Beste allemaal,
Ik heb een 28 pagina's lang document geschreven om op een juiste manier Digitale TV te verbinden met je PC, rechtstreeks Internet op je TV en het juist gebruik ervan. Tevens nog zeer nuttige PC-tips in dit verband.
Zie Bijlage hoe je best googelt om het te downloaden - gratis natuurlijk.
Met vriendelijke groeten.
WW
Interessant document Internet TV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien iets handiger is een correcte link... http://www.pctuts.be/f276/digitale-tele ... ding-40218
En de download zelf (want ook dat is ellerminst duidelijk) staat op http://www.pctuts.be/downloads.php?do=f ... hash=guest
Ik heb je document even snel diagonaal doorgelezen, maar ik vrees dat je meer verwarring gaat stichten dan duidelijkheid als een leek je publiek is. Je document is trouwens gericht op een zeer specifieke combinatie die misschien zelfs niet courant is, en bovendien voorzien van balast over welke printers, scanners die problemen geven ed. ?
En de download zelf (want ook dat is ellerminst duidelijk) staat op http://www.pctuts.be/downloads.php?do=f ... hash=guest
Ik heb je document even snel diagonaal doorgelezen, maar ik vrees dat je meer verwarring gaat stichten dan duidelijkheid als een leek je publiek is. Je document is trouwens gericht op een zeer specifieke combinatie die misschien zelfs niet courant is, en bovendien voorzien van balast over welke printers, scanners die problemen geven ed. ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ben d'er ook maar doorheen gaan scrollen, maar waarom haal je zelfs het soort inkt van je gebruikte printer aan voor een document dat zich richt op installatie van digitale TV?
Volgens mij heb je het jezelf (en de lezer) onnodig ingewikkeld gemaakt door er vanalles bij te betrekken dat misschien relevant is voor jouw situatie, maar voor 97,3% van de lezers niet...
//edit: What @r2504 said...
Volgens mij heb je het jezelf (en de lezer) onnodig ingewikkeld gemaakt door er vanalles bij te betrekken dat misschien relevant is voor jouw situatie, maar voor 97,3% van de lezers niet...
//edit: What @r2504 said...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
28 blz... om aan te tonen hoe je digitale tv moet installeren?
In de intro gaat het over feit dat mensen hun pc maar voor simpele dingen als google, mail e.d. gebruikt worden. Ik dacht dus dat daar iets zou instaan over pakweg streaming in een thuisnetwerk (of wat meer ingaan op DVB-C, DVB-S en DVB-T op pc via pci tuner).
In de intro gaat het over feit dat mensen hun pc maar voor simpele dingen als google, mail e.d. gebruikt worden. Ik dacht dus dat daar iets zou instaan over pakweg streaming in een thuisnetwerk (of wat meer ingaan op DVB-C, DVB-S en DVB-T op pc via pci tuner).
Respect voor de vele werkuren en inzet die nodig is om dit te maken. Echter 80% van wat ik lees heeft niets te maken met de installatie van digitale tv.
Bijna uitsluitend gaat het over bijkomstigheden die dan op de koop toe gaan over welke printer en wat voor PC je nodig hebt. Ik neem aan dat je in bijberoep of als hoofdberoep pc's en andere hardware verkoopt?
Als je een handleiding maakt moet je het basic en duidelijk houden.
Trouwens, er bestaan nog andere alternatieven dan een pc met Windows erop.
Bijna uitsluitend gaat het over bijkomstigheden die dan op de koop toe gaan over welke printer en wat voor PC je nodig hebt. Ik neem aan dat je in bijberoep of als hoofdberoep pc's en andere hardware verkoopt?
Als je een handleiding maakt moet je het basic en duidelijk houden.
Trouwens, er bestaan nog andere alternatieven dan een pc met Windows erop.
