BelgacomTV decoder vervangen
Ik heb een momenteel deze decoder een Atlanta:
http://support.en.belgacom.be/euf/asset ... tlanta.gif
En die gaat zeer traag! Zou dit een reden zijn om mijn decoder te kunnen inwisselen voor een nieuwer model? Of moet het toestel echt niet meer functioneren?
Ik heb dit toestel meer dan 3jaar en betaald iedere maand 6 euro huur voor dus zo toch verwachten dat een nieuw decoder mag krijgen.
http://support.en.belgacom.be/euf/asset ... tlanta.gif
En die gaat zeer traag! Zou dit een reden zijn om mijn decoder te kunnen inwisselen voor een nieuwer model? Of moet het toestel echt niet meer functioneren?
Ik heb dit toestel meer dan 3jaar en betaald iedere maand 6 euro huur voor dus zo toch verwachten dat een nieuw decoder mag krijgen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij defect kan je deze inruilen. ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of die traagheid die jij ervaart normaal is of dat er iets mis is met de decoder.... ik weet dus ook niet of dit voldoende zal zijn om een andere te bekomen
maar sowieso moet je eerst contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700 en deze kunnen je een inruilnummer geven, daarmee moet je dan naar een belgacom center, aanbieden zonder ticket is nutteloos
maar sowieso moet je eerst contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700 en deze kunnen je een inruilnummer geven, daarmee moet je dan naar een belgacom center, aanbieden zonder ticket is nutteloos
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Je hoeft daarom ook niet 100 % eerlijk te zijn. je kan bijvoorbeeld zeggen dat het traag is over het algemeen, maar dat hij ook regelmatig gans vastloopt (niks erageert nog) en dat dan enkel een ganse herstart helpt. En die herstart duurt dan 15 minuten.
Bij de nieuwe decoders duurt een herstart slechts 2 minuten .
Bij de nieuwe decoders duurt een herstart slechts 2 minuten .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Wel opletten dat je met zo'n smoes er niet voor zorgt dat ze de problemen bij andere dingen gaan zoeken (modem, lijn,..). Je kan bvb ook zeggen dat je andere decoder (indien je er 2 of meer hebt) het wel perfect doet.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb een V3 decoder... opstart duurt ongeveer 2 minuten, dan kan je tv kijken, maar dan geraak je nog niet in pvr etc... volledige opstart is na een minuut of 10 - is het bij een V4 dan anders?Goztow schreef: En die herstart duurt dan 15 minuten.
Bij de nieuwe decoders duurt een herstart slechts 2 minuten .
niet eerlijk zijn kan inderdaad helpen, 't zal er ook wel van afhangen wie je aan de lijn krijgt.... en misschien gaan ze eerst nog andere dinges proberen voor ze over gaan tot de omruil (factory reset en dergelijke, je kan zeggen dat je die al gedaan hebt natuurlijk)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er zal volgens Eva binnenkort een firmware update plaatsvinden der decoders
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De factory reset procedure met de 3 knoppen (zie quote) deed onze V3 indertijd op zwart beeld hangen (via scart aansluiting) -- ik denk dat wij toen één van de eersten waren die een V3b vervangdecoder kregen bij Scarlet
EDIT :: bij Belgacom krijg je een ticket om te ruilen in de winkel, bij Scarlet komt er een technieker - zo was het toch bij ons.Factory Reset van BGC-decoder:
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb hier nog rel4.reno.myrioi--19, beste dat ik al tegen gekomen ben is rel5.reno.myrioi--31 , maar of de firmware decoder gebonden is weet ik niet (heb hier nog een V3)jackho schreef:Wat is nu eigenlijk de laat software versie voor de decoders Versie 4 want naar het schijnt zijn er verschillende in omloop?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Tikkend geluid?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
weet ook iemand wat voor bugs de rel5.reno.myrioi--31 opgelost heeft?
@xenne,
Ik heb van een collega vernomen dat zijn decoder V3 ook deze rel5.reno.myrioi--31 heeft .
Maar de vraag blijft natuurlijk, wat is er dan allemaal verbeterd of welke problemen zijn er zo allemaal opgelost hiermee?
mvg,
@xenne,
Ik heb van een collega vernomen dat zijn decoder V3 ook deze rel5.reno.myrioi--31 heeft .
Maar de vraag blijft natuurlijk, wat is er dan allemaal verbeterd of welke problemen zijn er zo allemaal opgelost hiermee?
mvg,
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb hier ondertussen ook de rel5.reno.myrioi--31 binnen getrokken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ik heb anders helemaal geen contact opgenomen met de technische dienst. Ik heb naar een lokaal Belgacom Center gebeld (dus geen teleboetiek) en gezegt dat ik een probleem had met de harde schijf zodat ik geen PVR noch pauze live tv meer kon doen. M'n vraag was simpel: kan ik mijn decoder komen inwisselen ? Antwoord: geen enkel probleem.xenne schreef:bij defect kan je deze inruilen. ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of die traagheid die jij ervaart normaal is of dat er iets mis is met de decoder.... ik weet dus ook niet of dit voldoende zal zijn om een andere te bekomen
maar sowieso moet je eerst contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700 en deze kunnen je een inruilnummer geven, daarmee moet je dan naar een belgacom center, aanbieden zonder ticket is nutteloos
Ik dus naar daar en heb m'n V3 ingeleverd en heb een V4 in de plaats gekregen.
