Abonnement aangesmeerd door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
NielsN
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:07

Allereerst mijn excuses als mijn bericht niet in het juiste topic staat.

Op 18 augustus bestelden wij via Telenet een gratis proefabonnement op BeTV. Enkele weken geleden ontvingen wij echter een brief van Telenet waarin we werden gefeliciteerd met onze nieuwe 'aankoop', namelijk een jaarabonnement op BeTV...

Tijdens het telefoongesprek (toen ik het proefabonnement bestelde) bevestigde de dame in kwestie nochtans dat het abonnement binnen de 2 maanden kostenloos kan worden opgezegd. Ze zei zelfs al lachend iets in de aard van; "wacht, ik zal even de kleine lettertjes lezen want die zijn natuurlijk belangrijk," en bevestigde vervolgens nogmaals dat er geen kosten aan vasthangen mits opzegging binnen de 2 maanden.

Niet lang na het ontvangen van de brief ontving mijn vader (onze Telenet Shake staat op zijn naam) ook een mailtje met 'bevestiging' van ons jaarcontract. Onderaan de mail staat: "de klant heeft niet het recht dit contract te verbreken." Mijn vader heeft hierop onmiddelijk teruggemaild dat wij een einde maken aan het proefabonnement op BeTV en dat wij in geen geval een jaarabonnement op BeTV willen.

Na, zoveel weken later, staat op onze factuur voor oktober bij de abonnementskosten echter 33,6607 euro aangerekend voor "Be Premium". Ronduit schandalig en schaamteloos. Kan iemand me vertellen welke stappen ik kan ondernemen om ervoor te zorgen dat de mensen van Telenet hun eigen voorwaarden naleven?

Dank bij voorbaat,

Niels
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Welkom,

Hier kan je terecht voor al je telecomproblemen: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Ik vrees er wel een beetje voor dat je inderdaad de kleine lettertjes niet zelf nagelezen hebt, en dat de garanties van de telefoniste waardeloos zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

18 augustus


Dus eigenlijk had je voor 18oktober een brief moeten sturen om dit proefabbo op te zeggen.
Dit zeggen ze er aan de telefoon natuurlijk niet bij.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bellen naar 015 666 666 en vragen naar de dienst kwaliteitsopvolging. Ombudsman telecom pas inschakelen nadat je alle mogelijke pogingen hebt ondernomen om het abonnement stop te zetten.

Enkele nuttige links:
Klanteninformatie: http://klantendienst.telenet.be/
Zenderpakketten beheren: http://mijn.telenet.be/
Algemene voorwaarden: http://voorwaarden.telenet.be/
Contactinformatie: http://contact.telenet.be/
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is indd zo dat je zelf had moeten opzeggebn voor het einde van de proefperiode. En ik vind dat zelf ook schandalig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NielsN schreef:Tijdens het telefoongesprek (toen ik het proefabonnement bestelde) bevestigde de dame in kwestie nochtans dat het abonnement binnen de 2 maanden kostenloos kan worden opgezegd.


Ik denk dat dit zelfs geen "proefabonnement" is maar eigenlijk meteen een jaarabonnement waarbij je de eerste twee maanden kan opzeggen. In die zin heb je dus eigenlijk vanaf dag één al de nodige akkoorden gegeven met alle gevolgen vandien indien je de kleine lettertjes niet leest

Trouwens bij het aangaan van je "proefabonnement" heb je duidelijk te horen gekregen dat je het BINNEN de 2 maanden kon opzeggen, en ook dat heb je dus blijkbaar niet gedaan (of wel, want dat is niet duidelijk uit je posting) ? Dus zonder verdere aanvullingen van jou kant zie ik niet in waarom je klaagt (tenzij tegen jezelf).
NielsN
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:07

bedankt voor jullie reacties

Goztow schreef:Het is indd zo dat je zelf had moeten opzeggen voor het einde van de proefperiode. En ik vind dat zelf ook schandalig.

