OVH: DID in België
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Automatisch via credit card. VISA, Mastercard...
Ze werken aan een oplossing voor domi.
Ze werken aan een oplossing voor domi.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Berichtje van OVH ontvangen.eternum schreef:Betreffende de noodnummers, zijn ze er bij OVH mee bezig.
Nu nog oplossen.Bonjour,
Merci d'avoir contacté le support OVH !
Le soucis que vous rencontrez a été remonté en Interne afin de corriger ce dysfonctionnement au plus vite.
Je reste à votre disposition pour toutes questions supplémentaires.
Bien cordialement,
't Is ook voor mij opgelost. Ik heb de 106 en 100 geprobeerd. Sans problème.
Bij de 100 kon men wel mijn adres (nog) niet zien.
Bonjour,
Le soucis est normalement corrigé
Pouvez vous me confirmer que les numéros sont maintenant fonctionnels ?
Je reste à votre disposition pour toutes questions supplémentaires.
Bien cordialement,
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk niet dat ik er over gelezen, heb maar eehm... kan je je telefoonnummer porteren?
Kan je nu packs kopen om voordeliger mobiel te bellen?
Kan je nu packs kopen om voordeliger mobiel te bellen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Porteren blijkbaar (nog) niet, maar wordt aan gewerkt (zoals al eerder in deze topic gemeld)
Packs voor GSM: http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml
Packs voor GSM: http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
volgens wat ik daar lees enkel fr
http://www.ovh.com/fr/telephonie/forfai ... hnique.xml
http://www.ovh.com/fr/telephonie/forfai ... hnique.xml
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hun website is niet erg duidelijk of up-to-date.
Maar de mobiele packs gelden voor Belgische gebruikers, met een Belgisch nummer, voor gesprekken naar Belgische GSM's (had ik al eerder in deze topic vermeld).
Maar de mobiele packs gelden voor Belgische gebruikers, met een Belgisch nummer, voor gesprekken naar Belgische GSM's (had ik al eerder in deze topic vermeld).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Volgens laatste roadmap 21/10.philippe_d schreef:Porteren blijkbaar (nog) niet, maar wordt aan gewerkt (zoals al eerder in deze topic gemeld)
Packs voor GSM: http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml
Vertraging door KPN & Mobistar denk ik
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Ken schreef:Automatisch via credit card. VISA, Mastercard...
Ze werken aan een oplossing voor domi.
Zou je deze rekening mogen gebruiken?
http://www.ovh.com/fr/support/documents ... l#virement
Domiciliation : Dexia Banque SA de Templeuve
Numéro de compte : 068-2403671-38
Titulaire du compte : SARL OVH
Numéro IBAN : BE24 0682 4036 7138
Identifiant SWIFT : GKCCBEBB
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja ik heb die ooit ook nog gebruikt.lucdec schreef:Zou je deze rekening mogen gebruiken?
Let wel, 3 dagen (zullen wel werkdagen zijn) wachttijd.
"Attention, le paiement par virement bancaire entraîne systématiquement un traitement minimum de trois jours. "
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Kan je die roadmap ergens terugvinden ?Ken schreef:Volgens laatste roadmap 21/10.
Vertraging door KPN & Mobistar denk ik
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
proz,
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit van VoIP.
Zelf heb ik nu op een goede tien dagen bijna 20 uur gebeld met de SIP lijn van OVH: alles OK, de geluidskwaliteit is steeds prima.
Wel zijn er een aantal basiszaken (bij de eindgebruiker) die, in het algemeen gesproken, de geluidskwaliteit ernstig kunnen beïnvloeden:
Kan je enige toelichting verschaffen met betrekking tot bovenstaande zaken in welke omstandigheden jouw VoIP gesprekken tot stand komen?
PS
Misschien is het nuttig om eens een aantal zaken te bekijken met Wireshark: in deze thread, latency jumblo, heb ik een aantal grafiekjes geplaatst. Hopelijk kunnen ze enige inspiratie geven voor jou.
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit van VoIP.
Zelf heb ik nu op een goede tien dagen bijna 20 uur gebeld met de SIP lijn van OVH: alles OK, de geluidskwaliteit is steeds prima.
