Bestelling aan de deurklink

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Het is al twee keer voorgevallen (bij twee verschillende Belgische webshops), dat de bestelling (die in een plastieken zak zat) aan de deurklink (!) werd opgehangen. Gelukkig heeft niemand deze meegenomen bij deze twee gevallen.

We verwachten nu weer een bestelling in een plastieken zak (of hij is al geleverd aan de deurklink en iemand heeft het meegenomen, who knows), en we zouden dit in de toekomst liefst vermijden. Maar wat kunnen we hieraan doen? Dit hoor je niet te doen als postbode, grote schande! :nono:

De man die hier verantwoordelijk voor is, zou van mij direct z'n ontslag krijgen.

Hopelijk weten jullie hier raad mee? Bedankt ;)

Edit:
Ik heb navraag gedaan bij de webshop waar we de bestelling van verwachten, en het blijkt al geleverd te zijn op 15/10. Mijn vermoeden is dus dat iemand dit heeft meegenomen. Mooi is dit... Ze raadden me aan een betwisting met handtekening te sturen. Pff.. Bedankt postbode, en bedankt dief!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Contact opnemen met de Bpost ?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Het is al bijna zo erg dat je een week verlof moet plannen voor een online bestelling, om het risico te vermijden dat er niemand thuis is :(
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Contact opnemen met de Bpost ?
Zal ik doen, maar eerst eens kijken wat de betwisting oplevert. Ze heeft me aangeraden in het vervolg een trefpunt te gebruiken.
Ze heeft ook navraag gedaan bij de desbetreffende dienst, bpost dus?
Teebee schreef:Het is al bijna zo erg dat je een week verlof moet plannen voor een online bestelling, om het risico te vermijden dat er niemand thuis is
Inderdaad. Toch om zeker te zijn. Ofwel laten ze geen briefje achter, ofwel zetten ze het gewoon voor je deur. Ik vind dit eigenlijk best lachwekkend :p Ze hebben totaal geen respect, al zijn niet alle postbodes zo.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het is zeer simpel.
Wil je je bestelling op een ordentelijke manier thuisgeleverd krijgen dan kies je voor een duurdere verzendmethode via een betrouwbare koerierdienst zoals DHL of UPS. Of een Kiala afhaalpunt, dat is ook betrouwbaar.

Met andere woorden: webshops die uitsluitend via Bpost of TNT verzenden laat je vanaf nu links liggen.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster

Ze geven inderdaad enkel de optie via bpost.
Kiala nog nooit problemen mee gehad, als dit wordt voorzien als optie kies ik dit ook meteen.

Achja, heb net de betwisting verstuurd. Hopelijk geeft het iets.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Heb ik ook al aan de hand gehad. Maar dan met autobanden vanuit Engeland.
Was denk ik ook via TNT. En ook gewoon voor de deur afgezet. Is eigenlijk schandalig, want het waren toch dure banden.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Het is zeer simpel. Met andere woorden: webshops die uitsluitend via Bpost of TNT verzenden laat je vanaf nu links liggen.
Wat een onzin. Ten eerste is dit de individuele fout van één postbode. Meldt zoiets onmiddellijk als je dat vast stelt, niet als er iets fout gaat.
Zorg dat je leverancier, en jij dus ook, de optie COD neemt, of Signature, dan zal je altijd je pakket ontvangen uit de handen van de postbode (of het postkantoor).
http://www.bpost.be/site/nl/business/se ... 4hpro.html
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Onlangs ook zoiets voorgehad, met TaxiPost 24h. Nog eens niet aangebeld of iets. Gewoon buiten geplaatst mooi zichtbaar. Was post gaan halen, draai me om en zie van op de straat dat mijn nieuwe gsm daar staat te pronken. (zending van Coolblue - onderzoek lopend)

Maar denk niet dat BPost er iets aan gaat doen. Heb het gemeld, maarja... Ben het beu om klachten in te dienen:
* Bpost (aangetekende zendingen, gewon briefje - nog eens niet naar voor gaan - al gewoon 2x gezien dat die gewoon briefje direct dropt)
* Taxipost (achterlaten)
* TNT (verdwenen pakketje, postbode afgetekend - handttekeningvervalsing)
* UPS (langsgekomen, maar geen briefje achtergelaten, niet de instrucites opvolgen van om aan de buren af te geven)
* DHL (21 dagen te laat afleveren bij een gewone zending van 48u Europa)

Enfin, er is geen heilig bedrijf, spijtig genoeg...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TNT Post is hier ook goed in, zoek de levering: http://twitpic.com/6v4hh1
(was m'n ReadyNAS Ultra 6 van iBood btw :P)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ja bpost dropt gewoon een briefje en dan kan ik het gaan ophalen, ook al past het in de bus ze hebben het nooit bij.
Is het eens tnt hang ik een briefje aan de deur afleveren aan de overkant (handig dat die mensen altijd thuis zijn en nooit op reis gaan :-) )

Er zijn nog topics over bpost/tnt :roll:

Ooit eens gehad dat ze 2 24" schermen gewoon voor de deur dropten gelukkig vlug opgemerkt!