Het gaat wel over > integratie< van PC + HiFi + TV <. Daarom moet alles vlot samenwerken en moeten monitoren en printers qua kleur-weergave ook gelijk zijn. Dat is/was de bedoeling.( Nergens spreek ik over inkt-voor-printer). De aanbevelingen voor het gebruik van de PC hebben er zeker mee te maken. Wil je over streaming technieken leren, dan moet je elders zijn. Heeft iemand hiervoor het helemaal uitgeprint (desnoods 2 p/blad) en ook gelezen? Eens diagonaal op het scherm lezen is echt niet goed genoeg.
De handleiding is al in een bekend Computer-tijdschrift besproken en is al bijna 2000 keer gedownload.
Ik wil geen polemiek starten en daarom heb ik ook zo lang gewacht om te reageren.
Ieder zijn mening!
Met vriendelijke groeten,
WW
De handleiding is al in een bekend Computer-tijdschrift besproken en is al bijna 2000 keer gedownload.
Ik wil geen polemiek starten en daarom heb ik ook zo lang gewacht om te reageren.
Ieder zijn mening!
Met vriendelijke groeten,
WW
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sorry, maar je gaat aan je doelstelling compleet voorbij en dat maakt je document een beetje waardeloos. Je zou beter je document ontmantelen en er wat meer structuur inbrengen (techniek apart, configuratie apart, integratie apart... om uiteindelijk terug tot één geheel te komen).WéWé schreef:Het gaat wel over integratie< van PC + HiFi + TV.
Ik heb de indruk dat je niet goed overweg kan met de mening van iemand anders (zelfs al geven vier verschillende personen dezelfde opmerkingen).WéWé schreef:Ieder zijn mening!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik ben het volledig eens met de opmerkingen hierboven. Dat deze handleiding in een computer tijdschrift zit maakt het alleen maar erger.WéWé schreef:Heeft iemand hiervoor het helemaal uitgeprint (desnoods 2 p/blad) en ook gelezen? Eens diagonaal op het scherm lezen is echt niet goed genoeg. De handleiding is al in een bekend Computer-tijdschrift besproken en is al bijna 2000 keer gedownload.
Naast een hele hoop (onnodige) ballast staat het vol met fouten:
VDSL2 is niet afhankelijk van het abonnement. Als VDSL2 beschikbaar is, kan je ongeacht je abonnement overschakelen. De maximale bandbreedte van een VDSL2 lijn is (aan de hand van de huidige profielen) overigens 30/6 (50/6 in testfase).Hiervoor volstaat het over te stappen naar Internet Favorite. Je krijgt dan VDSL/ADSL2+ dat een maximale downstream* van 24 Mbps kan behalen. Bij VDSL geldt dat bij een grotere afstand van meer dan 1 km tot de wijkcentrale (dit i.p.v. 4 km bij ADSL) het signaal van VDSL/ADSL2+ sterk afneemt. Hierdoor moet je het allicht doen met ±12 Mbps.
Minimum kloksnelheden opgeven is heden ten dage compleet zinloos. Er bestaan CPU's met meer dan 6 cores.De CPU heeft minstens 2 kernen (Multicore*) en een min. snelheid van 2.6 GHZ. Er bestaan CPU’s t.e.m. 6 kernen.
Partities/drives specifieer je niet a.d.h.v. driveletters, die brengen gebruikers enkel in verwarring en kunnen ook per gebruiker verschillen.De C:-drive Harddisk* (of partitie*) zo klein mogelijk. Op deze C:-drive of partitie wordt alléén het OS*, de programma’s* en het e-mail programma gezet. Alle andere data staat respectievelijk op de D:- en de F-drive of partities. Verder begrijp je waarom dit zo belangrijk is.