Wel zijn er een aantal basiszaken (bij de eindgebruiker) die, in het algemeen gesproken, de geluidskwaliteit ernstig kunnen beïnvloeden:
- de gebruikte codec (zelf gebruik ik minimum G.711, normaliter G.711 A-law = ISDN gesprekskwaliteit);
- de door de eindgebruiker gebruikte hardware/software (zelf gebruik ik in hoofdzaak een Siemens Gigaset S685IP);
- de kwaliteit van de internetverbinding van de eindgebruiker (zelf heb ik een Belgacom Favorite VDSL2 lijntje);
- de aan- of afwezigheid van QoS (Quality of Service) op het lokale netwerk van de eindgebruiker.
Kan je enige toelichting verschaffen met betrekking tot bovenstaande zaken in welke omstandigheden jouw VoIP gesprekken tot stand komen?
PS
Misschien is het nuttig om eens een aantal zaken te bekijken met Wireshark: in deze thread, latency jumblo, heb ik een aantal grafiekjes geplaatst. Hopelijk kunnen ze enige inspiratie geven voor jou.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
nogal basic antwoordje:
mijn vraag of je thuis de sip account op meerdere toestellen kan gebruiken.
Vous utilisez CNIP? (caller name identification Protocol). En prends le nom du http://www.1207.be/app/home.seam
codecs utilisé en future?: G.722 (au lieu de G.711)
hun antwoord:
Vous ne pouvez pas utiliser la ligne sur plusieurs téléphones en même temps. Nous utilisons le protocole SIP pour nos lignes.
mijn vraag of je thuis de sip account op meerdere toestellen kan gebruiken.
Vous utilisez CNIP? (caller name identification Protocol). En prends le nom du http://www.1207.be/app/home.seam
codecs utilisé en future?: G.722 (au lieu de G.711)
hun antwoord:
Vous ne pouvez pas utiliser la ligne sur plusieurs téléphones en même temps. Nous utilisons le protocole SIP pour nos lignes.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien je bedoelt of je de accountgegevens (username/password) gelijktijdig op meerdere toestellen kan gebruiken is dit inderdaad: neen.satsurfer schreef:mijn vraag of je thuis de sip account op meerdere toestellen kan gebruiken.
Dat is toch ook zo bij WeePee, al de betamax klonen, Sipgate.
Afhankelijk van jouw hardware die de registratie doet bij de SIP provider met jouw accountgegevens (username/password) kan je uiteraard wel meerdere toestellen gebruik laten maken van deze SIP verbinding.
Bijvoorbeeld:
- een AVM FritzBox! waarop je meerdere toestellen (analoog/ISDN/DECT) aansluit
- een Siemens Gigaset VoIP basisstation met meerdere handsets
- een ATA met meerdere FXS poorten
- een ATA met een FXS poort waarop een telefooncentrale hangt
- Asterisk VoIP centrale
- ...
- bij de goedkoopste OVH SIP account (1.18 euro/maand) is dit slechts één (uit te breiden mits betaling)
- bij WeePee dacht ik hier op forum gelezen te hebben 32 (zorg dan al maar voor een goede internetbreedbandverbinding om dit aantal aan te kunnen )
- bij de betamax klonen zijn er meerdere mogelijk doch ik heb geen exact maximum getal. Wel is het zo dat de "gratis" gesprekken waarmee geadverteerd wordt enkel gelden voor één oproep (de eerste): de tweede gelijktijdige oproep is altijd betalend.
- bij Sipgate heb ik dit nog niet geprobeerd ...
Wel laten ze ook toe dat jezelf een Asterisk VoIP centrale installeert. Doch het is me niet geheel duidelijk voor welk type van contracten je de accountgegevens daadwerkelijk krijgt. Iets dat forumgebruiker VOiD ook al opgemerkt had.
Indien je namelijk de "Line SIP Entreprise Illimitée" zou nemen (14.99 euro/maand excl. BTW), én je krijgt de accountgegevens opdat je deze in je eigen Asterisk VoIP centrale kan gebruiken, dan zou je in principe per blok van 99 nummers (vast en mobiel) kunnen schalen om zelfs een heel bedrijf "ongelimiteerd" te laten bellen naar al de Belgische mobiele nummers en vaste nummers in 40 landen ...