Lol @ meon
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:TNT Post is hier ook goed in, zoek de levering: http://twitpic.com/6v4hh1
(was m'n ReadyNAS Ultra 6 van iBood btw :P)
Ik gok voor de garagedeur ;)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb dat ook al een paar keer gehad, ik denk elke keer dan, zou ik eens doorgeven dat ik niets ontvangen heb? Maar uiteindelijk kl**t je daar enkel jezelf en de leverancier mee omdat je die procedures moet opstarten, en slechts in zeer kleine mate de transporteur. Al had ik wel graag nog een extra 24 poorts gigabit switch gehad :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb het ook vorige maand meegemaakt met een bestelling van Coolblue.
Het stond gewoon op de brievenbus.
Ik heb dan de referentie opgevraagd bij Coolblue en heb dan de ingescande handtekening gezien, terwijl er dus niemand thuis was!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb het geluk dat hiernaast een winkel is. Mijn ervaring is dat UPS hiernaast levert en een brief in men bus steekt waar het pak is. Bij TNT heb ik al voorgehad dat ik een afspraak moest maken met de chauffeur en dan kwam hij een dag later. Vorige week nog zever gehad met Bpost. 2é keer op rij dat men foto's van photobox niet aankwamen. En tot men grote verbazing lag het hier ineens in de gang beschadigd... Ik heb dan gebeld en voor bepaalde pakjes moet je niet tekenen en dumpen ze het echt als het ware. Heb je eindelijk u pak kan je een procedure starten omdat het beschadigd is, zo krijgt een mens echt bang om nog iets te bestellen. :bang:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

johcla schreef:Heb het ook vorige maand meegemaakt met een bestelling van Coolblue.
Het stond gewoon op de brievenbus.
Ik heb dan de referentie opgevraagd bij Coolblue en heb dan de ingescande handtekening gezien, terwijl er dus niemand thuis was!
Ditzelfde heb ik ook voorgehad met iBood! Check userbase er maar eens op na!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Verzenden met Userbase Express, nooit problemen ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het zou toch allemaal veel simpeler kunnen die leveringen.
Gelijk bpost ook, van mij mogen die een briefje in de bus steken of gewoon mailtje sturen als het pakket in het postkantoor staat. MAAR, en dit is een grote MAAR, dan moet ik er bij wijze van spreken 5 minuten later er kunnen omgaan, en niet zoals het nu is een dag wachten.

'k Moet zeggen dat ik hier in't Kortrijkse nog niet veel problemen gehad heb, behalve dan eens bpost die het niet nodig vond om aan te bellen. Maar meestal probeer ik wel iets te bestellen als ik een paar dagen niet moet werken, vooral van weekends doen, je bent in de week eens thuis...
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb net een bestelling gedaan bij pixmania. Wat ik nu goed vind is dat men s27a950D scherm komen leveren in een postpunt. Ik heb meteen dit als optie genomen dan ben ik zeker dat ze een scherm van 600€ niet gewoon voor de deur of in de gang zetten. Ik zou het handig vinden moest je dit overal op die manier kunnen oplossen. Kiala principe was ook zo dacht ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bestel regelmatig bij
- Azerty
- Coolblue
- Freerecordshop
- Alternate
- Ibood

Eigenlijk nog maar 2 keer iets tegengekomen en nooit ernstig :) 1 keer stond de bestelling aan de achterdeur. Dat was een nieuwe grafische kaart van 300 euro voor een klant van mij, kwas er niet echt blij mee omdat ze regen hadden voorspelt (maar het regende dan toch niet, dus liet ik het maar zo, ze stond tenminste buiten het zicht). Ik had kunnen zagen en een tweede grafische kaart kunnen vragen (wegens niet aangekomen), maar zo ben ik dan weer niet opgevoed.

De andere keer had ik onderdelen voor een volledige desktop besteld bij Azerty, wat wil zeggen: 3 grote dozen vol onderdelen (inclusief case, monitor, etc... zitten ook in een grotere doos met onderdelen). Komen ze aan mijn deur: "Ja meneer, we komen eerst naar u, want we zagen dat we 2 grote dozen hier moesten afzetten en dan is onze camionette al wat leger". Dus ze halen de 2 dozen uit de camionette die ze gemakkelijk hadden gezet voor die reden. Komt hij voor een handtekening en ziet hij dat het 3 dozen moesten zijn :D "shit, eerst de derde doos zoeken". Bleek dat ze die als eerste in de camionette hadden gezet. Gevolg: de hele oprit vol pakketjes die ze uit de camionette moesten halen om aan mijn doos te geraken :P hier kon ik wel om lachen.