Bemerkingen:
1) geen tijd verloren door contact op te nemen met de technische dienst op 0800 22 700
2) heb geen inruilnummer moeten geven
3) V3 decoder is niet getest geweest. De harde schijf was wel degelijk defect, maar indien ik had gelogen en de V3 nog perfect werkte had ik evengoed probleemloos een V4 gekregen
Misschien heb ik gewoon geluk gehad ... Anderzijds zou ik zeggen: telefoneer eerst eens even, misschien dat je hetzelfde mag "overkomen"
Heb hem gisteren avond omgeruild en wat een verschil. het nieuwe toestel is veel beter en stiller.
De belgacom medewerker in de shop heeft eens aan de decoder geschut en hoorde een tikkend geluid en 5 minuten later had in een nieuw toestel.
De belgacom medewerker in de shop heeft eens aan de decoder geschut en hoorde een tikkend geluid en 5 minuten later had in een nieuw toestel.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik merk niet veel verschil, alleen de tv gids ziet er ietsje anders uit, wat lettertype/contrast betreft. de decoder zou ook minder verbruiken in standby, bij de V4 is het iig zo dat er in standby niets meer opgelicht is. de firmware is niet afhankelijk van type decoder overigens. met afspelen van netwerkopnames had ik al een paar dagen geen problemen meer, belgacom zou 2 extra servers toegevoegd hebbenjackho schreef:Maar de vraag blijft natuurlijk, wat is er dan allemaal verbeterd of welke problemen zijn er zo allemaal opgelost hiermee?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Bedankt voor je antwoord xenne.
Een collega van mij heeft een decoder Versie 4 met nieuwe software en volgens hem werkt "hervat" niet naar behoren.
Als hij zijn gestopte netwerkopnames wil hervatten dan wordt er altijd vanaf het begin van de opname hervat!
Een collega van mij heeft een decoder Versie 4 met nieuwe software en volgens hem werkt "hervat" niet naar behoren.
Als hij zijn gestopte netwerkopnames wil hervatten dan wordt er altijd vanaf het begin van de opname hervat!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb netwerkopnames waar hervatten werkt, maar soms gaat het ook niet...
nou uitvoerig testen kwam ik tot de conclusie dat het moment dat de opname gestopt werd van belang is of hervatten wel of niet werkt
bijvoorbeeld voor een netwerkopname van 89 min krijg ik onderstaande resultaten:
als de netwerkopname in het begin gestopt is, bv na een minuut of 0 tot 16 - dan werkt hervattten niet
als de netweropname na een langere tijd (bv minuut > 17) gestopt werd, dan werkt hervatten wel
nogal warrig, maar het is niet anders....
nou uitvoerig testen kwam ik tot de conclusie dat het moment dat de opname gestopt werd van belang is of hervatten wel of niet werkt
bijvoorbeeld voor een netwerkopname van 89 min krijg ik onderstaande resultaten:
als de netwerkopname in het begin gestopt is, bv na een minuut of 0 tot 16 - dan werkt hervattten niet
als de netweropname na een langere tijd (bv minuut > 17) gestopt werd, dan werkt hervatten wel
nogal warrig, maar het is niet anders....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
De meest vervelende bug bij v4 decoders is dat hij soms gewoon vastloopt (beeld blijft vaststaan) en dan helpt enkel volledige herstart (3 keer snel na elkaar op power knop drukken).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Als hij eerst wat met de decoder heeft geschudt weet ik waar dat tikkende geluid vandaan komtlodder schreef:De belgacom medewerker in de shop heeft eens aan de decoder geschut en hoorde een tikkend geluid en 5 minuten later had in een nieuw toestel.
Ik zie het al helemaal voor me *rammel*rammel* Nou, die lijkt inderdaad stuk!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
probeer eens een factory reset Goztow, een collega had ook die blokkages en die zijn verdwenen na Factory reset - je zal dan ook meteen de nieuwe firmwaren binnen trekken
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Die factoryreset duurt bij de decoder versie 4 ongeveer 13 minuten, na 5 minuten verschijnt "reboot" op de display en
dan nog gedurende 8 minuten blijft de display "+++++++" herhalen.
Daarna stond de nieuwe software versie Relaese 5 er op.
dan nog gedurende 8 minuten blijft de display "+++++++" herhalen.
Daarna stond de nieuwe software versie Relaese 5 er op.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Verlies ik dan ook de opnames / instellingen (serie opnames, ...)?xenne schreef:probeer eens een factory reset Goztow, een collega had ook die blokkages en die zijn verdwenen na Factory reset - je zal dan ook meteen de nieuwe firmwaren binnen trekken
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij een factory reset verlies je in normale gevallen niets
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect