Geen Roaming Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik reis heel regelmatig met de auto door Duitsland om in Skandinavie te geraken..Heel vaak kan ik niet bellen en ben ik onbereikbaar.We spreken van de bewoonde wereld ,geen plekken in het uiterste noorden etc etc.
Bij een eerdere klacht gaf Proximus toe dat ze de roaming wel eens uitzette bij buitenlanders,tis echt waar.Ik ben langer dan 10 jaar klant en betaal stipt (domiciliëring) dus geld te goed hebben ze nooit gehad..Ze hebben destijds beloofd om dit nooit meer te doen maar nu ben ik het voorgoed beu en zou graag willen horen welke provider de beste is als je regelmatig in het buitenland vertoeft. Bij voorbaat dank voor evt tips
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eerste keer dat ik daarvan hoor. Zit regelmatig in onze buurlanden en nooit last van gehad. Niet met proximus (werk), niet met mobistar (vroeger werk) niet met base (mobile vikings, privé)...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Zou me verwonderen dat ze roaming zouden uitschakelen...
Ik reis beroepshalve (wereldwijd) een 80% van mijn tijd en heb eigenlijk zelden tot nooit problemen met gesprekken/data in het buitenland.

Maar wel even het volgende verhaal:
Heb een hele tijd in Frankrijk gewoond (beroepshalve) en gebruikte daar mijn privaat proximus GSM op het SFR netwerk (vodaphone partner in FR).
Ik schakelde daar als proximus gebruiker automatisch naar over bij het binnenrijden van Frankrijk.
Op mijn appartement, stad en het werk had ik ook steeds SFR signaal.
Op een bepaald moment laat ik vodaphone passport activeren. Sinds dat moment kreeg ik steeds een niet-vodaphone partner (orange) als ik automatische selectie liet opstaan.
Blijkbaar had men de prioriteitenlijst op de simkaart aangepast... vermoedelijk omdat men mij hogere bedragen kon aanrekenen als ik met een niet-vodaphone partner belde!
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Prioriteitenlijst is geen aanpassing van de simkaart, maar van het gsm toestel zelf. Zo wou ik, ook bij proximus, ook steeds in FR met de vodafone partner SFR bellen. Toen ik van GSM veranderde ging deze steeds over naar bouygues in frankrijk. Toen ik dit manueel terug goed heb gezet werkte het weer zoals ik wou.

Telefonie = EDPnet + OVH
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Ik snap ook niet waarom ik deze problemen ondervind.Vorig jaar toen een medewerker me vertelde dat ze regelmatig de roaming uitzette bij buitenlanders viel ik even stil,,,,,,,,,,,en toen werd ik razend .Ik kreeg later bericht van iemand 'met strepen' en deze vertelde dat men jaarlijks veel geld verloor door onbetaalde rekeningen van buitenlanders .Wat dat met mij te maken had kon hij me natuurlijk niet duidelijk maken.
Dit keer begon de miserie in het Ruhrgebied op de heenweg...Pas voorbij Bremen had ik weer 'licht'.Een dag in Denemarken zonder problemen,in Zweden ook geen.Op de terugweg had ik ca 9 uur geen roaming in Denemarken maar in Duitsland geen problemen..Ik snap er werkelijk niets van maar zoek nu dus een provider die beter weet om te gaan met klanten die regelmatig in het buitenland zitten..
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Voor roaming vind ik nog steeds proximus de beste...
De vodaphone partners hebben heel performante netwerken!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dasmewat schreef: Vorig jaar toen een medewerker me vertelde dat ze regelmatig de roaming uitzette bij buitenlanders viel ik even stil,,,,,,,,,,,en toen werd ik razend.
Als ze de roaming uitzetten voor buitenlanders, dan bedoelen ze buitenlanders die naar België komen. Dat heeft niets met jouw probleem te maken.
dasmewat schreef: Dit keer begon de miserie in het Ruhrgebied op de heenweg...Pas voorbij Bremen had ik weer 'licht'.Een dag in Denemarken zonder problemen,in Zweden ook geen.Op de terugweg had ik ca 9 uur geen roaming in Denemarken maar in Duitsland geen problemen..
Ik heb ook nog zo'n GSM gehad :(.
Telkens als ik van romaing partner veranderde, duurde het uren voor ik terug bereikbaar was (als ik met de trein reisde van Antwerpen naar den Haag, viel mijn verbinding weg vanaf de grens (Roosendaal), en ik was al lang aangekomen in den haag tegen dat ik weer signaal kreeg.
dasmewat schreef:Ik snap er werkelijk niets van maar zoek nu dus een provider die beter weet om te gaan met klanten die regelmatig in het buitenland zitten.
Jouw probleem heeft volgens mij niets met Proximus te maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Ik zal proberen om een ding heel duidelijk te maken.Proximus heeft toegegeven dat mijn roaming uitstond vorig jaar.Ik denk dat de medewerker die dit toegaf geen promotie heeft gemaakt dat jaar ..Ik ga er van uit dat dit niet meer gebeurt omdat ik nu vaker wel roaming heb dan geen ,eerder een probleem tussen Proximus en partners ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dasmewat schreef:Proximus heeft toegegeven dat mijn roaming uitstond vorig jaar.Ik denk dat de medewerker die dit toegaf geen promotie heeft gemaakt dat jaar
Het is bij sommige providers gebruikelijk dat roaming uitstaat tot de klant het nodige doet om dit te laten activeren. Dit is éénmalig. De medewerker die dit "toegaf" zal hierdoor zijn promotie niet ontlopen, wees daar maar niet bang voor :).