Mijn vader heeft enkele weken geleden een e-mail gestuurd om het abonnement op te zeggen, ruim voor het einde van de proefperiode dus.

q-tec schreef:Dus eigenlijk had je voor 18oktober een brief moeten sturen om dit proefabbo op te zeggen.
Dit zeggen ze er aan de telefoon natuurlijk niet bij.

Moet dit via brief dan?

raf1 schreef:Bellen naar 015 666 666 en vragen naar de dienst kwaliteitsopvolging. Ombudsman telecom pas inschakelen nadat je alle mogelijke pogingen hebt ondernomen om het abonnement stop te zetten.

Zo had ik dit ook begrepen, vandaar dat ik me eerst op dit forum wilde informeren over de mogelijkheden. Ik zal morgen hun klantendienst bellen, vandaag is deze helaas gesloten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat je bij Telenet altijd een aangetekend schrijven moet richten om een abbo. stop te zetten.
NielsN
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:07

r2504 schreef:Trouwens bij het aangaan van je "proefabonnement" heb je duidelijk te horen gekregen dat je het BINNEN de 2 maanden kon opzeggen, en ook dat heb je dus blijkbaar niet gedaan (of wel, want dat is niet duidelijk uit je posting) ? Dus zonder verdere aanvullingen van jou kant zie ik niet in waarom je klaagt (tenzij tegen jezelf).

Mijn vader heeft ruim op tijd via e-mail het proefabonnement geannuleerd, dus voor alle duidelijkheid BINNEN de 2 maanden. Reden genoeg tot klagen, lijkt me ...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Abonnementen stopzeggen doe je meestal per brief. Normaal moet je dit kunnen beëindigen op dezelfde manier als waarop je je contract begonnen bent (ttz telefonisch), maar dit gebeurd nog niet overal. Met aangetekend schrijven ben je altijd zeker.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
NielsN
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:07

fluppie schreef:Ik denk dat je bij Telenet altijd een aangetekend schrijven moet richten om een abbo. stop te zetten.

Bedankt voor de reactie fluppie. Is er iemand die het bovenstaande kan bevestigen? Want in dat geval denk ik dat het niet veel uithaalt dat ik morgen de dienst kwaliteitsopvolging van Telenet bel en me best onmiddelijk richt tot de dienst ombudsman telecom.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NielsN schreef:Want in dat geval denk ik dat het niet veel uithaalt dat ik morgen de dienst kwaliteitsopvolging van Telenet bel en me best onmiddelijk richt tot de dienst ombudsman telecom.


Blijkbaar dringt het nog niet door maar je bent ZELF in fout ! De Ombudsman voor Telecom kan dan ook weinig voor je doen.

Het enige wat je kan proberen is TN vriendelijk vragen om toch je contract te verbreken... maar in jou geval is dat een gunst !
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

Een 2tal jaar geleden had ik bij belgacom-tv een 2 maand proef abonnement gekregen voor een boeket. Het gebeurde toen ook telefonisch via de klantendienst.
Toen had ik het telefonisch afgezegd en heb nooit problemen gekregen. Ik had toen wel gevraagd voor een bevesting email !

Met een mail afzeggen (als je dat bewaart hebt tenminste) heb je toch een bewijs dat je dat hebt opgestuurd?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bellen en zeggen dat je mail gestuurd hebt, eventueel vragen naar dienst kwaliteitsopvolging als ze niet luisteren. met een mail heb je iets dat gedateerd is en een goed begin van bewijs! Dit zouden ze toch moeten aanvaarden! Alleen is er geen kat die die mails leest, bij die zogezegde internet service providers! Maar als jij hem kan doorsturen naar iemand die bereidwillig is, dan komt het misschien zo wel in orde!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Maar als jij hem kan doorsturen naar iemand die bereidwillig is, dan komt het misschien zo wel in orde!


