In December 2010 deden we onze grootste blunder, we tekende een contract bij mobistar voor een adsl internet verbinding, telefoon lijn en 11 gsm nummers.
De problemen begonnen dadelijk. Eind december zijn de mensen van belgacom de bestaande telefoonlijn komen herstellen, Een nieuw aangelegd voetpad werd terug 'dichtgesmeten' Na een aantal keer navragen bij mobistar wanneer ze van plan waren de installatie af te maken en in dienst te stellen is in de loop van JUNI 2011 ( ja u leest het goed : 6 MAANDEN LATER) een box komen binnen smijten en deze vlug geinstalleerd. Daar de installateur franssprekend was, was veel comunicatie niet mogelijk. Het is natuurlijk heel normaal dat je in een vlaams sprekende gemeente zoals Boom een frans sprekende installateur op pad stuurd. Onze acount instellen op onze computer gebeurde niet. Op een vod papier werden door deze installateur een aantal logins en paswoorden gekribbeld, nauwelijks leesbaar.
De beloofde telefoonnummers, doch bevestigd in alle briefwisseling door mobistar zijn de dag van vandaag NOG STEEDS NIET ACTIEF. We zijn nu maar 10 maanden later ..... Alleen ons bestaande nummer is actief.
Alle nieuwe drukwerk met vermelding van deze nummers is tot de dag van vandaag nog steeds onbruikbaar. Andere drukwerken kunnen nog steeds niet uitgevoerd worden daar we nog steeds geen zekerheid hebben dat deze nummers ooit wel eens gaan werken ... Onze economische schade hierdoor schat ik reeds op een 3000 euro, laat staan eventueel mislopen orders. Voorbereidingen voor de bouwbeurs in jan 2012 kunnen nog steeds niet uitgevoerd worden.
De adsl verbinding valt regelmatig uit, op het ene moment verbinding ander moment geen meer ... Tot heden geen oplossing Geen verbinding ? gewoon even geduld hebben tot ... deze dan nog eens werkt ...
De service dienst van mobistar tart alle verbeelding ... Mijn computer technicus, ikzelf ben niet zo goed op de hoogte van netwerken en het instellen van mail, probeerde het probleem opgelost te krijgen. Dus na een aantal pogingen om onze mail in te stellen bleek dat onze acount nog zelfs niet aangemaakt werd bij mobistar ( we zijn te slotte nog maar 10 maande ver he !!!) Dus hij belde naar mobistar om het probleem op te lossen ... Tot 4 keer toe werd de lijn gewoon dichtgesmeten door de mobistar medewerkers , Daar hij geen zaakvoerder is, vonden ze het bij mobistar niet nodig om zijn vragen te beantwoorden ... en het probleem op te lossen. Van service gesproken he ... Na de zoveelste keer bellen, dan toch een persoon die moeite deed om het te trachten op te lossen.
Wanneer ik bel voor het probleem van de nog steeds niet actieve tel nummers krijgen we steeds maar te horen 'we maken even een dossier aan . U moet nog even geduld hebben !!! Na 10 maanden is ons geduld op.
Wat betreft onze gsm lijnen ondervinden we ook dagelijks problemen. Gesprekken worden onderbroken, slechte ontvangst en zelfs vreemde die binnenbreken in onze gesprekken. Het is reeds regelmatig gebeurd dat mijn gesprekspartner mij niet meer kan horen, maar ik wel vreemde hoor praten !!! en zo hun gesprek kan volgen !!!
Besluit: ga nooit in zee met mobistar, tenzij je echt problemen wenst op te zoeken.
Wij overwegen momenteel mobistar te dagvaarden en onze kontrakten te verbreken.
mobistar = onze nachtmerrie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Wel ehm geen idee maar als je 11nrs aanvraagt en deze na zelfs 1maand nog niet hebt => bye bye mobistar!
Als het contract spreekt over 11nrs => mobistar is in gebreke en buiten ermee!
Indien anders=> betaal de opzegvergoeding (als je op 10 maand 3000€ kosten hebt )
Internet => belgacom(als er vdsl beschikbaar is (http://www.belgacom.be/bwt/Login.action)
=> gsm kijk een wat base en proximus te bieden hebben of zelfs mobile vikings hangt er vanaf wat je er mee wil doen.
Als het contract spreekt over 11nrs => mobistar is in gebreke en buiten ermee!