Het profiel dat je krijgt is niet gerelateerd aan het abonnement. Juist mensen met Intense zullen merken dat hun snelheid afneemt als ze TV aan het kijken zijn, dat zijn namelijk de enige gebruikers die de 30Mbps down van hun profiel volledig kunnen benutten. Gebruikers met Internet Comfort of Favorite die syncen op 30/6 merken helemaal niets van een TV die aanstaat, aangezien hun PPPoE sessie gelimiteerd is op 15/2.5 of 25/3.5.Hier komt er wat meer bij kijken. Toch kan je ook hier met een ‘Do-It-Yourself’ installatie weg. Eerst doe je een upgrade naar Internet Intense. Dat is nodig omdat het Tv-signaal nogal wat afneemt van de downstream-snelheid en je niet meer comfortabel gelijktijdig zou kunnen internetten en televisie kijken.
Heb je alle lezers die onterecht naar Internet Intense zijn geüpgrade vanwege jouw handleiding al iets laten weten? Door het upgraden hebben ze namelijk geen €135 bespaard, maar €164 moeten bijbetalen!Door het zelf te installeren volgens de instructies hierna beschreven, spaar je € 135 en je kunt meer zorg besteden aan het leggen van de kabels.
Die bewering wordt niet gedaan voor niets. De modem staat best zo dicht mogelijk bij het ISRA punt omdat daar het signaal het beste is en het hoogste profiel behaald kan worden. Natuurlijk kan je de modem ergens anders zetten, maar de kans dat je op een lager profiel komt is groter.Hoewel er soms wordt beweerd (ook door Belgacom medewerkers) dat de Modem/Router dicht bij de telefoonaansluiting moet staan, is dit niet juist.
Ik zie niet in waarom Belgacom mijn systeemspecs nodig zou hebben (laat staan dat ze er zeker om vragen). Een gemakkelijkere methode dan een applicatie of dxdiag uit te voeren is overigens gewoon met de rechtermuisklik op 'Computer' (of 'Deze Computer') klikken en dan kiezen voor 'Eigenschappen'.Bereid je ook goed voor - met een duidelijke beschrijving van het probleem. Ze vragen zeker om je systeem specificaties. Gebruik daarvoor »Speccy« een gratis App.*. Of als je de Windows-toets (ook Winkey genoemd) samen met de R-toets indrukt en in het verschenen venster »dxdiag« typt + daarna »OK«, lees je al je systeem specificaties zeer uitgebreid. In beide gevallen kan je ze ook uitprinten.
Er zijn nog andere dingen die een PLC storingen doen geven. Lijkt me geen slecht idee om te vermelden dat PLC ook niet de meest ideale oplossing is.Linksboven, op het tweede beeld op p. 6 zie je de Devolo PLC-adapter. Deze moet zeker eerst worden aangesloten en de twee stekkerblokken er op. Daarom is de PLC-Adapter voorzien van een doorloopstekker. Doe je dit niet zo dan kan je veel problemen krijgen met allerlei storingen.
De huidige bbox2 heeft ook geen Wireless-N.# 2 is ook mogelijk met Wi-Fi, doch de download snelheid lag beduidend lager dan bekabeld. Of dat komt door de 802.11g* norm die hier gebruikt werd, weet ik niet zeker, maar ik hoop dat de huidige B-box2 de 802.11n norm gebruikt die veel sneller is.
Als je bbox2 in full routed mode staat is het bij mijn weten wel mogelijk om je TV en PC op dezelfde kabel (aan je PLC) te hangen.In beide gevallen is het nagenoeg onmogelijk om dit bekabeld te doen, omwille van de afstand en de kamermuren. Daarom werd deze optie verkozen.
Zwart/wit of niet, je afbeeldingen zijn gewoon in een te lage resolutie om fatsoenlijk te kunnen lezen.Moeilijk te lezen? Print de vorige vier blz. af in W/Z !
Al een geluk dat er nog mappen bestaanBegin je te werken met een systeem met slechts één partitie, dan worden je persoonlijke bestanden opgeslagen in de Windows partitie, tussen de systeembestanden van het besturingssysteem.
Ik vrees van niet.Het valt best mee om dit alles te installeren en integreren als je weet hoe je dit moet doen. Hopelijk is dit document je nuttig!