WIFI versterken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tommyyke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2011, 21:18

Hallo, wij wonen in een huis van een grote oppervlakte. Wij zouden over heel ons huis een wifi verbinding willen hebben. Wij hebben onze modem rechtsboven staan maar links boven is er geen WIFI verbinding. Wij hebben wel in die kamer een Digitale televisie staan.

hoe kan ik het het beste oplossen? Kan je je digitale televisie draad in een router stoppen en hem zo instellen? Iemand enig idee?

bedankt alvast
ExoduS
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jun 2010, 15:57

de utp kabel van die digitv aansluiten op een switch, en van daaruit utp naar uw pc en digitv.
ofwel na de switch nog een wifi AP plaatsen indien je draadloos wil
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is mogelijk mits...

- je nog IP-adressen hebt (deze zijn beperkt bij TN), of indien je er een router zet
- je geen verbinding tussen twee PC's (omdat je twee aparte wireless netwerken zal hebben)
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Gewoon switch + wireless access point aan de bestaande utp kabel hangen zou moeten werken. Een router gebruiken waar je de digibox/digicorder op aansluit gaat niet werken want de box moet een IP-adres krijgen van de interne range van Telenet.
Tommyyke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2011, 21:18

Ik had er een router van Belkin tussen geplaats met die kabel van men digibox en dan kabel naar digibox van mijn router... Ik weet niet hoe ik het nog kan veranderen....
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

En ik neem aan dat dat niet werkt? (je post is niet helemaal duidelijk).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tommyyke schreef:Ik had er een router van Belkin tussen geplaats met die kabel van men digibox en dan kabel naar digibox van mijn router... Ik weet niet hoe ik het nog kan veranderen....
Het probleem is dat een TN decoder niet "achter" een router mag staan... op sommige routers kan je dit oplossen door een tweede poort ook WAN poort te maken (ipv. LAN poort), echter dit werkt/kan niet met alle routers. Eenvoudigste is dus gewoon een switch met daarachter een AP of dus router (waar de decoder dan is aangesloten op de switch, niet op de router).
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

btw, je digibox moet niet perse een netwerkverbinding hebben. Je digibox zal ook zonder werken, maar enkele zaken zullen niet meer volledig werken, zoals beperkte tv-gdis (maar 2 weken vooruitzicht), geen automatische updates, geen interactieve diensten die sommige zender leveren (bv games, etc.)

Dus je zou dan je kabeltje dat je nu gebruikt, eventueel bij kunnen aansluiten op je bestaande router, en dan nog een wireless access point kunnen bij aansluiten ipv je digibox, zodat van daaruit ook je draadloos netwerk vertrekt.


Wat ook mogelijk is om een router met DD-WRT firmware ondersteuning in huis te halen (bv een oude tweedehands Linksys WRT54G), en deze in een speciale 'Repeater Bridge' mode te plaatsen. Als je deze router dan ergens centraal in je huis plaatst, enkel aangesloten op stroom, zal die je bestaande draadloos netwerk verder uitbreiden. voor verdere info zie: http://lifehacker.com/5563196/turn-your ... i-repeater

Let wel op, als je een tweede draadloos netwerk opzet, zorg dat je maar 1 DHCP server gebruikt. Je 2e netwerk moet een IP adres krijgen binnen de range van je eerste netwerk (van je DHCP server). Wel moet je 2e draadloos netwerk een andere naam hebben dan je eerste, anders zullen je toestellen wat in de war geraken, zelfs als je zelfde encryptie gebruikt en op 1 groot lokaal netwerk komt.

eventueel helpen de tips in dit artikel je ook verder, om de range van je bestaande router wat uit te breiden: http://mytselection.blogspot.com/2009/1 ... annel.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOODOOS!L schreef:enkele zaken zullen niet meer volledig werken, zoals beperkte tv-gdis (maar 2 weken vooruitzicht), geen automatische updates, geen interactieve diensten die sommige zender leveren (bv games, etc.)
Je hebt met netwerk aansluiting ook maar maximaal 2 weken (vermoedelijk bedoelde je 2 dagen, maar dacht dat dat ondertussen ooh meer is geworden), en automatische updates komen over de coax (heb je dus geen netwerk verbinding voor nodig).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”