Indien anders=> betaal de opzegvergoeding (als je op 10 maand 3000€ kosten hebt )
Internet => belgacom(als er vdsl beschikbaar is (http://www.belgacom.be/bwt/Login.action)
=> gsm kijk een wat base en proximus te bieden hebben of zelfs mobile vikings hangt er vanaf wat je er mee wil doen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik begrijp ook niet goed waarom mensen zo lang wachten om weg te gaan, zoals q-tec zegt, stel ze in gebreke en stap op.
Zeker als je een zaak hebt dan zou ik het zo lang niet laten aanslepen.
Zeker als je een zaak hebt dan zou ik het zo lang niet laten aanslepen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Eens met de twee bovenstaande. Ik weet niet hoe het zit met vergoedingen, maar je zit bijna een jaar zonder de diensten die je hebt aangevraagd. Persoonlijk denk ik dat in zo'n situatie veel eerder had opgezegd, desnoods door langs het kantoor van Mobistar in kwestie te gaan als ze je via de telefoon weigeren correct te woord te staan.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik treed voorgaande posters bij. Ik zou trouwens voor mijn zaak ook een professionneel abo nemen, bijvoorbeeld bij Belgacom. daar zitten bepaalde garanties op en dan heb je een professionele helpdesk die snel en meestal to the point antwoordt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Typische arrogantie van Franse bedrijven (Mobistar is een Frans bedrijf), dat ze niet eens een installateur kunnen sturen in de taal van de streek. reden genoeg om nooit klant te worden van dat bedrijf.DANTHA schreef:I Daar de installateur franssprekend was, was veel comunicatie niet mogelijk. Het is natuurlijk heel normaal dat je in een vlaams sprekende gemeente zoals Boom een frans sprekende installateur op pad stuurd. .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen idee waar dit topic naar toe leidt, of wat de bedoeling is van de TS (die zich hiervoor speciaal heeft aangemeld).
Dit lijkt meer op provider bashing, wat niet de bedoeling is van het Forum.
Misschien voelt hij zich nu opgelucht nadat hij zijn frustraties van zich heeft kunnen afschrijven?
Een bedrijf dat 11 GSM nummers nodig heeft, en dat 10 maanden laat aanslepen? Zegt mij meer over de laksheid van de "bedrijfsleider" dan de service van de operator.
Trouwens welke GSM lijnen ? Ik dacht dat je nog aan het wachten was op jouw nummers ?
Dit lijkt meer op provider bashing, wat niet de bedoeling is van het Forum.
Misschien voelt hij zich nu opgelucht nadat hij zijn frustraties van zich heeft kunnen afschrijven?
Een bedrijf dat 11 GSM nummers nodig heeft, en dat 10 maanden laat aanslepen? Zegt mij meer over de laksheid van de "bedrijfsleider" dan de service van de operator.
Dit is zeer ongeloofwaardig. Ik kan mij niet inbeelden dat de GSM gesprekskwaliteit van Mobistar beduidend slechter is dan deze van de 2 andere operatoren.DANTHA schreef:Wat betreft onze gsm lijnen ondervinden we ook dagelijks problemen. Gesprekken worden onderbroken, slechte ontvangst en zelfs vreemde die binnenbreken in onze gesprekken. Het is reeds regelmatig gebeurd dat mijn gesprekspartner mij niet meer kan horen, maar ik wel vreemde hoor praten !!! en zo hun gesprek kan volgen !!!
Trouwens welke GSM lijnen ? Ik dacht dat je nog aan het wachten was op jouw nummers ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ik denk dat de persoon gewoon wil weten wat hij kan doen.Dit lijkt meer op provider bashing, wat niet de bedoeling is van het Forum.
enkel zijn eigen nummer is actiefTrouwens welke GSM lijnen ? Ik dacht dat je nog aan het wachten was op jouw nummers ?
Nog eens goed lezen Philpippe
-
- Moderator
In zijn post vraagt hij geen oplossingen. Maar geeft wel al een conclusie (ga nooit in zee met ...).q-tec schreef: ik denk dat de persoon gewoon wil weten wat hij kan doen.
Dat noem ik "bashing" ...
Inderdaad ... ik was niet goed mee, de ene keer gaat het over GSM nummers, dan over telefoonnummers.q-tec schreef:Nog eens goed lezen Philpippe
Erst schrijft hij "alleen ons bestaand nummer (enkelvoud) is actief", en dan verder "onze gsm lijnen (meervoud) ondervinden dagelijks problemen." Vandaar mijn verwarring (ook na het herlezen) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Geachte heren,
Gelieve de tekst goed te lezen voor een antwoord of commentaar te geven.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, daarom hierbij een aantal zaken op een rij:
Het gaat hier wel duidelijk over een prof. contract. De nummers waarover sprake is, zijn alle vaste lijnen en hebben absoluut niks te maken met gsm nummers.