Maar hij heeft geen mail verzonden... hij heeft gewoon nagelaten z'n abonnement op te zeggen... zelfs nadat hij te horen kreeg bij bestelling dat hij die effectief moest doen binnen de twee maanden. Je kan trouwens TN niet per mail bereiken, louter via het formulier op hun website en die worden wel degelijk gelezen !
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

NielsN schreef:Mijn vader heeft enkele weken geleden een e-mail gestuurd om het abonnement op te zeggen, ruim voor het einde van de proefperiode dus.




:wink:
Lorkan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2011, 12:21

r2504 heeft gelijk.
E-mail zal niet helpen.
Aangetekend was beter geweest.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Indien ze moeilijk doen:

Vragen naar bewijs dat jij deze dienst hebt aangevraagd. Dat kunnen zij evenmin bewijzen.
Aan de telefoon hebben ze geen enkele manier om te verifieren dat ze met de abonnements houder praten.
Lorkan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2011, 12:21

Vanaf de eerste aanrekening je hebt betaald hebben ze 'n bewijs.
En telt het contract.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Hoogstwaarschijnlijk kan je nog opzeggen.
Kijk eerst na of je abo van tv kabel is verhoogd, indien ja heb je recht op je kabel pp te zeggen en vervallen alle producten die aan de kabel zijn gelinkt.
Dus je digitale tv en zijn opties zoals extra zenders.
dit kan je hier nakijken
https://shop.telenet.be/shop/nl/Flows_F ... e_increase
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

NielsN schreef:Mijn vader heeft hierop onmiddelijk teruggemaild dat wij een einde maken aan het proefabonnement op BeTV en dat wij in geen geval een jaarabonnement op BeTV willen.

De TS heeft jammer genoeg een verkeerde manier gebruikt om dit "proef" abonnement op te zeggen.
  1. een e-mail kan je niet sturen naar Telenet ('k zou ook niet weten op welk e-mail adres).
  2. Hij heeft dus gewoon een "Reply" gestuurd op de mail met de bevestiging van de bestelling. Dit soort mails zijn meestal automatisch gegenereerde berichten, en heel waarschijnlijk wordt deze mailbox niet gemonitord.
Zijn bericht van opzegging is dus bij Telenet niet aangekomen.
Hij moet gewoon bellen naar Telenet en de situatie uitleggen, en met een beetje goodwill van Telenet zal dat wel in orde komen ...

Goztow schreef:Het is indd zo dat je zelf had moeten opzeggebn voor het einde van de proefperiode. En ik vind dat zelf ook schandalig.

Waarom schandalig ? Dat is toch altijd zo met die gratis proeftijden (vb ECI enz). Als je niet tijdig opzegt, heb je het aan je been ...
Wat is het alternatief ? Of wat stel je dan voor ?
    - Dat het proefabonnement automatisch stopt als je niets doet ? Hoeveel mensen zullen dan mistevreden zijn dat ze plots geen beeld hebben omdat ze vergaten het abonnement te verlengen ?
    - Of moet Telenet iedere abonnee opbellen om te vragen of ze het willen verlengen of stopzetten ?
Het enige wat je Telenet kan verwijten is:
    - dat ze niet goed communiceren over de manier waarop zo'n abonnementen opgezegd kunnen worden.
    - en dat de mogelijkheden te beperkt zijn (aangetekende brief). Dit is niet meer van deze tijd. Het zou telefonisch moeten kunnen, per e-mail ([email protected] ?), via "Mijn Telenet" enz ...
Ik kan me ook voorstellen hoeveel e-mails Telenet dan zal ontvangen die volledig onbruikbaar zullen zijn: mensen vergeten het (juiste) klantennummer of abonnement nummer te vermelden, geven een naam op die niet overeenkomt met de naam van de abonnee, beschrijven niet precies welke diensten ze willen opzeggen, enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rpr schreef:Aan de telefoon hebben ze geen enkele manier om te verifieren dat ze met de abonnements houder praten.


