ZTE Skate komt naar Mobistar

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Interwebs
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Dit najaar komen de ZTE Skate, en andere smartphones van de Chinese fabrikant, naar Mobistar. Dat laat woordvoerster Patti Verdoodt aan onze redactie weten. Meer details kan ze echter nog niet geven. Mobistar verkoopt sinds april van dit jaar ook de San Francisco. Die kost 150 euro.
Bron: ZDNet
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

De Britse provider Orange gaat hem ook verkopen voor omgerekend 171€.
http://tweakers.net/nieuws/76080/britse ... -euro.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Deze morgen zat het nieuwe Aldi-blaadje in de brievenbus. Tot m'n verbazing stond er een smartphone van Medion in, waarvan ik het vermoeden had dat ik 'm al eerder had gezien. Op het uiterlijk afgaande is het dus een rebranded ZTE Skate. Aan €199 misschien nog geen slechte deal (wel maar 2 jaar garantie, ipv de 3 die we normaal bij Medion (verkocht bij Aldi) gewoon zijn.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb die ook gezien, ziet er oke uit voor die prijs, moest nu al mijn maten eens zo'n toestel kopen dan kan ik eindelijk naar iedereen gratis bellen en smsen :-) e foto's sturen en noem maar op. (via whatsapp en viber enz...).
Ge kunt ze kussen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://aldi.medion.com/md98910/be_nl/?refPage=aldi

http://www.diskidee.be/2011/10/10/aldi- ... eal/22544/

"Medion MD 98910 = ZTE Skate
Met wat zoekwerk ontdekken we al gauw dat de Medion MD 98910 gemaakt wordt door de Chinese fabrikant ZTE. Dat is helemaal niet negatief; zowat alle smartphones worden tegenwoordig in het Verre Oosten geproduceerd en ZTE is een van de grootste smartphone-fabrikanten ter wereld. Het gaat specifiek om een OEM (Original Equipment Manufacturer)-uitvoering van de ZTE Skate smartphone die nog maar onlangs werd geïntroduceerd. ZTE verkoopt de Skate alleen aan andere merken, die de smartphone dan onder hun eigen merknaam op de markt kunnen brengen. Zo wordt hij in Duitsland door BASE onder de naam ‘Lutea 2′ verkocht voor 240 euro, maar dan zonder navigatiesoftware en carkit. In Engeland verkoopt Orange hem als de ‘Monte Carlo’ voor omgerekend 170 euro, dus dat is zelfs nog iets lager dan de Aldi-prijs.
Op het internet zijn verschillende testen van de ZTE Skate te vinden en die zijn over het algemeen positief."
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Onlangs ook gespot op de website. Ik heb zelf een Blade (Mobistar) en daar ben ik heel tevreden van. De Skate heeft een groter scherm (4.3" vs. 3,5") en dezelfde processor iets hoger geclocked (800MHz vs. 600MHz). Er is ook een heel levendige custom ROM scene op Modaco en XDA (anders zat ik nog steeds op de Mobistar 2.1 stock ROM :P )
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Hoelang gaat dan de batterij zo mee?
Whatsapp installeren zal ook wel lukken toch? (tis mss mijn broer deze zou durven kopen).
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marlboro schreef:Hoelang gaat dan de batterij zo mee?
Lees het artikel... iedere moderne smartphone moet iedere dag aan de lader !
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Das ook wat overdreven natuurlijk... Enkel bij intensief gebruik moet hij elke dag aan de lader, als ik mijn blade gebruik voor te bellen moet hij 2 keer per week aan de lader. Zet ik zowel de wifi/bt/gps enz. op en zit je de hele dag te gamen/surfen hou ik het geen dag vol.(daar koop je zo'n ding natuurlijk wel voor)
Soit, is dit een goeie aanbieding ? ik zou wachten tot hij bij Mobistar en co verkocht wordt, dan hoef je ook geen rekening te houden met de brakke dienst na verkoop van Aldi.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Iceke; whatsapp kunnen installeren en gebruiken?
En de wifi, hoe zit het daarmee dan? Deze zou de b/g gebruiken en niet de N wifi?
Hoe zit het bv met pagina's open te krijgen, lukt dat bij de meeste sites of toch nog altijd beperkingen aan?
Ge kunt ze kussen
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

480*800 op 4.3" dat zijn pixels waar je iemand mee dood kan gooien.

denk dat je beter bent om even te kijken naar de modellen van vorig jaar die zijn krachtiger dan dit ding en kosten minder.
ik zie acer liquid E staan in phonehouse voor 150€.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Acer... De laptops staan voor weinig soeps, laat staan de gsm.

