smc7404bra tegelijk gamen en surfen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
div
Starter
Starter

Ik heb sinds een tijdje een smc7404bra barricade router in gebruik, deze verbind 3 pc's met het internet (skynet plus abbo). Nu heb ik wanneer ik games speel, zoals bv quake3 een lage stabiele ping (tussen 20-40). Totdat er iemand begint te surfen, dan lijkt de router priority te geven aan http traffic, want zodra iemand een pagina opvraagt krijg ik een enorme pingspike (tot 999). Heeft er iemand een idee of dit:
a) normaal is voor deze router
b) te verhelpen valt

Ik vind het in elk geval vreemd. Tot kort functioneerde mijn pc als router via een alcatel USB modem en had ik nooit problemen wanneer iemand anders begon te surfen of te downloaden. Nu dus wel en het stoot me nogal voor de borst :)
bonehammer
Starter
Starter

Als je met meerdere PCs zit te surfen moet je zorgen dat ze zo weinig mogelijk upload hebben , want hoe hoger je upload hoe lager je download bij adsl en hoe hoger je ping. als men normaal surft zonder 90 onnozele mails te sturen dan mag je normaal gezien geen probleem hebben. zelfs al download je aan 200k /s
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”