Telenet Business weer plat?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier weer probleem met Telenet FN Business.
Verbinding lijkt OK maar toch geen internet.
Zelfde symptomen als op 7/8 oktober.

Edit: Geraak niet op http://www.telenet.be via Belgacom ADSL, wel via 3G. http://www.downforeveryoneorjustme.com zegt dat het "just me" is.
Laatst gewijzigd door seagull 19 okt 2011, 14:32, in totaal 3 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik (edpnet) kan niet surfen naar telenet.be of zita.be

er is dus wel iets aan de hand
de koe zegt boe
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zelfde hier, zit op mijn werk, en alles van telenet is weg. Website, Webmail, yelo, ...
Laatst gewijzigd door ddd 19 okt 2011, 14:33, in totaal 2 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hetzelfde hier. Ik heb de indruk dat er routeringsissues zijn bij Telenet. Vanop een Telenet verbinding geraak ik nog aan mijn sites maar precies geen routering tussen Telenet en andere providers.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Wat inderdaad het geval voor ALLES bij Telenet, zowel partikulier als business. Ondertussen alles terug werkende.
Maar zoals zo vaak weinig of geen communicatie. Hun Twitter account wordt blijkbaar alleen maar gebruik om hun 'fantastische' producten te promoten, triest.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Idem hier. Begint wel stilaan heel vervelend te worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tweet telenet
Momenteel is er een algemene storing voor een deel van onze internetklanten. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Astralon schreef:Ondertussen alles terug werkende.
Helaas niet het geval, hier nog steeds alles offline (089 zone) ook na reboot modem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Hier op het werk in Kontich ook. Het werkt ondertussen terug. Het zou te wijten zijn aan een blikseminslag bij Telenet.
Afbeelding
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ondertussen terug werkende hier, heeft er wel een half uur uitgelegen. Ik ben een maand geleden van Fibernet XL naar Business Fibernet XL overgestapt net om een stabielere verbinding zonder FUP te hebben en reeds 2x dat dit gebeurde...niet positief!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Lijkt me niet alleen om telenet te gaan?
oa ww.hbvl.be. hln.be, gva.be en belgacom.be waren/zijn een tijd niet bereikbaar (hier via een BGC VDSL2 verbinding)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er zijn problemen gemeld vanuit diverse datacentra en netwerken ivm deze problemen. Heeft niet te maken met DNS problemen (smokeping doen die mensen op het IP, niet op hostname) maar waarschijnlijk routingproblemen of fibercut of iets in die aard.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Volgens de Telenet helpdesk is er een probleem in de centrale in Hoboken en zou het 3 tot 4 uur kunnen duren.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Rare reactie van de helpdesk. Hier is alles terug online.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Waar is "hier"?

In Beerse, regio Turnhout, nog steeds problemen...
batavus
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2011, 11:45

Beringen niets aan de hand.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik kan jullie meedelen dat er een zware flits en knal was in antwerpen. Dit zal ongetwijfeld de problemen veroorzaken. De brandweer rijdt continu aan en af. Aan de storingen te zien dat we op een korte tijd binnen krijgen moet het toch zijn effect niet gemist hebben. De donder was zo hevig dat alles volop trilde. Gevolgd door hagelbollen. Dit was voelbaar over een grote afstand.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Belgacom ADSL is hier niet van de rapste. :cry:

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ddd schreef:Waar is "hier"?
Zone 089.
DH-
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2011, 14:41
Bedankt: 5 keer

Hier lag alles ook even plat, maar nu werkt alles weer. (Hoogstraten)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Oorzaak : defecte gateway

http://i2g.be/JWZn4c

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

net op de radio gehoord.

dacht al, nadat de stroom hier uitviel wilde telenet ruim 15-20 min lang niet werken. edpnet ging gewoon zoals verwacht. :banana:


ik ben hier thuis "netwerk beheerder" en mijn pc's zitten op edp.
ik zit rustig te surfen alles werkt.

- krijg al snel klachten, het werkt niet!!!
> w8 ff modem moet opstarten
- (5 min mater) Het werkt nog niet! , het probleem zit toch niet hier???
> neen, start je pc maar opnieuw op (zo daar zijn we vanaf)
- (nog 5 min later) Het werkt weer niet!!!
> ZUCHT, ik ga er naartoe.
cmd
ping -t google.com
responses...


> Zo het werkt? :-D
- HUH wTF
Laatst gewijzigd door gunmaster 19 okt 2011, 16:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Consumer en Business is blijkbaar 't zelfde product bij Telenet, gewoon andere sticker op de verpakking. :-D
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nee, een tijdje geleden lag enkel de business er uit :) De term redundantie kennen ze daar in Mechelen precies niet...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111019_114

Toch gaat het niet om alle klanten, want ik heb er in elk geval niets van gemerkt, en ik zou het zeker gezien hebben want ik werk vandaag van thuis met VPN naar mijn werk.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

is ook alleen regio antwerpen 8)

het moest erg zijn moest al het internet van telenet hier door 1 enkele uplink gaan.


