Security Pack vraag

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Wat is beveiliging technisch verstandig?

Telenet Security Pack (OS Windows 7 Professional) enkele gebruiker of een suite van 'n derde (o.a. Norton, Kaspersky e.d.).

Note: mail is 'n Yahoo account.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De security pack van Telenet was dacht ik F-secure. Ik vond het nogal moeien in begin en soms kan het op een iets oudere systeem belastend zijn. Voor de rest deed het zijn werk. Als deze gratis in u pack zit wat houdt u tegen om deze te testen? Vind je hem toch niet goed kan je hem alsnog verwijderen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Windows heeft al een ruime beveiliging aan boord. Windows doet enkel moeilijk over een antivirus. Je kan daarom ook "avast antivirus" gratis gebruiken zonder problemen. Toen telenet begon met deze packs vond ik het nogal vertragend werken en voor meerdere pc's moet je hiervoor denk ik bijbetalen.

Voordeel van een betalend pack is wel dat je betere support krijgt, en sneller updates ontvangt dan de gratis variant.

Thuis hebben we ook telenet voor 5 PC's. 3 hiervan hebben een security pack van Avast. De overige 2 enkel de gratis antivirus van avast.
De licentie die ik aankocht was voor drie PC's en koste toen minder in totaal als wat telenet vroeg op maandbasis voor maar 1 PC.

Dus er zijn alternatieven hiervoor
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoals al gezegd: er zijn voldoende gratis initiatieven die minstens even goed zijn. Microsoft security essentials is ook één van de betere.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Bedankt voor de tips ;)

Het is Microsoft security essentials geworden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”