De eerste échte Windows Phone is de Nokia Lumia 800

Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nokia heeft in Londen zijn eerste smartphones voorgesteld die draaien op Windows Phone, het mobiele besturingssysteem van Microsoft. De Lumia 800 wordt in de markt gezet als high end toestel, en moet dus gaan concurreren met de iPhone en de Samsung Galaxy S2. De Lumia 710 wil een betaalbaar alternatief zijn voor minder kapitaalkrachtige consumenten.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 259365.htm
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Videokes op engadget :
http://www.engadget.com/2011/10/26/noki ... -on-video/
http://www.engadget.com/2011/10/26/noki ... -hands-on/

In plaats van te laat zijn de FInnen nog eens te vroeg, ik ben echt benieuwd hoe de integratie gaat zijn van de windowsphones in win8.
De 800 is natuurlijk een prachttoestel voor de high-end markt (wat is highend als je de buitenslapers in Brussel al telefoneren met een Iphone ?)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Of het "high-end" is is een andere vraag... het heeft dezelfde processor als alle andere Windows Phones, dus je moet het puur hebben van het design (al is hier recent bewezen dat dat al kan volstaan om een telefoon te kopen) en misschien enkele specifieke Nokia apps (hun iDrive oa). Trouwens de front-camera blijkt verdwenen te zijn op de 800 (was er wel op de N9).

Toestel zou trouwens niet beschikbaar komen in Belgie dit jaar (omdat men nog volop N9's wil verkopen :bang: )
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oeps, ik dacht dat de Lumia 800 in het zelfde prijssegment zat van de N9 maar dat is dus niet waar met een adviesprijs van 420€. Nog beter nieuws dus

Had ik bij Nokia gewerkt, ik had hem helemaal toegewerkt. (geen usb meer en opladen via magnetisch systeem ofzo) Dat lippeke om de usb poort te beschermen, hoe lang gaat dat meegaan ?

Dat ze ze de frontcamera er afgehaald hebben interesseert me minder, ik heb dat ding nog nooit gebruikt en ga dat in de toekomst waarschijnlijk ook nooit doen, idem met stemherkenning...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

op mijn 5800 gaat dat lippeke toch al een jaar of 3 mee. Of is dat een ander lippeke?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Toch wel raar dat er geen front camera op zit. De nieuwe generatie Windows Phones hebben dat nu toch al. Misschien nog niet echt in gebruik momenteel, maar als skype uitkomt kan veel veranderen. Trouwens wel mooi dat ze er gratis navigatiesoftware en muziekdienst erbij doen. Is bij de concurrentie inderdaad niet te vinden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:een adviesprijs van 420€.
Met dergelijke prijzen moet je opletten... is vaak zoiets van "before taxes"... daarstraks zag ik ergens staan 499 euro (maar dus nog niet meteen in Belgie).
iceke schreef:Dat ze ze de frontcamera er afgehaald hebben interesseert me minder, ik heb dat ding nog nooit gebruikt en ga dat in de toekomst waarschijnlijk ook nooit doen
Voor de lol maak ik soms wel eens een videocall met m'n 5800 8)
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Met deze zie ik nokia (eindelijk) terug meedoen nu, trekt er al beter op :).
Zou de goedkoopste versie wel eens durven kopen als deze hier uit is (als 2de gsm of mijn jongste broer die zo eentje wel graag zal willen hebbe).
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”