Eindelijk iets dat in de lijn van mijn wensen ligt.
Mijn wensen:
- Cloudbackup
- Liefst in Europa (Nederlandstalig)
- App of ondersteuning voor Synology NAS
- Redelijk betaalbaar
Nu dat Synology versie 3.2 van zijn DSM officieel uitgebracht heeft zag ik de Strato HiDrive Backup 1.0.1922 app.
Hiermee kan je via rsync een backup maken naar de Strato HiDrive cloud harde schijf.
Release notes HiDrive Backup 1.0.1922
http://www.synology.com/releaseNote_enu/HiDrive.php
Reservekopie maken met de HiDrive Backup App
http://www.strato-faq.nl/artikel.html?s ... a3b&id=808
Strato HiDrive info
http://www.strato.nl/online-harde-schijf/
Iemand al ervaring of een alternatief ?
Wat op internet rondgekeken, Strato staat toch goed aangeschreven.
Let op: rsync support pas vanaf HiDrive 100 voor 6.90€ per maand voor 100GB.
Strato HiDrive (cloud)Backup app voor Synology NAS
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
6.9 pond... exclusief BTW... da's rond de 10 euro per maand !Abusimbal schreef:HiDrive 100 voor 6.90€ per maand voor 100GB.
-
- Elite Poster
Inderdaad, beetje smerig excl. btw, maar is wel in euro. Komt dus op 8,21 euro.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als je een nas hebt van ettelijke TB, en dat dan moet gaan synchroniseren over een standaard belgische verbinding, tegen een walgelijke prijs van €40 per TB.
Goed zot zou ik zeggen.
Goed zot zou ik zeggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
De eerste link die je gepost had verwees naar http://www.strato-hosting.co.uk/online-storage-hidrive/ waar de prijs in pond stondAbusimbal schreef:maar is wel in euro
-
- Elite Poster
@Trojan, cloudbackup blijft duur natuurlijk (of weet je een veel goedkopere ?)
Ik zie cloudbackup ook als zekerheid voor je onmisbare data. Als je een NAS hebt met enkele TB aan data kan je niet alles nog eens backuppen via cloud.(tuurlijk wel maar dat is voor een gewone gebruiker onbetaalbaar)
Ik zie cloudbackup ook als zekerheid voor je onmisbare data. Als je een NAS hebt met enkele TB aan data kan je niet alles nog eens backuppen via cloud.(tuurlijk wel maar dat is voor een gewone gebruiker onbetaalbaar)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
€3 en €5 bij respectievelijk crashplan+ unlimited en backblaze. Beide bieden unlimited online opslag aan. Het enige verchil is dat je niet je hele schijf kan mirroren via rsynch, maar dat is imho ook nergens voor nodig.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik opteer dan liever voor een extra backup hdd die je op een veilige locatie bewaart (desnoods in een (bank)kluis) en die 1x per maand gebruikt om naar te back-uppen...
Zoals Trojan al zei: te duur, te traag en ik zou er nog aan toevoegen ook dat je niet weet wat er met uw data gedaan wordt (wordt dat versleuteld opgeslagen?). Rsync is trouwens ook plaintext, tenzij je het over SSL doet.
Zoals Trojan al zei: te duur, te traag en ik zou er nog aan toevoegen ook dat je niet weet wat er met uw data gedaan wordt (wordt dat versleuteld opgeslagen?). Rsync is trouwens ook plaintext, tenzij je het over SSL doet.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier 2x een NAS, elk op een verschillende locatie, met een VDSL2 lijn. Het gaat om kleine files van max +/- 15mb dus syncen gaat snel
Thuis staat alles op m'n PC en backup ik alles op een NAS(ke) op een 'geheime' locatie in 't huis zelf
Thuis staat alles op m'n PC en backup ik alles op een NAS(ke) op een 'geheime' locatie in 't huis zelf
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier ook backup naar een NAS op een andere locatie, encrypted over een VPN-connectie.
Als je een vriend hebt die een NAS heeft en die je kan vertrouwen, kan je voor elkaar als remote backup dienen. Is een goedkope oplossing en handig om de initiele backup niet via internet te moeten doen.
Data staat hier enkel op NAS. Op laptops staan enkel de data die nodig zijn om op verplaatsing te kunnen werken. Van laptops of PC's wordt geen back-up gemaakt, bij een crash is het tijd om alles opnieuw te installeren.
Als je een vriend hebt die een NAS heeft en die je kan vertrouwen, kan je voor elkaar als remote backup dienen. Is een goedkope oplossing en handig om de initiele backup niet via internet te moeten doen.
Data staat hier enkel op NAS. Op laptops staan enkel de data die nodig zijn om op verplaatsing te kunnen werken. Van laptops of PC's wordt geen back-up gemaakt, bij een crash is het tijd om alles opnieuw te installeren.
