thuis inloggen.
Ik bengin het een beetje bue te worden. ik kon dit allemaal voor mijn verhuis maar toen had ik enkel een moden en geen modem/router. Ondertussen zijn we driemaanden verder en nog geen oplossing, dreigen met opstappen lukt blijkbaar ook niet meer.... Als ik mijn server bij een vriend plaatst die een enkel een modem van telent heeft werkt dit perfect dus ik ben zeker dat het probleem aan hun modem/router ligt maar ontkennen zijn ze goed in.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik moet nu altijd via mails alles naar maar werk sturen, ben ik iets vergeten moet ik oftwel naar huis oftewel wachten tot de dag erna... Tot voor mijn verhuis was dit geen enkel probleem...
En dan heb ik nog problemen met de gsm abbo van telent ... Soms wel en soms geen signaal. Ik had mijn simkaart in mijn handen en op de helpdesk beweerde ze nog steeds dat mijn gsm verbonden was met hun netwerk..... Maar dit zal wss voor een ander topic zijn.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ga niet vertellen dat de combi ideaal is (mede daarom heb ik een modem only laten plaatsen)... maar wat jij wil doen moet toch lukken ? Vertel eens exact wat je setup is en welke instellingen je hebt gedaan in Mijn Telenet voor je router.(weet wel dat je aanpassingen via Mijn Telenet niet altijd onmiddelijk gebeuren).
Ik wee§t dat het niet ideal is maar ik heb al vanalles geprobeerd: Hier mijn instellingen
LAN-configuratie
LAN-subnet 192.168.12.1
WAN-configuratie
IP-adres 81.165.***.***
Gebruikers (toestellen) die verbonden zijn :
192.168.12.226
Firewall instellingen
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten Niet actief
Firewall bescherming Niet actief
UPnP actief actief
DMZ adres 192.168.12.226
Port forwarding
Niet actief
Setup:
In mijn router staat mijn server als dmz ingevuld, mijn router staat in de telent router als dmz ingevuld. Dit zou volgens mij als ik van buiten af connecteer naar mijn publieke ipadres mij rechtsreeks forwarden naar mijn server, Als ik op mij router ip adres connecteer ga ik rechtstreeks naar mijn server.
LAN-configuratie
LAN-subnet 192.168.12.1
WAN-configuratie
IP-adres 81.165.***.***
Gebruikers (toestellen) die verbonden zijn :
192.168.12.226
Firewall instellingen
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten Niet actief
Firewall bescherming Niet actief
UPnP actief actief
DMZ adres 192.168.12.226
Port forwarding
Niet actief
Setup:
In mijn router staat mijn server als dmz ingevuld, mijn router staat in de telent router als dmz ingevuld. Dit zou volgens mij als ik van buiten af connecteer naar mijn publieke ipadres mij rechtsreeks forwarden naar mijn server, Als ik op mij router ip adres connecteer ga ik rechtstreeks naar mijn server.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nope... zelfs al staat je PC in de DMZ dan nog moet je portforwarding instellen !
Of je dus binnen of buiten de DMZ staat maakt weinig uit... rare concepten dus op de combi van TN.
Of je dus binnen of buiten de DMZ staat maakt weinig uit... rare concepten dus op de combi van TN.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Huh? Wat is in dat geval het nut van DMZ?Nope... zelfs al staat je PC in de DMZ dan nog moet je portforwarding instellen !
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee... ik weet ook niet of bij TN z'n DMZ je effectief ook een specifieke poort op je modem moet gebruiken of niet, maar ik heb zo'n ding niet dus kan me er ook niet volledig over uitlaten (dus laat de persoon dit eens testen dan kan hij het bevestigen).
Nu bij een normale DMZ heb je ook wel firewalling tussen public en DMZ... op zich is port-forwarding een vorm van allow rules.
Nu bij een normale DMZ heb je ook wel firewalling tussen public en DMZ... op zich is port-forwarding een vorm van allow rules.
Ik heb portforwarding ook allemaal geprobeerd. daarmee dat ik nu van DMZ naar DMZ ga....
Waneer ik voorbij de router van telent ga gaat mijn router alleen portforwarding doen en niet DMZ zoals nu.
Maar ik heb het nog eens geprobeerd net voor ik naar mijn werk vertrok deze morgend (07u00):
Portforwarding:
Telenet router:
192.168.12.226:10287 zowel UDP als TCP --> Filezilla ftp server
192.168.12.102:12286 zowel UDP als TCP --> µtorrent Web GUI
Mijn router:
192.168.12.102:10287 zowel UDP als TCP
verhelpt mijn probleem niet... (10u30)
Waneer ik voorbij de router van telent ga gaat mijn router alleen portforwarding doen en niet DMZ zoals nu.
Maar ik heb het nog eens geprobeerd net voor ik naar mijn werk vertrok deze morgend (07u00):
Portforwarding:
Telenet router:
192.168.12.226:10287 zowel UDP als TCP --> Filezilla ftp server
192.168.12.102:12286 zowel UDP als TCP --> µtorrent Web GUI
Mijn router:
192.168.12.102:10287 zowel UDP als TCP
verhelpt mijn probleem niet... (10u30)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
FTP is zoiezo een moeilijk protocol... probeer dus best eerst met een meer normaal protocol.
Waarom forward je poort 12286 niet op je eigen router ? Zie je trouwens iets in je log op je eigen router ?
Waarom forward je poort 12286 niet op je eigen router ? Zie je trouwens iets in je log op je eigen router ?
Ik denk dat ik gewoon alles opzeg bij telenet. Ik denk alleen dat het mij duurder ga uitkomen..
Ik betaal nu gemiddeld 150 euro/maand voor Digitale TV, 2 GSM Abbo (Die sinds de ruil van de simkaarten regelmatig geen verbinding heeft... verschillende GSM geprobeerd) Vaste telefonie, Fibernet100 waarmee ik voorgaande problemen heb...
Ik vindt het al erg dat ze mij niet eens willen/kunnen helpen (Vooral met die GSM problemen)... ik denk dat ik toch genoeg betaal...
Kan ik mij ergens beroep doen op een of andere regel dat zij niet hun verplichtingen na komen???
Ik betaal nu gemiddeld 150 euro/maand voor Digitale TV, 2 GSM Abbo (Die sinds de ruil van de simkaarten regelmatig geen verbinding heeft... verschillende GSM geprobeerd) Vaste telefonie, Fibernet100 waarmee ik voorgaande problemen heb...
Ik vindt het al erg dat ze mij niet eens willen/kunnen helpen (Vooral met die GSM problemen)... ik denk dat ik toch genoeg betaal...
Kan ik mij ergens beroep doen op een of andere regel dat zij niet hun verplichtingen na komen???
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Regel dat ze niet hun verplichtigingen nakomen? Da's een ongebruikelijke vraag Volgens mij is die optie standaard bij TelenetKan ik mij ergens beroep doen op een of andere regel dat zij niet hun verplichtingen na komen?
Even serieus: als je vertelt gebruik te maken van services (vermeld het woord 'server' maar niet want dan panikeren ze in Mechelen) die niet werken met de modem/router lukt het misschien een modem-only te krijgen. Dreigen met opzeggen durft misschien ook te helpen (al geloof ik dat ze dat ook niet zoveel meer kan schelen, soms willen ze ineens opzegpapieren opsturen).
Maar tis niet alleen de server. Daar zou ik in het slechte geval nog mee kunnen leven. Maar al die telefoons die ik gedaan heb en telkens geen resultaat. Volgens hun kan ik geen modem-only krijgen, dit krijgt niemand meer volgens hun. Maar als ik dan verwijs naar dit forum dat wordt er hier gelogen volgens hun... Vroeger ging het gemakkelijk direct laten doorschakelen met hun tweede lijn of kwaliteits/tevredenheid dinges maar zelfs bij de laatste telefoon wilde ze dit niet meer doen.
