Ik zou graag TN digitale tv ruilen voor BC tv.
Laat Belgacom het toe bij hen Belgacom TV (incl. HD, op mijn profiel zouden 3xHD beschikbaar zijn) te nemen, en je huidige internetabonnement bij EDPnet met Sagem Fast 3464 te gebruiken. Plus daarbovenop heb ik de Sagem als bridge staan, en daarachter een Netgear router die het internetgedeelte voor zijn rekening neemt.
Zou dit problemen opleveren ? Prestaties, Configuratie ? Tegenstribbelen van BC ?
Kan ik Belgacom TV nemen met alle mogelijke opties, en gewoon m'n Sagem in de configuratie zoals die nu is laten, en de Netgear als router voor het internetgedeelte behouden, of zijn er addertjes onder het gras ?
Belgacom TV met EDPnet Internet ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Volgens mij geen probleem. Je moet wel uitdrukkelijk vermelden dat je BelgacomTV activeren op het 2e paar.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
/verbaasd
Dat wist ik nog niet Maar inderdaad, je hebt inderdaad een actieve Belgacom telefoonlijn nodig.
Dat wist ik nog niet Maar inderdaad, je hebt inderdaad een actieve Belgacom telefoonlijn nodig.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
naked belgacom tv kost 27,35 euro + 6 euro huur decoder = €33,35
pack tv / telefonie kost €32,50
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Oeioei, een lijn erbij nemen ?
Ik heb al vaste telefoon bij BC op een vaste lijn
Is dit letterlijk een 2e lijn bijleggen, want op een appartement op het 9e verdiep zal me dat wsl een fortuin kosten ?
Ik neem aan dat dit gewoon in de appartementskelder (waar de lijnen binnenkomen gewoon een 2e paartje aansluiten is ????
Dus de VDSL2 die ik bij Edpnet gebruik kan niet zomaar gedeeld worden met BCTV ?
Interactiviteit zoals films op aanvraag en dergelijke zijn niet nodig, gewoon limited tv (met HD) en de mogelijkheid live voetbal te kijken (wat normaal in het gewone pakket zou moeten zitten).
EDIT: Xenne, in mijn huidige situatie zou ik dus probleemloos kunnen overschakelen naar pack tv / telefonie (€32,50) ?
Ik heb al vaste telefoon bij BC op een vaste lijn
Is dit letterlijk een 2e lijn bijleggen, want op een appartement op het 9e verdiep zal me dat wsl een fortuin kosten ?
Ik neem aan dat dit gewoon in de appartementskelder (waar de lijnen binnenkomen gewoon een 2e paartje aansluiten is ????
Dus de VDSL2 die ik bij Edpnet gebruik kan niet zomaar gedeeld worden met BCTV ?
Interactiviteit zoals films op aanvraag en dergelijke zijn niet nodig, gewoon limited tv (met HD) en de mogelijkheid live voetbal te kijken (wat normaal in het gewone pakket zou moeten zitten).
EDIT: Xenne, in mijn huidige situatie zou ik dus probleemloos kunnen overschakelen naar pack tv / telefonie (€32,50) ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Een tweede paar is niet hetzelfde als een tweede lijn Een tweede paar heeft denk ik iedereen al.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Neen, natuurlijk niet. Je hebt al een vaste telefoon bij BC en je kan dus digitale TV erbij nemen.Pluis schreef:Dus dat betekent dat iedereen die al BC vaste telefoon heeft, en er BC tv bij wil, een 2e lijn moet laten installeren ?
Meen je dat echt ?
Laatst gewijzigd door vuurvos 08 nov 2011, 08:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niet kunnen of niet willen ? Ik bedoel: dit is dan louter administratief ?
Technich gezien zie ik het probleem niet: een klant met een actieve Belgacom telefoonlijn + Belgacom TV (pack Classic + TV), en die dan voor Internet inlogt met een EDPNet login, moet perfect kunnen ?
Technich gezien zie ik het probleem niet: een klant met een actieve Belgacom telefoonlijn + Belgacom TV (pack Classic + TV), en die dan voor Internet inlogt met een EDPNet login, moet perfect kunnen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik denk inderdaad dat ze dan op het eerst paar gaan edpnet vdsl2 houden en op het tweede paar je BGC vaste telefoon + BGC TV. Dat betekent dat je dan voor edpnet ook raw copper moet gaan bijbetalen.
In ieder geval: het lijkt me niet zo eenvoudig, ik zou dan ook overwegen het zo te laten.
In ieder geval: het lijkt me niet zo eenvoudig, ik zou dan ook overwegen het zo te laten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ik zie technisch gezien ook het probleem niet in.philippe_d schreef:Niet kunnen of niet willen ? Ik bedoel: dit is dan louter administratief ?
Laatst gewijzigd door vuurvos 08 nov 2011, 08:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik zie op de Belgacom-site: Belgacom TV Comfort aan 18,50 €/Maand.xenne schreef:naked belgacom tv kost 27,35 euro + 6 euro huur decoder = €33,35
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... fort.page?
Wat hier geschreven werd over dat tweede paar klopt ook niet: Dat tweede paar volgt een lange omweg tot het kabeluiteinde en terug. Het is daarom meestal niet bruikbaar voor TV of VDSL. Het kan alleen voor telefoon of fax gebruikt worden.
Best overleggen met Belgacom. Maar waarschijnlijk moeten er graafwerken gebeuren voor een bijkomend paar langs de kortste weg.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Indien nodig lassen ze dat tweede paar direct binnen bij je.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti