port forwarding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
[email protected]
Starter
Starter

Misschien voor de zoveelste keer, maar ik geraak er hier jammer genoeg niet uit... Soit...

Setup : bbox (adsl+) met een apple airport extreme (bridged)

Ik wil van buitenaf op bepaalde poorten naar binnen kunnen. Laat ons bijvoorbeeld zeggen poort 5003. Vroeger werkte dit. T.t.z. vroeger had ik een Thomson adsl modem met diezelfde airport extreme. Beide deden echter een ppoe. De airport extreme stond niet in bridged mode en ik deed de port forwarding op deze.
Toen had mijn werkgever opeens het lumineuze idee om voor mij een vast ip aan te vragen. Gevolg : adsl werkte niet meer stabiel (waarschijnlijk werd ik op een andere router gekonnekteerd en was de afstand tot de centrale te groot). Na veel vijven en zessen kreeg ik een adsl+ modem. Maar daar werkte die dubbele ppoe niet meer. En was ik verplicht mijn airport extreme in bridged mode te zetten. Sedertien geraak ik alleen nog maar op poort 80 binnen van buitenaf.

De bbox in bridged mode zetten, en de airport extreme in ppoe werkt nu ook niet meer. Om één of ander reden krijgt die extreme dan geen ip nummer meer (m.a.w. de ppoe werkt niet meer)...

Ik heb ondertussen al wat aan het zoeken geweest. En blijkbaar moet je een lan server instellen op de bbox die de portforwarding doet. Allemaal gedaan. Port forwarding van poort 5003 naar 22. Maar het werkt nog altijd niet. Krijg nog altijd : connection refused. Firewall afgezet op de bbox : nog altijd connection refused.

Ik zie hier dus iets over het hoofd? Alleen, wat... Heb ook al eens poort 50003 geprobeerd maar krak hetzelfde...
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

kun je niet gewoon je Bbox in RFC1483 bridge zetten en dan je Apple router een PPPoE connecte laten opbouwen? Dan kan je terug werken zoals vroeger.

Ik heb verder geen ervaring met de Bbox en Apple.
[email protected]
Starter
Starter

Zoals ik in het originele bericht vermelde, werkt dit niet :cry: Ik krijg dan geen ip adres van de ppoe verbinding.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ken geen van beide toestellen. Ik kan je dus niet verder helpen. Er zijn hier wel mensen die de Bbox kennen denk ik. Hopelijk voor jou reageren ze.

Suc6 ermee.
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Als het Apple toestel nu een RFC 1918 adres op de externe interface heeft dan ga je dubbel moeten NAT'ten. Dus forwarding op de ADSL+ CPE naar het externe (maar toch in RFC 1918 range) adres van de Apple CPE en binnen het Apple toestel terug een forwarding naar de eigenlijke interne server/werkstation dat je wilt bereiken.

OPGELET; Dubbel NAT is eigenlijk niet aan te raden en werkt niet met alle protocollen, vooral IPSec/IKE voor VPN is moeilijk. Maar als het niet anders kan, ...
[email protected]
Starter
Starter

Aan dubbele NAT ga ik niet beginnen... Omdat ik sowieso vpn nodig heb. Eigenlijk ligt mijn probleem niet zozeer bij die Apple router, maar bij de bbox waar ik die port forwarding niet aan de praat krijg...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt helemaal geen port forwarding meer nodig als je je PPPoE-sessie start op je Apple.
Je Sagem wordt dan als modem aanzien, en niet meer als router in jouw netwerk :wink:

Mijn tip is, probeer eerst een PPPoE-sessie te starten vanop jouw computer, zo weet je zeker dat jouw Sagem correct is ingesteld.
Niet elke router is even gemakkelijk aan de praat te krijgen met eigen PPPoE-sessie, geen idee waarom. Ik heb het zelf ook al mogen ondervinden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
[email protected]
Starter
Starter

Ik heb de ppoe sessie eens laten starten op mijn mac, en daar krijg ik authentication failed. Nu dacht ik dat misschien die Apple stuff niet het exacte ppoe protocol gebruikte (zou me verbazen aangezien het vroeger werkte, soit). Dus een Linksys dd-wrt met tomato firmware aan de bbox2 gehangen, en ook daar blijft hij maar wachten op die ppoe sessie... De login en paswoord zijn juist, daar ben ik zeker van...
Kan iemand eens doorgeven hoe hij zijn bbox2 (t'is wel degelijk een bbox2, staat er op, ik dacht dat het een bbox was) puur als modem gebruikt aub? Als ik daar op begin te zoeken vind ik nogal verschillende zaken die moeten aangepast worden. De een zegt dat gewoon de wan ppoe moet disabled worden. De andere zegt dat je net in die settings de underlying connection op lan bridge moet zetten.

Of tof... Ik moet hier mijn woorden terugnemen. Ik heb mijn stoute schoenen eens aangetrokken, en mijn paswoord opnieuw ingegeven op mijn bbox2. En rara, ppoe connection failed... Gebeld naar Belgacom, en blijken ze in juni (toen de modem gewijzigd is) mijn paswoord gereset te hebben. Maar het nieuw paswoord heb ik nooit gekregen... Daar begint de lijdensweg... :-(
Laatst gewijzigd door TiTanium 17 okt 2011, 15:29, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbele Post samen gevoegd. Graag gebruik maken van knop WIJZIG. Dank u.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”