Met mijn GSM vondt ik het toppunt. Ik had mijn simkaart in mijn handen en nog beweerde ze dat mijn simkaart connectie had met hun netwerk...
Dertig keer doorgeschakeld worden en nog steeds bij de verkeerde personen terecht komen. En dan nog een 078 nummer (Dat nummer waar hun 'Specialisten' opzitten voor mijn internet probleem) krijgen --> DMZ/portforward, daar kunnen wij u niet mee helpen.. Waaroim bieden ze het dan aan...
Met mijn GSM vondt ik het toppunt. Ik had mijn simkaart in mijn handen en nog beweerde ze dat mijn simkaart connectie had met hun netwerk...
Dertig keer doorgeschakeld worden en nog steeds bij de verkeerde personen terecht komen. En dan nog een 078 nummer (Dat nummer waar hun 'Specialisten' opzitten voor mijn internet probleem) krijgen --> DMZ/portforward, daar kunnen wij u niet mee helpen.. Waaroim bieden ze het dan aan...
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
unwiseke schreef:Maar tis niet alleen de server. Daar zou ik in het slechte geval nog mee kunnen leven. Maar al die telefoons die ik gedaan heb en telkens geen resultaat. Volgens hun kan ik geen modem-only krijgen, dit krijgt niemand meer volgens hun. Maar als ik dan verwijs naar dit forum dat wordt er hier gelogen volgens hun... Vroeger ging het gemakkelijk direct laten doorschakelen met hun tweede lijn of kwaliteits/tevredenheid dinges maar zelfs bij de laatste telefoon wilde ze dit niet meer doen.
Met mijn GSM vondt ik het toppunt. Ik had mijn simkaart in mijn handen en nog beweerde ze dat mijn simkaart connectie had met hun netwerk...
Dertig keer doorgeschakeld worden en nog steeds bij de verkeerde personen terecht komen. En dan nog een 078 nummer (Dat nummer waar hun 'Specialisten' opzitten voor mijn internet probleem) krijgen --> DMZ/portforward, daar kunnen wij u niet mee helpen.. Waaroim bieden ze het dan aan...
Dan zitten ze daar bij telenet wel te liegen. 2 weken geleden nog gebelt om een modem only te krijgen dame aan de telefoon wou eentje geven maar mocht niet maar ze zei wel het nummer van technische dienst. Daar gebelt en verteld dat ik probleem heb om op het vpn netwerk van mijn werk te geraken. Kerel heeft gwn gezegt dat hij een technieker ging langsturen 2 dagen erna kwam de technieker met modem only al in zijn handen heeft direct omgeruild zonder iets te vragen en weg was hem
[ Post made via mobile device ]
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
Heb je die technieker moeten betalen?onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 nov 2011, 14:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Hier de regels: http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels
Reden: Hier de regels: http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels
Na lang zagen toch iemand aan de lijn gekregen dat mijn een modem-only kon geven maar ik moets OPNIEUW activatie betalen (moest ik ook bij mijn verhuis: 50 euro verhuiskoste, activatie internet 50 euro, HD digicorde 50 euro, ...) + de technieker betalen...
ik snap niet waarom ze zo moeilijk blijven doen... Ik was altijd pro telenet (omwille van snlheid ten op zichte van andere providers niet prijs) Wanneer ik vertelde dat ik vond dat dit niet kon aangezien ze mij beloofd hadden dat alles werkt zonder problemen en dit niet zo is. Maar ja daar maakte niet uit want ik kan niet bewijzen dat ze mij dat hebben gezegd. Als ik dan vroeg naar de gesprekken die opgenomen werden, maar daar kunnen wij geen gebruik van maken...