Laatst gewijzigd door johcla 07 sep 2011, 14:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
En waarom zou dat niet kunnen bij oa. Crashplan ? (maar zinvol is het inderdaad niet echt)Trojan schreef:Het enige verchil is dat je niet je hele schijf kan mirroren via rsynch, maar dat is imho ook nergens voor nodig.
Crashplan heeft trouwens een optie op te backuppen naar "vrienden". (met heel wat meer mogelijkheden dan rsync).Ken schreef:Hier 2x een NAS, elk op een verschillende locatie, met een VDSL2 lijn.
Het idee op zich is prima... alléén weet ik uit ervaring dat je de discipline verliest na een tijdje.TomG schreef:Ik opteer dan liever voor een extra backup hdd die je op een veilige locatie bewaart (desnoods in een (bank)kluis) en die 1x per maand gebruikt om naar te back-uppen...
-
- Deel van't meubilair
Ga jij iedere keer gans je data rar'en en opnieuw doorsturen ? Lijkt me niet echt een goed idee.
Trouwens netload.in is een soort RapidShare en heeft dus andere doeleinden dan backups (na 30 dagen ben je je data trouwens kwijt).
Trouwens netload.in is een soort RapidShare en heeft dus andere doeleinden dan backups (na 30 dagen ben je je data trouwens kwijt).
-
- Elite Poster
Leuke discussie.
Had zelf nog een paar bedenkingen. Nog wat zitten rondkijken en nadenken.
Zat ook te denken aan een 2de NAS voor backup liefst op andere locatie. Dan kan je best een rackmount bv. Synology R411 zetten in een datacenter.
Bv. http://www.fxw.nl/nl/index.php/product-colocatie dat kost 39€ excl. BTW met 4TB dataverkeer.
Mijn bedoeling is automatisch mijn NAS thuis ergens te syncen, geen gemakkelijke zoektoch. Alle "goedkope" oplossingen zijn van het type PC backup, geen server of NAS backup. Strato viel mij op omdat je daar via rsync rechstreeks vanop je Synology kan backuppen.
Had zelf nog een paar bedenkingen. Nog wat zitten rondkijken en nadenken.
Zat ook te denken aan een 2de NAS voor backup liefst op andere locatie. Dan kan je best een rackmount bv. Synology R411 zetten in een datacenter.
Bv. http://www.fxw.nl/nl/index.php/product-colocatie dat kost 39€ excl. BTW met 4TB dataverkeer.
Mijn bedoeling is automatisch mijn NAS thuis ergens te syncen, geen gemakkelijke zoektoch. Alle "goedkope" oplossingen zijn van het type PC backup, geen server of NAS backup. Strato viel mij op omdat je daar via rsync rechstreeks vanop je Synology kan backuppen.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Deel van't meubilair
Crashplan is een Windows service die bij mij prima werkt op m'n Windows 2008R2. Crashplan lijkt trouwens grotendeels in Java geschreven te zijn en ik dacht dat sommigen het ook werkende hadden gekregen op bepaalde types NAS.Abusimbal schreef:Alle "goedkope" oplossingen zijn van het type PC backup, geen server of NAS backup.
-
- Elite Poster
Om nog eens even terug te komen.
Ik heb nu LiveSchijf NAS Backup gezien. Hiemee kan je ongelimiteerd je NAS backuppen voor maar 65€ per jaar.
Onbeperkt.
Lijkt mij toch zeer straf dat je bv. een NAS van 4TB kan backuppen.
http://www.liveschijf.nl/liveschijf-nas.html
Ik heb nu LiveSchijf NAS Backup gezien. Hiemee kan je ongelimiteerd je NAS backuppen voor maar 65€ per jaar.
Onbeperkt.
Lijkt mij toch zeer straf dat je bv. een NAS van 4TB kan backuppen.
http://www.liveschijf.nl/liveschijf-nas.html
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Deel van't meubilair
Misschien moet je eerst eens uitrekenen hoelang je nodig hebt voor de initiele seed van 4 TB (je goesting zal dan wel snel over zijn)Abusimbal schreef:Lijkt mij toch zeer straf dat je bv. een NAS van 4TB kan backuppen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Je disks opsturen per UPS. Wordt vaak gedaan, externa hard disk in dc inprikken en wat later staat alles over, moet je slechts een kleine hoeveelheid data meer syncen.r2504 schreef:Misschien moet je eerst eens uitrekenen hoelang je nodig hebt voor de initiele seed van 4 TB (je goesting zal dan wel snel over zijn)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm onbeperkt...is iets dat in mijn ogen niet bestaat
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Ik weet dat de mogelijkheid bestaat (ook bij Crashplan), maar 4 TB is al geen enkele disk meer (tenzij mits wat compressie).Tim.Bracquez schreef:Je disks opsturen per UPS.
Spijtig dat er geen Belgische spelers zijn die een configuratie zoals Crashplan toelaten en ondersteunen (unattended als Windows service). Nomadesk (wel een Belgische speler dus) blijkt ook unlimited (FUP) te hebben nu, maar hun implementatie met een container en het gebrek als service doet het mij meteen afvallen.