Verder altijd tevreden geweest van leveringen, ofwel ligt het bij de buurman, ofwel het postpunt, ofwel ben ik thuis en moet ik tekenen :)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Waar ik woon staat de verandadeur altijd open en de leveranciers weten dat en komen dit mooi achteraan in de veranda plaatsen. tegenwoordig bellen ze niet eens meer aan, overlaatst was ik thuis en zag ik de man van TNT naar achteren lopen ... maar OK, ik woon dan ook zeer rustig en dan kan dat.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik laat gewoon alles leveren op kantoor. Er zit altijd iemand aan de receptie en dan ben ik zeker dat alles goed aankomt. Of het nu iets van 10 gram of een combi-oven van 27kg is... Het wordt altijd proper geleverd :)
Afbeelding
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Als ik iets online bestel probeer ik altijd via Taxipost te bestellen , dan kan ik de zaterdag gewoon naar het postkantoor gaan zonder er speciaal verlof voor te nemen.
Bij uitzondering is Kiala OK.
UPS, DPD, TNT doe ik nooit en als ze het toch wagen om dit te gebruiken laat ik het gewoon terugsturen(slechts 2x maal gebeurt eenmaal de voorwaarden vergeten te lezen, en eenmaal werd in tegenstelling tot de webvoorwaarden DPD gebruikt ipv. Taxipost).

Anderen hebben het geluk dat ze iets op het werk kunnen laten leveren maar niet iedereen zijn werk is daarmee gediend en bejaarde familieleden die gepensioneerd zijn en dus thuis zitten heb ik helaas niet meer.

Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad(zal inderdaad afhangen van postbode tot postbode), nu woon ik wel in verstedelijk gebied(zonder voortuin) en de postbode is blijkbaar slim genoeg is om het niet op straat te laten liggen.

Het rechtstreeks laten leveren op een postkantoor ipv. eerst aanbieden zou fantastisch zijn(en is blijkbaar al mogelijk bij Pixmania) maar bij mijn laatste bestellin bij CoolBlue nog niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Over leveringen gesproken, weet iemand of TNT wat snel is vanuit Nederland? Vandaag verzonden, dus ik hoop op levering morgen (vrijdag feestdag). Zo niet, leveren ze Zaterdag? Eerste keer dat ik TNT gebruik.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

steeds de volgende dag mijn leverig gehad en ze leveren ook op zaterdag (al paar keer hier aan de deur gehad om 7u45 op zaterdagochtend... geeuw! )
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Gisteren een levering van Coolblue met Taxipost gehad. Pakje stond tegen het hek naar onze tuin op de oprit, kletsnat na een regenbui (karton)... Eerst een foto van genomen voor moest er iets mis zijn met de levering. Gelukkig was het vanbinnen niet nat.
Nochtans heb ik vroeger geen problemen gehad met Taxipostleveringen: Als er niemand thuis was kon ik de dag nadien het pakje in een postpunt (winkel in de buurt) ophalen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Grrr... UPS moest vandaag m'n nieuwe router leveren... maar ze hebben het adres niet gevonden :bang:

Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat we pas een nieuwe brievenbus hebben (en nog geen nummer)... maar als links 25 en rechts 29 is, dan mag je toch verwachten dat de courrier slim genoeg is om te beseffen dat 27 er netjes tussen zit (zeker als er dan ook nog een papiertje op de deur hangt met een opmerking).
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Ik laat gewoon alles leveren op kantoor. Er zit altijd iemand aan de receptie en dan ben ik zeker dat alles goed aankomt. Of het nu iets van 10 gram of een combi-oven van 27kg is... Het wordt altijd proper geleverd :)
Dat kan ik niet omdat het op te veel plaatsen fout kan gaan :D Bij ons werken ze met een logistieke partner en zowat alle transportbedrijven weten dat als er iets naar ons geadresseerd is ze dat naar die partner moeten brengen die het dan verdeelt. Die partner kan er echter niets mee doen als er geen officiële bestellingen in het systeem zitten dus persoonlijk leveringen ontvangen is zeer moeilijk :) Als je al het geluk hebt dat het transportbedrijf het dan toch rechtstreeks naar onze locatie brengt kan je een week of 2 op jacht naar je pakje.