Normaal vragen ze steeds je paspoortnummer.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ja hoor, moet stopgezet worden als geen uitdrukkelijke vraag om verder te zetten, ofwel niet automatisch de 'gratis' periode activeren, maar op aanvraag.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

NielsN,

We begrijpen dat de situatie natuurlijk erg vervelend is en willen je dan ook graag verder helpen.
Kun je jouw gegevens doorsturen via PB? We zullen het verder nakijken.

Verder willen we even verduidelijken wat dergelijke promoties inhouden. Voor sommige abonnementen geldt als je een abonnement aangaat met een promotie betekend het dat je binnen de promo-periode je het abonnement kosteloos kan opzeggen. Als je het abonnement niet tijdig opzegt dan verloopt de promo-periode en ga je het normale contract in.
Om het contract te verbreken binnen de periode is het voldoende om contact met onze klantendienst op te nemen via 015 66 66 66.

Als er verder nog vragen zijn horen we het graag.
Laatst gewijzigd door Telenet op 24 okt 2011, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Charlotte, dus je kan je abonnement opzeggen met één eenvoudig telefoontje naar 015/666 666?
Waarom is er in de algemene voorwaarden dan sprake van een aangetekend schrijven?

Of begrijp ik het weer verkeerd?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

philippe_d schreef: Of moet Telenet iedere abonnee opbellen om te vragen of ze het willen verlengen of stopzetten ?.

Dat lijkt me inderdaad geen slecht idee. Of een mail ... Blijkbaar hebben telco's altijd op het verkeerde moment tijd voor hun klanten ...

't is ook altijd hetzelfde in Belgische Telecomland. Vanaf het moment dat je een contact aangaat met hen ook al is dat gewoon telefonisch kan je een contract aan je broek hebben. Vanaf dat moment, en zeker wanneer je ook nog foutieve facturen zou ontvangen, kan je ze amper nog bereiken en zou je bij wijze van spreken een advocatenbureau moeten inschakelen om je standpunt over te maken en de rechtzetting te eisen.

Ben je er uiteindelijk in geslaagd het hele boeltje op te zeggen dan hebben ze wel plots weer de tijd om je 's avonds persoonlijk op te bellen (lees stalken) om hun misleidende verkoopspraatjes te ventileren.

Voor TS: zo'n gesprekken voor 'proef'abonnementen worden meestal getaped ! In jouw geval kan je dus niet ontkennen dat je akkoord ging met 'hun voorstel'. Maar wat de telefoniste jou vertelde staat daar dus ook op...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Charlotte, dus je kan je abonnement opzeggen met één eenvoudig telefoontje naar 015/666 666?


Het staat ook zo te lezen op hun site:
Citaat:
"Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Neem contact op met de klantendienst om je opzeg te regelen. Hou zeker je klantennummer bij de hand wanneer je ons belt.

Verwerking opzeg

We deactiveren je diensten na een opzegtermijn van 30 dagen. Dit conform onze algemene voorwaarden.
Het is dus mogelijk dat je ondertussen nog een maandelijkse aanrekening krijgt. Dit afhankelijk van je aanrekeningsperiode.
Je krijgt van ons een slotaanrekening met eventueel resterend abonnementsgeld.

Minimumduur contract
Als je je abonnement opzegt voor het einde van je contract, zal je als vergoeding de nog resterende abonnementskosten betalen.

"
Einde citaat
http://onlinesupport.telenet.be/content/hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fredo66 schreef:We deactiveren je diensten na een opzegtermijn van 30 dagen. Dit conform onze algemene voorwaarden.
Het is dus mogelijk dat je ondertussen nog een maandelijkse aanrekening krijgt. Dit afhankelijk van je aanrekeningsperiode.
Je krijgt van ons een slotaanrekening met eventueel resterend abonnementsgeld.


