Nieuw abonnement

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik zit momenteel bij Dommel (netline), maar wenst over te stappen op Scarlet of EDPNet met Internet + telefonie. Hierbij had ik dan enkele vragen over EDPnet Enough Internet + EDPNet telephony:

Voor Internet:

- Welke poorten zijn eventueel geblokeerd en bestaat de mogelijkheid om poorten te deblokeren (zoals bij Belgacom)?

Voor telefonie:

- Is het mogelijk noodnummers (112, 100, 101) te bellen?
- Worden de login en wachtwoord voor de VoIP verbinding vrijgegeven?
- Is het mogelijk om deze gegevens te gebruiken in een andere VoIP client (hardware/software)?
- Is het mogelijk om de VoIP via een andere provider te gebruiken? (Vb: in je gsm als SIP via 3G of via Wifi)?
- Kan je meerdere malen aangelogd zijn met je VoIP account? Zoja, wat gebeurd er dan met een inkomend gesprek? Gaan alle clients "rinkelen" of enkel de laatst aangemelde?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Internet:

Enkel uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Dit wil zeggen dat je de uitgaande mailserver van EDPnet moet gebruiken om mails te versturen.

telefonie:

-Je kan noodnummers bellen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar in de voorwaarden staat nergens dat het niet kan. Recent is er hier nog een topic geweest waarin iemand van EDPnet bevestigde dat het kan.

-Voip credentials worden vrijgegeven. Ik heb ze zelfs zelf in de modem moeten ingeven.

-Ik ben erin geslaagd om met mijn GSM in te loggen, maar heb niet geprobeerd te bellen. Aangezien ze zelf VOIP telefoons verkochten in hun webshop zal het wel gaan zeker.

-Volgens hun voorwaarden mag je hun VOIP niet "nomadisch gebruiken". Technisch komt het erop neer dat de voip enkel via hun internetverbinding te gebruiken is.

-Die laatste vraag zou ik ook eens willen beantwoord zien. Misschien dat ik het morgen wel eens uittest :)
Laatst gewijzigd door depeje 01 nov 2011, 13:08, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dit wil zeggen dat je de uitgaande mailserver van EDPnet moet gebruiken om mails te versturen.
Een andere mailsever kan wel, via SSL (poort 465/995 bv. Gmail)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jaker
Elite Poster
Elite Poster

@depeje: Bedankt reeds voor je nuttige info 8)
Nu nog wachten tot iemand deze vragen beantwoord die ik ook in het Scarlet-deel v/h forum heb gesteld.
eric62
Starter
Starter

hallo

wat is het kwaliteit van voip bij EDPnet ?
lees hier verhalen van een echo bij het bellen

ik overweeg ook over te stappen van telenet naar EDPnet
maar een paar punten liggen me een beetje dwars , hoge investeringskost, modem, activatie en instalatie
hoe met de snelheid internet en kwaliteit telefonie voip
depeje schreef:Internet:

Enkel uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Dit wil zeggen dat je de uitgaande mailserver van EDPnet moet gebruiken om mails te versturen.

telefonie:

-Je kan noodnummers bellen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar in de voorwaarden staat nergens dat het niet kan. Recent is er hier nog een topick geweest waarin iemand van EDPnet bevestigde dat het kan.

-Voip credentials worden vrijgegeven. Ik heb ze zelfs zelf in de modem moeten ingeven.

-Ik ben erin geslaagd om met mijn GSM in te loggen, maar heb niet geprobeerd te bellen. Aangezien ze zelf VOIP telefoons verkochten in hun webshop zal het wel gaan zeker.

-Volgens hun voorwaarden mag je hun VOIP "niet nomadisch gebruiken". Technisch komt het erop neer dat de voip enkel via hun internetverbinding te gebruiken is.

-Die laatste vraag zou ik ook eens willen beantwoord zien. Misschien dat ik het morgen wel eens uittest :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

modem...
Kwestie van even te zoeken voor een tweedehandsexemplaar.
Ik heb er al zien passeren voor 30€ :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

eric62 schreef: wat is het kwaliteit van voip bij EDPnet ?
lees hier verhalen van een echo bij het bellen
Ik heb hier geen last van. Ik ben hier op het forum al iemand tegen gekomen die hier wel last van had, en het opgelost was door de ingebouwde voip-client van de sagem vdsl modem te gebruiken in plaats van die van zijn voip-telefoon. Misschien werden de door edpnet gebruikte codecs niet gebruikt door de telefoon?
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Echo heb ik zelf meegemaakt, en het valt op dat dat vaker gebeurt bij uitgaande telefoontjes dan bij inkomende. Delay zit tussen de 0 en de 500 milliseconden gemiddeld, volgens de logs van mijn fritzbox. Inkomende telefoontjes zitten maximaal meestal rond de 250ms delay.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Los van de kwaliteit van de VoIP gesprekken, zou ik persoonlijk mijn telefonie en internet nooit bij dezelfde ISP onderbrengen.
Een onafhankelijke en betrouwbare VSP (voice service provider) geniet mijn voorkeur, omdat je dan veel flexibeler bent:
  • - je kan veel gemakkelijker van ISP wisselen (als telefonie deel uitmaakt van de deal, dan is de drempel en de rompslomp van een isp wissel veel groter, alsook de kans dat je een tijd zonder telefoon zit).
    - idem bij verhuis: gewoon je VoIP modem meenemen naar de nieuwe locatie en je kan weer bellen en je bent weer bereikbaar.
    - nomadisch gebruik (vakantie, mobiel gebruik ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Welja, maar buiten activatiekosten en gesprekskosten zijn de vaste, maandelijkse kosten hetzelfde als voor raw copper, en dan is de keus rap gemaakt. Voor de onwetende consument toch.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik treed philippe_d bij. Email adres, internet telefonie... bij een andere provider nemen/onderbrengen dan je internet provider. Op die manier kan je inderdaad van internet provider veranderen als een andere voor jou interessanter mocht blijken te zijn. En als je dan nog bij diezelfde provider email, internet telefonie hebt ondergebracht, dan mag je gerust zijn dat een overstap veel minder soepel zal zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Bij voip providers die wel nomadisch gebruik toestaan moet je dan weer opletten dat alarmcentrales wel werken.
jaker
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb 2 honden als "alarmcentrale", die werken zelfs zonder telefonie :lol:
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

jaker schreef: - Kan je meerdere malen aangelogd zijn met je VoIP account? Zoja, wat gebeurd er dan met een inkomend gesprek? Gaan alle clients "rinkelen" of enkel de laatst aangemelde?
Ik had al beloofd dat eens te testen, en eindelijk is het ervan gekomen. Ik kan met twee clients aanloggen en met beide een gesprek beginnen. Dat is me geen enkele keer mislukt. Bij een inkomend gesprek rinkelt er maar 1 client. Ik heb de indruk dat dat die is die als laatst contact heeft gehad met de server. Dus als ik net met client A gebeld heb, en er dan een gesprek binnenkomt, rinkelt enkel client A.
jaker
Elite Poster
Elite Poster

Ben ondertussen reeds overgestapt naar Scarlet voor internet en WeePee voor telefonie. :-D
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”