Dit verhaal is hier gepost daar we einde raad zijn,gewoon met onze rug tegen de muur gezet, doch sinds vandaag is er vooruitgang: Ik heb vandaag iemand aan de lijn gehad die blijkbaar zijn job wel naar behoren probeert uit te voeren. Op het nummer dat ons faxlijn moet
worden kunnen we nu wel al faxen, doch wanneer derde het nummer draaien, krijg je een bandje te horen ' dit nummer is niet toegekend'
Nog leuker: een ander lijn : Met deze lijn/nummer bellen kan, wanneer derde dit nummer draaien komen ze ergens op een fax terecht. Waar ergens weet ik niet maar niet bij ons !!! Ik neem aan dat dit bijna niet geloofwaardig is, iedereen die het niet geloven kan mag het bij ons zelf komen ondervinden.
10 maanden zijn we inderdaad onderweg. Telkens maar bellen naar de diensten van mobistar Telkens krijg je te horen ' we maken even een dossier aan. Verder gebeurd er niks en hoor je niks meer tot je een week later nog eens belt. Met als gevolg zelfde verhaal. Op deze mannier zijn we nu inderdaad 10 maanden later en dit heeft dus ABSOLUUT NIKS TE MAKEN MET DE LAKSHEID VAN DE BEDRIJFSLEIDER MAAR EERDER MET DE LAKSHEID VAN MOBISTAR SERVICE.
Het hoort gewoon niet dat op dergelijke mannier gehandeld wordt door een service dienst. Van een service dienst verwacht je dat je verder geholpen word en niet van het kasje naar de muur gestuurd wordt met loze beloftes. Ik geloof dat ik dit verhaal elders op dit forum nog gelezen heb ...
Wanneer je een contract tekent voor een overstap te maken, mag je toch verwachten dat alles in orde is tussen de 4 en 6 weken ? 6 maanden heeft het geduurd voor een franstalige technieker langs te sturen die dan niet eens zijn werk naar behoren uitvoerde. Ons account is tijdens deze installatie nooit opgestart, pas eind vorige week, ook dit na een tiental telefoons konden we onze eerste mail versturen via het net van mobistar Wat een prestatie !!!
Mijn netwerk technieker heeft verschillende keren moeten bellen tot hij iemand aan de telefoon krijg die zin had om dit probleem op te lossen. Tot vier keer werd gewoon de lijn verbroken door de mobistar medewerken omdat niet de ZAAKVOERDER belde , maar iemand die belt in opdracht van de zaakvoerder !!!
Dit houd gewoon geen steek. Deze grap heeft onze netwerk technieker heel wat tijd gekost en dus ons VEEL GELD. Geld dat we niet hoefde uit te geven indien de mobistar technieker zijn werk naar behoren had gedaan.
Ik sta elke dag van s'morgens tot s'avonds op de werf en heb niet de tijd om naar een mobistar winkel te gaan, trouwens wat zou het helpen ???
Op het moment dat je een contract tekent bij een
Telkens je belt kom je bij een operator terecht, wanneer je achter een overste, of iemand met meer verantwoordelijkheid vraagt kan dit niet en wordt de lijn verbroken ... Goede service he ??? Inderdaad bij elke operator is wel wat, bij telenet en proximus waren ook wel eens problemen maar dit tart alle verbeelding. We hebben de overschakeling gemaakt doordat de verkoper ons alles mooi voorgesteld had, we gingen heel wat besparen op onze communicatie kosten... Tot heden heeft het alleen problemen opgeleverd en zeker geen voordeel.
Wat onze gsm lijnen betreft: Deze werken allemaal, doch soms met slechte ontvangst en verbrekingen. Tot op heden is het een 5 tal keren gebeurd dat derde inbreken in mijn gesprek, mensen die ik kan horen, maar mij niet kunnen horen. En ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Dit heb ik nooit met proximus, waar we meer dan 10 jaar klant waren, meegemaakt.
Gelieve de tekst goed te lezen voor een antwoord of commentaar te geven.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, daarom hierbij een aantal zaken op een rij:
Het gaat hier wel duidelijk over een prof. contract. De nummers waarover sprake is, zijn alle vaste lijnen en hebben absoluut niks te maken met gsm nummers.
