vraagje installatie digitale tv telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vraag ivm installatie digitale tv telenet.... zouden bij kennis komen op 30/11... wat ik mij nu afvraag, om de digibox interactief te maken moet deze verbonden zijn met het internet, meen ik. zorgt telenet hiervoor? hoort dit bij de installatie? want op de plaats waar de tv staat is geen internet voorzien, ze werken daar met draadloos internet. enige manier om daar internet te krijgen is wellicht gebruik van power adapters, maar ik veronderstel dat dit deze dan extra aan te kopen zijn? wat zijn de gevolgen als je de digibox niet interactief maakt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De technieker zal de kabel wel aansluiten... maar hij gaat geen gaatjes boren of leidingen trekken in gans je huis (dit moet je zelf doen).

Wireless verbinden gaat trouwens niet, alternatief zijn powerlines (welke je extra kan aankopen). Op zich is het niet interactief maken geen ramp, je kan gewoon niets interactiefs doen dan (film bestellen, meedoen met de Rode flop knop, ...)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

oké, bedankt. interactiviteit is niet vereist voor het opnemen van programma's op de harde schijf?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nope :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

in dat geval beter niet interactief.... :)

btw, telenet belde hun op met buitengewoon aanbod voor trouwe klanten, maar is gewoon de standaard basis shake dat ze aangeboden hebben.. enige voordeel dat ze geen activatiekosten zullen betalen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Interactiviteit is wel nodig om de tvgids te synchen dacht ik...


Dat ze gewoon 2 powerline adapters gaan kopen. Telenet vraagt hier teveel voor, dus zelf gaan halen ;)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

is er me nog iemand die met volledig zekerheid kan vertellen wat de gevolgen zijn van geen interactiviteit te hebben op de digibox?
bv of opnemen op harde schijf gaat? of pauzeren van programma's gaat? of tv gids syncen gaat?

ze hebben nu comfort pack en er werd dus een basis shake besteld, deze activatie werd voorzien voor 30/11.... maar ondertussen krijgen ze al een mail 'Bevestiging van uw productwijziging' dat hun internet & telefonie aangepast werd naar basic internet & freephone europe... in die mail is dus geen sprake van digitale tv...

dan een mail 'Bevestiging van uw Telenet-aankoop' dat ze digitale tv komen installeren op 30/11 ... van basic shake in eigenlijk nergens sprake? is dat normaal, of zouden ze de producten per ongeluk apart leveren (dus niet in shake?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Basic internet is de naam van het product internet alleen, als ze 3 producten combineren in de shake : internet, telefonie, digitale tv ... noemt dit de Basic shake van 44,95 €.
Goed opletten dat het wel de juiste shake is, anders word alles apart gerekent en verlies je de korting van een shake!

http://telenet.be/3240/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedoeling is een basic shake te bestellen .... maar digitale tv komen ze maar activeren op 30/11.... begrijp dan ook niet dat ze internet reeds omgezet hebben naar basic internet, vandaar de vrees dat ze alles apart gaan factureren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:Interactiviteit is wel nodig om de tvgids te synchen dacht ik...
De eerste twee dagen komen mee over de coax... en ik denk dat dat ondertussen zelfs al meer is. Verder heb je interactiviteit enkel nodig voor programma's te bestellen of te stemmen in programma's.
thamar schreef:Dat ze gewoon 2 powerline adapters gaan kopen. Telenet vraagt hier teveel voor, dus zelf gaan halen ;)
De laatste keer dat ik iemand hoorde over de prijs was dat toch vrij concurrentieel hoor, al kan ik momenteel geen prijs vinden op de TN website. Louter voor de decoders heb je ook geen dure high speed modelletjes nodig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ze hebben ondertussen contact gehad met telenet.... er was dus inderdaad een probleem met de bestelling van de basic shake.... hun kabeltelevisie stond blijkbaar op een aparte account. met gevolg, ze zetten internet/telefonie om naar wat er in de shake zit, maar de televisie zetten ze er apart bij :roll: een spijtige vergissing, toevallig in het voordeel van telenet.... nu zou het in shake moeten zitten, maar hun digitale tv wordt maar geactiveerd op 30/11, dus hoe dat ze dat factureren is me een raadsel... dat komt wel in orde mevrouw... wat een rommetje.

ivm interactiviteit, ze zullen het eens proberen zonder interactiviteit, normaal gezien zouden ze nog ergens power adapters moeten liggen hebben, maar waar....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Zonder internetaansluiting heb je wel de tv-gids maar dat gaat maar minder dagen ver. 4 of 5 dagen dacht ik. En Terzake of het Journaal gratis opvragen gaat niet. En met een internet-aansluiting kan je via yelo.be opdrachten ingeven om iets op te nemen.

Dat is het zowat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

WalterB1 schreef:En Terzake of het Journaal gratis opvragen gaat niet.
Het volgende journaal is er sneller dan dat het vorige erop staat... het is cool om aan iemand te tonen maar daar stopt het ook.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dank voor de info ivm interactiviteit, dit lijkt mij redelijk overbodig... maar wie ben ik... kan me wel voorstellen dat telenet graag de decoders interactief maakt zodanig dat ze er meer kunnen aan verdienen

wat de administratie betreft, vannacht een mail... alles staat nu in shake.... maar de beloofde kortingen op activatie&installatie zijn nu verdwenen, dus alweer een fout in het voordeel van telenet ter waarden van €125....... dus ze gaan nog eens bellen om dat in orde te krijgen, maar dit zal dan wel hun laatste kans zijn, staat op het punt alles op te zeggen .... trouwens ze hadden ook de optie om altijd gratis te bellen, ook deze optie lijkt verdwenen hoewel duidelijk gezegd werd dat ze het willen behouden.

samengevat, eerste digitale tv apart aangerekend ipv in shake te steken
Afbeelding
in shake gestoken, maar beloofde kortingen zijn weg
Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

update na telefonisch contact, ondanks wat er op de aankoopbevestiging staat zou de activatie/installatie gratis moeten zijn zoals beloofd was... 't is nu bang afwachten op de factuur... het gesprekje is alvast opgenomen om de telenet dienstverlening te verbeteren

ivm dat altijd gratis bellen, daar zou niets aan gewijzigd zijn en om die reden niet op de aankoopbevestiging staan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Goede actie om het gesprek op te nemen én te publiceren "om de Telenet dienstverlening te verbeteren". :thumbs:
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Misschien zet zulks Telenet wel aan om binnen de lijntjes te kleuren ....
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

informatieve vraag @Xenne,; Hebt u Telenet meegedeeld dat dit gesprek werd opgenomen?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@xenne, Pas op als je gesprekken in 't openbaar publiceert zonder bewijs van toestemming !!
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Om een gesprek op te nemen volstaat de toelating van één van de partijen, met andere woorden, als je zelf akkoord bent met de opname mag je ieder gesprek opnemen :)
unwiseke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:06

iamborg schreef:Om een gesprek op te nemen volstaat de toelating van één van de partijen, met andere woorden, als je zelf akkoord bent met de opname mag je ieder gesprek opnemen :)
Dit klopt niet volledig, je moet altijd de andere partyen laten weten dat je het gesprek opneemt. Er moet weliswaar geen besvestiging komen of ze hier mee akkoord gaan, maar ze hebben wel het recht om het gesprek te eindigen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef: Op zich is het niet interactief maken geen ramp, je kan gewoon niets interactiefs doen dan (film bestellen, meedoen met de Rode flop knop, ...)
de technieker is er, maar hij wil de installatie niet doen. interactiviteit is vereist zegt em en er moeten powerlines aangekocht worden... ik weet wel beter.... is nu aan het bellen naar zijn overste. zijn hier enkel ingegaan op het aanbod van digitale tv omdat het hen als trouwe klant niets zou kosten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zeg dat je zelf powerlines gaat aankopen, goedkoper en beter dan die van TN :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

