Beschikbaarheid HD

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
samsungboy
Starter Plus
Starter Plus

Hallo iedereen

Mijn ouders willen graag overschakelen naar Belgacom omdat het goedkoper is.

Helaas kunnen zij nog steeds maar 1 tv (niet-hd) ontvangen en is de bandbreedte maar 4.6mbps

Raar genoeg, zij wonen op nummer 117, en de nrs 116 en 118 kunnen 3 tv's aansluiten in HD !
Nu moet ik zeggen dat zij wel wat afgelegen wonen van die andere huizen (hooguit 100-150m) maar dat zou toch niet zo'n groot probleem mogen zijn.

Aangezien bijna de hele straat VDSL2 kan ontvangen en zij na al die jaren nog niet, denk ik dat zij dit nooit gaan kunnen ontvangen. Nu is mijn vraag of er iemand is die kan bekijken op hoeveel afstand ze wonen van de kast en/of er werken gepland zijn in hun regio?

Heel frustrerend dat je linker en rechterbuur HD kunnen ontvangen en jij het maar met een prulverbinding moet doen...

Kan er iemand mij wat hoop geven? :eek:

Alvast bedankt!
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Het is perfect mogelijk dat 116 is aangesloten op centrale05 en 118 op 08 bij wijze van spreken, maar dan nog ze kunnen beide 3tvstreams ontvangen dus de afstand mag het probleem niet zijn in mijn ogen!

Nu hier had ik tot voor kort ook niks op nr 33 en nr 31 had wel vdsl, sinds enkele weken is het ook op 33 beschikbaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
samsungboy
Starter Plus
Starter Plus

Het blijkt daar op de ene kant van de straat (onpare nrs) wel VDSL2 te zijn en aan de overkant vd straat, de onpare nummers enkel ADSL2plus.

Lijkt me toch ook niet echt logisch om zo de beschikbaarheid te vergroten, ze zouden toch beter straat per straat omzetten...

Nog iemand ervaringen mee?

Waarschijnlijk zullen de pare nummers dan wel volgen zeker? Kan me niet voorstellen dat één kant vd straat wel VDSL2 krijgt en de andere niet ?!
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Hier waar ik woon juist hezelfde probleem, de ene kant van de wijk kan 3 tv's aansluiten en waar ik woon nog maar een 6 tal maandjes 1 hd tv... Gewoon omdat de wijk in twe is gedeeld, een deel is aangelsoten op brabant (tremelo) en het andere deel op Antwerpen (schriek).

Rot vervelend maar het is nu eenmaal zo.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Heb je de tv beschikbaarheidstest recent uitgevoerd want momenteel zijn er meerdere plaatsen bijgekomen waar men vdsl2 kan krijgen ?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
samsungboy
Starter Plus
Starter Plus

Ja heb het gisteren nog gedaan...

De nrs 115, 117, 119 > 1 tv niet hd ...
De nrs 116, 118, 120 > 3 tv's in HD .

Ik heb ook gehoord dat je soms een prognose krijgt op de site van wanneer HD beschikbaar zou zijn?
Dit staat er niet bij dus ik vermoed dat het niet voor morgen zal zijn ... ?
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste samsungboy,

Kan u mij het vaste lijnnummer of volledige adres van uw ouders via privé bericht sturen? Dan zal ik eens zien of VDSL2 binnenkort beschikbaar is.

Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”