Dit verhaal is hier gepost daar we einde raad zijn,gewoon met onze rug tegen de muur gezet, doch sinds vandaag is er vooruitgang: Ik heb vandaag iemand aan de lijn gehad die blijkbaar zijn job wel naar behoren probeert uit te voeren. Op het nummer dat ons faxlijn moet
worden kunnen we nu wel al faxen, doch wanneer derde het nummer draaien, krijg je een bandje te horen ' dit nummer is niet toegekend'
Nog leuker: een ander lijn : Met deze lijn/nummer bellen kan, wanneer derde dit nummer draaien komen ze ergens op een fax terecht. Waar ergens weet ik niet maar niet bij ons !!! Ik neem aan dat dit bijna niet geloofwaardig is, iedereen die het niet geloven kan mag het bij ons zelf komen ondervinden.
10 maanden zijn we inderdaad onderweg. Telkens maar bellen naar de diensten van mobistar Telkens krijg je te horen ' we maken even een dossier aan. Verder gebeurd er niks en hoor je niks meer tot je een week later nog eens belt. Met als gevolg zelfde verhaal. Op deze mannier zijn we nu inderdaad 10 maanden later en dit heeft dus ABSOLUUT NIKS TE MAKEN MET DE LAKSHEID VAN DE BEDRIJFSLEIDER MAAR EERDER MET DE LAKSHEID VAN MOBISTAR SERVICE.
Het hoort gewoon niet dat op dergelijke mannier gehandeld wordt door een service dienst. Van een service dienst verwacht je dat je verder geholpen word en niet van het kasje naar de muur gestuurd wordt met loze beloftes. Ik geloof dat ik dit verhaal elders op dit forum nog gelezen heb ...
Wanneer je een contract tekent voor een overstap te maken, mag je toch verwachten dat alles in orde is tussen de 4 en 6 weken ? 6 maanden heeft het geduurd voor een franstalige technieker langs te sturen die dan niet eens zijn werk naar behoren uitvoerde. Ons account is tijdens deze installatie nooit opgestart, pas eind vorige week, ook dit na een tiental telefoons konden we onze eerste mail versturen via het net van mobistar Wat een prestatie !!!
Mijn netwerk technieker heeft verschillende keren moeten bellen tot hij iemand aan de telefoon krijg die zin had om dit probleem op te lossen. Tot vier keer werd gewoon de lijn verbroken door de mobistar medewerken omdat niet de ZAAKVOERDER belde , maar iemand die belt in opdracht van de zaakvoerder !!!
Dit houd gewoon geen steek. Deze grap heeft onze netwerk technieker heel wat tijd gekost en dus ons VEEL GELD. Geld dat we niet hoefde uit te geven indien de mobistar technieker zijn werk naar behoren had gedaan.
Ik sta elke dag van s'morgens tot s'avonds op de werf en heb niet de tijd om naar een mobistar winkel te gaan, trouwens wat zou het helpen ???
Op het moment dat je een contract tekent bij een
Telkens je belt kom je bij een operator terecht, wanneer je achter een overste, of iemand met meer verantwoordelijkheid vraagt kan dit niet en wordt de lijn verbroken ... Goede service he ??? Inderdaad bij elke operator is wel wat, bij telenet en proximus waren ook wel eens problemen maar dit tart alle verbeelding. We hebben de overschakeling gemaakt doordat de verkoper ons alles mooi voorgesteld had, we gingen heel wat besparen op onze communicatie kosten... Tot heden heeft het alleen problemen opgeleverd en zeker geen voordeel.
Wat onze gsm lijnen betreft: Deze werken allemaal, doch soms met slechte ontvangst en verbrekingen. Tot op heden is het een 5 tal keren gebeurd dat derde inbreken in mijn gesprek, mensen die ik kan horen, maar mij niet kunnen horen. En ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Dit heb ik nooit met proximus, waar we meer dan 10 jaar klant waren, meegemaakt.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Lol, ben ook zelfstandige en als het bij mij langer dan een aantal weken duurt en ik er telefonisch uitgeraak krijgen ze van mij een aangetekende ingebrekestelling met een maximale datum van indienst stelling. Indien zij zich niet aan die datum houden verbreek ik het contract zonder opzegvergoeding wegens het niet leveren van de diensten. doet de provider moeilijk, dan zou ik HEN aanklagen wegens contractbreuk want zij leveren niet binnen een redelijk termijn (is wettelijk verplicht).