even voor de duidelijkheid, dit is geen installatie bij mij... maar ik volg deze zaak wel op... enfin, 't is opgelost... ze krijgen de powerlines aan €1... tsja, liever zo dan niet acteractief maken blijkbaar, want van installie zonder de interactiviteit kon geen sprake zijn.... want dan kunnen ze geen films en dergelijke kopen...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vroeger zelf nog gewerkt voor telenet en hun standpunt is al jaren "wij verkopen INTERACTIEVE digitale TV, geen digitale TV". En dus moet je ergens die ethernetlijn gebruiken. Gevolg was dat ik bij klanten die dit echt niet wouden op het installatiecertificaat schreef "klant gaat zelf powerlines aankopen" of "klant gaat zelf UTP leggen". Dit gebeurde vrij vaak als dit een nieuwbouwwoning betrof en ze de bekabeling wouden overlaten aan "mijnen elektrieker". Als klant dat niet deed...was dit niet mijn probleem :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:hun standpunt is al jaren "wij verkopen INTERACTIEVE digitale TV, geen digitale TV"
En denk dat de klant nog altijd zelf beslist wat hij gebruikt of niet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

installatie is goed verlopen, 't is nu bang de factuur afwachten, er zou dus geen enkele kost mogen aangerekend worden... behalve de €1 voor de powerlines (staat ook zo vermeld op de werkbon). ik heb gezien dat ze ook een dlink switch geplaatst hebben tussen modem en dlink AP, wel veel stekkers

wat digitale tv betreft, ziet er wel goed uit... ze hebben de nieuwste decoder, harde schijf 500GB... het zappen en dergelijke lijkt allemaal wel wat vlotter te gaan dan bij belgacom. ze hebben 2 weken alle zenders, inclusief sporting telenet... enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat je maar 2 programma's tegelijk kan opnemen, terwijl je geen beperking hebt bij belgacom dankzij de netwerkopnames. één van de eerste opnames die ze gedaan hebben stond er trouwens niet volledig op
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:ik heb gezien dat ze ook een dlink switch geplaatst hebben tussen modem en dlink AP, wel veel stekkers
Je had dus al internet van Telenet... anders zou men een combi modem/router plaatsen en heb je geen switch nodig.
xenne schreef:maar 2 programma's tegelijk kan opnemen, terwijl je geen beperking hebt bij belgacom dankzij de netwerkopnames.
"Maar twee"... persoonlijk heb ik daar nog niet echt problemen mee gehad (en met het nieuwe model kan je ondertussen nog een derde bekijken ook)... trouwens kan je met BGC netwerkopnames "alle" zenders opnemen ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ja, ze hadden inderdaad reeds internet (en telefonie) van telenet. ik had misschien verwacht dat ze huidige opstelling zouden vervangen hebben door een combi modem/router, maar blijkbaar is dit enkel voor nieuwe installaties

netwerkopnames bij belgacom gaat niet voor alle zenders, maar wel de voornaamste nl : één - Ketnet/Canvas - vtm - VT4 - VijfTV - 2BE - Vitaya - één HD - Ketnet/Canvas HD - VTM HD - Cartoon Network NL - één + - Ketnet/Canvas + wat nederlandstalige betreft. maar met 2 opnames tegelijk zal je meestal wel toekomen veronderstel ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gisteren hebben ze de eerste factuur ontvangen sinds installatie digitale tv op 30/11. zoals vooraf overeen gekomen werden er geen installatie / activatiekosten aangerekend, de power adapters werden zoals afgesproken gefactureerd aan €1. ik had alleen een probleem met het feit dat ze €5 moesten betalen voor huur digicorder. het heeft me nog veel moeite gekost om daarvoor een credit nota te verkrijgen.
Afbeelding
eigenlijk zetten ze de klanten 2x in het zak. de aanvraag basic shake werd gedaan begin november, onmiddellijk zetten ze het internet & telefonieprodukt om naar wat in de shake zit, echter kan je niet genieten van de shake korting, want de shake korting is de huur van de decoder die wegvalt, en die was er toen nog niet. dus ze betaalden meer voor internet/telefonie dan vroeger want geen comfort pack korting meer. dan komen ze de digitale tv installeren op 30/11, zou je nog huur van de degicorder moeten betalen omdat het tv contract maar begint te lopen vanaf de 19e van de maand. dus dan heb je basic shake genomen en dan heb je anderhalve maand €0 voordeel aan die shake.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”