Nu de vraag, waarom faalde een backup systeem of andere uplinks?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Regio Antwerpen ? Leuven en Tienen zijn bij mijn weten geen regio Antwerpen hé...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens de statistics op de modem van mijn dochter in Gent was het probleem tussen 14.21 en 14.41 (dus exact 20 minuten zoals Telenet bekend maakte).
Gedurende deze periode kreeg de FritzBox geen SIP registraties met de Betamas servers, maar bleven de Weepee lijnen wel geregistreerd. Dus niet alle bestemmingen waren onbereikbaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Regio moorselede/roeselare heb ik ook telefoontjes gehad ... Business Fibernet ...
Dus moet toch bijna heel vlaanderen voor problemen gezorgd hebben ...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe : zat je dochter niet bij Belgacom? :p
Overigens : wel raar dat weepee wel nog werkte : ik heb contact gehad met weepee via twitter en al hun connecties met telenet waren ze kwijt vanuit AntwerpDC en Level3. Dus jij moest via Amsterdam gaan dan?

Op twitter heeft weepee zelfs een tweet gezet dat ze door deze panne alle verkeer wouden doorschakelen naar je gsm.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
parkiet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:29
Bedankt: 2 keer

Defecte gateway oorzaak algemene panne bij Telenet (update)
Kristof Van der Stadt - 15:47

Bron © Belga
Een defecte gateway die de uplink verzorgt naar het internet, heeft korte tijd “potentieel alle Telenet-klanten” zonder internet gezet.

Een kleine twintig minuten duurde de panne die volgens Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts “potentieel alle Telenet-internetklanten” trof. Een hardwareprobleem aan een van de gateways die bij Telenet de uplink verzorgt naar het internet was de oorzaak. Dat zorgde voor een cascade aan andere problemen met de algemene panne tot gevolg.

Waarom de andere gateways de connectiviteit niet konden verzorgen en wat de kettingreactie in gang gezet heeft, wordt nog onderzocht. Het hardwaredefect werd mogelijk veroorzaakt door een blikseminslag in Hoboken. “We weten dat er in de buurt van de gateway een ernstige blikseminslag was. Hoogstwaarschijnlijk is er een verband, maar helemaal zeker is dat nog niet”, aldus de woordvoerder die benadrukt dat ondertussen alle problemen van de baan zijn.

Update 16u48:
Telenet bevestigt dat de blikseminslag voor spanningsproblemen gezorgd heeft in de gateway. De automatische redundantie heeft gefaald, waarna dat proces manueel gestart diende te worden. Wie de leverancier van de gateways is, wil Telenet liever niet kwijt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb al gans de morgen problemen.
Kortstondig uitvallen enzo, zijn er nog met problemen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hun computers geeft niks aan dat er problemen zijn/
Ze zien niks van uitval als ik technieker wil moet ik betalen
nochthans

En wilt u graag dat we dezelfde dag nog langskomen?

Dan is de herstelling gratis als u Business Fibernet M, L of XL hebt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

proximusboyke schreef:ik heb al gans de morgen problemen.
Kortstondig uitvallen enzo, zijn er nog met problemen ?
Sinds de uitval van een paar weken terug zaterdag (alle fixed IP's eruit) heb ik geen dag meer zonder onderbrekingen gehad.
TN Solutions is op de hoogte, maar vindt blijkbaar het probleem niet. Verschillende techniekers wijzen op bepaalde onregelmatigheden, maar een oplossing is blijkbaar nog steeds niet in zicht.

Hoe lang duurt dat kortstondig uitvallen en betreft het hier een DOCSIS-3 of DOCSIS-2 modem? (Ik verwacht 3 op basis van je sig.) In mijn geval hebben de DOCSIS-2-modems geen last, enkel de DOCSIS-3-modems (maar dan ook wel alle DOCSIS-3-modems op de node). Gelukkig voor mij valt de (dagelijkse) onderbreking niet tijdens de kantooruren.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

een paar seconden.
Het gekke eraan onderaan als ik kijk zie ik staan dat ik verbonden ben met het internet maar het wekt niet.
Mensen op msn vragen zich af wa ik doe aanmelden afmelden aanmelden ...
is de 6120E dus 3.0
als je belt naar telenet moet ge bellen naar 070 696969
daar meneer dat kan niet dat u onderbrekingen hebt, de computer geeft aan dat dit slechts 1x is gebeurd om 12.36u
ik ja meneer het klopt omdat het toch altijd bij telenet dezelde oplossing is stekker uitrekken 10 sec wachten...
dus dat heb ik nu gedaan en het helpt nie.
Om U een idee te geven ik heb 79 onderbrekingen gehad in amper 3 uur.
Het kan niet want de heren van de techniek zouden dat zien op hun computer :bang: :bang:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”