De Liquid E heeft 256k kleuren, amper 512 MB intern geheugen, maar Android 2.1, 3,5 inch scherm, 768 MHz processor. Dan betaal ik liever 50 euro meer voor een smartphone met veel betere prestaties dan al de voorgaande die opgesomd zijn. Bovendien zal een ZTE toestel beter worden ondersteund door de modding community, dan een Acer.

480 x 800 op mijn GS2 vind ik belange niet zo slecht.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, ik heb het ff geïnstalleerd en dat blijkt toch te werken...ttz, ik ga nu niet ff wat mensen wakker maken om te chatten.
(ik snap trouwens heel het gedoe rond whatsapp niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen)
b/g/n maakt dat dan veel uit op een smartphone van 100-200€ ? voor mij in ieder geval niet.
Geef me eens wat beperkingen die ik niet zou kunnen lezen met Opera mobile ? ik lees de hoofdpunten van de krant op m'n smartphone, voor de rest gebruik in een notebook.

Ik gebruik dat ding om mijn mails binnen te krijgen, mijn agenda aan te passen en te weten wanneer de wereld rondom mij vergaat en ja ook om te bellen en te sms'en en om foto's te nemen van dingen die ik thuis nog wel eens wil nakijken.
Moest ik dat ding voor meer willen gebruiken dan dat, had ik wel een duurder ding gekocht.
Je krijgt gewoon veel waar voor je geld zonder in iets uit te blinken bij ZTE, als je met die beperkingen kan leven zijn het prima smartphones.(die helemaal niet te vergelijken zijn met iphone of de Samsung Galaxy S en co.)
Over de batterij van mijn Blade kan ik kort zijn, ik heb deze zaterdagnacht opgeladen, alles staat open en ik zit nu op 60% vol.
Prima voor mij, maar vooral bij intensief gebruik is de batterij wat snel leeg, ik kan me best voorstellen dat het vrij frustrerend is dat je batterij telkens leeg is wanneer je een half uurtje gamed op de trein. ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:b/g/n maakt dat dan veel uit op een smartphone van 100-200€ ?
Zelfs op een Smartphone van 5000 euro maakt dat niet uit... of ga je soms tegen 150 a 300 Mbits downloaden op je smartphone :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hij blijkbaar wel :angel:
Medion
Member
Member
Bedankt: 4 keer

'k Zit nu een beetje in beraad of ik zaterdag achter eentje zou rijden in den Aldi. €200 is niet zo heel veel voor een GSM met die specs, accessoires en met navigatiesoftware (jammer genoeg enkel voor Benelux, maar misschien dat je wel kaarten kan bijkopen?).

Langs de andere kant zit ik ook met de vraag of ik 'm echt wel nodig heb. M'n Samsung i5500 draait Android 2.2 (en 2.3 kan blijkbaar via custom rom), heeft wel een petieterig scherm (QVGA), maar hij doet wat hij moet doen (bellen, SMS'en, mail checken, en wat apps draaien zoals Endomondo, CSipsimple,...).

Die Samsung heb ik trouwens ook in den Aldi gekocht. Hij stond daar oorspronkelijk aan €160 (wat eigenlijk wel vrij veel was voor een tel. met die specs), maar was al 2x afgeprijsd, en heb er €90 voor betaald.

'k Hoop stiekem dat die 'Medion' ZTE Skate ook in de 'bak' met afgeprijsde artikelen komt. Ergens heb ik zo het gevoel dat het 'normale Aldi-publiek' niet zit te wachten op een GSM van €200 (ook al is dat niet veel geld voor zo'n toestel), die kopen liever een van €30, zonder al die toeters en bellen. Enkel wie weet wat voor een toestel het is gaat er eentje halen. Waarschijnlijk zal Aldi dat ook wel weten, dus de voorraden zullen wel beperkt zijn.

Voorlopig hou ik het dan maar bij m'n i5500, en als ik binnen een paar weken die Medion mocht tegenkomen voor een (nog meer) aantrekkelijke prijs, zie 'k nog wel...
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=3156

Ik heb de eerste liquid gehad (voor die op magische wijze verdween uit mijn jas zak), had er froyo op draaien en 2.3.4 loopt er nu blijkbaar ook op de E.
Ik wil maar zeggen zo slecht zijn die niet en 50€ is toch maar weer 50€.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Goh, ik heb het ff geïnstalleerd en dat blijkt toch te werken...ttz, ik ga nu niet ff wat mensen wakker maken om te chatten.
(ik snap trouwens heel het gedoe rond whatsapp niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen)
b/g/n maakt dat dan veel uit op een smartphone van 100-200€ ? voor mij in ieder geval niet.
Geef me eens wat beperkingen die ik niet zou kunnen lezen met Opera mobile ? ik lees de hoofdpunten van de krant op m'n smartphone, voor de rest gebruik in een notebook.

Ik gebruik dat ding om mijn mails binnen te krijgen, mijn agenda aan te passen en te weten wanneer de wereld rondom mij vergaat en ja ook om te bellen en te sms'en en om foto's te nemen van dingen die ik thuis nog wel eens wil nakijken.
Moest ik dat ding voor meer willen gebruiken dan dat, had ik wel een duurder ding gekocht.
Je krijgt gewoon veel waar voor je geld zonder in iets uit te blinken bij ZTE, als je met die beperkingen kan leven zijn het prima smartphones.(die helemaal niet te vergelijken zijn met iphone of de Samsung Galaxy S en co.)
Over de batterij van mijn Blade kan ik kort zijn, ik heb deze zaterdagnacht opgeladen, alles staat open en ik zit nu op 60% vol.
Prima voor mij, maar vooral bij intensief gebruik is de batterij wat snel leeg, ik kan me best voorstellen dat het vrij frustrerend is dat je batterij telkens leeg is wanneer je een half uurtje gamed op de trein. ;-)

Whatsapp werkt via data en anderen moeten die app ook staan hebben. Waarom is whatsapp zo populair op smartphones; je stuurt zoveel smsen als je wil maar das niet het belangrijkste, vooral youtube filmpjes en foto's gratis naar elkaar doorsturen, vooral dat, dat zijn mmsen die je anders moet betalen bij je provider en bv 25cent per mms moet betalen, nu doet ge dat veel sneller en makkelijker en dus gratis/goedkoper doordat het via data werkt.
Er zijn mensen die bv geen 500-1000smsen hebben bij hun provider en niet toekomen, deze kunnen dan whatsapp gebruiken als ze willen nadien, probleem opgelost (zolang dus de andere die ook staan hebben).

Mijn andere vraag was gewoon dat als je naar sites surft enzo of je dan gewoon de pagina volledig kan opentrekken?
Of je bv meedoet aan online game zoals hattrick ofzo, of je alles kan bekijken enz....

Dat van die batterij; ik mag gerust meerdere uren gamen op mijn iphone 4 eer die batterij plat is. Kan maar moeilijk geloven de zte na 30min al plat is?
Ge kunt ze kussen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het wiel opnieuw uitvinden ? je kan perfect chatten via sms zonder een app te moeten installeren, je kan perfect mailen zonder een app te moeten installeren. Mijn foto's zet ik wel op picassa, facebook of google+ en die kunnen ze ook bekijken zonder een app te installeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Het wiel opnieuw uitvinden ?
Het punt is dat Whatsapp gratis berichtjes kan versturen terwijl je bij SMS per bericht moet betalen (afhankelijk hoe groot je bundel gratis SMS'en is natuurlijk). Net om die reden zien providers niet graag applicaties zoals Whatsapp omdat het vreet aan hun inkomsten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

?? Met een data abonnement kan je toch evengoed mailen ? ?
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Iceke; duurd allemaal langer, als je snel iemand een foto, youtube filmpje,sms enzo wil sturen is whatsapp beste er is.