Hmmm, misschien dat de Franstalige versie meer succes heeft: http://www.1307.be/satsurfer schreef:Vous utilisez CNIP? (caller name identification Protocol). En prends le nom du http://www.1207.be/app/home.seam
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Je krijgt bij elke SIP lijn de SIP gegevens. Als je daar nu je eigen Asterisk server achter zet... Je zal wel je max simultane gesprekken/verbindingen moeten verhogen wat iets kost, maar minder dan een nieuwe SIP lijn...Wel laten ze ook toe dat jezelf een Asterisk VoIP centrale installeert. Doch het is me niet geheel duidelijk voor welk type van contracten je de accountgegevens daadwerkelijk krijgt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Belgische nummeroverdracht komt er binnenkort aan. Joepie.
bron: mailinglist OVHRoadmap VoIP 04/11/2011 : v2.27
• Pré-annonces tarifs sur 08
• Mise à jour des tarifs (prix minute)
internationaux
• SOAPI : info tarifs numéro
• Fax : Envois fax différé via logiciel EcoFax
ou Email
• Portabilité BE
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Op vraag 1 is het antwoord "Ja".
Op vraag 2 kan ik niet antwoorden, maar gezien de nooddiensten bereikbaar zijn (volgens de laatste info) vermoed ik dat ook de andere Belgische verkorte nummers (1xxx) bereikbaar zullen zijn.
Op vraag 2 kan ik niet antwoorden, maar gezien de nooddiensten bereikbaar zijn (volgens de laatste info) vermoed ik dat ook de andere Belgische verkorte nummers (1xxx) bereikbaar zullen zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je wat FritzBoxen met mekaar wil vergelijken, gebruik dan deze site
Gewoon de 2 modellen selecteren in de dropdownlijstjes en op "vergleichen mit" klikken
Voor gebruik in België op een analoge telefoonlijn moet je Annex A hebben (ADSL).
Voor gebruik in België op een ISDN lijn moet je Annex B kiezen (ADSL).
Voor VDSL2 in België heb je altijd Annex B nodig (analoog en ISDN), maar de 5124 is alleen ADSL2+.
Gewoon de 2 modellen selecteren in de dropdownlijstjes en op "vergleichen mit" klikken
Voor gebruik in België op een analoge telefoonlijn moet je Annex A hebben (ADSL).
Voor gebruik in België op een ISDN lijn moet je Annex B kiezen (ADSL).
Voor VDSL2 in België heb je altijd Annex B nodig (analoog en ISDN), maar de 5124 is alleen ADSL2+.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Oke, als leek moet ik dan ook nog eens vragen voor de zekerheid of telenet telefonie in fibernet shake toch zeker analoog is?
En dan vroeg ik me af of ik niet beter die linksys SIP PAP2T kan bestellen, aangezien ik toch eventueel die 15EUR onbeperkt bij OVH zou bestellen..., je moet er toch verplicht 'iets' bijkopen? Of wat zouden de voordelen zijn ivgm die fritzbox?
Heeft iemand een idee of het beter zou zijn om mijn telenet fibershake van 55EUR te veranderen naar internet+dig tv (50EUR), of zou ik deze beter laten, en mijn nummer niet porteren naar OVH en gewoon zorgen dat via die Linksys SIP PAP2T of fritzbox ik enkel uitgaand die OVH (virtueel nummer?) gebruik, en inkomend de telenet? Of kan dit enkel via de fritzbox?
En dan vroeg ik me af of ik niet beter die linksys SIP PAP2T kan bestellen, aangezien ik toch eventueel die 15EUR onbeperkt bij OVH zou bestellen..., je moet er toch verplicht 'iets' bijkopen? Of wat zouden de voordelen zijn ivgm die fritzbox?
Heeft iemand een idee of het beter zou zijn om mijn telenet fibershake van 55EUR te veranderen naar internet+dig tv (50EUR), of zou ik deze beter laten, en mijn nummer niet porteren naar OVH en gewoon zorgen dat via die Linksys SIP PAP2T of fritzbox ik enkel uitgaand die OVH (virtueel nummer?) gebruik, en inkomend de telenet? Of kan dit enkel via de fritzbox?
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ah oke, ik dacht al dat ik voip en telenet in dezelfde zin had gehoord maar is me nu duidelijk.
En is zo een fritzbox echt noodzakelijk, of kan ik beter die linksys kopen bij OVH, aangezien ik toch gedwongen ben een van die telefoons te kopen anders?
En zou ik best mijn telenet lijn behouden (verschil is 5EUR in shake)?
Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik naar de noodnummers en inlichtingen kan bellen...
En is zo een fritzbox echt noodzakelijk, of kan ik beter die linksys kopen bij OVH, aangezien ik toch gedwongen ben een van die telefoons te kopen anders?
En zou ik best mijn telenet lijn behouden (verschil is 5EUR in shake)?
Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik naar de noodnummers en inlichtingen kan bellen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Als je de 'Ligne SIP Enterprise Illimité' wil moet je een telefoon adapter van OVH gebruiken, ik geloof niet dat ze de login gegevens vrijgeven. Dus een Fritzbox kopen heeft totaal geen zin.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Telenet Telefonie is analoog, in die zin dat het signaal eindigt in een analoge telefoonpoort. Het signaal zelf is natuurlijk digitaal, en wordt omgezet naar analoog in de modem.
Of je nu een FritzBox kiest, een Siemens, een Linksys maakt eigenlijk niets uit. Enige voorwaarde om VoiP en vaste lijn te combineren is dat het toestel zowel een FXO poort heeft (om te verbinden met de modem) als een FXS poort (om je analoog telefoontoestel erop aan te sluiten.
Keuze hangt af van je voorkeur. Een voordeel van de Fritz is dat dit toestel ook een router is, en de mogelijkheid heft om je internet trafiek te shapen tijdens een VoiP gesprek.
Nog een opmerking: verschillende gebruikers melden problemen met VoIP achter de Telenet modem/router. Misschien ben je dan beter om een modem-only te vragen, en een eigen router te gebruiken. Deze modem/only heeft ook een telefonie.
En last but not least: VoiP is niet altijd "plug and play". Als "leek" moet je bereid zijn om wat te willen experimenteren. Eens alles goed werkt en ingesteld staat blijft het wel prima werken ...
[Edit] zie nu pas dat anderen ook al antwoordden ...
Of je nu een FritzBox kiest, een Siemens, een Linksys maakt eigenlijk niets uit. Enige voorwaarde om VoiP en vaste lijn te combineren is dat het toestel zowel een FXO poort heeft (om te verbinden met de modem) als een FXS poort (om je analoog telefoontoestel erop aan te sluiten.
Keuze hangt af van je voorkeur. Een voordeel van de Fritz is dat dit toestel ook een router is, en de mogelijkheid heft om je internet trafiek te shapen tijdens een VoiP gesprek.
Nog een opmerking: verschillende gebruikers melden problemen met VoIP achter de Telenet modem/router. Misschien ben je dan beter om een modem-only te vragen, en een eigen router te gebruiken. Deze modem/only heeft ook een telefonie.
En last but not least: VoiP is niet altijd "plug and play". Als "leek" moet je bereid zijn om wat te willen experimenteren. Eens alles goed werkt en ingesteld staat blijft het wel prima werken ...
[Edit] zie nu pas dat anderen ook al antwoordden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Die toestellen bij OVH koop je normaliter niet (accessoires wel).Michaelv schreef:En dan vroeg ik me af of ik niet beter die linksys SIP PAP2T kan bestellen, aangezien ik toch eventueel die 15EUR onbeperkt bij OVH zou bestellen..., je moet er toch verplicht 'iets' bijkopen? Of wat zouden de voordelen zijn ivgm die fritzbox?
Je betaalt wel een waarborg die je terugkrijgt op het einde van het contract (minimum duur: 1 maand).
Op die manier zou je voor 1.18 euro/maand (+waarborg) eens kunnen testen of VoIP iets is voor jou.
Bevalt VoIP je niet of werkt het niet op je Telenet verbinding dan is het financiële risico beperkt tot het maandelijks bedrag van 1.18 euro + retour kosten toestel.
Mijn inziens is dit momenteel de goedkoopste manier om VoIP eens te testen aangezien je geen hardware dient te kopen. Je dient enkel een VoIP compatibele internet breedbandverbinding te hebben.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt om uit te leggen!
Ik ben zeker en vast bereid om te experimenteren
Ik heb al een nieuwe modem only van telenet, dus daar zal geen probleem zijn hoop ik., hebben ze mij standaard gegeven bij overschakelen naar fibernet, ze zeiden dat het geen nut had om een combo modem te plaatsen aangezien het in de kelder was en ik al een heel goede draadloze router heb.
Dus als ik die Ligne SIP illimite wil kan ik die Fritzbox niet gebruiken, ik krijg de SIP gegevens niet?
Ik ben zeker en vast bereid om te experimenteren
Ik heb al een nieuwe modem only van telenet, dus daar zal geen probleem zijn hoop ik., hebben ze mij standaard gegeven bij overschakelen naar fibernet, ze zeiden dat het geen nut had om een combo modem te plaatsen aangezien het in de kelder was en ik al een heel goede draadloze router heb.