Je gelooft het dus nog altijd niet dat het soms ook aan je GSM toestel kan liggen ?
Welk toestel heb je ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Philippe : staat binnen EU roaming niet altijd aan voor gebruikers? Enkel tempo en pay&go (prepaid base weet ik niet) moet je 1 of 2 dagen wachten eer je kan het gebruiken in EU. Voor buiten EU moet je het aanvragen om het te activeren.

Telefonie = EDPnet + OVH
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Ik heb verschillende toestellen gebruikt ,probleem is hierdoor niet opgelost ..Ik bel en sms met mijn gsm,niet meer dan dat dus geen dure iphone , op het moment bel ik met een Samsung toestel .
Men was niet trots op het feit dat mijn roaming 'per ongeluk' uitstond ovrigens.Wegens drukte heb ik nooit uitgezocht wat de wet zegt over roaming..Nu wil gewoon een betere provider,ik ben best wel klaar met Proximus ...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Je hebt het meer dan één keer gehad dat je geen roaming had? Niet eenmalig?

Telefonie = EDPnet + OVH
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Sorry indien ik niet duidelijk ben geweest.Ik reis sinds jaren op en neer tussen België en Skandinavie.Niet wekelijks maar zeker 6 keer per jaar.Gedurende een van deze reizen een dik jaar geleden kon ik niets met mijn gsm.Toen hadden ze ,volgens Proximus per ongeluk mijn roaming afgezet (omdat ik een buitenlander ben zei de medewerker ).Dit is direct rechtgezet en men heeft excuses aangeboden .Sindsdien ben ik heen en weer geweest met weinig problemen maar de laatste 2 keren heb ik telkens problemen.Niet constant maar ik wil voor mijn familie 24 op 24 bereikbaar zijn..
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lijkt mij sterk eerlijk gezegd...meer kan ik er niet over zeggen.