Dus ja ... laksheid van de bedrijfsleider is toch wel een punt vind ik ...
grtz,
Sasuke
Dus ja ... laksheid van de bedrijfsleider is toch wel een punt vind ik ...
grtz,
Sasuke
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Laat ons niet overdrijven, me dunkt dat de persoon in kwestie nog altijd het slachtoffer is. Ik zou nu wel aanraden om alsnog in gebreke te stellen en aangetekend te eisen dat de problemen binnen de 3 weken opgelost zijn, waarna je alles terug naar een andere provider kunt brengen (als je dat aandurft).
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik begrijp zijn frustratie.
De enige raad die ik kan geven is om direct zoals hierboven een ingebrekestelling sturen en direct naar een andere provider overstappen.
Voor een zaak zou ik nooit naar Mobistar gaan. Neem een sla-contract bij Belgacom of Telenet dan heb je die miserie niet. Als je een prof abonnement neemt kan dit NIET voorvallen. (er kan natuurlijk wel is iets fout lopen maar zo lang...) Heb je een storing, dan wordt dit binnen de 8 uur opgelost. (Bgc) Goede raad: stap direct over !
De enige raad die ik kan geven is om direct zoals hierboven een ingebrekestelling sturen en direct naar een andere provider overstappen.
Voor een zaak zou ik nooit naar Mobistar gaan. Neem een sla-contract bij Belgacom of Telenet dan heb je die miserie niet. Als je een prof abonnement neemt kan dit NIET voorvallen. (er kan natuurlijk wel is iets fout lopen maar zo lang...) Heb je een storing, dan wordt dit binnen de 8 uur opgelost. (Bgc) Goede raad: stap direct over !
Vooreerst wil ik toch wel even kwijt dat de nodige brieven ondertussen vertrokken zijn en dat ik onze advokaat reeds ingeschakeld heb.
De overschakeling naar een ander provider hangt dus wel degelijk in de lucht en ook zullen we alles in het werk stellen om de schade vergoed te krijgen.
Spreek dus zeker niet dat wij laks zijn he !!!
Het gaat hierover wel degelijk over een prof. contract, doch mobistar gedraagt zich weinig professioneel.
In principe mag het niet uitmaken welk soort contract het gaat. Een particulier die een contract afsluit heeft dezelfde rechten en recht op een goede dienstverlening. Alleen gaat het hier meestal over kleindere bedragen en vinden de meeste particulieren minder hun weg.
Het gaat erover dat een contract afgesloten werd en dit dient gewoonweg nageleefd te worden en de diensten in dit contract moeten gewoonweg feilloos werken.
Bovendien gaat de service dienst schandelijk te werk ( uitgezonderd nu 1 persoon die blijkbaar zijn job doet) In plaats de problemen uit te weg te gaan zouden ze beter oplossingen zoeken.
De publicatie van deze klacht heeft nog steeds tot doel om : 1 een oplossing voor onze problemen te bekomen
2 iedereen in kennis te stellen van wat en hoe wij meemaken met mobistar. Het tart gewoonweg alle verbeelding !!!
De overschakeling naar een ander provider hangt dus wel degelijk in de lucht en ook zullen we alles in het werk stellen om de schade vergoed te krijgen.
Spreek dus zeker niet dat wij laks zijn he !!!
Het gaat hierover wel degelijk over een prof. contract, doch mobistar gedraagt zich weinig professioneel.
In principe mag het niet uitmaken welk soort contract het gaat. Een particulier die een contract afsluit heeft dezelfde rechten en recht op een goede dienstverlening. Alleen gaat het hier meestal over kleindere bedragen en vinden de meeste particulieren minder hun weg.
Het gaat erover dat een contract afgesloten werd en dit dient gewoonweg nageleefd te worden en de diensten in dit contract moeten gewoonweg feilloos werken.
Bovendien gaat de service dienst schandelijk te werk ( uitgezonderd nu 1 persoon die blijkbaar zijn job doet) In plaats de problemen uit te weg te gaan zouden ze beter oplossingen zoeken.
De publicatie van deze klacht heeft nog steeds tot doel om : 1 een oplossing voor onze problemen te bekomen
2 iedereen in kennis te stellen van wat en hoe wij meemaken met mobistar. Het tart gewoonweg alle verbeelding !!!
