Grotere breedbandpenetratie in kleine landen

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoe kleiner, hoe fijner. Dat blijkt toch uit een studie van Strategy Analytics. Dat de breedbandpenetratie groter is in kleine landen als Nederland en België ligt aan het feit dat de Internetmarkt hier competitiever is.

Eind 2003 hadden 13 tot 15 procent van de gezinnen in grote en toonaangevende landen zoals Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk breedband. In landen als België, Denemarken en Nederland lag dat cijfer veel hoger, vaak dubbel zo hoog.

De cijfers van het bureau geven aan dat België met 29,5 procent de hoogste breedbandpenetratie kent. Nederland zit zijn zuiderbuur kort op de hielen en haalde in 2003 27,2 procent. Ook in Denemarken, Zwitserland en Zweden heeft minstens één in vijf huishoudens een snelle breedbandverbinding.

Lees meer hierover ...
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Tja, het ligt eraan wat je breedband noemt he.
Ik bedoel.

Alles sneller dan Dual ISDN (128kbit) is in België breedband, terwijl ze in zweden met 10mbit up & down zitten breedbandbolaget bijvoorbeeld.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

saxgod schreef:Alles sneller dan Dual ISDN (128kbit) is in België breedband, terwijl ze in zweden met 10mbit up & down zitten breedbandbolaget bijvoorbeeld.

Nog maar eens: omdat in Zweden ISP's subsidies krijgen van de overheid :wink:
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Welja, dat belgie dat dan ook eens doet ;)
ipv geld weg te gooien aan illigalen en asielzoekers zouden ze beter hun eigen inwoners eens wat helpen (en ik ben geen racist fzo, kvind gewoon dat belgie niet het beloofde land moet spelen, ik moet ook werken en belastingen betalen)
Network Engineer @ WirelessBelgie
[Nob]

Nog maar eens: omdat in Zweden ISP's subsidies krijgen van de overheid


www.catchcom.no

2 Mbit SDSL, 3 fixed IP's, unlimitted traffic. (en 2 Mbit is daar 270 KB/sec)

90 euro per maand.

ZONDER subsidies en het netwerk is van de provider, die dat ZELF heeft uitgebouwd zonder steun van de overheid.

(en deze info is zeer betrouwbaar ;) )

En daarbovenop komt dan nog is dat België op een veel strategischere plaats ligt wat betreft internet.

greetz,

Nob
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

dan zal er wel een andere rede zijn dat dit hier in België toch niet mogelijk is ....
[Nob]

Ja, en die reden heet Belgacom.

Die nog altijd een aanzienlijk monopolie hebben en het vertikken van de gebruikers ook maar 1 toegeving te doen. (wat ik erg vind, want BGC is nog altijd voor 51 % van de staat en een overheidsbedrijf dient toch om de mensen te helpen, niet om staatskas te spijzen (of de zakken te vullen van.. ?))

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[Nob] schreef:2 Mbit SDSL, 3 fixed IP's, unlimitted traffic. (en 2 Mbit is daar 270 KB/sec)

90 euro per maand.


Euhh... als ik goed kan rekenen en de website bekijken dan blijkt 2100/512 kbit ADSL er 122 euro te kosten, en 2100/512 kbit SDSL er 195 euro te kosten.

Niet echt bedragen die ik meteen maandelijks over heb voor een snelheid die 3 maal lager ligt dan Telenet. Met bijna 80 euro verschil kan ik trouwens al heel wat blokjes aanschaffen.
[Nob]

De kerel die ik ken verzekerde mij dat hij maar 90 euro betaalde voor zo'n abonnement. En zelfs dan nog, vergelijk die prijzen maar is met 2 Mbit sdsl hier in België (bij BGC), dan schiet er hier niks meer over van je maandloon.

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[Nob] schreef:vergelijk die prijzen maar is met 2 Mbit sdsl hier in België (bij BGC)


Maar dan heb je wel een echte SDSL... hier blijkt echter de upstream bij de SDSL ook maar 512 kbit te zijn (zie dan eigenlijk niet het verschil in met hun ADSL aanbieding).

Nu als ik al die bedragen hoor die sommige mensen eraan willen besteden dan is dat per jaar gezien ook een mooi maandinkomen, en dat om wat on-line te zijn... blijkbaar verdient de Belg nog genoeg :wink:
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

nu nog in een iets hogere versnelling zoals kpn dat belooft aan zijn klnaten 416kb/sec... :-D
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”