Telefonie = EDPnet + OVH
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

krisken schreef:
axs schreef:...
Op een bepaald moment laat ik vodaphone passport activeren. Sinds dat moment kreeg ik steeds een niet-vodaphone partner (orange) als ik automatische selectie liet opstaan.
Blijkbaar had men de prioriteitenlijst op de simkaart aangepast... vermoedelijk omdat men mij hogere bedragen kon aanrekenen als ik met een niet-vodaphone partner belde!
Prioriteitenlijst is geen aanpassing van de simkaart, maar van het gsm toestel zelf. Zo wou ik, ook bij proximus, ook steeds in FR met de vodafone partner SFR bellen. Toen ik van GSM veranderde ging deze steeds over naar bouygues in frankrijk. Toen ik dit manueel terug goed heb gezet werkte het weer zoals ik wou.
Het punt van axs is eerder dat ze volgens hem de volgorde hebben aangepast van de prioritaire partners, wat OTA kan gebeuren van provider > gsm.
Dat is overigens niet erg waarschijnlijk, aangezien Px echt geen klanten die voor deze optie hebben gekozen meer wil laten betalen via de niet-partners. Klanten die erg prijsbewust voor zo'n optie hebben gekozen doelbewust meer laten factureren zou nefast zijn voor de klantentevredenheid en dus ook aan de trouwheid, en zullen ze dus nooit actief doen op grote schaal.

Wat betreft onze 'dasmewat'. Ik denk eerder dat het een probleem is van het feit dat niet alle operatoren in alle regionen voldoende bereik hebben in het buitenland. Als je dan echt veel onderweg bent en on the road belt, dan ga je veel gaten hebben omdat de gsm telkens moet zoeken naar een nieuw signaal van een nieuwe provider als je huidig-geselecteerde provider het laat afweten qua bereik. Oplossing: optie 'handmatig selecteren' selecteren en het juiste VDFpassportnetwerk selecteren. Heb je voldoende bereik via je VDFnetwerk, dan kan je (goedkoop via jouw VDFoptie) bellen. Heb je geen bereik, dan niet, en zal de gsm ook geen ander netwerk selecteren (en zal je dus ook niet 'bedrogen' worden). En het is een feit dat van die dingen nog groter en erger lijken van zodra je er begint op te letten.
Met zinsnedes als 'proximus gaf toe... echt waar', 'beloofd om het nooit meer te doen', 'wellicht geen promotie dit jaar', 'ze waren er niet trots op', 'ze hebben excuses aangeboden' ...: dit komt echt ongeloofwaardig over + strookt totaal niet met hoe een persoon klinkt die een oplossing wil voor zijn probleem. Dit begint meer op een stampmotschop bashtopic te lijken :oops:
Je vroeg je af wat het met jou te maken had dat men jaarlijks veel geld verloof door onbetaalde rekeningen door buitenlander. Je geeft zelf het antwoord in een latere post: omdat men jou beschouwde als buitenlander blijkbaar (los van het feit of dat werkelijk en terecht zo is).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Aan onze LPS
Jij mag het een bashtopic vinden en of je wel of niet gelooft dat Proximus mijn roaming uitzette omdat ik een buitenlander ben zal ik geen slaap om laten.Dit is geen topic over racisme maar ik heb Proximus laten weten dat ik niet als een paria wil behandeld worden.ze gaven toe dat ze een fout hadden gemaakt,boden hun excuses aan en de zaak was afgehandeld.mijn roaming staat nu aan,daar twijfel ik niet aan.jij gaat dat arrogant vinden maar ik vind dat je,zeker in EUropa, moet kunnen reizen zonder te moeten prutsen aan je telefoon.Wie ze kizen als partners is hun business maar ik verwacht bereik 24 op24.dit kunnen ze dus niet vind ik dus mijn vraag is of er een betere provider is
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

dasmewat : neem 2 oude gsm's, koop een kaartje van base en eentje van mobistar en ga proberen als je nog ns naar t buitenland gaat?

Telefonie = EDPnet + OVH
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Moet er ook rekening mee houden dat Roaming te maken heeft met roaming contracten met andere providers, dat de bereikbaarheid in het buitenland niet alleen afhangt van je eigen provider. Ook is het zo dat roaming door wettelijke richtlijnen binnnen de EU beperkt is. Als u veel in het buitenland zit, moet u eens kijken hoe het zit met de dekking van de roaming partner van Proximus in dat land, en desnoods een andere provider nemen in Belgie gebaseerd op basis van de betere roaming partner in het buitenland.
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Aan oude gsm's geen gebrek dus de truc met een paar kaarten is goe plan,dank voor de tip !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”