Maar wanneer ik zei dat langs mijn kant de telefoongesprek ook werd opgenomen werd de lijn verbroken...
ik snap niet waarom ze zo moeilijk blijven doen... Ik was altijd pro telenet (omwille van snlheid ten op zichte van andere providers niet prijs) Wanneer ik vertelde dat ik vond dat dit niet kon aangezien ze mij beloofd hadden dat alles werkt zonder problemen en dit niet zo is. Maar ja daar maakte niet uit want ik kan niet bewijzen dat ze mij dat hebben gezegd. Als ik dan vroeg naar de gesprekken die opgenomen werden, maar daar kunnen wij geen gebruik van maken...
Maar wanneer ik zei dat langs mijn kant de telefoongesprek ook werd opgenomen werd de lijn verbroken...
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
je zou gewoon technische dienst eens moeten bellen en zeggen dat je op het netwerk van je werk moet via vpn en dat je een probleem krijgt en dat je na lang zoeken ook mensen hebt gevonden die het probleem ook hadden en een model only kregen als resultaat. Deze fout is langs telenet hun kant en niet jouw want de modem is van hun
Ook gebeld naar de technische dienst (070/696969?)
technieker:
Niets mis met u modem/router indien u toch een andere wilt gaat u toch terug moeten bellen naar de klanten dienst er en een vragen, waarschijnlijk kost dit extra...
maar ik weiger om nog extra te betalen , ik heb al teveel extra's betaald en dan betaal ik nog eens 150 euro per maand aan hun en krijg niet eens deftige support...
technieker:
Niets mis met u modem/router indien u toch een andere wilt gaat u toch terug moeten bellen naar de klanten dienst er en een vragen, waarschijnlijk kost dit extra...
maar ik weiger om nog extra te betalen , ik heb al teveel extra's betaald en dan betaal ik nog eens 150 euro per maand aan hun en krijg niet eens deftige support...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Huh... een verhuis is toch steeds gratis... hier moet je toch geen kosten of activatie betalenunwiseke schreef:(moest ik ook bij mijn verhuis: 50 euro verhuiskoste, activatie internet 50 euro, HD digicorde 50 euro, ...) + de technieker betalen...
na je opmerking ben ik even gaan zoeken op de site van telenet, wat ben ik daar tegen gekomen?:
http://onlinesupport.telenet.be/content ... en-verhuis
Als je verhuist, betaal je € 50 activeringskosten voor je tv-abonnement.
Al je andere huidige producten worden gratis overgezet op je nieuwe adres.
Neem je een nieuw product? Dan betaal je daarvoor geen activeringskosten, tenzij je je kabelabonnement niet verhuist naar je nieuwe adres.
De installatie
De installatie is in principe gratis. Betalend zijn alleen …
de Comfort Plus-installatie
extra hardware die je koopt (Powerline-adapter, draadloze netwerkadapter,…)
e-mail van hun:
Belangrijk
Zorg ervoor dat de nodige toestellen zoals computer, tv, ... bij de installatie aanwezig zijn in uw nieuwe woning. Kijk voor meer informatie op http://www.telenet.be/onlinesupport/ins ... bijverhuis.
De kostprijs van uw verhuis bedraagt € 50,00 incl. btw.We rekenen het bedrag aan op uw volgende aanrekening.
We wensen u veel succes met uw verhuis en tot dan.
Met vriendelijke groeten,
daarna nog een mail van hun (Na upgrade naar FibernetXL + HD Digicorder had hiervoor een gewone digicorder):
Beste klant,
Hierbij de bevestiging van uw aankoop. We wensen u veel plezier met het gebruik van onze diensten.
Met vriendelijke groeten,
Telenet
Met een bijlage bij:
Activatie HD Digicorder 50 euro..
Mijn factuur:
Activering kabeltelevisie 50,00
Activering huur HD Digicorder 50,00
Comfort-installatie digitale tv 75,00 --> heb dan nog zelf de telefoon en digitale tv aangesloten en geactiveerd s'avonds want dit was hij 'vergeten' ik was zelf niet thuis, en ons vader wist niet helemaal wat de technieker moest doen...
Nu voel ik mij nog meer bedrogen vooral dat dit NIET meegedeeld is aan de telefoon: Neem je een nieuw product? Dan betaal je daarvoor geen activeringskosten, tenzij je je kabelabonnement niet verhuist naar je nieuwe adres. .
