Playstation 3 / ecocheques

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Hallo,

de topictitle says it all:

weet er iemand waar je een Playstation 3 kan kopen met ecocheques?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Neen, tegenwoordig wordt dit streng gecontroleerd. Je moet er dus echt ecologische zaken mee kopen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En terecht!
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Geen idee of het zou werken, maar bij bijv. Mediamarkt kan je iets aankopen met je ecocheques. Binnen de 14 dagen profiteer je van hun omruilgarantie en met de waardebon die je hiervoor krijgt, koop je die Playstation :wink:
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik weet nu ook wel dat een ecocheque daarvoor niet dient, maar mijn collega gaat meermaals per week bij zijn broer spelen, en dan is dat telkens 2x5km met de auto. Indien hij er zelf eentje heeft dan is dat toch beter voor het milieu, en ecologisch verantwoord? :angel:

Ikzelf heb nog nooit een ecocheque gekregen, maar anders zou ik die verpatsen voor een goed prijsje :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ecocheques... zo'n vergiftigd geschenk eigenlijk. Onze eerste 2 bundels hebben we kunnen gebruiken voor de aankoop van isolatie, maar nu... ik ga toch geen dingen kopen die ik niet nodig heb?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb de mijne ook nog steeds liggen... Misschien gebruiken bij isoleren van 't dak? Maar dan zijn we ineens wel veel meer geld kwijt ook :).
Vorige keer een TV mee gekocht :).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TiTanium schreef:Neen, tegenwoordig wordt dit streng gecontroleerd. Je moet er dus echt ecologische zaken mee kopen.
Bij veel winkels kijken ze niet echt streng op die ecocheques, zoals aangehaald idd bij mediamarkt en nog enkele andere electro zaken kan je die gebruiken.
Hoeft niet altijd isolatie materiaal te zijn hoor, je moet de winkels weten te vinden die er niet naar omkijken.
Zo heb ik vorig jaar een nieuwe Lcd tv gekocht van samsung en het jaar ervoor een siemens gigaset telefoon en een hometrainer met mijn ecocheques, dit jaar ga ik er een netbook mee kopen om mee te nemen op reis ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dat komt dan ook omdat LED TVs gewoon ook met ecocheques gekocht mogen worden. Want zelfs de MediaMarkt e.d. zijn tegenwoordig behoorlijk streng als het op het gebruik van eco-cheques aankomt. Zo kocht ik eerder dit jaar een nieuwe laptop voor mijn vrouw. In de Saturn (zelfde moeder als Media Markt) kon ik geen eco-cheques gebruiken omdat ze niet zeker wisten of het een LED dan wel TFT scherm (correctie: CCFL) was. Heb dan elders de laptop gekocht waar ze wél wisten dat het een LED scherm was.

Dit illustreert overigens ook wel het belachelijke van de situatie: je gaat mij niet vertellen dat laptops met LED scherm zoveel zuiniger zijn dan met een TFT scherm, om maar te zwijgen over andere energieslurpende componenten zoals CPU of GPU waar dan weer niet naar gekeken wordt.

Edit: bedoelde dus LED, niet LCD. Niet zeker of Patje ook LED bedoelde. Als het een LED TV was (dus LCD met LED backlight) is het volkomen normaal dat hij eco-cheques kon gebruiken.
Laatst gewijzigd door Tomby 03 nov 2011, 14:49, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Euh, TFT gebruikt LCD :P.
Blijkbaar weten velen niet wat LED, TFT en LCD juist betekent; dit zijn geen uitwisselbare technieken eh; LED slaat op de backlightmethode (tov CCFL dat eerder gangbaar was), TFT en LCD horen samen zoals bloem en water samenhoort in een cake :). Daar tegenover heb je dan bvb plasma of (AM)OLED die volledige andere technieken gebruiken waarbij geen backlight nodig is (maar de afbeeldingslaag zélf licht geeft).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Thanks, toen ik aan het typen was, twijfelde ik nog :). Idd, het is met CCFL dat ik moet vergelijken.

Trouwens, ik zie dat ik in mijn post telkens LCD vermeld waar ik LED bedoelde.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”