Ik veronderstel er in deze flash opzit of je een app voor kan installeren?
Ge kunt ze kussen
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk het niet. De 800MHz CPU is geen ARMv7 (Qualcomm MSM7227) en kan dus geen Flash draaien. Hoewel een leuke feature is, heb ik op mijn huidige Blade niet het gevoel iets te kort te komen kwa webbrowsing experience.

WhatsApp is overigens betalend als je het langer dan een jaar gebruikt. Tot nu toe met andere Android-gebruikers altijd Google Talk gebruikt en dat werkt ook heel vlot (al zou het handig zijn als je ook foto's kon delen).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

The Skate runs Android 2.3 Gingerbread. This version has support for Flash player, so you can watch Flash movies in the Skate's browser. You'll also have access to the Android Market, so you can download thousands of apps.
http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones ... -50002729/

er bestaan apk om flash te installeren, waarschijnlijk zal de performance wel wat minder zijn, :p

http://softaya.com/?p=8242
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

heeft iemand een idee voor hoeveel mobistar deze gaat verkopen?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ofloo schreef:heeft iemand een idee voor hoeveel mobistar deze gaat verkopen?
Waarschijnlijk minder dan de prijs uit aldi, anders maken ze hun wat belachelijk ;)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Bij Mobistar zal je niet hoeven te betalen voor de rommel die ze er bij Medion wel bijsteken,.. houder en nutteloze gps software ;-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

da's eigenlijk hetgeen wat ik wou weten :p jullie hebben mijn gedachten gelezen.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef: http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones ... -50002729/

er bestaan apk om flash te installeren, waarschijnlijk zal de performance wel wat minder zijn, :p

http://softaya.com/?p=8242
Adobe heeft specifiek aangegeven dat ze geen versie hebben voor ARMv6 devices en daar hoort de Skate volgens mij bij (tenzij het een Snapdragon zou zijn die ze hebben onderclocked, wat uiterst onrealistisch is). Op de Blade kan je Flash overigens ook installeren, maar met de officiële versie in de Market werkt de plugin in de browser niet en de gemodificeerde Flash 10.1 apk werkt wel, maar is heel erg buggy. Vreemd dat ze het in de review vermelden dus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:http://aldi.medion.com/md98910/be_nl/?refPage=aldi

"Medion MD 98910 = ZTE Skate
Met wat zoekwerk ontdekken we al gauw dat de Medion MD 98910 gemaakt wordt door de Chinese fabrikant ZTE.
Iemand trotse bezitter geworden van dit toestel ? Eerste ervaringen ?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nee, maar wel vandaag iemand op de trein mee zien zitten. In ieder geval, op 15min zat het toestel 3 keer vast bij hem...
Marcske
Member
Member

Ik heb zo een toestel kunnen bemachtigen in den Aldi in Bree. Er waren leverings problemen met de toestellen. Ze hadden er maar één binnen gekregen !!
Gelukkig was ik op tijd (de eerste) daar en kreeg ik het toch mee.
Mijn eerste bevindingen zijn zéér positief en is bij mij (in tegenstelling tot wat hier eerder is gemeld)nog geen enkele keer vastgelopen.
Zelfs de Gps werkt in de wagen zeer goed. Wifi is ook ok.
Filmkes afspelen en bekijken via oa You tube gaat vlekkeloos. Alle andere voor geïnstalleerde apps werken ook goed.
Allen de luidspreker kon iets beter (is redelijk tot goed te noemen maar niet WoW)
Voor mij is hij zijn geld toch waard.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ik heb enkele maanden geleden z'n voorganger gekocht -> Blade oftewel San Francisco.
Ben er heel content van, al moet je geen wonderen verwachten natuurlijk.
Regelmatig es opnieuw opstarten omdat hij wat traag word (dingen die in het geheugen blijven hangen?),
niet teveel zaken tegelijkertijd gebruiken etc....
Best wel waar voor z'n geld.

Draai nog steeds de originele rom, toestel is enkel geroot.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Als je nog steeds de originele ROM draait kan ik het inderdaad geloven, maar GSF is echt wel een serieuze verbetering. Veel vlotter en sneller :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Als het 'laggen' echt m'n voeten gaat uithangen dan zal ik er wel iets aan doen. ;-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zou dat door de aldi actie komen? Want hij stond overlaatst nog in een krantje met "binnekort verkrijgbaar" aan 199 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”