Weer 50 euro kwijt.
heb er zelfs nog voor gebeld en zeiden dat dit normaal is... DOOR 3 PERSONEN VAN DE SALES...
Maar terug ontopic:
Zelfs de technische helpdesk vindt het probleem niet ze beweren nog altijd dat het mijn bekabeling is of mijn pc. Ze willen wel een technieker sturen maar dat is ALTIJD betalnd volgens hun want dit is geen standaard aansluiting, maar ze konden mij niet vertellen wat dan wel een standaard aansluitçing was; behalve met een antwoord dat neer kwam op een aansluiting waarm en niet lastig over doet
http://onlinesupport.telenet.be/content ... en-verhuis
Als je verhuist, betaal je € 50 activeringskosten voor je tv-abonnement.
Al je andere huidige producten worden gratis overgezet op je nieuwe adres.
Neem je een nieuw product? Dan betaal je daarvoor geen activeringskosten, tenzij je je kabelabonnement niet verhuist naar je nieuwe adres.
De installatie
De installatie is in principe gratis. Betalend zijn alleen …
de Comfort Plus-installatie
extra hardware die je koopt (Powerline-adapter, draadloze netwerkadapter,…)
e-mail van hun:
Belangrijk
Zorg ervoor dat de nodige toestellen zoals computer, tv, ... bij de installatie aanwezig zijn in uw nieuwe woning. Kijk voor meer informatie op http://www.telenet.be/onlinesupport/ins ... bijverhuis.
De kostprijs van uw verhuis bedraagt € 50,00 incl. btw.We rekenen het bedrag aan op uw volgende aanrekening.
We wensen u veel succes met uw verhuis en tot dan.
Met vriendelijke groeten,
daarna nog een mail van hun (Na upgrade naar FibernetXL + HD Digicorder had hiervoor een gewone digicorder):
Beste klant,
Hierbij de bevestiging van uw aankoop. We wensen u veel plezier met het gebruik van onze diensten.
Met vriendelijke groeten,
Telenet
Met een bijlage bij:
Activatie HD Digicorder 50 euro..
Mijn factuur:
Activering kabeltelevisie 50,00
Activering huur HD Digicorder 50,00
Comfort-installatie digitale tv 75,00 --> heb dan nog zelf de telefoon en digitale tv aangesloten en geactiveerd s'avonds want dit was hij 'vergeten' ik was zelf niet thuis, en ons vader wist niet helemaal wat de technieker moest doen...
Nu voel ik mij nog meer bedrogen vooral dat dit NIET meegedeeld is aan de telefoon: Neem je een nieuw product? Dan betaal je daarvoor geen activeringskosten, tenzij je je kabelabonnement niet verhuist naar je nieuwe adres. .
Weer 50 euro kwijt.
heb er zelfs nog voor gebeld en zeiden dat dit normaal is... DOOR 3 PERSONEN VAN DE SALES...
Maar terug ontopic:
Zelfs de technische helpdesk vindt het probleem niet ze beweren nog altijd dat het mijn bekabeling is of mijn pc. Ze willen wel een technieker sturen maar dat is ALTIJD betalnd volgens hun want dit is geen standaard aansluiting, maar ze konden mij niet vertellen wat dan wel een standaard aansluitçing was; behalve met een antwoord dat neer kwam op een aansluiting waarm en niet lastig over doet
Nog eens gebeld en nog een mij beklag gedaan. Deze keer een vriendelijke dame dat maandag een technieker langst stuurt: GRATIS
Zagen dat werkt. Maar als het maandag allemaal in orde kan ik tenminste met een smile terug naar't werk. Kan ik eindelijk terug inloggen op mijn thuisnetwerk.