Gelukkig werkt mijn vrouw op een eenvoudig kantoor met 2 personen :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

't kan natuurlijk nog altijd net iets erger http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... -hek.dhtml
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Bij zo'n enorm bedrijf ga je altijd wel wat rotte appels vinden. Net zoals hier bij de Post: mijn nieuwe postbode (een Indiër denk ik) belt altijd netjes aan! Dat doet er mij aan denken dat ik hem eens een envelopke moet geven voor zijn nieuwjaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bij van de week ook stond op de vensterbank in de achtertuin, achter de kerstboom, .. was wel goed verpakt maar kom het stond er al enige tijd had het gewoon niet opgemerkt.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Woensdag stond mijn popcornhour a210 van de iboodhunt in de regen aan de achterdeur. TNT post.
Was gelukkig wel goed verpakt en niet te nat.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
TiTanium
Moderator
Moderator

jan28 schreef:'t kan natuurlijk nog altijd net iets erger http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... -hek.dhtml
Amaai moesten die dat doen met mijn scherm :p Ik heb er zo ene en die kosten geld :s
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

"gooit computer over hek" versus "gooit monitor over hek"?
Of wou de morgen weer een artikel wat opblazen?

Telefonie = EDPnet + OVH
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Bij doen ze het anders, vorige week een bestelling van cool blue. Normaal gezien dus donderdag voor 23 ur besteld, dag nadien bij je thuis... Maar dit is niet op onze postbode gerekend. Deze man, komt bij mij, doet een praatje en klaagt dat er toch zoveel reclame is dat ie moet ronddragen. Doet verderzijn ronde. Om 15.00 kijk ik track en trace na. Tot mijn verbazing sta ik gemeld als afwezig. In mijn brievenbus geen boodschap of wat dan ook van de postbode. Kon ook niet daar ik hem gezien had en hij niets bij zich had voor mij.

Coolblue verwittigd en gevraagt of zij hun levering vandaag nog zouden brengen, helaas dus. Ik vertelde dan dat ik de levering niet meer zou willen als zij zich niet aan de afspraak hielden. Dus komt er een klacht naar de psot.

Dinsdag stak er een briefje in de bus, van de psotbode, opgelplooid en daarop stond dat ik het pakje kon afhalen vanaf maandag. Dus hij had vrijdag dat pakje niet mee, dus dinsdag stak ie een briefje in de brievenbus zodat ik dit zelf zou afhalen op de post.

Zo doen de psotbode's het hier dus. Ze laten de pakjes in het kantoor, steken een briefje in je bus dat je zogenaamd niet thuis bent. Kan je zelf naar het postkantoor (verlof nemen dus)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Is dat bij jullie één en dezelfde postbode? Hier hebben wij er 3 (!!!) : één iemand die de brieven bedeeld, één iemand die komt met aangetekend schrijven etc en één iemand die komt met pakjes...

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ja pakskes komen met de wagen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

@Stefke: de postbode die de pakjes brengt is niet dezelfde als die die de brieven brengt en waarschijnlijk ook niet dezelfde dan die de kranten brengt....
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Hier in de wijk is het steeds dezelfde postbode die kleine pakjes brengt, het wagentje komt bij uitzondering bij hele grote pakketten. Dat het de postbode zelf was kon ik zien omdat zijn naam op het briefje stond. Deze postbode is hier nog niet zo lang bezig. De vaste was in verlof denk ik.

Vorig jaar tijdens de sneeuw was de vaste postbode hier met zijn eigen wagen, de wagen van de post was niet beschikbaar voor deze wijk. als hij zelf zijn wagen niet had genomen hadden we gewoon toen geen post gekregen. Wat vorig jaar wel enkele dagen zo is geweest. Daarom dat hij zelf zijn wagen had genomen.

Wij hebben hier dus geen 3 postbode's voor deze wijk. Deze postbode moet hier alles alleen doen. Buiten s'morgens komt het wagentje met de kranten, Die rijdt van brievenbus tot brievenbus zonder uit te stappen. Als deze moet uitstappen dan zal het moeten regenen, anders wordt de krant gewoon op de grond vanuit de wagen gesmeten. Gelukkig is het hier om dat uur zeer rustig, anders zal er wel eens een ongeluk van komen. Ook met het bromfietsje willen ze gewoon kunnen blijven zitten anders krijg je een klacht dat je brievenbus niet bereikbaar genoeg is.

En nee ik woon niet echt op de buiten, 2 km van het centrum van Tremelo in een wijk.

Trouwens ik ben die vrijdag niet weg geweest, dus is hij zeker hier niet komen aanbellen. dit nog als verduidelijjking op mijn vorig bericht. Geen postbode met bromfiiets of met een wagentje gezien buiten de gewone postbode.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”