Dit zijn geen 10 maanden dat we zomaar 'gewacht' hebben he ! Dit zijn 10 maanden die voorbij gegaan zijn met verschillende actie's
10 maanden met een opstapeling van gebeurtenissen. Als we toen geweten hadden dat het nu nog niet in orde zou zijn, dan was inderdaad de beslissing veel eerder genomen. Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijker om te zeggen wat diende te gebeuren. We wisten bij ondertekening van het contract ook niet dat ze zo met onze voeten zouden spelen ...
U moet ook het feit in acht nemen dat vb belgacom een pak duurder is. Verder is een contract een contract en dit dient gewoonweg nageleefd te worden. De diensten die aangeboden werden moeten gewoonweg werken.
10 maanden met een opstapeling van gebeurtenissen. Als we toen geweten hadden dat het nu nog niet in orde zou zijn, dan was inderdaad de beslissing veel eerder genomen. Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijker om te zeggen wat diende te gebeuren. We wisten bij ondertekening van het contract ook niet dat ze zo met onze voeten zouden spelen ...
U moet ook het feit in acht nemen dat vb belgacom een pak duurder is. Verder is een contract een contract en dit dient gewoonweg nageleefd te worden. De diensten die aangeboden werden moeten gewoonweg werken.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Natuurlijk is het de schuld van mobistar... maar hoe een bedrijfsleider het zo ver laat komen vind ik onbegrijpelijk.
Als bedrijfleider moet je toch op de ene of de andere manier wat druk kunnen uitoefenen.
Vreemd dat je daar geen verkoper verantwoordelijk voor kan stellen.
Als bedrijfleider moet je toch op de ene of de andere manier wat druk kunnen uitoefenen.
Vreemd dat je daar geen verkoper verantwoordelijk voor kan stellen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Elk prof contract bij mobistar heeft volgens mij een accountbeheerder bij mobistar
Als die niet iets op op minder dan 5 werkdagen zou kunnen oplossen ....
Volgens mij word van de benadeelde partij teveel verwacht van hun niet zo proffesioneel contract bij mobistar en neemt men pas actie na herhaaldelijke mislukkingen en verwittigingen
Ik kan enkel anders maar zeggen dan dat als wij met ons mobistar lijnen/toestellen iets voor hebben het dezelfde dag nog opgelost geraakt of de dag erna met een on site swap van het toestel betreffende
Zijn ook maar een "klein" bedrijfke , maar zitten wel met dure afspraken dacht ik , die vertalen in goede service
In de states zeggen ze vaak : "What you pay for is what you get" en ben vrij zeker dat dat hier het geval is , zonder het dossier compleet en neutraal van beide partijen te kennen uiteraard
Als die niet iets op op minder dan 5 werkdagen zou kunnen oplossen ....
Volgens mij word van de benadeelde partij teveel verwacht van hun niet zo proffesioneel contract bij mobistar en neemt men pas actie na herhaaldelijke mislukkingen en verwittigingen
Ik kan enkel anders maar zeggen dan dat als wij met ons mobistar lijnen/toestellen iets voor hebben het dezelfde dag nog opgelost geraakt of de dag erna met een on site swap van het toestel betreffende
Zijn ook maar een "klein" bedrijfke , maar zitten wel met dure afspraken dacht ik , die vertalen in goede service
In de states zeggen ze vaak : "What you pay for is what you get" en ben vrij zeker dat dat hier het geval is , zonder het dossier compleet en neutraal van beide partijen te kennen uiteraard
The eternal and true pessimist
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat is wat ik dacht van die verantwoordelijke...
Veel dreigen kan je niet door te zeggen dat je met je zal opstappen naar een andere operator want je hebt nog geen geld in de kassa gebracht.
Dat is een heel ander verhaal als je zeg nu maar 1000€ per maand in de kassa brent als een klein bedrijfje hé
Veel dreigen kan je niet door te zeggen dat je met je zal opstappen naar een andere operator want je hebt nog geen geld in de kassa gebracht.
Dat is een heel ander verhaal als je zeg nu maar 1000€ per maand in de kassa brent als een klein bedrijfje hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
Wat betreft 1: kan je eens héél kort en bondig een overzichtje maken van:DANTHA schreef:De publicatie van deze klacht heeft nog steeds tot doel om:
1 een oplossing voor onze problemen te bekomen.
2 iedereen in kennis te stellen van wat en hoe wij meemaken met mobistar.
- - wat je hebt aangevraagd ?
(hoeveel vaste lijnen, welke soort (PSTN, ISDN, fax, VoIP), hoeveel GSM nummers, welk internet abonnement, enz ...)
- wat je hebt gekregen ?
- wat er werkt en wat er niet werkt ?
Uit jouw heel lange beschrijvingen is het moeilijk om de draad te vinden.
NOG EEN LAATSTE KEER:
Ons contract is een mobistar ADSL pro + 1 voice lines met daaraan 4 telefoon nummers verbonden.
De gsm nummers zijn vanaf start van het contract alle actief zonder hindernissen. Maar hebben dikwijls slechte verbindingen, onderbroken worden en zelfs met plots vreemde horen praten ( verstaanbaar)
We betalen per maand gemiddeld een 300 euro alles bij elkaar. Voor de adsl en telefoonlijn is het 58 euro excl btw Daarvoor mag het wel werken zeker.
En nog een keer een contract is een contract en dit moet nagekomen worden, onafhankelijk welke prijs daaraan verbonden is.
toestand nu:
bestaande nummer die overgenomen werd werkte meteen
ander nummer dat ons faxlijn moet worden ; daarmee kunnen we nu wel faxen maar wanneer andere proberen in te bellen/faxen krijgen ze een bandje : geen aansluiting op dit nummer.
Een ander nummer ; kunnen we mee bellen maar wanneer je het nummer draait kom je ergens op een fax terecht maar dus niet bij ons.
Van een verantwoordelijke voor ons account hebben we geen weet. Trouwens tot vorige week was ons account zelfs nog niet aangemaakt bij mobistar.
Ons contract is een mobistar ADSL pro + 1 voice lines met daaraan 4 telefoon nummers verbonden.
De gsm nummers zijn vanaf start van het contract alle actief zonder hindernissen. Maar hebben dikwijls slechte verbindingen, onderbroken worden en zelfs met plots vreemde horen praten ( verstaanbaar)
We betalen per maand gemiddeld een 300 euro alles bij elkaar. Voor de adsl en telefoonlijn is het 58 euro excl btw Daarvoor mag het wel werken zeker.
En nog een keer een contract is een contract en dit moet nagekomen worden, onafhankelijk welke prijs daaraan verbonden is.
toestand nu:
bestaande nummer die overgenomen werd werkte meteen
ander nummer dat ons faxlijn moet worden ; daarmee kunnen we nu wel faxen maar wanneer andere proberen in te bellen/faxen krijgen ze een bandje : geen aansluiting op dit nummer.
Een ander nummer ; kunnen we mee bellen maar wanneer je het nummer draait kom je ergens op een fax terecht maar dus niet bij ons.
Van een verantwoordelijke voor ons account hebben we geen weet. Trouwens tot vorige week was ons account zelfs nog niet aangemaakt bij mobistar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Je wil een oplossing, wel hier is ze:
- Sluit een contract af bij een andere operator die service geeft (Belgacom, Telenet,...) en zet al je gsm's, internet en vaste telefonie over.
- Neem en advocaat en verhaal je 'schade' op Mobistar.
Als je volgens jou minstens 300€ per maand 'verliest' (3000/10) hierdoor waarom betaal je dan '300' per maand aan Mobistar ? Ik kan het echt niet geloven dat een bedrijf 10 maand lang communicatieproblemen heeft en dit zomaar z'n gang laat gaan. Je mag dan wel zeggen dat je actie onderneemt maar 10 maand ? Komaan zeg !
Edit: En geen enkele van je posts is 100% duidelijk. Dus wees niet verbaasd als mensen kritiek geven of om verduidelijking vragen. Als je een opsomming geeft van wat je bedrijf nodig heeft zal je hier nuttige tips krijgen op het forum om geld te besparen en toch een goed product/service krijgen. Maar als het enkel is om wat te klagen over Mobistar... tja.
- Sluit een contract af bij een andere operator die service geeft (Belgacom, Telenet,...) en zet al je gsm's, internet en vaste telefonie over.
- Neem en advocaat en verhaal je 'schade' op Mobistar.
Als je volgens jou minstens 300€ per maand 'verliest' (3000/10) hierdoor waarom betaal je dan '300' per maand aan Mobistar ? Ik kan het echt niet geloven dat een bedrijf 10 maand lang communicatieproblemen heeft en dit zomaar z'n gang laat gaan. Je mag dan wel zeggen dat je actie onderneemt maar 10 maand ? Komaan zeg !