Zagen dat werkt. Maar als het maandag allemaal in orde kan ik tenminste met een smile terug naar't werk. Kan ik eindelijk terug inloggen op mijn thuisnetwerk.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13595
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Daarnet nog met iemand over gehad: ik vind het echt niet kunnen dat je tegenwoordigt overal op moet onderhandelen om niet in het zak gezet te worden: banken, auto's, salons, ISP's, ... Als je niet onderhandelt, zaagt, klaagt en vergelijkt dan laten ze je voor alles vele te veel betalen en als je de ambetanterik uithaalt dan krijg je korting.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is toch normaal? Wil jijzelf geen geld verdienen met je werk misschien?Goztow schreef:Als je niet onderhandelt, zaagt, klaagt en vergelijkt dan laten ze je voor alles vele te veel betalen en als je de ambetanterik uithaalt dan krijg je korting.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13595
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb een bijberoep en ik werk gewoon transparant. Er heeft bij mij nog nooit een klant moeten onderhandelen over de prijs. Als ik de mogelijkheid zie om hem een korting te geven op mijn normale prijzen, dan doe ik dat spontaan. Indien niet, dan zeg ik ook waarom.
Ik vertik het om mijn prijzen eerst met 10 % te doen stijgen, in de hoop dat er mensen in tuimelen, om daarna aan de klagers 10 % korting te geven?
Ik weet wel dat alles ook afhangt van het product dat je verkoopt, maar ik vind persoonlijk transparantie en consequent zijn heel belangrijk. Als je vandaag 20 jaar klant bent bij een bank en erop vertrouwt dat ze je een goeie rentevoet gaan geven voor je lening, dan ben je 99 % bedrogen. Ik vind dat niet normaal.
Ik vertik het om mijn prijzen eerst met 10 % te doen stijgen, in de hoop dat er mensen in tuimelen, om daarna aan de klagers 10 % korting te geven?
Ik weet wel dat alles ook afhangt van het product dat je verkoopt, maar ik vind persoonlijk transparantie en consequent zijn heel belangrijk. Als je vandaag 20 jaar klant bent bij een bank en erop vertrouwt dat ze je een goeie rentevoet gaan geven voor je lening, dan ben je 99 % bedrogen. Ik vind dat niet normaal.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Technieker is langs geweest, alles werkt terug zoals ervoor, FTP, Apache, ,...
Ik kan best begrijpen dat je voor iets meer met zagen tijdens de verkoop maar toch niet als er iets word belooft wat niet werk dan vindt ik niet dat je moet zagen voordat ze er iets aan doen...
Iedereen wil verkopen tegen de hoogste mogelijke prijs, maar de nazorg moet gewoon 'perfect' zijn, wat in mijn geval niet was. Ik betaal 150 euro per maand aan telenet, ze hadden beloofd dat met AIO router alles bleef werken, niet dus, Technieker van vandaag vertelde dat ze dit probleem al meer dan een jaar kennen.
Iedereen kan zich vergissen, maar drie maand van het kastje naar de muur gespeeld worden terwijl er een week later een technieker had kunnen komen is wel iets anders..
Nu nog even zagen bij sales/kwaliteitscontrole of ze iets aan mijn miserie die ik gehad heb kunnen doen..
Al een geluk dat ze een gratis nummer hebben xD
Ik kan best begrijpen dat je voor iets meer met zagen tijdens de verkoop maar toch niet als er iets word belooft wat niet werk dan vindt ik niet dat je moet zagen voordat ze er iets aan doen...
Iedereen wil verkopen tegen de hoogste mogelijke prijs, maar de nazorg moet gewoon 'perfect' zijn, wat in mijn geval niet was. Ik betaal 150 euro per maand aan telenet, ze hadden beloofd dat met AIO router alles bleef werken, niet dus, Technieker van vandaag vertelde dat ze dit probleem al meer dan een jaar kennen.
Iedereen kan zich vergissen, maar drie maand van het kastje naar de muur gespeeld worden terwijl er een week later een technieker had kunnen komen is wel iets anders..
Nu nog even zagen bij sales/kwaliteitscontrole of ze iets aan mijn miserie die ik gehad heb kunnen doen..
Al een geluk dat ze een gratis nummer hebben xD