Je quote slaat op je algemene abonnement denk ik... niet dat voor extra betaalzenders. Voor de proefperiodes volstaat het normaal één dag voor het verstrijken van de twee maand je opzeg te geven en krijg je normaal dan ook geen rekeningen meer.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

philippe_d schreef:Ik kan me ook voorstellen hoeveel e-mails Telenet dan zal ontvangen die volledig onbruikbaar zullen zijn: mensen vergeten het (juiste) klantennummer of abonnement nummer te vermelden, geven een naam op die niet overeenkomt met de naam van de abonnee, beschrijven niet precies welke diensten ze willen opzeggen, enz ...

No offense, maar dit zijn natuurlijk niet specifiek problemen die zich bij e-mails kunnen voordoen.

Feit is wel dat "Internet Service Providers" jou als klant meerdere e-mails adressen bezorgen doch blijkbaar willen zij zelf niet per e-mail bereikbaar zijn. :bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja ja dat zegt Telenet op zijn site,maar ik denk dat wettelijk (en voor het gerecht)alleen een aangetekende zending van tel is,wil je dus een abbo opzeggen,stuur een aangetekend schrijven,(en neem daar een copie van).
Als er dan iets misgaat,heeft U gerechtelijk gezien de juiste stappen gedaan,natuurlijk kost een aangetekend schrijven wel wat geld,(ik geloof een 7 of een 8€).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

pipo1974 schreef:Een 2tal jaar geleden had ik bij belgacom-tv een 2 maand proef abonnement gekregen voor een boeket. Het gebeurde toen ook telefonisch via de klantendienst.
Toen had ik het telefonisch afgezegd en heb nooit problemen gekregen. Ik had toen wel gevraagd voor een bevesting email !

Met een mail afzeggen (als je dat bewaart hebt tenminste) heb je toch een bewijs dat je dat hebt opgestuurd?

Dit is telenet die eisen voor alles aangetekend schrijven. Zeker voor beëindiging contract. En dan nog, ..
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

iedereen vindt het blijkbaar normaal.
ge krijgt iets 2 maanden gratis.
ge doet niks en betalen maar.
dat men het u aangeboden heeft , u hebt niks gevraagd doet niet ter zake.
want u hebt niet stopgezet waar u zelf geen vragende partij was.

ZOU HET NIET LOGISCHER ZIJN;

men bied u iets aan , u laat niks van u horen.
en de aanbieder sluit het gewoon terug af als termijn is verlopen , want u betaalt niet.


heb in verleden op eigen iniatief kabel abbo stopgezet.
nu vele jaartjes later nog steeds analoog signaal. ( gratis ??? )
ze moeten mij nog iets van 2 € terug betalen , zou dat reden zijn ??
mij hoort ge niet klagen al jaren 150 € per jaar uitgespaard.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef: Voor TS: zo'n gesprekken voor 'proef'abonnementen worden meestal getaped ! In jouw geval kan je dus niet ontkennen dat je akkoord ging met 'hun voorstel'. Maar wat de telefoniste jou vertelde staat daar dus ook op...

So what ? De telefoniste heeft toch niets verkeerd gezegd ? Ze heeft exact uitgelegd dat je dit proefabbo kan opzeggen binnen de 2 maand:

NielsN schreef:Tijdens het telefoongesprek (toen ik het proefabonnement bestelde) bevestigde de dame in kwestie nochtans dat het abonnement binnen de 2 maanden kostenloos kan worden opgezegd. Ze zei zelfs al lachend iets in de aard van; "wacht, ik zal even de kleine lettertjes lezen want die zijn natuurlijk belangrijk," en bevestigde vervolgens nogmaals dat er geen kosten aan vasthangen mits opzegging binnen de 2 maanden.

Indien de TS gewoon had gebeld (in plaats van een "Reply" op een computermail) dan was dit waarschijnlijk goed verlopen. Hij heeft gewoon "pech" gehad door op de verkeerde manier op te zeggen.
Ik ben er zeker van dat dit nu ook nog in orde komt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”