Edit: En geen enkele van je posts is 100% duidelijk. Dus wees niet verbaasd als mensen kritiek geven of om verduidelijking vragen. Als je een opsomming geeft van wat je bedrijf nodig heeft zal je hier nuttige tips krijgen op het forum om geld te besparen en toch een goed product/service krijgen. Maar als het enkel is om wat te klagen over Mobistar... tja.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Heel waarschijnlijk heeft de TS een Mobistar "One Office Fix Pack" of een "One Office Full Pack".
Het "ADSL Pro 1" deel daarvan zal niet werken zoals het hoort....
Dantha Construct is een bouwfirma en allicht niet zo onderlegd in GSM/internet/telefonie wat de communicatie mogelijkerwijze bemoeilijkt ....
In hoofdletters schrijven (=roepen) is natuurlijk "not done" op een forum.
Maar feitelijk zou een simpel ADSL-lijntje met VoIP (4 nummers / max één gesprek) toch wel mogen werken.
Vooreerst kan de TS misschien eens nakijken of er voor ieder nummer een aparte telefoon op de desbetreffende poort is aangesloten.
4 nummers = 4 telefoons, ieder aangesloten op een andere poort.
Verder zou de TS specifiek een poort kunnen activeren in de Mobistar "Business Livebox 500A".
Hoe dit te doen staat in de handleiding van de "Business Livebox 500A" op pagina 62.
Voor de lijn waar de fax op hangt (of zou moeten hangen) zou dit sowieso dienen te gebeuren, denk ik. Misschien is dit de reden dat fax-ontvangst niet mogelijk is?
Het "ADSL Pro 1" deel daarvan zal niet werken zoals het hoort....
Dantha Construct is een bouwfirma en allicht niet zo onderlegd in GSM/internet/telefonie wat de communicatie mogelijkerwijze bemoeilijkt ....
In hoofdletters schrijven (=roepen) is natuurlijk "not done" op een forum.
Maar feitelijk zou een simpel ADSL-lijntje met VoIP (4 nummers / max één gesprek) toch wel mogen werken.
Vooreerst kan de TS misschien eens nakijken of er voor ieder nummer een aparte telefoon op de desbetreffende poort is aangesloten.
4 nummers = 4 telefoons, ieder aangesloten op een andere poort.
Verder zou de TS specifiek een poort kunnen activeren in de Mobistar "Business Livebox 500A".
Hoe dit te doen staat in de handleiding van de "Business Livebox 500A" op pagina 62.
Voor de lijn waar de fax op hangt (of zou moeten hangen) zou dit sowieso dienen te gebeuren, denk ik. Misschien is dit de reden dat fax-ontvangst niet mogelijk is?
Maar allicht zal hierop een telefoonnummer zitten en zal het bedoelde faxnummer op poort 2,3 of 4 zitten.Standaard is de FXS-poort nummer 1 (L1) geactiveerd.
Alle 4 nummers zijn in de box gekend en geweten op welke poort ze zich bevinden. Het probleem zit wel degelijk in de centrale van mobistar.
Op alle poorten is een telefoon of fax aangesloten met het bovenstaande beschreven resultaat.
Totaal verlies/schade 3000 euro heeft niks te maken met 300 euro factuur bedrag * 10. Van de 300 euro gemiddeld is 58 euro ab. geld voor de adsl lijn en de vaste telefoonlijnen. Het overige bedrag zijn gsm kosten (ab. geld en verbruik) ( on afgezien dat de kwaliteit van de verbindingen niet altijd goed is, hebben we geen probleem met deze bedragen. Wat ge verbruikt moet betaald worden.
De eerste 6 maanden wanneer de box nog niet geplaatst werd is ook hiervoor geen ab geld ( 58 euro) gerekend. We hebben al die nog gebruik gemaakt van ons telenet verbinding. Deze was gelukkig nog niet opgezegd.
Op alle poorten is een telefoon of fax aangesloten met het bovenstaande beschreven resultaat.
Totaal verlies/schade 3000 euro heeft niks te maken met 300 euro factuur bedrag * 10. Van de 300 euro gemiddeld is 58 euro ab. geld voor de adsl lijn en de vaste telefoonlijnen. Het overige bedrag zijn gsm kosten (ab. geld en verbruik) ( on afgezien dat de kwaliteit van de verbindingen niet altijd goed is, hebben we geen probleem met deze bedragen. Wat ge verbruikt moet betaald worden.
De eerste 6 maanden wanneer de box nog niet geplaatst werd is ook hiervoor geen ab geld ( 58 euro) gerekend. We hebben al die nog gebruik gemaakt van ons telenet verbinding. Deze was gelukkig nog niet opgezegd.