betaal ik niet te duur?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nickyclaeys
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:18

Hallo iedereen

Ik heb de indruk dat ik momenteel gewoon te duur betaal voor wat ik krijg en mijn snelheid laat ook maar de wensen over...
als abonnement heb ik nu Belgacom Internet Intense zonder vaste lijn ipv de normale prijs van 56 euro betaal ik 35,74 euro (oude studentenkorting van een paar jaar geleden) en ik heb recht op 500 gb. (volgens belgacom site zou ik 2 tv kunnen aansluiten op mijn internet! gelukkig staat er nu geen enkele aangesloten!)

wanneer ik echter een speedtest doe dan zie je bedroevend lage getallen (speedtest uitgevoerd met de kabel aangesloten en niet via wifi)

Afbeelding

wanneer ik de de waardes opvraag van men bbox dan geraak ik er niet wijs uit

Afbeelding

Ik heb als hobby fotografie en wanneer ik nu foto's oplaad dan duurt het soms dagen... :cry:
Kan belgacom iets doen aan mijn waardes van mijn lijn (hoger profiel zetten,...) ? Of gewoon terugvallen naar een lager abonnement en er mee leren leven dat de rest van België supersnel internet heeft en ik niet? ;-) Of moet ik toch maar eens gaan kijken of telenet geen leuke aanbiedingen heeft?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als je inderdaad kunt aangesloten worden met 2 Tvs dan kan je vdsl hebben.
volgens mij sta je nu op een adsl profiel ik zou zeggen bellen naar de klantendienst en vragen of ze u kunnen upgraden.
Opgelet een jaarcontract begint en er duidelijk bijzeggen dat uw huidige formule niet kwijt wilt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je zit technisch gezien inderdaad nog op ADSL. Als ze je op VDSL zetten, gaat dat een gans stuk vlotter gaan! Bellen naar 0800/22.800. Je zal normaal gezien wel eenmalig 50 € moeten betalen voor het over zetten en als je nog geen bbox2 hebt, zal je gratis een nieuwe modem/router krijgen.

Telenet is ook een alternatief, maar het is vooral uploadsnelheid waar jij behoefte aan hebt, denk ik, voor de fotografie. Telenet zal voor een gelijkaardige prijs niet noodzakelijk hogere upload hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volgens mij het het nu gratis, alé wat ik toch lees op de fora.
Eva kan hier waarschijnlijk op antwoorden
helemaal off topic ben jij de broer van niko
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet eerst eens kijken op http://belgacom.be/bwt/ en via de Belgacom TV-test checken wat het maximaal aantal TV's in HD is.
Dan kan je afleiden wat de maximale snelheid van je lijn is:
maximum 2 TV's in HD = 16,5 Mbps of 20 Mbps
maximum 3 TV's in HD = 30 Mbps

Daarna vraag je via de klantendienst om je over te zetten op VDSL2.
nickyclaeys
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:18

eerst envooral neen ik ben niet de broer van niko , ik heb geen broer of zus (naar mijn weten ) ;-)

ik heb zonet eventjes gekeken en ik zou 3 tv (HD) kunnen aansluiten zie ik nu...
Hoe zeker is dat van die schadevergoeding? Als ik weet dat ik hiermee recht in mijn schoenen sta dan kan ik hiermee wel mijn voordeel doen (geen 50 euro betalen om over te schakelen ofzo).

Telenet bekijk ik niet direct als een oplossing (de prijs is er steeds hoger, we hebben nu al geen kabel abbé dus die kosten moest ik dan ooknog elke maand betalen) en ze hebben geen ongelimiteerd volume optie zoals bij belgacom.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Je zal normaal gezien wel eenmalig 50 € moeten betalen voor het over zetten en als je nog geen bbox2 hebt, zal je gratis een nieuwe modem/router krijgen

het is nog gratis tot 16/11... maar vdsl2 moet natuurlijk beschikbaar zijn, dus eerst de beschikbaarheid nagaan

raf1 schreef:Je moet eerst eens kijken op http://belgacom.be/bwt/ en via de Belgacom TV-test checken wat het maximaal aantal TV's in HD is.
Dan kan je afleiden wat de maximale snelheid van je lijn is:
maximum 2 TV's in HD = 16,5 Mbps of 20 Mbps
maximum 3 TV's in HD = 30 Mbps

Daarna vraag je via de klantendienst om je over te zetten op VDSL2.

nu de HD streams verlaagd werden naar 6,5Mbps is de situatie iets gewijzigd, nl:
1 HD = 12/1
2 tv's waarvan 2 HD = 16,5/2
3 tv's waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nickyclaeys schreef:Hoe zeker is dat van die schadevergoeding? Als ik weet dat ik hiermee recht in mijn schoenen sta dan kan ik hiermee wel mijn voordeel doen (geen 50 euro betalen om over te schakelen ofzo)..

die €50 moet je tijdelijk niet betalen (nog tot 16/11), maar van schadevergoeding zal geen sprake zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nickyclaeys
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:18

ik vreesde al dat de schadevergoeding er niet zal komen.
in principe zit ik nu zelfs niet op een 30/6 profiel ook al zou het zo moeten zijn... ik hang nu aan de lijn dus ik wacht bang af , "de wachttijd is langer dan normaal hiervoor willen we...." :roll:
nickyclaeys
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:18

Na 20 min wachten mag ik naar de belgacomwinkel om mijn nieuwe modem te gaan halen en de omschakeling gebeurd inderdaad gratis :)

wel eens in het oog houden of mijn waardes effectief aangepast worden of niet :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Gelieve savooi te negeren, het is de forumtroll die er nogmaals was door geraakt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nickyclaeys schreef:Na 20 min wachten mag ik naar de belgacomwinkel om mijn nieuwe modem te gaan halen en de omschakeling gebeurd inderdaad gratis :)

wel eens in het oog houden of mijn waardes effectief aangepast worden of niet :)
de modem kan je al meteen aansluiten, maar de snelheid zal maar veranderen na activatie vdsl2, normaal zal je nog brief ontvangen met activatiedatum
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
nickyclaeys
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:18

oke :) dan kijk ik vol ongeduld uit naar de brief ;-) enig idee hoe lang dat dit normaal duurt voordat de activatie gebeurd?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

duurt in de meeste gevallen een dag of 10-15
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Om op de allereerste vraag te antwoorden, en om tegenbewijs te leveren tegen alle trollen hier.
Zowel bij Belgacom als Telenet staat er een duidelijke vermelding dat de snelheden voorbehouden zijn.
Dus uiteindelijk betaal je steeds voor het abo dat je kiest.

Hieronder de uitleg die bij Belgacom vermeld staat.
Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.


Hieronder de uitleg die bij Telenet vermeld staat.
Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet voert momenteel netwerktesten uit waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden.


Dus snelheden van u contract zijn steeds max indien die infrastuctuur het aanbied. Er is naar mijn weten zelf geen min snelheid die men moet halen. (als ik me hier in vergis, mag je dat gerust melden).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dacht dat je minimum 1 Mbit moet leveren om jezelf "breedband" te mogen noemen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”