Ik heb telenet digitaal TV (op 3 tvs)
maar ik heb nog 2 tv's met analoog en het beeld is echt heel slecht.
ik wat zitten proberen, en het rare is direct op de kabel die in the NIU komt een tv aansluit is het beeld ook slecht.
ik weet niet of het normaal is, maas moet het signaal eerst door de NUI voordat het goed beeld geeft, maar ook de tv meteen aan de uitgang van de NUI geeft geen goed beeld.
dus ofwel is er iets met de NUI ofwel met de kabel die binnenkomt.
ik zie geen andere mogelijkheden.
Slecht kwaliteit analoge TV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De kabel die dus van buiten komt... tja, dan weet je dat je een slecht signaal van het straat krijgt.jpcolin schreef:ik wat zitten proberen, en het rare is direct op de kabel die in the NIU komt een tv aansluit is het beeld ook slecht.
Dit kan dan nog veroorzaakt worden door je dropkabel of effectief het signaal in de straat.
TN contacteren dus...
jep die kabel, en die ook net nieuw dus het is nog iets verder dan??r2504 schreef:De kabel die dus van buiten komt... tja, dan weet je dat je een slecht signaal van het straat krijgt.jpcolin schreef:ik wat zitten proberen, en het rare is direct op de kabel die in the NIU komt een tv aansluit is het beeld ook slecht.
Dit kan dan nog veroorzaakt worden door je dropkabel of effectief het signaal in de straat.
TN contacteren dus...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan heb je bij jezelf alles getest wat mogelijk was... TN bellen dus (en da's gratis aangezien het probleem niet bij jou zit).jpcolin schreef:jep die kabel, en die ook net nieuw dus het is nog iets verder dan??
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat vraag ik me ook af, wat heeft dat er nu mee te maken, of het een plasma, lcd of beeldbuis is ?jpcolin schreef:ik heb beide geprobeerd.Wicky schreef:Kan je vertellen wat voor TV's dit zijn ? Beeldbuis ? LCD ? Plasma ?
-Eric-
waarom?
Zo te zien heb je alles geprobeerd en zoals r2504 zegt is telenet bellen je laatste optie.
- Wicky
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 8 keer
Beeldbuis en plasma techniek kunnen beter overweg met analoge bronnen dan HD LCD schermen die het best tot hun recht komen met HD(-ready) signalen. Een kabelsignaal wat er absoluut acceptabel uitziet op een CRT TV resulteert vaak in een zichtbaar slechter beeld op een LCD. Vandaar m'n vraag.jpcolin schreef:ik heb beide geprobeerd.Wicky schreef:Kan je vertellen wat voor TV's dit zijn ? Beeldbuis ? LCD ? Plasma ?
-Eric-
waarom?
-Eric-
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat noem ik toch muggenzifterij, ik weet dat je op een lcd scherm een "slechter" beeld krijgt met een analoog signaal (had dit hier vroeger ook toen ik mijn lcd tv had met analoog signaal), maar het is ook niet dat het zo erg is. Eigenlijk stel je de observatie van de TS in vraag.