Dus als ik die Ligne SIP illimite wil kan ik die Fritzbox niet gebruiken, ik krijg de SIP gegevens niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Volgens dit bericht van forum gebruiker Ken krijg je bij iedere SIP lijn de SIP login gegevens.
Experimenteren maar.
Experimenteren maar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dit lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk. Er staat uitdrukkelijk op de OVH site dat het aanbod ongelimiteerd GSM enkel kan genomen worden in combinatie met 'plug&phone'.
Bovendien, waarom zou men GSM forfaits verkopen van +10€ (29€, 99€, ...) als men voor hetzelfde bedrag unlimited heeft ?
M'n 'ligne SIP individuell' kan ik bovendien niet upgraden naar 'enterprise illimité', enkel naar 'entrerprise'.
Bovendien, waarom zou men GSM forfaits verkopen van +10€ (29€, 99€, ...) als men voor hetzelfde bedrag unlimited heeft ?
M'n 'ligne SIP individuell' kan ik bovendien niet upgraden naar 'enterprise illimité', enkel naar 'entrerprise'.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het zou zeker een heel sterk aanbod zijn voor mobiele gesprekken.
Net zoals hun vast aan 1.18 euro/maand. Met dit laatste is men voor zijn vaste telefoon met 14.16 euro per jaar klaar (binnen de limieten van "Illimité"). En dat werkt perfect hier bij mij, zonder "plug & phone".
Voor al de lijnen met "Illimité" (zowel vast als mobiel) geldt:
Maar inderdaad, niet geheel duidelijk.
Effe wachten op het experiment van Michaelv voor meer duidelijkheid.
Het financieel risico is bovendien erg beperkt bij OVH gelet op de minimum contractduur van één maand.
Net zoals hun vast aan 1.18 euro/maand. Met dit laatste is men voor zijn vaste telefoon met 14.16 euro per jaar klaar (binnen de limieten van "Illimité"). En dat werkt perfect hier bij mij, zonder "plug & phone".
Voor al de lijnen met "Illimité" (zowel vast als mobiel) geldt:
- beperkt tot de eerste 99 nummers van die maand (99 naar vast + 99 naar mobiel)
- een maximum van 60 minuten per gesprek
Maar inderdaad, niet geheel duidelijk.
Effe wachten op het experiment van Michaelv voor meer duidelijkheid.
Het financieel risico is bovendien erg beperkt bij OVH gelet op de minimum contractduur van één maand.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik ga alvast met mijn beste frans een mailtje proberen sturen om te vragen of we de SIP gegevens krijgen bij die 15 eur/maand,
verder heb ik me 'om uit te proberen' die 1eur/maand besteld.
Aangezien ik nog een tijdje niet in belgie ben zal die illimite maar voor later zijn.
Ben alvast benieuwd naar de kwaliteit, want ben niet zo overtuigd van betamax.
verder heb ik me 'om uit te proberen' die 1eur/maand besteld.
Aangezien ik nog een tijdje niet in belgie ben zal die illimite maar voor later zijn.
Ben alvast benieuwd naar de kwaliteit, want ben niet zo overtuigd van betamax.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Niemand interesse op eens te proberen de komende 2 maand ofzo, en de kosten te delen
Wel vrij lastig dat het allemaal in het frans te doen is
Wel vrij lastig dat het allemaal in het frans te doen is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Hun nieuwe tarieven vanaf 5 December: http://www.ovh.fr/telephonie/decouvrez/ ... phonie.xml
Op het eerste zich een stijging
Op het eerste zich een stijging
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Gelukkig is m'n frans vrij goed
Maar als het natuurlijk over een vaste maandelijkse betaling gaat wordt het iets minder leuk
een stijging van 0,2 cent... daar valt wel mee te leven maar is natuurlijk geen goede evolutie hé
Maar als het natuurlijk over een vaste maandelijkse betaling gaat wordt het iets minder leuk
een stijging van 0,2 cent... daar valt wel mee te leven maar is natuurlijk geen goede evolutie hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ivm met die Illimite van 15EUR...:
Maar ik vraag me af of je die SIP gegevens uit bv die linksys alsnog niet uit kan halen? Dat moet toch mogelijk zijn, soms kan je toch een backup maken op zo een linksys, en dan openen met tekstbestand, en dan zie je de gegevens, zoals met een router?Bonjour,
Vous pouvez utiliser uniquement le téléphone fournis par ovh avec cette offre.
Je reste à votre disposition pour tous renseignements complémentaires.
Cordialement,
Louis M.